Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

incalzire motor 530 d


Recommended Posts

Am un BMW e 39, 530 d, model 2002, 140.000 km. parcusi. (ulei Castrol EDGE 5 w 30 si filtru schimbat recent)Temperatura exterioara indicata:49,5 grade C, am mers in rampa in urma unui autocar cu 30-40km/h aproximativ 20 minunte. Clima era reglata pe 22 Grade si o foloseam de 2 ore. La un moment dat acul indicator de la apa s-a dus aproape de rosu. Am oprit masina, am observat ca ventilatorul nu se rotea. Dupa ce am pornit-o din nou acesta a inceput sa functioneze dar nu pentu mult timp cu toate ca acul indica aproape de rosu.

Ce ar putea fi? Cand este cald se aude la anumite intervale un fel de fluierat, este normal? Sunt un novice in BMW.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns.Lichidul l-am verificat si este la nivel.Totusi este normal acest fluierat?Imi poti da mai multe detalii despre turbina?Multumesc anticipat!!!

 

Eu am avut unele simptone asemanatoare...temperatura apei urca destul de mult...

 

Verifica daca iti mai functioneaza motorasul de la AC si daca pompa de apa functioneaza corect...

Suieratul poate se aude de la AC(se aude si cand e aerul oprit?)

Daca e vorba de turbina, verifica burduful ce cauciuc(intrare sau iesire) sa nu fie fisurat si cand scapa aer sa produca acel suierat.

 

Mie m-i s-a ars motorasul de la AC si s-a incins totul acolo...+ pompa de apa nu functiona cum trebuie si apa nu a mai circulat corect. Astfel din cauza lipsei ventilatiei la AC la care s-a adaugat functionarea incorecta a pompei de apa(elicea pompei freca cu partea din spate soclul in care intra si nu pompa un debit suficient de apa ca sa asigure racirea) apa s-a incins foarte tare si instantaneu a explodat si vasul de expansiune care era destul de imbatranit.

Daca s-a incins apa foarte tare(cum am patit eu) elicea de la pompa de apa a fost fortata(de turatie si temperatura) si a fost deplasata ffff putin dar suficient cat sa atinga in spate...asta a fost la mine...

De asemenea verifica capacul de la radiator...acolo e o supapa care elibereaza presiunea din radiator care daca nu functioneaza corect poate suiera...

 

Daca nu gasesti nimic din toate acestea eu zic sa mergi la un service...racirea motorului e foarte importanta...strici multe la motor daca o neglijezi...

Edited by mihai845
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.