Jump to content

Recommended Posts

tocmai ce am incarcat cu fron instalatia de clima, ca am avut o teava fisurata care am inlocuit-o si baiatul a pus furtunele acolo, a lasat cateva minute, pana in 5 minute, am turat un pic masina cica sa intre mai bine si aia era. Eu stiam ce se lasa cam jumatate de ora sa se incarce toata instalatia cu freon. plus ca la e46 intra 740 mg de gaz inauntru+-25 mg cica. Am impresia ca baiatul mi-a bagat vreo 300 de grame sa imi porneasca compresorul cat de cat si sa ma fraiereasca la bani. STiam ca trebuie lasat cam jumate de ora pana se incarca full! are cineva idee? :blink:
Link to comment
Share on other sites

daca a bagat dupa cu un cantar special cantitatea exacta dureaza cca 5-10 min, insa inainte de asta trebuia sa-ti vacumeze toata instalatia

cred ca ai facut o greseala sau esti informat gresit, nu are cum sa trebuiasca DOAR 740mg, poate 740 grame !!!

Link to comment
Share on other sites

si eu tre sa fac operatiunea "freon" asa ca sunt curios cat a costat?

la e34 am inteles ca intra 1925gr.

vine vara si nu vreau sa mai deschid atata geamurile :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

cat te-a costat?? Si eu trebuie sa ii umplu instalatia la al meu si sunt curios cat face o astfel de incarcare cu freon. Am intzeles ca sunt mai multe tipuri de freon, ce freon trebe pt e46??

77988[/snapback]

 

trebuie freon de tip 134a, asta o poti vedea daca intri pe programul autodata. si din asta mi-a bagat intr-adevar. m-a costat 2 mil jumate ca am avut spartura in instalatie si omul mi-a luat testarea doar 1,3 mil cu toate ca era o spartura sus pe teava principala care se vedea cu ochiul liber, dupa care sudura cu argon a tevii de aluminiu 8 sute de mii plus incarcarea a doua oara cu gaz 4 sute de mii. Dar stiu eu pe cineva in militari care incarca cu 400 din prima toata instalatia. nu m-am dus la el ca aveam spartura asta si ala nu stia cum sa depisteze etc...

Link to comment
Share on other sites

daca a bagat dupa cu un cantar special cantitatea exacta dureaza cca 5-10 min, insa inainte de asta trebuia sa-ti vacumeze toata instalatia

cred ca ai facut o greseala sau esti informat gresit, nu are cum sa trebuiasca DOAR 740mg, poate 740 grame !!!

77992[/snapback]

740 grame, pardon. scrie in autodata asta. a folosit acel cantar inainte de a baga, a ajuns el pe la o suta si ceva de grame, dupa care am pornit motorul la masina ca asa mi-a zis si eu ca fraierul m-am pus sa il atentionez ca vreau sa citesc pe cantarul electronic 740 de grame si nu mai putin. Atunci probabil ca a profitat de un moment de neatentie al meu si a scos cantarul de sub butelia de freon, cand am vazut i-am zis ce a facut, iar el a zis sa stau linistit ca stie el, nu e probl;ema ett. a mai dat drumul la butelie un pic si gata cica. eu am ramas in dubii de cand a dat el cantarul de sub butelia de freon, nu am inteles de ce nu a asteptat sa se incarce de tot. Instalatia era goala, ca doar daca am scos teava sa o sudez banuiesc ca nu avea cum sa mai fie ceva in instalatie, nu?

Link to comment
Share on other sites

si eu tre sa fac operatiunea "freon" asa ca sunt curios cat a costat?

la e34 am inteles ca intra 1925gr.

vine vara si nu vreau sa mai deschid atata geamurile :blink: :)

77996[/snapback]

 

La tine intra freon R12 ne-ecologic, faza e ca nu prea mai are cine sa iti bage, chiar de curand am vorbit cu cineva de la o firma de climatizari unde imi bagam eu mereu, si mi-a zis ca nu mai folosesc R12. Am vrut sa le aduc aminte ca mai demult cand mi-au bagat 2 litri de R12 in 535i mi-au luat 1,5 milioane, si acum cand imi trebuie 650 de grame mi-au cerut tot atata.

Link to comment
Share on other sites

La tine intra freon R12 ne-ecologic, faza e ca nu prea mai are cine sa iti bage, chiar de curand am vorbit cu cineva de la o firma de climatizari unde imi bagam eu mereu, si mi-a zis ca nu mai folosesc R12. Am vrut sa le aduc aminte ca mai demult cand mi-au bagat 2 litri de R12 in 535i mi-au luat 1,5 milioane, si acum cand imi trebuie 650 de grame mi-au cerut tot atata.

78023[/snapback]

 

ce oameni....

mersi fain wlf,asta am vrut sa stiu.

