Jump to content

E39 535i


Ciupanezu

Recommended Posts

off topic : am decis sa imi fac cont pe acest forum atunci cand am considerat ca pot sa imi permit marca asta si modelul pe care pot sa-l intretin

majoritatea userilor de pe forum a facut asa...scuze de offtopic.

 

Tot off topic - eu nu ! :twoup:

 

On topic : Imi pare foarte rau ca nu se mai tine intalnirea la Cheile Gradistei...ma dadeai si pe mine o tura... :D

Poate alta data... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

off topic : am decis sa imi fac cont pe acest forum atunci cand am considerat ca pot sa imi permit marca asta si modelul pe care pot sa-l intretin

majoritatea userilor de pe forum a facut asa...scuze de offtopic.

 

Tot off topic - eu nu ! :twoup:

 

On topic : Imi pare foarte rau ca nu se mai tine intalnirea la Cheile Gradistei...ma dadeai si pe mine o tura... :D

Poate alta data... :twoup:

 

 

off topic AM FOST acum 1 sapt la brasov , daca mai ajung iti dau pm

 

salut

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Te felicit si eu pt masina pe care o detii. Este super si iese din tipar, dar in sensul bun si cu bun gust. Daca stiam ca ai automata nu mai intrebam in stanga si dreapta cum e si ce face...veneam direct la sursa. Tie cum ti se pare? Stii discutia ca mi-ai mai raspuns si prin alte parte...cum se simte motorul cand schimba, ce simti tu cand misti schimbatorul, chestii gen trepidatii socuri in limita admisibila etc. Chiar te rog daca ai timp sa imi scrii si mie cat mai multe chestii despre cutia asta (aici sau pe pm cum vrei tu). Este acelasi model de pe E60 nu? Sau cel putin maneta este aproape la fel. Mi-a intrat in cap ca daca ma duc singur, sigur ma pacalesc. Ce ma bucur ca ai automata, acum pot sa fiu sigur ca vorbesc cu cineva care chiar stie ce zice legat de cutiile astea. Edited by Octavian123
Link to comment
Share on other sites

@Octavian123: Multumesc! :twoup:

 

Cutia steptronic de pe masina mea este o versiune mai veche insa destul de asemanatoare cu cea de pe E60.

Cea de pe E60 este un pic mai rapida, am condus mai multe E60-uri steptronic deci vorbesc din experienta.

 

O cutie steptronic in stare buna schimba lin, aproape ca nu-ti dai seama cand schimba treapta, nu trebuie sa existe socuri.

 

Performantele sunt foarte apropiate intre cutiile automate si cele manuale, epoca cutiilor automate lenese a apus de mult.

Exista un mic lag intre momentul apasarii acceleratiei si accelerarea propriu-zisa insa doar in Drive.

In modul Sport si cel Manual, cutia schimba mult mai rapid si se accelereaza mult mai repede, lag-ul este mult mai mic.

 

Daca sesizezi orice soc, atat la plecarea de pe loc cat si in sarcina sau daca se tureaza in gol si apoi cupleaza violent, este clar ca uzura cutiei este destul de mare.

 

Cutia automata este ideala pentru o masina de zi cu zi.

 

Ar trebui sa citesti si acest topic: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=156

 

@Razvan: Hmm..

Si a rezistat vopseaua in timp?

 

Normal, daca stii sa o dai calumea tine....

 

Nu e vorba de pricepere, in cazul in care ma decid sa le vopsesc le voi vopsi profesional, in cabina, cu aerograful.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

domnu' ciupan felicitari pt masina :D

doua minusuri daca-mi permiti:

 

1. cutia de viteze (cred ca era mult mai sportiva cu una automata)

2. varsta ta. (cred ca la 40 de ani imi voi lua si eu un E39/E60/...seria 5)

 

in rest este un exemplar de exceptie, bravo pt intretinere. :twoup: ti-am dat 5 stele.

 

L.E. vezi ca eu am un 320d remapat...te rog sa nu ma superi :twoup: :D :D

Edited by G U N T H E R
Link to comment
Share on other sites

Mersi! :D

 

Si eu mi-as fi dorit manuala insa in realitate n-ar fi fost mult mai sportiva, diferentele la demaraj sunt mai mici de o secunda intre automata si manuala.

