Jump to content

Cutie steptronic la E39


BoSy

Recommended Posts

Rog sa posteze doar persoanele care au e 39 si au trecut de 180.000 km si sa ne spuna daca au schimbat sau nu uleiul...Asta pentru ca nu stiu ce sa fac...Am ajuns cu masina la 185.000km si mi-e cam teama, multumesc

E39 2001, 530D, 282.000km, Am schimbat uleiul si filtrul saptamana trecuta.

M-am documentat si eu vreo 3-4 luni pana sa fac pasul asta.

De unde apar probleme si neintelegeri :

Cutiile steptronic pe e39 sunt vreo 3-4 modele cel putin.

Unele sunt facute de GM, altele de ZF . Eticheta verde sau rosie pe cutie.

Tipul de ulei care se pune in cutie difere in fuctie de productorii de mai sus.

Nu se poate vedea din vin-ul masinii cu exactitate ce cutie este pe masina. ( Trebuie uitat sub masina in functie de eticheta).

Cutia mea a fost GM si surpinzator m-au costat 7 litri de ulei 60 euro. La GM este uleiul mai ieftin. Inca vreo 60 euro filtru si garnitura.

Cand am desfacut cutia foarte putine depuneri pe magnet, uleiul destul de bun.

 

Dupa ce am schimbat uleiul pur si simplu nu mai simti cand schimba ( cutia mergea bine, spre foarte bine inainte). La modul manual timpul in care schimba se micsoreaza la 30%. Mult mai rapida schimbarea si mai silentioasa. La fel si pe loc din P,R,N,D.

 

Mai astept 10.000 km si ma duc sa-l mai schimb o data + filtru, ca sa am 80% din el schimbat.

 

Fara nici o retinere iti recomand sa te duci sa-l schimbi, numai gaseste ulei exact pentru cutia ta.

 

P.S. Dupa ce l-am schimbat eu, am convins-o si pe sora-mea ( e36 325i coupe, 1994, 220.000 tot automat). La ea cutia facea rau de tot cu socuri si alte chestii ( avea si flansa de cardan putin uzata). Dupa ce a schimbat uleiul in cutie si diferential, + flansa de cardan, masina e ca noua. Fara socuri , fara bruscari, absolut nici o problema, schimba super bine.

 

Acum trage si tu concluziile. ( Nu te baza ca masina ta are 180.000, ca nu se stie niciodata).

Parerea mea ca problemele care apar apar din cauza uleiului care nu e pentru cutia de pe masina respectiva. ( Am fost la 2 dealeri si le-a luat 2 ore ca sa imi da 90% certitudine ca e uleiul pentru cutia mea). Trebuie luata seria de la cutie ca sa stii sigur. In TIS sau in alte chestii ale lor n-au cum sa-si dea seama din VIN-ul masinii.

La fel procedura de schimbare este importanta si e putin diferita fata de ceea ce spune lumea prin tutoriale. Atentie nu te lua dupa poze pentru ca sunt 5-6 tipuri diferite de steptronic.

Link to comment
Share on other sites

Ce bine, sa nu mai incep eu un topic nou. :twoup:

La mine (e39 530 dA) s-a ivit si, zic eu, acutizat, o problema: daca am parcat-o in panta, cand schimb din P spre D, intra foarte, foarte greu in R, se simte o frecare foarte mare in maneta schimbatorului, "asezonata" cu un carait intens. In special dupa oprirea motorului. ( a nu se intelege ca schimb treptele cu motorul oprit)

Sa fie o problema de ulei? In plus, daca accelerez brusc, si ridic repede piciorul de pe pedala, smuceste.

 

Mie la service (de data asta unul bun) mi s-a spus ca se schimba, la 190.000 cat am eu ar fi indicat.

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

Cu acceleratia si smucitul vezi flansa de cardan.

In rest la carait desfa si tu consola centrala si vezi daca vine zgomotul de la angrenajul manetei de viteze sau din cutie. Daca e de la angrenajul superior ceva desprins nu cred sa te coste mult. Daca se aude din cutie atunci ai probleme, si numai la service poti vedea, desi la BMW iti vor spune clar ca nu repara cutii si trebuie schimbata cu totul.

Link to comment
Share on other sites

Ce bine, sa nu mai incep eu un topic nou. :twoup:

La mine (e39 530 dA) s-a ivit si, zic eu, acutizat, o problema: daca am parcat-o in panta, cand schimb din P spre D, intra foarte, foarte greu in R, se simte o frecare foarte mare in maneta schimbatorului, "asezonata" cu un carait intens. In special dupa oprirea motorului. ( a nu se intelege ca schimb treptele cu motorul oprit)

Sa fie o problema de ulei? In plus, daca accelerez brusc, si ridic repede piciorul de pe pedala, smuceste.

 

Mie la service (de data asta unul bun) mi s-a spus ca se schimba, la 190.000 cat am eu ar fi indicat.

