Jump to content

Discuri perforate vs. Discuri normale


bogdan-cta

Recommended Posts

Bafta all. Cine stie daca merita sa-ti pui discuri perforate in detrimentul celor originale, ventilate std.

P.S. Am mai vazut si unele cu niste linii pe ele, ca un fel de model;

 

Personal ma gandesc ca cele ale ma-sii ar fi potrivite, dar daca ati folosit perforate si sunt mai bune, spuneti-mi sa-mi pun si eu. Multam.

Link to comment
Share on other sites

Bafta all. Cine stie daca merita sa-ti pui discuri perforate in detrimentul celor originale, ventilate std.

P.S. Am mai vazut si unele cu niste linii pe ele, ca un fel de model;

 

Personal ma gandesc ca cele ale ma-sii ar fi potrivite, dar daca ati folosit perforate si sunt mai bune, spuneti-mi sa-mi pun si eu. Multam.

Link to comment
Share on other sites

Eu am discuri perforate si sunt OK. Am avut si normale si au fost si ele OK.

Nu cred ca sunt diferente majore in utilizarea curenta.

 

De tinut tin tot cam la fel ca cele normale, adica 2 schimburi de placute. La unii producatori exista parca si placute special facute pentru ele, asa ca e bine sa le imperechezi daca se poate.

Link to comment
Share on other sites

Cele perforate se racesc teoretic mai bine insa este destul de greu sa ajungi la limita unor discuri de buna calitate.

 

Cele cu linii sunt ATE Power Disc, niste discuri super ok, si eu ma gandeam sa-mi cumpar cand va fi nevoie sa-mi schimb dsicurile.

 

Cei mai multi folosesc astfel de discuri (perforate) pentru design-ul lor.

Link to comment
Share on other sites

Teoretic, cele perforate rezista mai bine fenomenului de fading, insa in conditii de strada foarte rar s-ar intampla asa ceva, chiar si cu sistemele stock (franele sunt chiar si din fabrica un punct forte la BMW). Mai este factorul "look", care depinde de gustul fiecaruia.

 

Eu pot sa-ti spun din propria experienta cu discurile Zimmermann urmatoarele:

- franeaza asemanator cu cele stock, POATE un pic mai bine dar n-as putea sa iti spun cu cat

- mi-au uzat placutele cam de 2 ori mai repede decat niste discuri normale, la 10.000 km de cand le-am pus va trebui sa le schimb (acum am 7-8.000 si sunt aproape gata). Aici poate a fost si gresala mea, cumparand placute normale... viitoarele vor fi cel mai probabil Ferodo DS.

Link to comment
Share on other sites

Teoretic, cele perforate rezista mai bine fenomenului de fading, insa in conditii de strada foarte rar s-ar intampla asa ceva, chiar si cu sistemele stock (franele sunt chiar si din fabrica un punct forte la BMW). Mai este factorul "look", care depinde de gustul fiecaruia.

 

Eu pot sa-ti spun din propria experienta cu discurile Zimmermann urmatoarele:

- franeaza asemanator cu cele stock, POATE un pic mai bine dar n-as putea sa iti spun cu cat

- mi-au uzat placutele cam de 2 ori mai repede decat niste discuri normale, la 10.000 km de cand le-am pus va trebui sa le schimb (acum am 7-8.000 si sunt aproape gata). Aici poate a fost si gresala mea, cumparand placute normale... viitoarele vor fi cel mai probabil Ferodo DS.

Iau si placute tot de la Ziemermann. Sper sa fac treaba buna.

Ideea de baza e alta. Sper sa nu se ovalizeze repede. AM experiente aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa va spun ce m-a zapacit unu'. Propunerea suna cam asa:

 

HARTGE adjustable sports suspension for E46 320D.

HARTGE stainless steel rear silencer with dual round tail pipes for 320D.

HARTGE ceramic brake discs and carbon made brake pads.