Diferenta esentiala ar fi fost la nivel de senzatii. :D

 

 

:twoup: :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

felicitari pt. asa o piesa rara;din pacate sunt rare modelele e39 cu motorizari benzina si aici vorbim de m54 6 cilindri,ca sa nu mai vorbim de V8 535i si 540i;avand in posesie un astfel de model(performante+sunetul fabulos al unui V8 in turatii,trecand peste consumul de benzina probabil deloc neglijabil)dovedesc ca esti un adevarat fan al marcii, nu un posesor oarecare de un seria 5 pt. imagine.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc! :twoup:

 

Consuma 20% in oras, 22-23% in aglomeratie si 27-28% la mers sportiv.

 

 

eu nu vroiam sa te inteb cat consuma un astfel de model,imi dau seama ca nu putin;sincer mi se pare absurd sa se poarte discutii despre consum la un V8 benzina;oricum,motorul face probabil 2/3 din valoarea masinii;poate postezi o poza si cu motorul propriei tale masini(am observat ca e postata deja o poza cu un oarecare e39 si piesele componente,inclusiv motorul V8);sa nu ma intelegi gresit in ideea ca ma indoiesc de cei 3500cmc,dar lipseste si o astfel de poza din galerie;

inca odata felicitari si sa te tina cat mai mult masina !

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Motorul este o adevarata uzina si este curat ca o farmacie.....deosebit. Ciupane eu tot cu intrebarile mele despre automata te stresez :twoup: Ai avut ceva probleme cu ea? Din ce am reusit sa citesc pana acum nu au fost baieti (sau fete) pe aici care sa fi avut probleme foarte mari cu steptronicele nu? Doar ca mai da niste socuri, sau nu este foarte sprintena, sau au avut probleme dupa ce au schimbat uleiul etc. Oare cat costa o cutie daca pica? Am citit ca nu se repara noi asa ceva si ca la Bavaria o schimba direct (nu se gasesc componente sau nu se complica ei?). Eu nu am gasit nici una picata irevocabil, tu ai citit asa ceva?
Link to comment
Share on other sites

Motorul este o adevarata uzina si este curat ca o farmacie.....deosebit. Ciupane eu tot cu intrebarile mele despre automata te stresez :twoup: Ai avut ceva probleme cu ea? Din ce am reusit sa citesc pana acum nu au fost baieti (sau fete) pe aici care sa fi avut probleme foarte mari cu steptronicele nu? Doar ca mai da niste socuri, sau nu este foarte sprintena, sau au avut probleme dupa ce au schimbat uleiul etc. Oare cat costa o cutie daca pica? Am citit ca nu se repara noi asa ceva si ca la Bavaria o schimba direct (nu se gasesc componente sau nu se complica ei?). Eu nu am gasit nici una picata irevocabil, tu ai citit asa ceva?

 

Eu am doi amici care au probleme cu cutiile steptronic, unul are E39 525d si celalalt E38 730d.

Unii useri prefera sa nu scrie pe forum despre problemele pe care le au la masina ca sa nu-i dezavantajeze in cazul revanzarii.

 

 

Cutiile steptronic se pot repara, costa in jur de 1000 euro o reconditionare cu kit de reparatie de la producator, se folosesc doar piese noi.

Este normal ca BMW sa nu repare cutii din mai multe motive.

Cutiile steptronic nu sunt fabricate de BMW ci de alti producatori - ZF, GM, etc.

Iar in al doilea rand, este mult mai simplu sa vanda piese facute de alti producatori la un pret mai mare decat pretul cu care ei cumpara acele piese.

 

O cutie steptronic la BMW costa 5000 euro.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Unde se reconditioneaza cutiile astea? Tot service-ul sau atelierul care reconditioneaza se ocupa si de procurarea kit-ului? Adica nu ma duc eu in germania sau achizitionez de pe e-bay etc? 1000 EUR nu e chiar un capat de tara dar banuiesc ca la o manuala e mai ieftin de schimbat disc+rulment+placa si eventual volanta la diesel (nu stiu daca banzina are volanta). Ce probleme au prietenii tai? Pe aici pe forum a reconditionat cineva o cutie?