 

Patineaza? (se tureaza in gol si abia dupa se accelereaza)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
cu toate ca cei de la BMW spun in toate documentatiile ca sunt cutii de viteze fara intretinere, e bine sa schimbati uleiul din cutiile de viteze automate, mai ales la masinile grele (e39, e60, e65), faceti asta pana in 150 mii km

 

se schimba la toate

 

nici un lichid nu e life time

Link to comment
Share on other sites

"Patineaza? (se tureaza in gol si abia dupa se accelereaza)" - NU. Simptomele de care vorbesti le-am avut in momentul in care imi picase pompa de motorina de sub prag, si masina nu mai tragea (am facut si un topic, banuiam ca mi-a picat cutia de viteze) sau cand mi s-a 'impuscat' un fir din ala care duce la mufa aia care intra in injector (tremura motorul tare de tot si masina se tureaza, greu, in gol, si nu mai trage).

 

Smucitul de care vorbeam eu l-au sesizat si altii - ca si cum...as ridica piciorul de pe pedala de acceleratie exact in momentul in care cutia "s-a gandit' sa schimbe treapta.

Link to comment
Share on other sites

In niciun caz la plecarea de pe loc, in mers, la acceleratii puternice, urmate de ridicarea brusca a piciorului de pe pedala de acceleratie.

 

Dupa cum spui ca se intampla s-ar putea sa ai nevoie de alta cutie.Verifica uleiul din cutie daca este la nivel, daca este ars/miroase a ars.

Incearca si cu o reprogramare a computerului de cutie.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire...uleiul se schimba ca la cutiile clasice? adica desurubezi ambele busoane, curge tot, il pui pe ala de jos la loc, umpli pana la nivelul celuilalt, superior...si gata? sau e o metodologie mai complicata?

Ms anticipat....

Intreb asta pt ca la e34 avea ceva diferit...pt ca avea un racitor in radiatorul motorului, racitor care era mai sus decat cutia...si la o umplere de genul descris mai sus, cutia ramanea cu aer...sau poate asa trebuia......

Al doilea motiv pt care intreb este: in eventualitatea in care gasesc un e34 cu cutie steptronica, una dintre primele griji e sa schimb si acest ulei.....

Cu multumirile de rigoare.....astept raspunsuri... :)

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire...uleiul se schimba ca la cutiile clasice? adica desurubezi ambele busoane, curge tot, il pui pe ala de jos la loc, umpli pana la nivelul celuilalt, superior...si gata? sau e o metodologie mai complicata?

Ms anticipat....

Intreb asta pt ca la e34 avea ceva diferit...pt ca avea un racitor in radiatorul motorului, racitor care era mai sus decat cutia...si la o umplere de genul descris mai sus, cutia ramanea cu aer...sau poate asa trebuia......

Al doilea motiv pt care intreb este: in eventualitatea in care gasesc un e34 cu cutie steptronica, una dintre primele griji e sa schimb si acest ulei.....

Cu multumirile de rigoare.....astept raspunsuri... :)

Procedura e mai compicata , golesti cutia eventual schimbi filtru si garnitura, dupa aia cu motorul oprit pui ulei la loc, nu intra mai mult de 1-2 litri, pornesti motorul si completezi cu ulei pana da afara pe la busonul superior. Intre timp cineva mai "mesteca" in P, R, N, D. Nu stiu la e34. La e 39 si e36 e cum am scris mai sus. La e36 se umple prin busonul de golire, e ceva chin, dureaza cel putin 1 ora, pentru ca trebuie un furtunel subtire, sau o pompa de ulei, n-ai pe unde sa torni cu bidonul.( Exista niste cutii la e36 cu joja unde poti sa pui pe sus, dar n-am vazut decat in TIS).

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

E39 525i 2002 am schimbat preventiv uleiul la 140.000 km

 

Desi multi tremura si suspina, rau nu ii poate face, numai bine :)))

 

 

e 46 325ci 2001,,am schimbat si eu uleiul la a mea,,si de cand lam schimbat,,am un mic soc cand schimba treptele,,inainte de aschimba uleul nu avea soculo asta,,am fost cu ea la bmw in germania,,si miau spus ca nu are nimic cutia,,si ei nu simt socul,,nu mai stiu ce sa fac,stie cineva din ce cauza sa aiba socul asta dupa ce am schimbat uleiul?,uleiul este cel potrivit,,miau dat uleiul astia de la bmw,,sau uitat in compiuter ce ulei imi trebuie la cutia mea,,ca aveau datele toate a masini mele,,si asa miau dat uleiul...

Link to comment
Share on other sites

Eu nu ĂŽnĂželeg de ce nu simt Âşocul cei de la BMW.

 

 

 

asta nici eu nu inteleg ,,ei de ce nul simt,,se simte destul de bine,,dar ei nu stiu de ce nul simt,,pot sa spun ca nu sunt destul de priceputi cred,,sau nu am ideie de ce..dar socul este,,mam gandit sa ma i schimb o data uleiul sa vad ce se intimpla,,dar nu prea am curaj,,sa nu inceapa si mai tare sa faca dupa ce il mai schimb o data...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.