Jump to content

Nu trage la fel de bine tot timpul.


Forius

Recommended Posts

Salutare.

Masina: Bmw 525d (E60) - km 200.000.

Problema mea: Nu stiu de ce - dupa ce merg la drum intins masina merge super bine. Dupa 2 zile ce ma intorc acasa si circul in oras deja nu mai trage lafel, ii ia mai mult timp sa prinda viteza - ca si cum ar fi infundata putin. Daca o calc puternic n-are bai, trage de numa dar si asa uneori parca dupa ce am schimbat treapta ii trebuie putin(accelerez si nu reactioneaza instantaneu) si apoi isi da drumul.

Am facut revizia - am schimbat tot ce trebuia filtru de aer, ulei, polen, motorina, uleiul - Bmw 5w30 (Castrol). Ia pus testerul si nu are nici un bai, doar unul.

Masina zice ca tre schimbat filtrul de particule. Si ca sa vad daca chiar asta e problema - am fost la esapamente si mi-au facut aia o clona a filtrului insa facut din esapament(teava) si l-au montat in loc la filtru de particule. Masina in schimb merge lafel nici o diferenta. Care sa fie baiul?

Bine ca n-am dat 1.800 de euro pe filtru ala si de fapt nu ala e pb.

Sugestii?

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

la fosta masina (nissan200sx) aveam simptomele astea de la 2500 ture in sus, am schimbat debitmetru si o fost ok.

nu stiu ce sa zic imprumuta unu si vezi daca mai face asa

 

Cand i-am intrebat pe cei de la Bmw daca cauza ar fi debitmetru, au zis ca masina afiseaza eroare cand debitmetru face figuri (daca pui calculatorul...).

O sa ma duc si la altii sa-mi puna laptopul sa vad ce zic si ei.

Edited by Forius
Link to comment
Share on other sites

Patesc si eu simptomele de care spui tu, desi a mea are doar 97000km.. din cat m-am documentat, intr-adevar la 200 000km trebuie SCHIMBAT DPF(filtrul de particule). Ideea este ca ..atunci cand mergi mai sportiv, peste 3000rpm probabil, computerul masinii intra in modul regenerare filtru, asta determina o supraincalzire a motorului pentru a arde si elimina ce se afla in respectivul filtru de particule, in momentul regenerarii, care dureaza cateva minute, masina trage ceva mai greu iar sunetul la toba e mult mai gros decat in mod normal (se aude ca o toba sport).. dupa ce isi face regenerarea, revine la normal. In cazul tau, fiind deja ajuns la limita de folosinta, nu se mai regenereaza si de-asta trage asa greu. Asta e parerea mea, cel mai bine ar fi sa te intereseezi la un specialist. Bafta
Link to comment
Share on other sites

Patesc si eu simptomele de care spui tu, desi a mea are doar 97000km.. din cat m-am documentat, intr-adevar la 200 000km trebuie SCHIMBAT DPF(filtrul de particule). Ideea este ca ..atunci cand mergi mai sportiv, peste 3000rpm probabil, computerul masinii intra in modul regenerare filtru, asta determina o supraincalzire a motorului pentru a arde si elimina ce se afla in respectivul filtru de particule, in momentul regenerarii, care dureaza cateva minute, masina trage ceva mai greu iar sunetul la toba e mult mai gros decat in mod normal (se aude ca o toba sport).. dupa ce isi face regenerarea, revine la normal. In cazul tau, fiind deja ajuns la limita de folosinta, nu se mai regenereaza si de-asta trage asa greu. Asta e parerea mea, cel mai bine ar fi sa te intereseezi la un specialist. Bafta

Si la mine face la fel doar ca dureaza cam 15 min si e adevarat ca masina trage mult mai prost si consuma parca mai multa motorina chiar si la relanti ...

Link to comment
Share on other sites

Incercati sa resetati cutia ! Pt modelele cu cutie Steptronic, se pare ca ele invata sa se adapteze stilului de condus.

La mine de ex, cand o folosesc intens in Bucuresti, trafic criminal, mers numai 1a si a 2a, apoi daca dau de drum liber si ii dau blana parca ii da in nas, nu mai schimba asa cum vreau !

Asa ca din cand in cand ii resetez cutia, cautati pe aici ca s-a mai discutat asta!

Link to comment
Share on other sites

E uite ca la al meu nu tine deloc de paranormal! Asa am crezut si eu prima data, cand tot vorbeau astia pe aici si pe E60.net...uite ca m-am inselat! Diferenta este clara !

Eu folosesc metoda asta cu succes si sunt multumit ! Chiar daca isi face sau nu efectul, macar imi alimenteaza paranoia cu succes si ma face fericit !

Link to comment
Share on other sites

Treaba cu cutia este reala . ( Nu povestile cu tinut cheia 10 secunde etc).

Am 530D, Steptronic. Am avut roti de 16 cu 225, cu ASC decuplat nu reuseam sa scartii rotile de nici o parere. ( Motor bun, fara pierderi de putere, etc, fara erori).

Acu vreo luna pun roti de 18 cu 245, bineinteles aceeasi problema, chiar daca plecam cu kick-down, foarte putin becul aprins de la ASC.

Am carsoft 6.5 , si ma jucam pe acolo si vad ca are o optiune de resetare adaptari motor si cutie. Le resetez si supriza: parca aveam vreo 60 cai in plus, de abia puteam s-o tin fara ASC la plecare cu Kickdown, fum din gumele spate etc. Nu va speriati ca n-a durat mult, vreo 10 km, dupa aia masina mergea ca inainte.

