Jump to content

Ventilator


chriss

Recommended Posts

Am constatat ca la mine nu se intampla asa cum am vazut la alte masini. Adica, atunci cand mergi pe caldura asta de 40 de grade prin oras, cu o viteza maxima de 60-70, prin coloane pe la semafoare, etc ar trebui sa porneasca un ventilator care sa grabeasca racirea motorului, nu? Am vazut la mai multe masini ca atunci cand opresc motorul, dupa un drum pe caldura prin oras, ca porneste un ventilator p-acolo pe la radiator. La mine nu se intampla. Nu am auzit niciodata. Este o problema? Sau pur si simplu motorul meu nu are nevoie? Acul de la temperatura nu a trecut niciodata de jumate (90grade).
Link to comment
Share on other sites

Da, dar ventilatorul ti-a pornit? Ca asta e problema mea: de ce nu porneste ventilatorul?

 

 

dar tu ti-ai pus problema ce se intampla daca nu ar porni ventilatorul ala ?,,cam in cate S ti-ar creste apa la max ?????????????????????????????

Link to comment
Share on other sites

Da, dar ventilatorul ti-a pornit? Ca asta e problema mea: de ce nu porneste ventilatorul?

 

 

dar tu ti-ai pus problema ce se intampla daca nu ar porni ventilatorul ala ?,,cam in cate S ti-ar creste apa la max ?????????????????????????????

 

Nu inteleg de ce esti artzagos. Am mers zilele trecute cu niste prieteni la o tura. Cand am oprit masinile (si motoarele) am obs ca la ei se auzea ventilatorul ala, la mine nu se auzea nimic. Intrebam doar daca ar trebui sa se auda, sau nu. Am vz ca si la dacia super nova se aude, dupa ce opresti motorul..

Link to comment
Share on other sites

e destul de silentios electroventilatorul de la e46 si nu se aude ca la alte marci de afara,plus ca sistemul de racire e foarte bun si daca o lasi la ralanti o sa vezi ca s-ar putea sa porneasca foarte tarziu,adica dupa 10-15 min,dar daca o turezi un pic o sa porneasca mai repede,asta daca esti curios sa vezi cum porneste-stai linistit ,totul functioneaza bine daca nu trece acul de mijloc.
Link to comment
Share on other sites

Da, dar ventilatorul ti-a pornit? Ca asta e problema mea: de ce nu porneste ventilatorul?

 

 

dar tu ti-ai pus problema ce se intampla daca nu ar porni ventilatorul ala ?,,cam in cate S ti-ar creste apa la max ?????????????????????????????

 

Nu inteleg de ce esti artzagos. Am mers zilele trecute cu niste prieteni la o tura. Cand am oprit masinile (si motoarele) am obs ca la ei se auzea ventilatorul ala, la mine nu se auzea nimic. Intrebam doar daca ar trebui sa se auda, sau nu. Am vz ca si la dacia super nova se aude, dupa ce opresti motorul..

 

 

nu vad de ce compari tu Nova cu BMw ...sau de ce e dacia un punct de referinta la functionarea corecta a unui ventilator :D

 

Nu porneste nici la mine ventilatorul dar nu mi-am pus niciodata problema ! Era suficient ca apa sta unde trebuie ca sa realizez ca ventilatorul functtttttioneaza! :twoup:

Nu sunt artzzzzzagosss! :twoup:

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

Am observat ca nivelul la apa a mai scazut un pic. Eu am pus antigel acum vreo 1500km pana cand a ajuns tumburusul ala la nivelul optim. Zilele astea cand am verificat deja nu mai plutea. O fi si de la caldura asta de afara? Am sa mai completez sa vad cat intra.