 

P.S. Engine conversion by ECU modification for 320d (based on 100 kW / 136 hp) 127 kW (173 hp) / 4000 rpm 396 Nm (lb-ft 292) / 2000 rpm

 

Si mai erau niste chestii - toate astea cica trebuiesc montate odata pe masina, deoarece nu merita sa pui frane de inalta performanta daca nu ai suspensia pregatita pt asa ceva, nu merita suspensie ajustabila daca nu ai extra putere la motor, si ar mai fi o evacuare si o admisie pe masura daca este marita puterea motorului. Una peste alta, are dreptate colegul nostru care a postat mai sus cand se referea la faptul ca cele originale sunt si cele mai potrivite. M-ar fi incantat drept sa spun toate cele de mai sus, dar sincer... nu-mi permit.

 

Multumesc celor care mi-au raspuns la nedumerire; m-ati ajutat sa ma hotarasc.

Link to comment
Share on other sites

Teoretic, cele perforate rezista mai bine fenomenului de fading, insa in conditii de strada foarte rar s-ar intampla asa ceva, chiar si cu sistemele stock (franele sunt chiar si din fabrica un punct forte la BMW). Mai este factorul "look", care depinde de gustul fiecaruia.

 

Eu pot sa-ti spun din propria experienta cu discurile Zimmermann urmatoarele:

- franeaza asemanator cu cele stock, POATE un pic mai bine dar n-as putea sa iti spun cu cat

- mi-au uzat placutele cam de 2 ori mai repede decat niste discuri normale, la 10.000 km de cand le-am pus va trebui sa le schimb (acum am 7-8.000 si sunt aproape gata). Aici poate a fost si gresala mea, cumparand placute normale... viitoarele vor fi cel mai probabil Ferodo DS.

Practic .... nu apare fenomenul de fadding cu discurile perforate...

 

Franeaza mult mai bine decat cele stock.

 

Am avut si pe bmw, am si pe audi...

Link to comment
Share on other sites

Hai sa va spun ce m-a zapacit unu'. Propunerea suna cam asa:

 

HARTGE adjustable sports suspension for E46 320D.

HARTGE stainless steel rear silencer with dual round tail pipes for 320D.

HARTGE ceramic brake discs and carbon made brake pads.

 

P.S. Engine conversion by ECU modification for 320d (based on 100 kW / 136 hp) 127 kW (173 hp) / 4000 rpm 396 Nm (lb-ft 292) / 2000 rpm

 

Si mai erau niste chestii - toate astea cica trebuiesc montate odata pe masina, deoarece nu merita sa pui frane de inalta performanta daca nu ai suspensia pregatita pt asa ceva, nu merita suspensie ajustabila daca nu ai extra putere la motor, si ar mai fi o evacuare si o admisie pe masura daca este marita puterea motorului. Una peste alta, are dreptate colegul nostru care a postat mai sus cand se referea la faptul ca cele originale sunt si cele mai potrivite. M-ar fi incantat drept sa spun toate cele de mai sus, dar sincer... nu-mi permit.

 

Multumesc celor care mi-au raspuns la nedumerire; m-ati ajutat sa ma hotarasc.

 

Deci, s-a discutat de tunning pe acest forum de n mii de ori... Concluzia este ca masina, asa cum vine din fabrica este perfect pregatita pentru a performa la maxim din toate punctele de vedere ale unei masini de starada pe care scrie BMW... Daca tu vrei frane mai bune, si ma refer la frane sensibil mai bune sa stii ca acele gaurele nu aduc mare lucru in plus... ca idee discurile de frana sunt de vreo 4 feluri plecand de la cele clasice, apoi vin cele ventilate, apoi drilled (adica gaurite) si apoi slottered (adica au acele santulete radiale curbate pe ele)... Discurile folosite la curse sunt drilled and slottered adica au si gaurele si acele santuri... Teoretic aceste discuri speciale se racesc mai repede si ofera o franere foarte eficienta chiar si la o utilizare intensiva...

Revenind la intrebarea ta din topic tin sa-ti spun ca BMW echipa e46 din fabrica cu Zimermann sau ATE... deci, cu siguranta masina va frana la fel ca si in cazul discurilor originale (de fapt sunt tot alea)... daca tu vrei sa pui discuri gaurite tin sa te anunt ca diferenta se va simti doar in conditii extreme deci nu se justifica investitia...