1.5mil nu asa de mult,pt a putea sta la racoare vara :blink:

Link to comment
Share on other sites

e unul care repare frigidere in militari undeva cand intri pe apusului si faci prima strada pe stanga, scrie acolo ca repara frigidere , aere, etc, are tot ce ii trebe si iti baga si 134a si 12 , costa 350 de mii pe kil +manopera, iti ia un 500 de mii cu tot pt o incarcare completa omul si iti face treaba buna. fugiti repede acolo ca e ieftin si bun
Link to comment
Share on other sites

a, si apropo, se poate verifica daca e plina instalatia? si cum? daca a pus mai putin poate sctica comprsorul? sau nu mai raceste cum trebe?

78132[/snapback]

 

nu se strica nimic,doar ca nu-ti baga suficient de racoare...

pai intereseaza-te cat intra exact si spune-i la om...

Link to comment
Share on other sites

La tine intra freon R12 ne-ecologic, faza e ca nu prea mai are cine sa iti bage, chiar de curand am vorbit cu cineva de la o firma de climatizari unde imi bagam eu mereu, si mi-a zis ca nu mai folosesc R12. Am vrut sa le aduc aminte ca mai demult cand mi-au bagat 2 litri de R12 in 535i mi-au luat 1,5 milioane, si acum cand imi trebuie 650 de grame mi-au cerut tot atata.

78023[/snapback]

freon R12 se mai gaseste, sigur iti spun asta! poate la cluj nu se mai gaseste cu toate ca nu prea imi vine sa cred, dar in buc da.

iar pt 650g ti-au cerut acelasi pret cu 2 kg R12 pt ca e mai scump freonul R 134A decat R12 iar preturile au mai crescut la freon de cand ai bagat tu in 535 :blink:

Link to comment
Share on other sites

740 grame, pardon. scrie in autodata asta. a folosit acel cantar inainte de a baga, a ajuns el pe la o suta si ceva de grame, dupa care am pornit motorul la masina ca asa mi-a zis si eu ca fraierul m-am pus sa il atentionez ca vreau sa citesc pe cantarul electronic 740 de grame si nu mai putin. Atunci probabil ca a profitat de un moment de neatentie al meu si a scos cantarul de sub butelia de freon, cand am vazut i-am zis ce a facut, iar el a zis sa stau linistit ca stie el, nu e probl;ema ett. a mai dat drumul la butelie un pic si gata cica. eu am ramas in dubii de cand a dat el cantarul de sub butelia de freon, nu am inteles de ce nu a asteptat sa se incarce de tot. Instalatia era goala, ca doar daca am scos teava sa o sudez banuiesc ca nu avea cum sa mai fie ceva in instalatie, nu?

78021[/snapback]

normal ca nu a mai ramas nici un pic de freon in instalatie

f important, daca zici ca ai avut o conducta desfacuta trebuia sa-ti vacumeze sistemul, adica sa scoata tot aerul din circuit... a facut lucrul asta? asta dureaza cca 10-15 min si se foloseste o pompa de vacuum si niste ceasuri cu care se masoara presiunea( asemanatoare cu cele de la vulcanizare)

Link to comment
Share on other sites

e unul care repare frigidere in militari undeva cand intri pe apusului si faci prima strada pe stanga, scrie acolo ca repara frigidere , aere, etc, are tot ce ii trebe si iti baga si 134a si 12 , costa 350 de mii pe kil +manopera, iti ia un 500 de mii cu tot pt o incarcare completa omul si iti face treaba buna. fugiti repede acolo ca e ieftin si bun

78131[/snapback]

eu unul nu as recomanda ca sa se incarce instalatiile de AC fie ele pt masina sau apartament de catre persoane care repara frigidere, pt AC trebuiesc scule mult mai complexe decat pt reparatia de frigidere cum ar fi: pompa de vacuum/ceasuri de presiune in functie de tipul de freon folosit/ cantar... ceea ce prin trusele reparatorilor de frigidere nu se prea gasesc asemenea lucruri

Link to comment
Share on other sites

nu mi-a facut nici un vacuum:( ce se poate intampla in cazul asta?  deocamdata la testele pe care le-am facut mi se pare ca baga racoare si ar merge normal... si am dat si 2,5 mil :blink:

78216[/snapback]

hmm, deocamdata baga, doar sunt 17-18*... stai sa o vezi si la 35-40* si numai atunci poti spune daca esti multumit

in legatura cu vacumul, nu e bine deloc ca nu l-a facut, odata cu operatia de vacumare se scoate si umezeala din circuit si + ca in instalatia de climatizare nu are ce cauta aer, trebuie sa fie numai gaz(freon) si ulei. nu am idee daca se intampla ceva rau sau daca nu se intampla nimic, stiu doar ca nu e bine

Link to comment
Share on other sites

ce se poate intampla in cazul asta? 

78216[/snapback]

 

 

Dupa ce se schimba o piesa la AC(conducta de ex),trebuie verificat daca mai pierde freon.

