Jump to content

Filtru de particule-E90


ullises

Recommended Posts

filtrele mann sunt foarte bune, pe astea merg Âşi eu.

m-am uitat acum pe facturã ºi am observat cã separatorul ulei nu existã ca piesã În facturã, ci doar ca manoperã. fie au uitat sã-l treacã, fie nu l-au schimbat real, ci doar pe facturã. de-aia nu e bine sã te duci la reprezentanÞã :)

dar nu e foarte scump, cred cĂŁ e undeva ĂŽn jurul a 100 ron.

600ron cu piesele lor eu zic cĂŁ e foarte bine.

cât despre ulei ºtiu cã e recomandat 5w-30 longlife 04. mai aºteaptã ºi alte pãreri.

am intrat pe www.castrol.com si la motorul meu este recomandat uleiul acesta EDGE TURBO DIESEL 0W-30 !

Link to comment
Share on other sites

am intrat pe www.castrol.com si la motorul meu este recomandat uleiul acesta EDGE TURBO DIESEL 0W-30 !il bag sau nu in motor?

ma ajuta si pe mine cineva?maine vreau sa fac schimbul si nu stiu ce ulei sa bag!!help!!

uleiul acesta EDGE TURBO DIESEL 0W-30 castrol il bag in motrul meu sau nu e bun?

Iulian am incercat sa resetez asa cum mi-ai spus....si la placute de frana acum imi arata km------ si semnul cu rosu sa ridic masina pe elevator!ce zici?cred ca pana nu scnimb senzorii nu fac nimic nu?

Link to comment
Share on other sites

uleiul acesta EDGE TURBO DIESEL 0W-30 castrol il bag in motrul meu sau nu e bun?

Iulian am incercat sa resetez asa cum mi-ai spus....si la placute de frana acum imi arata km------ si semnul cu rosu sa ridic masina pe elevator!ce zici?cred ca pana nu scnimb senzorii nu fac nimic nu?

exact, nu o sĂŁ faci nimic din pĂŁcate. exact aÂşa am pĂŁĂžit Âşi eu. schimbĂŁ senzorul.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Buna seara!

 

Stimati colegi lansez o problema de incepator BMW la care astept sfaturi din partea dvs. celor care v-ati lovit de aceasta problema. Urmeaza sa achizitionez un E 90 din 2005 noiembrie cod motor M47 163 cp, cutie automata cu 268.000 km. reali, masina cunoscuta luata din Romania cu toate reviziile la zi. Am citit im jurmalul de bord al masinii toate resetarile de service, mi-a atras atentia cea cu filtrul de particule care anunta ca peste 30.000 km. este cam gata. Ce este de facut in cazul acesta, masina functioneaza super, trage bine, schimba frumos, duce in Sport cat cere cutia fara probleme spre 4000 ture, nu da fum, nu consuma ulei, nu afiseaza erori.

 

Cei care aveti masinile in jurul acestor nr.de km. ce masuri ati luat in privinta filtrului de particule tinand contca un DPF dupa cate am citit se consuma pe la 200.000km.

 

Ce este de facut cu DPF-ul tinind cont ca imi doresc masina, de altfel functioneaza impecabil si pretul este atractiv.

Link to comment
Share on other sites

se poate masura in % gradul de infundare al filtrului si in functie de valorile date, decizi mai departe. ori il tii in continuare, ori il schimbi cu unul nou, ori il dai jos de tot si totodata schimbi si softul masinii pt a nu iti da erori cauzate de lipsa filtrului.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca iti place mult masina atunci schimba filtru DPF cu unul nou.

Gradul de umplere al filtrului si necesitatea inlocuirii e data de cenusa care depunandu-se in interior in urma regenerarilor nu mai lasa mult loc (suficient) particolelor care se acumuleaza in mod normal..

De aceea exista si varianta curatirii (de cenusa) profesionale a filtrului; asta ramane ca tu sa gasesti firma care face asta si probabil ii poti prelungi viata actualului filtru.

 

... Daca Rico24 stie cum se poate afla gradul de umplere cu cenusa sa zica...

Personal inclin sa cred ca dupa cam 200k km fabricantul a stabilit ca fitru trebuie schimbat.. probabil in urma unor teste, pe banc, ...de umplere dupa un anumit numar de regenerari normale.

 

In privinta anularii filtrului, nu-i frumos... daca masina corespunde anumitor norme de poluare pentru care platesti..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

gradul de umplere se poate afla cu un tester si masoara diferenta dintre valorile de presiune a gazelor inainte si dupa filtru(are 2 senzori). cat despre anularea filtrului, fiecare face cum crede si isi permite, eu doar am enuntat optiunea.

varianta curatirii filtrului nu o recomand din cate am citit pe forumuri, inclusiv acesta. nu da rezultatele asteptate, filtrul PUTAND sa se arda pe interior, sa se infunde din nou dupa 20 30 de mii de km si este si destul de costisitor. e o firma prin odorheiu secuiesc care se ocupa de asa ceva daca intereseaza pe careva. cautati-i pe goagal

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

gradul de umplere se poate afla cu un tester si masoara diferenta dintre valorile de presiune a gazelor inainte si dupa filtru(are 2 senzori).

