Jump to content

Recommended Posts

Aaaa.... cand iti dai seama ca nu prea mai ai freon? Cand pica de tot clima si nu mai baga rece cald? sau sunt semne care iti indica ca s-ar putea sa fi ramas fara freon...

 

Climatizarea la mine e cea din poza... de mai jos...

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

si eu tre sa fac operatiunea "freon" asa ca sunt curios cat a costat?

la e34 am inteles ca intra 1925gr.

vine vara si nu vreau sa mai deschid atata geamurile :) :)

77996[/snapback]

du-te la Carlos ca e 1milion. am bagat eu recent. cat despre volumul de freon ce iti intra in instalatie.. are la butelia din care iti baga un ceas dinala de presiune si iti baga pana ajunge la presiunea corespunzatoare modelului tau de BMW. :blink:

Link to comment
Share on other sites

du-te la Carlos ca e 1milion. am bagat eu recent. cat despre volumul de freon ce iti intra in instalatie.. are la butelia din care iti baga un ceas dinala de presiune si iti baga pana ajunge la presiunea corespunzatoare modelului tau de BMW.  :)

107196[/snapback]

 

:blink: Carlos :) Ok!

 

Da shi tu un nr de telefon, ceva, please! Ca io trebuie sa vin din Sinaia sa fac treaba, shi trebuie sa vb. inainte cu persoana!

Link to comment
Share on other sites

:) Carlos :) Ok!

 

Da shi tu un nr de telefon, ceva, please! Ca io trebuie sa vin din Sinaia sa fac treaba, shi trebuie sa vb. inainte cu persoana!

107198[/snapback]

 

 

probabil se referea la mine :)

dar poti veni daca vrei si ne umplem amandoi,sunt destui care incarca cu freon.

iar pe la carlos crede-ma ca nu o sa mai trec prea curand...adik deloc.nu vreau sa fac publica cauza dar ti-am zis-o personal. :blink:

 

stiu niste baieti care incarca si e in jur de 20 euro cu tot cu verificat.

Link to comment
Share on other sites

:blink: Carlos :) Ok!

 

Da shi tu un nr de telefon, ceva, please! Ca io trebuie sa vin din Sinaia sa fac treaba, shi trebuie sa vb. inainte cu persoana!

107198[/snapback]

Carlos - 0744517423 Timisoara, Calea Buziasului, Nr......

sper ca o sa poti sa te intelegi cu el la telefon pt ca e peruan sau dracu stie ce telenovelist dinasta. :)

edit: dar are un service bmw super si pe cel mai bun electrician din timisoara

Edited by zody
Link to comment
Share on other sites

Carlos - 0744517423 Timisoara, Calea Buziasului, Nr......

sper ca o sa poti sa te intelegi cu el la telefon pt ca e peruan sau dracu stie ce telenovelist dinasta.  :blink:

edit: dar are un service bmw super si pe cel mai bun electrician din timisoara

107333[/snapback]

 

Timishoara... departeeeee...

Link to comment
Share on other sites

Redeschid discutzia despre incarcatul cu freon, pentru ca simt ca trebuie sa fac infama operatzie. Acu' eu am nishte limitari de sistem, deci imi trebuie o firma care sa faca shi verificare/diagnosticare, sa aiba R12, sa nu coste mult :blink:

 

Deci mai pe lung:

- in vara anului trecut, cand am luat mashina, aerul inca mergea (baga racoare, nu extraordinar, dar baga)

- nu shtiu daca a fost facuta conversia la R134a (compresorul e cel bun, compatibil conversiei), deci daia ash vrea sa aiba shi R12 firma respectiva... Chiar, oare cum am putea sa ne dam seama daca e inca R12 in sistem, sau R134a?

- daca apas pe ventile tzashneste material.

- compresorul insa nu se invarteshte decat daca tzin butonul apasat... Problema recenta, pt. ca asta iarna mergea bine...

 

Deci daca shtitzi o firma buna+ieftina de aere :) zicetzi-mi shi mie. Shi poate un telefon... 10q!

107085[/snapback]

La reciver/drier cati senzori ai ????

Link to comment
Share on other sites

Deci sa explic:

 

Am incarcat instalatzia cu freon azi. A necesitat doar completare, nu vacuumare & shit. Fro 700 grame, R134a, pt. ca (,) conversia a fost facuta de fostul proprietar. M-a costat 20 roni manopera shi promisiunea ca le duc un tub de freon (tre' sa il iau din BV, 60 roni) :blink: De'al draq shi de rasfatzat, am facut un cancer in mashina de clantzaneau toate perechile de danturi din mashina. :)

 

Dar... ca trebuie sa fie shi un dar... kk-tul de compresor nu sta cuplat decat daca tzin butonul apasat. Deci ori imi pun automata, ori bag un chibrit acolo, ori rezolv problema...