 

pentru ca la tine merge imediat ce pornesti motorul , de aia ...si la ei merge doar cand ajunge la o anumita temp ,

 

Era vb de un passat si un a4, ambele tdi

Link to comment
Share on other sites

dupa ce o sa-l incingi bine ceea ce nu-ti recomand o sa vezi k o sa-ti mearga ventilatorul si dupa ce opresti masina...si BMW-u tau in comparatie cu celelate masini poate are racirea mai buna si nu e nevoie sa mai mearga vntilatorul dupa ce o opresti.....si dak zici k nu s-a ridicat apa la mai mulde de 90 grade fii sigur ca masina ta e OK
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Daca alerg M6-le, chiar si dupa ce il opresc merge ventilatorul ala, pret de cateva secunde pana la 5-10 min aproximativ, probabil in functie de cat de repede face racirea.

 

La 5, s-a intamplat de 2-3 ori sa il aud functionand dupa orpirea motorului, dar numai cateva secunde.

Link to comment
Share on other sites

la BMW si la multe masini electroventilatorul merge pe contact. Nu e ca la daci solenza sau alte auto la care merge pana scade temperatura.

 

Este vorba ca l-am auzit la passat din 2003. Deci nu e vb neaparat de dacii. Are vreo leg ca era tdi? Se auzea tare de tot dupa ce a oprit motorul

Link to comment
Share on other sites

la BMW si la multe masini electroventilatorul merge pe contact. Nu e ca la daci solenza sau alte auto la care merge pana scade temperatura.

 

Este vorba ca l-am auzit la passat din 2003. Deci nu e vb neaparat de dacii. Are vreo leg ca era tdi? Se auzea tare de tot dupa ce a oprit motorul

nu stiu...ideea e ca la bmw ventilatorul este pe vascocuplaj...si cand opresti masina si iei contactul se opreste din cate stiu eu...ca nu are cine sa il mai invarta...mai ramane ventilatorul de pe fata care e de aer-clima...dar nu cred sa mai se invarta nici ala dupa ce iei contactul...mie nu mi s-a invartit niciodata

Link to comment
Share on other sites

cred ca doar la unele e conectat pe vascocuplaj, in special la automate, la 325 manual din cate am vazut erau ambele ventilatoare electrice.

 

la mine fac ceva zgomot ventilatoarele, cel pe vascocuplaj, zilele astea in bucuresti e mai tot timpul pornit iar cel de clima e mai tot timpul in cea mai mare treapta de turatie...

temperatura pe bord nu se misca de la mijloc.... e ceva ce as putea sa fac sa imbunatatesc racirea motorului sa stresez ventilatoarele mai putin?

fiind pe vascocuplaj, deci ne avand cum sa mearga dupa ce opresc motorul, ar mai trebui sa il las sa mearga putin dupa ce ajung la destinatie? ca la turobouri?

Edited by at_b
Link to comment
Share on other sites

cred ca doar la unele e conectat pe vascocuplaj, in special la automate, la 325 manual din cate am vazut erau ambele ventilatoare electrice.

 

Nu exista astfel de diferente intre masini cu cutie manuala si masini cu cutie automata.

Ambele au vascocuplaj si electroventilator.

 

la mine fac ceva zgomot ventilatoarele, cel pe vascocuplaj, zilele astea in bucuresti e mai tot timpul pornit

 

iar cel de clima e mai tot timpul in cea mai mare treapta de turatie...

temperatura pe bord nu se misca de la mijloc.... e ceva ce as putea sa fac sa imbunatatesc racirea motorului sa stresez ventilatoarele mai putin?

 

Iti faci degeaba probleme.

Link to comment
Share on other sites

asa cum am inteles eu, sper sa nu gresesc, este un fel de legatura intre motor si elicea ventilatorului cu un grad de tranasmisie variabil, practic elicea se poate invarti cu viteza diferita fata de axul pe care e fixata prin intermediul acestui cuplaj. gradul de solidificare al cuplajului este controlat de temperatura, dar nu stiu mecanismul exact.
Link to comment
Share on other sites

Este montat pe axul pompei de apa.

 

Vascocupla are un fluid in interior care-si schimba vascozitatea in functie de temperatura, nu exista o comanda de pornire.

Electroventilatorul este electric si isi ia semnalul de la radiator.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.