 

Si pentru ca am dat quote la postul tau de mai sus hai sa-ti explic si ce e cu nebunia de acolo... este unanim acceptat ca o masina franeaza mai bine daca are amortizoarele si sistemul de suspensii mai bun (adica mai rigid) si sistemul de franare mai eficient... ca sa intelegi de ce gandeste-te ca e ideal ca masina sa franeze cu toate cele 4 roti la fel de bine si frecarea produsa de franare sa se imparta optim intre cele 4 roti... ca sa ai forta impartita foarte bine intre roti automat masina trebuie sa nu se duca in bot foarte tare la o franare violenta... pentru asta ai nevoie de sistemul de suspensii foarte eficient.. daca masina se duce in bot forta exercitata pe cele 2 roti din fata este foarte mare si automat poate duce la ruperea aderentei foarte rapid... daca si rotile spate ajuta eficient franarea automat forta de frecare se imaprte in mod egal pe o suprafata mai amre si aderenta se pastreaza.... deci, sistemul de suspensii mai rigid (adica cel putin amortizoare mai dure) va ajuta franarea (desigur, si directia)... totusi daca vrei sa faci o investitie schimba si suspensiile si amortizoarele pentru ca lucreaza impreuna si automat cele mai bune rezultate se obtin folosind un set complet (daca suspensiile sunt prea uzate soliciti amortizoarele mai mult, etc)... per total masina va fi mult mai exacta in viraje si va frana mult mai bine insa vei simti in coloana toate gropile de pe strada si eventual iti vei sparge dintii daca mergi pe bolovani... adio confort...

 

a doua solutie de imbunatatire a franarii implica schimbarea sistemului de franare cu unul mai performant (adica schimbi etrierii si discurile eventual si furtunasele).... e o investitie mai mare dar trebuie sa iei de la o firma care face asta profesionist (minim Brembo) si care are kit special pentru masina ta... eu spun ca nu ma intereseaza cum accelereaza masina ci ma intereseaza sa opreasca si sa franeze perfect deci daca umblu la frane o fac doar in mod profesionist si nu vreau sa pun acolo ceva care sa nu-mi dea siguranta si de aceea recomand o solutie profi... In general la o solutie profi etrierii au si mai multe pistonase pentru a oferi o apasare mai buna si mai uniforma pe placute si eventual discurile de franare sunt ceva mai mari... sa stii ca 2 centimetrii in plus la diametrul discului de franare inseamna o diferenta imensa la franare si suplimentar daca faci asta ideal ar fi sa pui si niste cauciucuri ceva mai late...

deci, cel mai simplu sa ai o franare mai buna este sa vezi un kit profi de la un producator recunoscut pentru automobilul tau... eventual sa pui pe el un sistem de franare de la un model BMW mai puternic decat al tau (daca tu ai 320 d vezi si tu ce parametrii are un 330 d la frane si vezi daca se potrivesc sistemele, asta fiind cel mai simplu)... totusi e foarte important sa studiezi si ce influenta are aceatsa modificare asupra sistemului de management pentru ca aceste chestii pot afecta ABS-ul si alte sisteme inteligente....

 

La chiptunning nu ma pronunt pentru ca s-a discutat de cateva ori pe aici si sunt foarte multe opinii... de fapt, eu recomand ca cine isi face chiptunning sa schimbe si amortizoare si frane dar invers nu mi se pare important... As spune ca BMW cand da o masina pe piata testeaza acel vehicol pentru a oferi valori maximale ale calitatii in conditiile date de performanata deci daca tu vrei sa te apuci sa modifici ceva e pe riscul tau si trebuie sa ai in calcul toate efectele potentiale produse de aceste modificari... pentru un improved driving feeling iti recomand sa-ti iei un BMW mai puternic decat sa faci toate investitiile acestea.... tot ce e acolo costa cateva mii de Euro bune care adaugate la masina ta actuala pot sa-ti permita achizitionarea unei masini mai puternice si mai ales, perfect pregatita de producator pentru ceea ce ofera ea... e mai simplu asa...

 

revenind doar la discuri, iti recomand sa pui Zimermann sau ATE ventilate, asa cum ai acum... gaurile alea in cazul tau au doar efect Placebo...

 

 

LE- si apropos uite aici niste principii de baza... http://www.automotivearticles.com/123/Brak..._Practice.shtml

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

O intrebare: azi mi s-a spus la service ca discurile de frana care nu sunt originale au "sanse" mult mai mari ca cele originale sa se ovalizeze.

