Jump to content

Discuri perforate vs. Discuri normale


bogdan-cta

Recommended Posts

desigur, BMW fabrica si discuri de frane si placute... :twoup:

 

bmw nu face discuri si placute...el se duce la niste producatori gen ATE ,Textar si baietii le fac placutele si discurile conform cerintelor lor... :D

 

desigur, nu si la ZImermann, doar la ATE si Textar... :D si dupa ce le fac aia seturile de franare scriu pe ele BMW si gata... deci, BMW iese din fabrica cu sisteme de franare BMW...:twoup:

Link to comment
Share on other sites

desigur, nu si la ZImermann, doar la ATE si Textar... :twoup: si dupa ce le fac aia seturile de franare scriu pe ele BMW si gata... deci, BMW iese din fabrica cu sisteme de franare BMW... :twoup:

 

ai spus tot numai e nimic de spus..insa sicer pana in ziua de azi nu am vazut freo placuta sau disc Original Bmw pe care sa scrie zimermann(este fabricat in Germania)...

Link to comment
Share on other sites

desigur, nu si la ZImermann, doar la ATE si Textar... :twoup: si dupa ce le fac aia seturile de franare scriu pe ele BMW si gata... deci, BMW iese din fabrica cu sisteme de franare BMW... :twoup:

 

ai spus tot numai e nimic de spus..insa sicer pana in ziua de azi nu am vazut freo placuta sau disc Original Bmw pe care sa scrie zimermann(este fabricat in Germania)...

 

acum vreo 2 ani si ceva am schimbat bucsele la e46 si am luat piesele "originale" ca sa zic asa... ce am observat era ca nu scria BMW pe ele si aveau pilit brandul de pe piesa in sine... totul insa era identic cu piesa scoasa din masina inclusiv restul indicativelor singura chestie diferita fiind de-branduirea ca sa zic asa... deci ce sa mai cred... am patit aceiasi chestie si cand am schimbat acea teava pe care vine lichidul de racire... piesa e dintr-un plastic special si avea sters brandul de pe ea si mi-a fost vanduta la automobile Bavaria ca piesa originala cu garantie... e ceva normal pana la urma... e greu sa produci chiar totul de unul singur...

Link to comment
Share on other sites

Mi s-a propus Ziemermann. Sa incerc?

eu am fost nevoit sa schimb discurile originale dupa ce sau ovalizat de la niste franari mai bruste,,,ma rog eu merg mai sportiv asa si le cam uzez....oricum am pus ziemermman perforate si sunt super ok chiar se simte o diferenta la franare dar nici cele ate nu sunt proaste unii zic ca sunt chiar mai bune dar acum stii cum este parerile sunt impartite...treaba e k sunt bune astea si se vad si super bine

 

MESAJ PENTRU TOTI CEI CARE VOR SA ISI PUNA DISCURI PERFORATE sau STRIATE...

 

 

daca doriti sa nu aveti probleme cu ele ,fie ca sunt zimmerman ,ate,textar.....etc ,va trebuii sa aveti in calcul neaparat si niste placute pe masura... :D ...adica nu unele normale...altfel o sa patiti tot felul de neplaceri...

 

exemplu...iti iei ate "power disc" (au niste striatii) ,obligatoriu iti trebuiesc si placute ate "power disc"(sau alt producator care sa nu fie pentru discuri normale)...daca pui ate normale,vei avea anumite probleme ,doarece placutele normale sunt mai moi si se vor depune pe disc..... :D

 

este exact ca si cum ai pune o placuta normala in etrier sport cu 4 pistonase...adica nu se pupa... :twoup:

 

p.s. scuze Bobo,la momentul respectiv chiar nu stiam treaba asta,ca sa ti-o recomand ,tre sa iti dau o bere in caz ca ne mai vedem :twoup:

eu am pus perforate ziememman si am placute normale....deci nu am avut pana in prezent nici un fel de problema si chiar franeaza ceva mai bine...e adevarat ca nu am stiut k se pun si placute speciale sa zic asa cand am schimbat discurile dar merg foarte bine asa k......

Link to comment
Share on other sites

e adevarat ca nu am stiut k se pun si placute speciale sa zic asa cand am schimbat discurile dar merg foarte bine asa k......

 

asa ca ai avut bafta ,inseamna ca ziemmerman nu sunt atat de dure si nu mananca prea mult din placutele normale...oricum perforate cum...atat intre discuri (au si cele de fabrica) cat si cu gaurele prin suprafata discului sau cu niste striatii asa pe disc?! :twoup: daca ai gaurele ,d-aia nu ai avut probleme cu placutele normale...

 

modele disc

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Nu exista o perioada predefinita. In general, atunci cand se observa uzura de genul: marginea discului e suprainaltata fata de restul (din cauza ca placuta e cu 1mm mai mica decat discul). Pretul pentru un set de discuri se invarte in jurul a 500 lei. Obligatoriu trebuie sa pui si placute noi...
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat la discuri si nu sunt deloc uzate ,

Insa de ceva vreme (vreo luna) mai exact de cand am schimbat placutele fata-spate , atunci cand franez usor la viteze de peste 100km/h se simte o usoara vibratie in directie, enervanta .