 

P.S. Eu pe forum la Ford vorbesc de toate problemele pe care le am. In primul rand mai au si altii de castigat din experientele mele nu? Pe de alta parte in cazul revanzarii chiar daca ai avut o problema si ai rezolvat-o asta poate fi un avantaj in care cumparatorul stie ca ai avut grija de masina si nu ai facut carpeala la reparatie. Probabil nu vorbesc de probleme cei care vor sa le vanda fara sa le repare.

Edited by Octavian123
Link to comment
Share on other sites

Am eu un mecanic care repara cutii steptronic si din cate stiu, mai e un arab specializat pe cutii automate.

Ei se ocupa cu piesele si manopera, tu doar platesti.

 

Unul dintre ei are socuri la schimbarea treptelor si celuilalt i-a picat, trebuie sa o repare.

 

Si benzinarele au volanta.

Link to comment
Share on other sites

Salutare

Te-am lasat linistit o zi sa mai respiri dar vin cu un nou tir de intrebari si cu rugamintea sa ai rabdare cu mine :twoup:. Am tot citit pe forum (chiar si tu spuneai asta) ca pt E60 un must have sunt dynamic drive si active steering. Mi-am luat manualul, m-am tot uitat dar nu sunt detaliate foarte mult acolo. Din ce am inteles pe aici active steering se refera la faptul ca odata cu cresterea vitezei creste precizia directiei si banuiesc creste si rezistenta la rotirea volanului nu? Dynamic Drive am inteles ca intareste suspensia pe curbe pentru a reduce efectul "barca". Dynamic Drive intareste suspensia si la viteza ?, in functie de starea asfaltului se adapteaza etc sau coboara gara sau o ridica (asta din urma nu prea cred)?. Dynamic Drive este acelesi lucru cu acel Active Roll Stabilization de care se pomeneste un carte? (cel care daca nu functioneaza se aprinde un indicator cu o masina inclinata, dar care indicator nu am reusit sa il regasesc in primele pagini cu prezentarea plansei de bord). Si acum interbarea cea mai delicata? Cum imi dau seama la fata locului daca are Dynamic Drive si Active Steering ca pe mobile nu scriu hotii astia nimic? Chiar m-as oftica sa o iau si in tara sa imi zica cineva care se pricepe ca nu le are, mai ales ca abea astept sa merg cu ea pe la munte deci DD mi se pare chiar necesar sa urci Posada sau Timisul mai sprinten :twoup: . Dynamic drive banuiesc ca merge pe principiu hidraulic, deci ar trebui sa aiba furtune in capul amortizoarelor, sau au ceva butoane suplimentare inauntru? Chiar daca ma lasa neamtu' sa ma dau cu ea daca nu am mai vazut/condus trebuie s fie o modalitate sa imi dau seama nu?

 

Tot din manual mai m-am luminat si cu steptronicul dar mai am cateva intrebari la care nu le-am gasit raspunsul acolo. De exemplu cu motorul oprit poti sa te "joci" sa treci prin PRND fara sa strici nimic? Poti sa opresti motorul si pe pozitia P si pe pozitia N (dupa care cu motorul oprit sa ajungi din N in P)? Am inteles ca P ar fi echivalentul manualei cand parchezi si o lasi in viteza nu? Atunci pot sa stau la relanti in P (pt mai mult timp) dupa care sa opresc motorul sau stau la relanti in N, opresc si mut in P? Am inteles gresit sau din P si din N nu poti sa muti chiar daca ai apasat piedica de la schimbator decat daca apesi si frana? Poti sa pornesti direct in N?

 

Masinile astea merg pornit impinse sau doar cu cabluri de alimentare? Merg tractate si daca da in pozitie N banuiesc nu? Ar trebui sa mearga tractate/impinse ca daca ramai cu ea in curte si nu mai porneste si nu ai loc nici de platforma in curte cum o mai scoti in strada?

 

Ciupane cred ca sunt enervant rau dar te rog sa imi raspunzi :D Raman dator cu o mare bere pentru cat te-am stresat iar daca reusec sa il iau vin la prima intalnire cu o lada de bere :D (cu sau fara alcool) :D

Edited by Octavian123
Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Steering

 

Active Steering-ul este foarte util pentru ca la viteza mica poti braca rotile complet cu o singura intoarcere de volan, deci e foarte util la parcari sau in aglomeratie.