Este posibil sa piarda foarte putin,nu iti dai seama imediat,daca nu vacuumezi.

Daca exista apa in instalatie,se strica compresorul.

Link to comment
Share on other sites

freon R12 se mai gaseste, sigur iti spun asta! poate la cluj nu se mai gaseste cu toate ca nu prea imi vine sa cred,  dar in buc da.

iar pt 650g ti-au cerut acelasi pret cu 2 kg R12 pt ca e mai scump freonul R 134A decat R12 iar preturile au mai crescut la freon de cand ai bagat tu in 535 :blink:

78203[/snapback]

 

Astia nu mai lucreaza cu R12. Au sediu si in Bucuresti chiar la intrarea de pe A1, ThermoKing se numeste firma. Se ocupa in general cu camioane frigorifice, dar mai fac si verificari la instalatii de autoturisme.

 

De cand am baga in 535i, am mai bagat si la alta masina si tot asa era pretu. Ma rog, nu e vorba numai de cantitatea de freon, in banii astia iti fac si o verificare completa, ca nu sunt nebuni sa bage freon si sa dea pe afara.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Redeschid discutzia despre incarcatul cu freon, pentru ca simt ca trebuie sa fac infama operatzie. Acu' eu am nishte limitari de sistem, deci imi trebuie o firma care sa faca shi verificare/diagnosticare, sa aiba R12, sa nu coste mult :blink:

 

Deci mai pe lung:

- in vara anului trecut, cand am luat mashina, aerul inca mergea (baga racoare, nu extraordinar, dar baga)

- nu shtiu daca a fost facuta conversia la R134a (compresorul e cel bun, compatibil conversiei), deci daia ash vrea sa aiba shi R12 firma respectiva... Chiar, oare cum am putea sa ne dam seama daca e inca R12 in sistem, sau R134a?

- daca apas pe ventile tzashneste material.

- compresorul insa nu se invarteshte decat daca tzin butonul apasat... Problema recenta, pt. ca asta iarna mergea bine...

 

Deci daca shtitzi o firma buna+ieftina de aere :) zicetzi-mi shi mie. Shi poate un telefon... 10q!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sper sa nu fiu offtopic dar am si eu niste semne de intrebare in ceea ce priveste climatronicul si acareturile lui

ieri am patit fenomenul urmator pornesc masina imi arata ca merge clima dar nu sufla gram de aer pe nici o conducta nici fara clima nici pe caldura nici pe aer rece ci doar displayul mergea dar aer pauza .....din senin dimineata si-a revenit

astazi am facut incarcare cu freon 680g a intrat si a trebuit sa spal super bine radiatorul ca era plin de mizerie si musculitze si ...ce mai ,,insectar,, era!!!!

dar tot stau sa ma intreb de ce oare afisa dar nu functiona climatronicul ??? :)

si as vrea sa stiu daca la motoarele de 3000d e normal sa porneasca 5-10 sec dupa care se opreste iara sta putin iara porneste de tot asa in valuri asta cand masina sta pe loc!!!! si silentios nu e :blink: .....ar trebui sa fie silentios?????

mersi

Link to comment
Share on other sites

masina imi arata ca merge clima dar nu sufla gram de aer pe nici o conducta nici fara clima nici pe caldura nici pe aer rece ci doar displayul mergea dar aer pauza

 

Exact asa am patit si eu, masinile sunt identice. Si-a revenit, apoi iar nu a mai bagat aer. Solutia este acea "piesa cu tepi" de care s-a discutat pe forum, "ariciul" cum i-au zis mecanicii, piesa care costa cca 80 euro si care cam cade la E 39.

Cert este ca eu am schimbat-o si dupa aia nu am mai avut nici o problema. (mi se pare ca i se spune regulator treapta ventilatie...)

Link to comment
Share on other sites

masina imi arata ca merge clima dar nu sufla gram de aer pe nici o conducta nici fara clima nici pe caldura nici pe aer rece ci doar displayul mergea dar aer pauza

 

Exact asa am patit si eu, masinile sunt identice. Si-a revenit, apoi iar nu a mai bagat aer. Solutia este acea "piesa cu tepi" de care s-a discutat pe forum, "ariciul" cum i-au zis mecanicii, piesa care costa cca 80 euro si care cam cade la E 39.

Cert este ca eu am schimbat-o si dupa aia nu am mai avut nici o problema. (mi se pare ca i se spune regulator treapta ventilatie...)

107174[/snapback]

 

pai acum merge....probabil ca va cadea din nou dar eu am fost de mi-am incarcat si freon ca mai aveam doar 200g si acum imi ingheatza parbrizul....dar ce ma deranjeaza este ca face un zgomot ciudat un suierat un huruit termocupla sau cum ii zice ..... :blink: .....si inainte nu facea ...face exact de cand au manevrat freonistii astia.....daca poti dam te rog exact cum ii zice la ariciul ala :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.