De precizat ca merg 90% din timp prin oras, acasa-serviciu , si cat se poate de batraneste:) deci chiar nu pot sa imi explic care ar putea sa fie cauza

Rotile sunt drepte si echilibrate 100% deci nu le luati in calcul ca si o posibila cauza:)

Astept pareri

Link to comment
Share on other sites

Atn crisjohn,

 

Am inteles, si sunt perfect de acord cu tine; Daca o vand pe a mea, mai pun 5-6 mii si-mi iau un M3, iar ala are toate fitzele pe el. Dar e exclus sa fac asta, n-am nevoie de 343CP sa-mi plimbe fundul de acasa la serviciu sau pe unde mai merg eu in vacante. Ma duc azi sa-mi comand discurile "originale". Thanks again.

Edited by bogdan-cta
Link to comment
Share on other sites

discurile perforate dupa cate stiu sunt facute in principal pentru a se raci si nu pentru ca au proprietati de franare mai mari. logic ca daca discul de frana este supus la forte mari se incalzeste iar la temperaturi ridicate se deformeza, astfel distrrugand si placutele. oricat de disperat esti sa forjezi masina, sa franezi brusc, des si la viteze mari, pe o perioada de timp mai lunga, eu consider ca nu sunt necesare masinilor de strada. iar in caz ca esti cum am descrius eu mai sus, nu prea cred ca vei avea viata lunga...deci nu are rost sa dai banii pe ele...o asigurare de viata si o garsoniera de 2x2 sunt mult mai indicate.

daca e vb de aspect, atunci sunt ok, ele dau un aer mult mai sportiv masinii. un alt motiv intemeiat este daca participi regulat la raliuri.

Edited by S Razvan
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ma bag si eu cu povestea mea.

e36 2500cmc 192 de caluti ... ies mai mult de la 1 noaptea pana dimineatza cu ea si in general mers sportiv, in general dupa ce opream masina iesea putin fum mai ales de la rotile spate, evacuarea pocnea de caldura si asa mai departe.

Masina o am de cateva luni si inca de la inceput am dezactivat ABS-ul. L-a inceput a avut o problema, l-am rezolvat si pana la urma l-am dezactivat iar, pt ca masina o simti mult mai bine si daca ii cunosti limitele ajungi sa opresti mult mai repede. In schimb cu abs-ul daca ai un cauciuc tocit sau dai de nisip poti sa-ti iei papa de la o oprire rapida cand ai nevoie.

Ieri aveam 150Km/h si abia abia am reusit sa ma opresc, cred ca am sarit de 100-200m binisor. Pana la urma sa observ ca aveam frane doar pr fata.

 

Inca de cand am dezactivat ABS-ul toate rotile tineau la franare perfect egal. Masina daca nu ma insel are greutatea aproape 50/50 pe axele fata spate, discurile pe fata si pe spate sunt aproape acelasi diametru 286 si 280mm, placutele de frana sunt identice la toate rotile. Singura diferenta este la discuri, pe fata sunt ventilate, pe spate sunt doar discuri pline (neventilate), cand am desfacut sa ma uit astazi la placutele (dupa incidentul cu oprire de la 150km), cele de pe spate erau pur si simplu prajite si crapate si asta sigur din cauza caldurii, poistonasele de la etrieri mergeau ok.

 

Concluziile le trageti voi, pt cine vrea mers sportiv neaparat discuri ventilate ca isi merita toti banii. Si pt cei care nu stiu acele gauri au doua roluri importante.

1 Se aeriseste discul mult mai bine prin ele.

2 Gaurile iti curata placuta de mizerie tot timpul cand placuta este apasata pe disc (acea cenusa care se observa si pe interiorul jantelor si inclusiv gaurile rod cate putin din materialul plct), asta e si motivul pentru care placutele tin doar jumatate din viata lor normala cand vine vorba de discuri perforate.

Link to comment
Share on other sites

Un alt factor care iti solicita mult franele in afara de factorul numit mersul sportiv ar fi si greutatea masinii. O masina de 1300Kg fata de una de 800 are nevoie de frane mult mai capabile pentru o oprire in siguranta. Si cand ai si o masina grea si mai si alergi cu ea, deja esti sadomasochist cu franele.

Si ar mai fi coborarile pe serpentine, dar astea mai rar.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sĂŁ mergi foarte tare ca sĂŁ atingi limitele unor discuri ventilate.

 

Cele perforate la care te referi sunt discuri dublu ventilate.

 

Nu sunt o adevĂŁratĂŁ necesitate, cei mai mulĂži cumpĂŁrĂŁ astfel de discuri pentru felul ĂŽn care aratĂŁ.

 

M5 E39 are discuri ventilate ºi frâneazã excelent, nu am auzit pe nimeni sã se plângã de frânele M5-ului ºi vorbim de o maºinã de 400 cp ºi cu o greutate de peste 1500 kg.