De la 100 km/h, directia se comporta la fel ca una normala.

 

La orice masina cu servodirectie se intareste volanul la viteza, active steering-ul este ceva mult mai complex.

 

Despre Dynamic Drive:

 

BMW has developed an active stabilizer bar system, called Dynamic Drive, which significantly reduces roll angle during cornering. For higher lateral accelerations, the roll angle increases gradually at the same rate as in conventional cars to alert the driver to the proximity of the stability limit. In addition, the self-steering properties of the vehicle, including understeering and oversteering, improve handling, agility, steering precision, and safety. The Dynamic Drive system consists of a hydraulic valve block with integrated sensors, a hydraulic pump coupled to the power steering pump, a lateral acceleration sensor, a control unit, several hydraulic lines, and two active stabilizer bars with rotating hydraulic actuators. The main control inputs for the Dynamic Drive system are steering angle and lateral acceleration. A dynamic observer implemented in the electronic control unit calculates the necessary vehicle stabilization torque based on a prediction derived from the steering angle signal and lateral acceleration.

 

Ar fi bine sa soliciti o verificare completa la o reprezentanta BMW.

De acolo poti sa verifici si lista de optiuni cu care a iesit masina din fabrica.

 

Poti sa treci maneta schimbatorului in P,R,N,D cu motorul oprit, nu cred ca ai ce sa strici insa nu vad nici rostul.

 

Poti sa opresti motorul in pozitia N si dupa sa bagi in Parking si poti sa pornesti motorul cu schimbatorul in pozitia N dar nu poti sa scoti cheia din contact pana nu bagi in Parking.

Parking-ul poate fi folosit cand masina stationeaza mai mult la relanti, nu este nevoie sa pui in N pentru ca nu va pleca de pe loc in Parking.

 

Trebuie sa tii frana apasata atunci cand treci din P si/sau Reverse in N sau Drive.

 

Poti sa tractezi o masina steptronic insa producatorul recomanda ca masina sa nu fie tractata decat pe distante scurte si cu o viteza maxima de 80 km/h.

Se pot tracta doar in N.

 

Nu ma deranjezi cu nimic. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos. Au fost modele care au iesit din fabrica fara Dynamic Drive? Din ce am citit DD in post-ul tau cred ca este acelasi lucru cu active roll stabilization prezentat in manualul pt modelul 2004 (pe la pg 78-80 cred). Ce parere ai? In manual se vorbeste despre active roll stabilization ca si cum ar fi standard.

Daca nu reusesc sa iau masina de la un dealer/reprezentanta BMW care sa imi puna la dispozitie lista de optiuni si o iau de la un alt parc ai idee dupa ce ar trebui sa ma uit la motor? De unde aflam cum pot sa fac sa imi dau seama de acest DD? Trebuie sa se vada ceva componente ale sistemului, cel putin asa cred.

Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Steering

 

Active Steering-ul este foarte util pentru ca la viteza mica poti braca rotile complet cu o singura intoarcere de volan, deci e foarte util la parcari sau in aglomeratie.

De la 100 km/h, directia se comporta la fel ca una normala.

 

La orice masina cu servodirectie se intareste volanul la viteza, active steering-ul este ceva mult mai complex.

 

 

pariu k nu la orice masina cu vervo se intareste volanul la viteza? pe ce vrei tu.

 

ontopic....masina e frumoasa,se vede clar k e ingrijita, dar la timpii 0-100 cred k exagerezi, si la fel cred ca 325-ul cu care te-ai intrecut avea un sofer cam slab

si legat de cutia automata, la fel.....e comoda, schimba repede fata de alte marci, dar sa nu exageram, un 535 cu cutie manuala te RUPE, ai o sansa doar daca soferul e cretin . pe hartie diferenta pare mica , dar la o liniuta e enorma.

nu ma injura pt sugestie, dar daca tot o pastrezi stock, si ai atata grija de ea, nu te-ai putea impaca cu o suspensie sport ,ar arata criminal. asta e singurul "tuning" pe care l-as face eu masinii. in mod sigur e mai de efect decat un pachet m

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.