Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Inlocuire consumabile la achizitia E60 second hand


Octavian123

Recommended Posts

Salutare

 

Vreau sa achizitionez un seria 5 E60 din 2004 sau 2005. O sa fie ori 520/525 benzina sau 525 diesel (inca nu m-am hotarat) Nici manual sau automat nu m-am hotarat dar as vrea sa stiu in principiu ce se inlocuieste si la ce costuri ca sa imi planific cat mai bine bugetul. Km cuprinsi intre 90,000 si 130,000 in functie de ce o sa gasec.

 

Prima varianta ar fi 520/525 benzina, manual sau automat. Ce se schimba imediat ce l-ai adus avand in vedere si intervalul de km care l-am specificat mai sus? Filtru aer, filtru benzina, ulei, filtru ulei, filtru polen nu? La ce costuri aproximative si unde? Banuiesc ca trebuie mers intr-un service bun ca sa vada daca este nevoie de schimbat bucsi, pivoti, curele, intinzatoare, bujii, placute frana, etc. Distribuitia este pe lant la modelul pe benzina? Daca e automat se schimba uleiul sau nu?

 

La un 525 tot cam astea se schimba dar la costuri mai ridicate nu?

 

Varianta cea mai buna ar fi de schimbat consumabilele intr-un service mai mic sau garaj (dar unde?) si verificata intr-un service mai mare (unde)?

Edited by Octavian123
Link to comment
Share on other sites

pai cu service-u te ajuta useru Ciupanezu, si in principal cand aduci masina e bine sa schimbi tot, ulei , filtru ulei, filtru combustibil, filtru aer, filtru polen, filtru epurator daca are, lichid servo, lichid de frana, lichidu din instalatia de racire, si apoi curelele si rolele intizatoare de la clima si alternator... Distributia este pe lanto orice motorizare ai alege deci cu alea n-ai treaba. Placute de frana si discuri... asta ramane de decis dupa constatare facuta in service, la fel si cu articulatiile masinii, daca nu bate nu schimba, si la placute, te anunta masina cand trebuie schimbate...

 

un Schimb de ulei , filtru ulei, filtru combustibil, filtru de aer, filtru polen la 525d e39 2001, ma costa 300 lei uleiul (cam 7-8 litri depinde ce flacoane gasesc (pentru motor in care incap 6,5-7 L)) 40 lei filtru ulei Mann, Filtru combustibil Mann 130 lei, filtru de aer Mann 130 lei, filtru polen ceva cu carbon 100 lei... totalu fiind undeva la 700 lei fara manopera, si de obicei le schimb eu... apoi vine filtru epurator la diesel la 180 lei asta il schimbi mai rar , si curelel si rolele la masina mea cel putin costa 290 lei 2 curele 2 role...

Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi o intrebare in functie de care am sa imi limitez cautarile. Care ar fi o limita admisibila de km pentru motorul 2000 benzina si pt cel 2500 benzina ca sa pot spune ca motorul merge bine "ca nou" si sa ma bucur cativa ani de el? Sa zicem 100,000 km pt 2000 cmc benzina si 130,000 km pt 2500 cmc benzina? Voi ce parere aveti? Cat tin motoarele astea si care e o limita decenta avand in vedere ca il iau pt mine ca sa il tin si nu ca sa il vand imediat cu km mai putini? Adica nu vreau sa ma pacalesc
Link to comment
Share on other sites

din germania daca iei masina de obicei daca este un dealer care se respecta iti iei masina cu majoritatea consumabilelor schimbate, de bucsi si pivoti si ce se enumera mai sus stai flexat ca nu este cazul sa-ti faci griji, nu au drumurile noastre peacolo ca sa se uzeze incat sa trebuiasca schimbate, dar oricum poti sa faci o verificare la un service profi dar sa cunosti persoana care face verificarea asta ca sa nu te faca sa schimbi tot felu de chestii fara niciun rost, uleiul in motor este recomandat sa-l schimbi si asa poti sa stai linistit, in rest se verifica si se vade uzura, in cazul placutelor, discurilor.

sa fii atent cand iei masina sa iti dea cd, dvd navigatie, rezerva cu tot ce trebuie cric cheie de roti,asta in caz ca nu ai RFT, opritor roata, trusa medicala, triunghi, sa te uiti sa functioneze toate sistemele electronice: Idrive, incalzire scaune, geamuri electrice, scaunele electrice, sunt multe de verificat dar sfatul meu este sa le verifici toate pentru ca orice chichita costa bani, si in unele cazuri multi.

 

p.s. eu sunt de parere ca diferenta la diesel benzina este urmatoarea: la diesel platesti mai putin la pompa cand alimentezi dar mai mult la service la o revizie sau in cazul unei defectiuni. asta totul depinde si de noroc, si de stilul de condus.