 

Cum rezolv problema? Wlf, parca tu ai patzit asha ceva... 10q!

 

A, shi avetzi idee ce presiune e in instalatzie la relanti? Ca io ziceam lu' ala BAGAAAA, el Ho, tampeala, ca e prea mare presiunea!...

Link to comment
Share on other sites

La mine murea butonu. Apasat neapasat, nu se mai aprindea ledu. Compresorul pornea el de nebun la un interval regulat de timp, dar butonu era mort. Cateodata la drum lung si seara, mergea butonu si pornea si compresoru, dupa care murea iar.

 

Am tras buton separat si am alimentat separat compresorul.

Link to comment
Share on other sites

La mine murea butonu. Apasat neapasat, nu se mai aprindea ledu. Compresorul pornea el de nebun la un interval regulat de timp, dar butonu era mort. Cateodata la drum lung si seara, mergea butonu si pornea si compresoru, dupa care murea iar.

 

Am tras buton separat si am alimentat separat compresorul.

108032[/snapback]

asa am si eu ca nu vroia sa mearga nici de-al naibi si am stat vreo 3 ore sa-mi depisteze problema

Link to comment
Share on other sites

Cred ca beleaua e chiar in circuitul electric de la comanda de clima... Am umblat acolo sa schimb becul, shi am facut ceva... Oops, i did a booboo! :blink:

 

Sunt nishte condtzii acolo care impiedica pornirea AC-ului, cum ar fi: sa fie butonul de caldura la minim, sa fie pornit ventilatorul, etc. Aici e buba...

 

As vrea, daca se poate, sa ma ajute cineva care E34 cu AC simplu, functional:

 

Sa incerce sa porneasca AC cu caldura pornita (butonul pentru partea shoferului, ca ala are un click la minim shi maxim), shi sa imi zica cum se comporta: Daca cupleaza vreun pic compresorul (aici e nevoie de o a doua persoana, sa se uite efectiv la fulia compresorului de AC), daca cupleaza shi cand iei mana de pe buton decupleaza (repet, asha face la mine - imi bulesc degetul de mouse/click stanga daca ma duc pana la Bucale shi am nevoie de AC...)

 

Pun berea la rece. In frigider. :)

Link to comment
Share on other sites

Oops, i did a booboo! :)

 

108038[/snapback]

 

:blink:

 

As vrea, daca se poate, sa ma ajute cineva care E34 cu AC simplu, functional:

Sa incerce sa porneasca AC cu caldura pornita (butonul pentru partea shoferului, ca ala are un click la minim shi maxim), shi sa imi zica cum se comporta: Daca cupleaza vreun pic compresorul Pun berea la rece. In frigider. :)

108038[/snapback]

 

maine incerc la mine cu caldura pornita si te anunt.

Link to comment
Share on other sites

Daca cupleaza vreun pic compresorul (aici e nevoie de o a doua persoana, sa se uite efectiv la fulia compresorului de AC), daca cupleaza shi cand iei mana de pe buton decupleaza (repet, asha face la mine - imi bulesc degetul de mouse/click stanga daca ma duc pana la Bucale shi am nevoie de AC...)

 

Pun berea la rece. In frigider. :blink:

108038[/snapback]

 

Ma stii ce nu inteleg la faza de la tine. Ce fel de buton ai la clima, pentru ca ala care il aveam eu, era cu releu, ca tineam eu apasat sau nu, tot aia era, ca doar nu era vorba de contact, ca butonu ii trimite semnal la releu si releul comanda pornirea/oprirea.

 

Deci la mine era in felul urmator. Porneam masina, dadeam drumu la ventilator, apasam butonu de clima, se aprindea becul verde, pornea compresoru. Dupa 10 secunde sa zicem, se stingea definitiv, si nu il mai puteam porni indiferent daca tineam sau nu apasat pe buton. La un anumit interval, pornea compresorul singur de nebun impreuna cu ventilatorul pe treapta 1. Am scos releul de la treapta 1 sa nu ma mai enerveze, dar compresorul tot pornea singur. In mers, pentru ca pornea de nebun compresorul la intervale scurte de timp, reusea intr-un fel sa raceasca freonul. Chiar si pe caldurile cele mai oribile, daca directionam fluxul de aer direct pe mine, era cat de cat ok, dar evident, nu era in stare sa raceasca habitaclul. Am mers asa o perioada, pana m-am enervat si am schimbat butonul.

