Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Reconditionare turbosuflanta


Bogdan Chis

Recommended Posts

Eu am batut drumul pana in bucuresti pt turbina, in Cluj nu am gasit meserias bun (am fost in cateva locuri dar cand am vazut cum arata am plecat urgent). Kit-ul este intre 600-1200 ron la Turbomecanica in functie de ce piese ai uzate, ai garantie si oamenii sunt profii, am ramas placut surprins. Pentru service in Cluj da-mi un mesaj pe privat daca esti interesat si te duc la un service care se ocupa de bm-uri (fostul mecanic sef bmw went rogue si are afacerea lui acum). Succese.
Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Nu stie careva cine reconditioneaza turbosuflante in Cluj.A mea baga deja prea mult ulei numai ca:nu scoate fum decat puti :twoup: .

Ma rog .... ma ajuta si pe mine cineva cu o reconditioanare in CLUJ?

 

Multumesc anticipat.

 

daca nu gasesti in cluj, iti recomand pe cineva in bucuresti; daca e cazu' da-mi pm

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc la toti pt promptitudine.

Am sunat azi la o firma care se ocupa cu reconditionari(cea din Lombului) si baiatul de acolo a fost foarte de treaba si si-a oferit serviciile de consultanta la telefon.

Concluzia:

Am verificat axul turbosuflantei si e foarte ok.Nu are nici urma de joc.problema e un pic mai sus pe taseu in locul unde ar trebui sa fie filtrul epurator.Furtunul care duce din carcasa filtrului de aer in turbo era plin de ulei de asemenea si partea din fata a carcasei filtrului.Acuma imi e clar de unde vine uleiul si suflu usurat ca nu e turbosuflanta de vina.

 

Acum vine si intrebarea: Motorul m51 Sau mai corect 2.5 TD a fost prvazut cu un asemenea filtru si daca da unde il gasesc in motor?

Daca nu e prevazut atunci chiar nu-mi dau seama cum a ajuns uleiul ala acolo.

Mentionez ca figurile astea mi le face doar de cand am schimbat uleiul pt ca am verificat furtunul ce intra in admisie cand am cumparat masina si era ok.

Foarte,foarte putin ulei era in el.

Uleiul care l-am pus e Aral 10W-40.Sa nu fi fost destul de vascos sau sa fi pus baiatul de la service prea mult?(6.5l)

 

Apreciez orice sfat care mi-l pute-ti da.

 

Va salut.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc la toti pt promptitudine.

Am sunat azi la o firma care se ocupa cu reconditionari(cea din Lombului) si baiatul de acolo a fost foarte de treaba si si-a oferit serviciile de consultanta la telefon.

Concluzia:

Am verificat axul turbosuflantei si e foarte ok.Nu are nici urma de joc.problema e un pic mai sus pe taseu in locul unde ar trebui sa fie filtrul epurator.Furtunul care duce din carcasa filtrului de aer in turbo era plin de ulei de asemenea si partea din fata a carcasei filtrului.Acuma imi e clar de unde vine uleiul si suflu usurat ca nu e turbosuflanta de vina.

 

Acum vine si intrebarea: Motorul m51 Sau mai corect 2.5 TD a fost prvazut cu un asemenea filtru si daca da unde il gasesc in motor?

Daca nu e prevazut atunci chiar nu-mi dau seama cum a ajuns uleiul ala acolo.

Mentionez ca figurile astea mi le face doar de cand am schimbat uleiul pt ca am verificat furtunul ce intra in admisie cand am cumparat masina si era ok.

Foarte,foarte putin ulei era in el.

Uleiul care l-am pus e Aral 10W-40.Sa nu fi fost destul de vascos sau sa fi pus baiatul de la service prea mult?(6.5l)

 

Apreciez orice sfat care mi-l pute-ti da.

 

Va salut.

 

Mi-am raspuns singur la toate intrebarile luand totul sistematic.

 

Pana la urma motorul 256T1 sau m51 are filtru epurator desi acesta nu apare nicaieri in cataloagele cu piese sau pe realoem(banuiesc ca se vinde cu tot cu capacul de la _chiulasa_).E un filtru gros din sarma(asa ca si spalatorile acelea de frecat vase :D )care se intinde pe toata lungimea capacului.Are si o carcasa care are cred ca in jur de 12 suruburi asa ca m-am distrat de minune desfacandu-le.Filtrul acesta si toata carcasa erau pline de depuneri si ulei :D .

Le-am curatat cat am putut de bine cu spray degresant si le-am sters f bine.

Dupa asta am luat toata admisia de la cutia filtrului de aer pana la intrarea in turbo si de aici la galeria de admisie(din fericire nu am avut de curatat si intercooler ca nu am),inclusiv supapa EGR.Nu m-am bagat si in gleria de admisie ca mi-a fost frica sa nu o pot sterge si sa-mi bage dupa aceea degresant in motor.Am curatat doar senzorul care era pe ea(cred ca masoara presiunea in admisie).

 

Rezultatul:

 

Dupa doua zile de forja si vro 100 de km nu mai am gram de ulei la in admisie.In plus masina a prins suflet si trage mult mai bine decat inainte.De fum nici nu mai vorbesc.

 

Sper ca ceea ce am scris aici sa foloseasca si la alti proprietari de motoare disel mai ales de m51.

 

P.S.:Imi pare rau ca nu am facut poze dar eram prea manjit de ulei ca sa pun mana pe telefon.Apropo daca faceti treaba asta sa aveti la indemana mult spray si multe carpe :twoup: .

 

Va salut cu farurile! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.