 

bafta multa

Link to comment
Share on other sites

pentru masina pe benzina mai ales 2500 benzina, km nu sunt o problema.... cu articulatiile la masina o sa incepi sa ai probleme cam la 1 an dupa ce o porti prin tara :twoup:, cum zice sergiulean: cine se respecta si acolo schimba uleiul, si schimba cu castrol, bidonu de 5 L de castrol 5w-40 e la 36 de euro deci li se rupe.. unde era servisu mai penal avea ulei castrol, DAR... eu tot as chimba uleiu si filtrele :D

 

Sergiulean: am auzit ca ai trecut la Audi A4 nou ? alb ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi o intrebare in functie de care am sa imi limitez cautarile. Care ar fi o limita admisibila de km pentru motorul 2000 benzina si pt cel 2500 benzina ca sa pot spune ca motorul merge bine "ca nou" si sa ma bucur cativa ani de el? Sa zicem 100,000 km pt 2000 cmc benzina si 130,000 km pt 2500 cmc benzina? Voi ce parere aveti? Cat tin motoarele astea si care e o limita decenta avand in vedere ca il iau pt mine ca sa il tin si nu ca sa il vand imediat cu km mai putini? Adica nu vreau sa ma pacalesc

 

 

Nu exista asa ceva, nu exista o limita admisibila.

Daca poti ar fi bine sa cumperi sub 100.000km.

Link to comment
Share on other sites

Acelasi lucru si de la mine...sa fie sub 100kkm.

Schimba toate consumabilele, filtre uleiuri, lichide, placute de frana...cost usor peste 20 mil.

Partea cu articulatiile, ii dau dreptate lui lifestyle, dupa un an incepi sa cam schimbi la ele...depinde cum si pe unde mergi!

 

E preferabil sa mergi sa iei masina de la un dealer BMW, eu asa am facut! Am luat-o cu revizia si TUV facute...in acelasi pret...!

 

Referitor la varianta, eu iti recomand 525i cutie steptronic...sau daca gasesti un 530i steptronic la banii tai e si mai bine!

Vad ca esti din Bucuresti, deci cutia steptronic e practic obligatorie!

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur sa vad ca am primit atatea raspunsuri si sper sa trec cat mai curand din categoria pasionatilor in cea posesorilor :twoup:.

Si eu ma gandeam la cutie automata dar am vazut ca diferentele de km sunt notabile intre cuita manuala si cea step.

Adica am gasit 520 manual la 90,000 km in timp ce 520 automat era pe la 150,000km sau 130,000 km cu noroc. Pt mine 50,000 - 60,000 km este o diferenta notabila (eu ii fac in aproape 2 ani) si ma gandesc ca un + de 60,000km inseamna ceva uzura. Pentru 525 manual nu am gasit sub 130,000/140,000 km iar automate pe la 180,000 km.

Ce parere aveti?

 

 

P.S. Oricum cand am sa plec dupa el am sa aloc o mica parte din buget pt achizitie ulei, filtre si placute (pt vreo doua schimburi), curele, bujii si eventual bucsi&pivoti daca sunt mai eftine pe acolo. Daca apuc sa le schimb bine, daca nu urmatorul proprietar o cumpara cu ele in porbagaj si cred ca zice "multumesc". La cati km se face schibul de ulei and filtre la benzinar?

Edited by Octavian123
Link to comment
Share on other sites

Cam nasol ca nu gasesti sub 100kkm...Eu zic totusi ca nu-i mare chin nici cu manuala, acum depinde de confortul tau...Eu m-am obisnuit cu cele cu cutie auto si nu mai pot sa trec dincolo...

 

E bine sa o iei cu cati mai putini kilometrii, insa trebuie sa ai in vedere ca o cutie Steptronic "protejeaza" mult mai bine motorul ca una manuala, care mai este sortita "greselilor" ... omenesti!

 

Schimbul se face cam cand iti zice iDrive-ul...asta poate fi 25kkm, 20kkm, 15kkm, depinde de stilul de condus...

Eu insa il fac la 10.000km ca sa stau linistit, la ce mizerie e la noi...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
pai cu service-u te ajuta useru Ciupanezu, si in principal cand aduci masina e bine sa schimbi tot, ulei , filtru ulei, filtru combustibil, filtru aer, filtru polen, filtru epurator daca are, lichid servo, lichid de frana, lichidu din instalatia de racire, si apoi curelele si rolele intizatoare de la clima si alternator... Distributia este pe lanto orice motorizare ai alege deci cu alea n-ai treaba. Placute de frana si discuri... asta ramane de decis dupa constatare facuta in service, la fel si cu articulatiile masinii, daca nu bate nu schimba, si la placute, te anunta masina cand trebuie schimbate...

 

un Schimb de ulei , filtru ulei, filtru combustibil, filtru de aer, filtru polen la 525d e39 2001, ma costa 300 lei uleiul (cam 7-8 litri depinde ce flacoane gasesc (pentru motor in care incap 6,5-7 L)) 40 lei filtru ulei Mann, Filtru combustibil Mann 130 lei, filtru de aer Mann 130 lei, filtru polen ceva cu carbon 100 lei... totalu fiind undeva la 700 lei fara manopera, si de obicei le schimb eu... apoi vine filtru epurator la diesel la 180 lei asta il schimbi mai rar , si curelel si rolele la masina mea cel putin costa 290 lei 2 curele 2 role...

 

am schimbat tot ce ai scris mai sus inafara de astea..curelele si rolele intizatoare de la clima si alternator..care-s alea si la ce ajuta daca le schimbi...apropo am un sunet la motor la relanti care scartie parca ar fi ceva curea invechita o fi de la astea???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.