Cand am bagat freon, s-au chinuit aia de la firma respectiva (TermoKing, deci profi), si nu au stiut ce sa ii faca, si decat sa rascolesc toata masina, am zis sa alimentez compresorul pe direct.

Link to comment
Share on other sites

Butonul meu e standard, nu e ceva potrivit ulterior acolo. E cel dintre dezaburire shi recirculare.

 

Firele lui pleaca pe placa electronica de la comanda climatizarii. Cea din spatele celor 3 potentiometre, comenzile de caldura + comanda ventilatorului.

 

In cutia secundara de relee, am releele de comanda a electroventilatorului, shi releul de AC.

 

Deci pana aici e standard. Ei bine, cand apasam butonul acum ceva timp, pornea compresorul. La apasarea 2, se decupla. Deci iar standard, normal. Ei bine, acum DOAR cand tzin butonul apasat compresorul lucreaza...

 

Ciudat... Dar nu cred ca e ceva modificat la mine... nici macar lipiturile de pe placa electronica nu sunt "alterate"... Ashtept ca cineva sa reuseasca sa reproduca simptomele mele, generand voit un motiv de eroare (caldura nesetata la minim, ventilatorul oprit). Shi de acolo merg mai departe. Ma mananca sa ma joc cu cei trei senzori de presiune daca problema nu e cea de mai sus... Nu sa ii scot, ca e pacat de freon, ci doar sai shuntez. Shi, finaly, ramane solutzia ta. :blink: 10x

Link to comment
Share on other sites

Da, atunci e ca si butonul meu. Dar ciudat ca tre sa il ti apasat.

 

Hmm, din cate tin eu minte, la mine firele de la butoanele de clima, recirculare si dezaburire, nu se duceau la potentiometre, mergeau in alta parte, impreuna cu un manunchi foarte mare de cabluri.

 

Mai da nu ziceai ca ai mesterit tu la sword? Poate cine stie ce ai "rezolvat" pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

SWORD-ul s-a reparat simplu... toate lipiturile la reincalzit. Cu un pistol bun, de putere. Piesele erau in parametri, exista pe undeva o lipitura rece, invizibila cu ochiul liber.

 

Beleaua cu butonul de AC ante-dateaza reparatia sword-ului. De sword m-am ocupat pt. ca nu mergea decat pe maxim, shi ma emerva zgomotul. De butonul AC nu m-am ocupat, pt. ca am zis ca e normal sa fie asha, din moment de nu aveam presiune in instalatzie. Acum am presiune, deci ...

 

Ca parere personala, au cam exagerat cei de la BMW cu electronica in climatizarea asta... Vitezele de la ventilator cu efect de memorie shi trecere lina de la un raport de turatie la celalalt, gurile de ventilatie comandate de servomecanisme (shi culmea culmilor! cablurile de comanda sunt cabluri bowden, care in loc de potentziometre puteau sa comande direct clapele :blink: )

 

O gramada de subsisteme care nu fac decat sa descreasca fiabilitatea sistemului. I love gadgets, dar nu trebuie sa faci fizica nucleara pt. o incalzire/racire in mashina...

 

A, shi inca ceva. Spre deosebire de cazul tau, compresorul nu imi functioneaza eeratic... Cand butonul e apasat merge, cand nu... nu. Nu porneshte de nebun, nu se opreshte cand butonul e down.

Edited by MuadDib
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
dak nu iti mai baga frig sigur ai ramas fara freon.Ca sa te convingi pornesti motorul si dai drumu la aer.Daca compresorul cupleaza inseamna ca are freon si alta e defectiunea.Nu cupleaza cand nu are freon din cauza sist de protectie :blink:
Link to comment
Share on other sites

Nu are ce cauta topicul asta la Mica publicitate. Se muta.

Cat despre freon, se poate verifica existenta presiunii in instalatie folosind cele 2 ventile de pe conductele de tur/retur

203822[/snapback]

 

Care e procesul?Adik deschizi ventilul si ce faci dupa aia sa iti dai seama de presiune? Thx

Link to comment
Share on other sites

Venitul este exact ca cel de la roata. Apesi pe mijloc si da drumul la presiune.

 

Cel putin, la E34 asa e. Dar si la alte modele, nu poate fi prea diferit, deoarece instalatia se incarca folosind acelasi principiu ca la umflarea rotilor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.