Deci e ceva legat de adaptari in cutie si motor ( Merg 95% numai pe autostrada, si majoritatea timpului pe cruise control, fara bruscari, etc, ) si dupa vreo 100 km de mers asa masina este foarte lenesa.

Daca o alerg vreo 4-5 km cu kickdown=uri etc parca isi mai da drumul.

 

Faza de mai sus cu resetatul adaptarilor se simte inclusiv in modul manual. Nici in manual nu puteam sa scartai rotile.

Daca aveti carsoft incercati si dati-va cu parerea. Probabil masina isi modifica raspunsul la apasarea pedalei . ( Resetarile alea au avut efectul la un Sprint Booster daca a incercat cineva o masina cu asa ceva)

 

 

 

nu cred ca tine de cutie.. din moment ce eu am manuala si are simptomele astea..eu ce sa resetez?:twoup:)

Pedala de acceleratie este controlata electronic , si electronica masinii poate modifica reactia la apasarea pedalei. Cauta sprintbooster pe google si o sa te lamuresti, nu e putere mai multa, e doar un amplificator al semnalului dat de pedala de acceleratie. Senzatia este ca ai total alta masina.

Link to comment
Share on other sites

sprint boosterul nu schimba hartile ecu ale masinii, amplifica semnalul, deci daca fara el apesi pedala jumatate din cursa, cu el montat apasand-o jumatate din cursa se va duce mai tare, dar intrebarea e.. la kickdown se comporta la fel cu si fara sprintbooster sau trage si mai bine cu el?

Cat despre scartait de roti, eu de obicei merg calm pana in 2500-3000rpm prin oras (530D), n-am resetat niciodata nimic la ea.. doar ca intr-o zi la semafor ma durea capul foarte tare si am nimerit a 3a si mi s-a oprit motorul, i-am dat cheie si scartz cu a1a vreo 2 secunde si cu a 2a inca putin. Daca o resetez e si mai nervoasa? ziceti-mi si mie de unde pot lua un carsoft bun si o interfata. Ms

Link to comment
Share on other sites

sprint boosterul nu schimba hartile ecu ale masinii, amplifica semnalul, deci daca fara el apesi pedala jumatate din cursa, cu el montat apasand-o jumatate din cursa se va duce mai tare, dar intrebarea e.. la kickdown se comporta la fel cu si fara sprintbooster sau trage si mai bine cu el?

Cat despre scartait de roti, eu de obicei merg calm pana in 2500-3000rpm prin oras (530D), n-am resetat niciodata nimic la ea.. doar ca intr-o zi la semafor ma durea capul foarte tare si am nimerit a 3a si mi s-a oprit motorul, i-am dat cheie si scartz cu a1a vreo 2 secunde si cu a 2a inca putin. Daca o resetez e si mai nervoasa? ziceti-mi si mie de unde pot lua un carsoft bun si o interfata. Ms

 

Nu stiu ca stau in Olanda, erau o gramada de anunturi pe aici pe site. Minim ver 6.5 care duce pana in 2004 parca, daca ai masina mai noua trebuie versiunea 7 parca, sau Ultimate BMW.

 

Kick-down-ul are canal separat, e doar un comutator on/off, cand apesi maxim se activeaza, n-are a face nimic cu drive-by-wire ( electronica de la pedala). Sprintboosterul nu influenteaza kickdown-ul.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

@DSF: Ai observat ca daca mergi mai forjat, cutia schimba mai rapid si mai sus si raspunde mai repede la apasarea pedalei de acceleratie?

 

Oricum, nu ai cum sa resetezi cutia apasand nu stiu cum pedala de acceleratie pentru cateva secunde si spunand Tatal Nostru in gand. :twoup:

 

Parerea mea...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

La unii poate nu merge sau poate nu-si "simt" indeajuns de bine masina cat sa isi dea seama de acest lucru!

 

Eu am mai scapt de lag-ul acceleratiei odata cu instalarea SprintBooster-ului, totusi daca folosesc masina intens in traficul Bucurestean, adica mers bara la bara pe distante lungi, cu viteze maxime de pana la 60-70km/h, rareori trecand intr-a 5, mers cat de cat la consum ... dupa ceva timp imi pare ca nu mai raspunde la fel la apasarea acceleratiei, parca ii da "in nas" ca sa zic asa..

De fapt ea "refuza" sa retrogradeze vitezele pt un demaraj mai agresiv, "preferand" sa raman intr-o viteza superioara necesara unui demaraj lin, absolut necesar intr-un trafic aglomerat!

Cum ii fac acea resetare, cum isi revine si la cea mai simpla apasare a acceleratiei pleaca cu scart!

 

Acum fiecare e dator sa incerce lucrul asta, pt ca nu costa nimic si apoi sa vada daca apar sau nu rezultatele!

Link to comment
Share on other sites

Oricum, nu ai cum sa resetezi cutia apasand nu stiu cum pedala de acceleratie pentru cateva secunde si spunand Tatal Nostru in gand. :twoup:

 

Se pare ca multi au reusit.Si pe alte forumuri se discuta de procedura asta.Ai incercat si la tine nu merge? :twoup:

 

 

Da, am incercat si nu merge.

Link to comment
Share on other sites

Kickdown-ul este doar la cutii automate.

 

Da' tu chiar vrei sa scoti untul din V8-ul ala...nu? Ce dreaq lag vrei sa ai tu la motorasul ala...ca poti sa-i pui si apa in rezervor ca tot trage de rupe!

 

M-am obisnuit cu masina, as vrea mult mai multa putere decat am.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.