Anterior eu am pus discuri Zimermann pe fata, si, datorita faptului ca am schimbat si placutele si, norocos fiind, mi s-au montat placute de frana MAI MICi decat cele specifice masinii, la franare imi tremura urat volanul. Asta inseamna ca deja s-au ovalizat discurile?

 

Ce fel de discuri sunt ORIGINALE, cine le face, ma indoiesc ca BMW face si discuri de frana...

Link to comment
Share on other sites

Discuri de frana mai mari implica si placute asemeni lor, implica, in principal, o racire mai buna a discurilor si nu neaparat franare mai performanta in mod direct (racire mai buna inseamna lipsa fadingului)...cel mai important, este sa fie mai multe pistonase, pentru a creste forta de apasare.....

 

La fel e si cu cauciucurile mai late, efectul principal este stabilitatea sporita si nu franarea sau accelerarea superioare....la franare, apasarea aceleiasi greutati este distribuita pe suprafata de contact dintre anvelopa si sol....deci, pe un cauciuc ingust, forta de apasare pe sol (la aceeasi greutate) pe o sectiune mai mica, va fi mai mare decat forta de apasare pe sol la un cauciuc lat (sectiune mai mare), care se distribuie pe suprafata mai mare de contact cu solul...deci, la aceeasi greutate, frecarea e aceeasi si la anvelopa lata si la cea ingusta....

 

 

Avantajul, in conditii reale, este ca, o anvelopa mai lata da o probabilitate mai mare de contact sporit cu solul a suprafetei anvelopei....

Link to comment
Share on other sites

Discuri de frana mai mari implica si placute asemeni lor, implica, in principal, o racire mai buna a discurilor si nu neaparat franare mai performanta in mod direct (racire mai buna inseamna lipsa fadingului)...cel mai important, este sa fie mai multe pistonase, pentru a creste forta de apasare.....

 

La fel e si cu cauciucurile mai late, efectul principal este stabilitatea sporita si nu franarea sau accelerarea superioare....la franare, apasarea aceleiasi greutati este distribuita pe suprafata de contact dintre anvelopa si sol....deci, pe un cauciuc ingust, forta de apasare pe sol (la aceeasi greutate) pe o sectiune mai mica, va fi mai mare decat forta de apasare pe sol la un cauciuc lat (sectiune mai mare), care se distribuie pe suprafata mai mare de contact cu solul...deci, la aceeasi greutate, frecarea e aceeasi si la anvelopa lata si la cea ingusta....

 

 

Avantajul, in conditii reale, este ca, o anvelopa mai lata da o probabilitate mai mare de contact sporit cu solul a suprafetei anvelopei....

 

 

corect cu forta de apasare mai mare pe suprafata mai mica dar asta duce la ruperea aderentei mai rapid, deci la alunecare in conditii de franare brusca... de aia o anvelopa mai lata va frana mai bine pentru ca va transmite optim forta de franare la sol si nici nu va aluneca foarte rapid pe sol... de ce maisinile de F1 au rotile alea imense?

Link to comment
Share on other sites

MESAJ PENTRU TOTI CEI CARE VOR SA ISI PUNA DISCURI PERFORATE sau STRIATE...

 

 

daca doriti sa nu aveti probleme cu ele ,fie ca sunt zimmerman ,ate,textar.....etc ,va trebuii sa aveti in calcul neaparat si niste placute pe masura... :D ...adica nu unele normale...altfel o sa patiti tot felul de neplaceri...

 

exemplu...iti iei ate "power disc" (au niste striatii) ,obligatoriu iti trebuiesc si placute ate "power disc"(sau alt producator care sa nu fie pentru discuri normale)...daca pui ate normale,vei avea anumite probleme ,doarece placutele normale sunt mai moi si se vor depune pe disc..... :D

 

este exact ca si cum ai pune o placuta normala in etrier sport cu 4 pistonase...adica nu se pupa... :twoup:

 

p.s. scuze Bobo,la momentul respectiv chiar nu stiam treaba asta,ca sa ti-o recomand ,tre sa iti dau o bere in caz ca ne mai vedem :twoup:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.