 

Nu am ĂŽnĂželes de ce Ăži-ai dezactivat ABS-ul.

Link to comment
Share on other sites

Din 2 motive am scos abs-ul:

1. 2 ani de zile am avut masina fara servofrana si fara abs si m-am invatat asa. Poze cu masina fara abs pe care am invatat sa conduc, din pacate a ajuns la frumoasa varsta de 23 de ani si n-o mai ducea mult.

2. E36 are printre primele modele de ABS, daca o roata se blocheaza in franare le elibereaza pe toate 4, ori asta sucks rau de tot, mai ales iarna.

De doua ori din cauza abs-ului nu se mai oprea, odata am prins nisip pe marginea din dreapta, si odata aveam cauciucurile pe spate tocite de tot, noroc ca in fata era doar un bumper pt reducerea vitezei. Daca voi aveti masini dotate cu ultimele sisteme de abs care isi face treaba cu adeverat asta e alta treaba.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Din 2 motive am scos abs-ul:

1. 2 ani de zile am avut masina fara servofrana si fara abs si m-am invatat asa. Poze cu masina fara abs pe care am invatat sa conduc, din pacate a ajuns la frumoasa varsta de 23 de ani si n-o mai ducea mult.

2. E36 are printre primele modele de ABS, daca o roata se blocheaza in franare le elibereaza pe toate 4, ori asta sucks rau de tot, mai ales iarna.

De doua ori din cauza abs-ului nu se mai oprea, odata am prins nisip pe marginea din dreapta, si odata aveam cauciucurile pe spate tocite de tot, noroc ca in fata era doar un bumper pt reducerea vitezei. Daca voi aveti masini dotate cu ultimele sisteme de abs care isi face treaba cu adeverat asta e alta treaba.

 

si nu ti-ai pus probleme ce se intampla daca franezi in curba si tu ai dezactivat abs-ul? sau vrei sa eviti ceva?

eu daca nu aveam abs (tot un e36) acum eram probabil intr-un copac :)

Link to comment
Share on other sites

Normal ca o sa-mi cumpar discuri si placute noi, mai ales ca actualele sunt deja prajite, discurile or sa fie 100% perforate si ventilate.

Gume tocite am avut vreo saptamana, si daca pe spate erau varza cele de pe fata erau noi ... si totusi abs-ul mi-a decuplat toate rotile, inclusiv fata si m-am tot dus de nu se mai oprea. Daca era un abs destept isi facea treaba independent pe fiecare roata in parte.

Link to comment
Share on other sites

Normal ca o sa-mi cumpar discuri si placute noi, mai ales ca actualele sunt deja prajite, discurile or sa fie 100% perforate si ventilate.

Gume tocite am avut vreo saptamana, si daca pe spate erau varza cele de pe fata erau noi ... si totusi abs-ul mi-a decuplat toate rotile, inclusiv fata si m-am tot dus de nu se mai oprea. Daca era un abs destept isi facea treaba independent pe fiecare roata in parte.

 

si ma gandesc ca mai bine sa-ti blocheze rotile pe fata, si pe spate.. avand slick-uri sa nu ai nici o treaba cu franarea.. sa te trezesti cu spatele la directia de mers...

Link to comment
Share on other sites

imi cer scuze daca am sarit peste unele posturi, dar nu am mai avut rabdare sa citesc.

 

din experienta mea, si din ce am citit, discurile gaurite, inelate si cum or mai fi ele nu sint pentru RACIRE facute.

am vazut cu totii la raliuri discuri inrosite, de ce, daca ele sint gaurite si striate si etc?

 

din cultura mea acumulata, treaba sta in felul urmator:

 

in momentul solicitarii excesive a frinei, placutele de frina elimina un gaz. din cauza asta alte placute sint mai scumpe, pt ca elimina gazul la temperaturi mai mari. eliminind gazul, se face o "acvaplanare" sau nu stiu cum sai spun, iar intre placuta si disc va fi un aer si va fi greu (oricit am apasa pedala de frina) sa le atingem (placuta de disc). de aici si ideea perforarii discului, ca sa dea voie gazului sa dispara dintre placuta si disc.

 

daca voi nu ati patit, eu am patit de multe ori sa merg jumate de ora in forta, pe curbe, solicitind frina foarte des, si ajuns la momentul in care apasam frina si pur si simplu abia abia frina. cam asta ar fi povestea discutilor cu gauri, striatii..etc.

 

venind vorba de frinare, daca cu cele gaurite ai o frinare mai buna decit cu cele stock, raspunsul este NU! diferenta se simte doar la solicitari foarte mari, cum am explicam mai sus.

 

diferenta de frinare o face nu discul gaurit, ci MARIMEA discului. vrei frine mai performante, atunci pui discuri mai mari. binenteles, asta numai in cazul in care folosesti masina pe strada, si nu la evenimente speciale :)

 

later edit:

 

imi cer scuze daca informatiile mele sint eronate, mi-am impus doar punctul meu de vedere asa cum au facut-o toti.

Edited by KO_deina
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.