 

(..nu stii cat de curios sunt sa aflu cat mai multe despre filtru DPF; nu ca nu as sti destule...) dar cum se numeste acel tester?

 

Diferenta de presiune POATE FI constant monitorizata/stiuta de sofer cu ajutorul aplicatiei pe mobil BMWhat (printre altele..)DAR cam atat pot face cei doi senzori ai filtrului.

...sa spuna cata cenusa este in filtru? Asa s-ar fi stiut cu exactitate cand trebuie schimbat filtru si nu estimativ, la 200k km..

Chiar imi doresc sa stiu numele testerului si ceva surse, ..care sa stie cata cenusa este in filtru.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Filtrul de particule se schimba cand se infunda.

E 90-ul meu are 198k km si imi arata inca 130k km pana la schimbarea lui.

Iti recomand sa il cureti. Este o firma in Odorheiu Secuiesc (daca mi se permite pot da si numele) unde curata filtre de particule cu anumite aparate(explica ei pe site procedeul).

Stiu ca si-a curatat un prieten filtrul la ei acum 3 ani si nu s-a mai infundat nici pana in ziua de azi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Buna, as vrea sa va rog sa imi dati o idee, am ceva probleme cu filtrul dpf legat de regenerari dese, al meu are o fisura si inegrea esapamentul, am primit un filtru ok, am zis initial dar vad ca se regenereaza de zor, la 50 de km dc ii dau in gura intra in regenerare, oare ce sa fie problema, am avut soft am pus la loc originalul si la fel face, clapeta de aceleratie e noua, admisie curatata, turbina verificata, ce nu am schimbat e senzorul de contrapresiune sa fie de la el, sau sa merg mai departe sa ma gandesc ca poate fi o problema de injectie, corectia pe injectoare e maxim 0,2 , nu stiu ce sa mai cred, am impresia ca ceva produce aceat fenomen, cu cel vechi se regenera la 200 de km pe oras si dupa curatare a regenerat la 600 de cateva pri si a coborat din nou la 200 de km, masina porneste bine trage bine zgomote la injectorr nu sunt, efectivam ramas in pana de idei, cert e ca nu as vrea sa renunt la el pe cat posibil, la asemenea regenerari uleiul in 5000 e mai multa motorina. Multumesc
Link to comment
Share on other sites

(...)

dar vad ca se regenereaza de zor, la 50 de km dc ii dau in gura intra in regenerare, oare ce sa fie problema, am avut soft am pus la loc originalul si la fel face, clapeta de aceleratie e noua, admisie curatata, turbina verificata, ce nu am schimbat e senzorul de contrapresiune sa fie de la el, sau sa merg mai departe sa ma gandesc ca poate fi o problema de injectie, corectia pe injectoare e maxim 0,2 , nu stiu ce sa mai cred, am impresia ca ceva produce aceat fenomen, cu cel vechi se regenera la 200 de km pe oras si dupa curatare a regenerat la 600 de cateva pri si a coborat din nou la 200 de km, masina porneste bine trage bine zgomote la injectorr nu sunt, efectivam ramas in pana de idei, cert e ca nu as vrea sa renunt la el pe cat posibil, la asemenea regenerari uleiul in 5000 e mai multa motorina. Multumesc

... stii destul de multe despre DPF, mai multe decat multi, prin postul tau..

 

Ideea ar fi sa analizezi logic si mai ales sa vezi daca in filtru diferenta de presiune masura de senzori creste/se modifica intre doua regenerari, oricat de frecvent ar fi ele..

 

Apoi poate merita sa faci un test de compresie; poate motorul "fumega" prea mult..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Deci un mic update, am dat jos filtrul si l-am bagat la curatat, am pus filtrul vechi pana atunci la loc, i-am dat in gura in toate pozitiile si nu a intrat in regenerare, am scos furtunul ce vine din filtrul dpf la senzorul de contrapresiune si am pornit masina, surpriza mea a aparut cand am vazut ca el citea la relanti 6,9 mbar dar cu furtunasul scos, ce cotea si de unde lua valoarea nu pot spune ca nu stiu, cert e ca am comandat altul, pun filtru, schimb senzorii si dc problema va persista voi da jos injectoarele, din moment ce corectiile sunt aproape de zero si masina porneste usor inseamna ca supapele de retur sunt in stare buna, deci poate fi problema in sarcina la diuze sau efectiv decalibrat , dc supapele sunt ok , diuzele iarasi ele se pot recalibra, vedem saptamana viitoare cand pub filtrul la loc. Multumesc de raspuns
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Am si eu probleme cu DPF-ul, spun asta ca mi-a aparut pe navigatie cam 5 secunde "Particle filter, may continue the journey" ceva de genul, mi-a aparut inclusivpe calculatorul de bord pe display, in rest niciun alt martor, dupa a disparut de peste tot.

 

Deci clar trebuie sa-l am in vedere, treaba este ca nu stiu ce sa fac:

 

-anulare

-curatare la un service specializat (clar Odorhei as alege)

-posibil inlocuire daca cei de la curatare spun ca nu se mai poate curata (cu unul aftermarket gen)

-curatare de catre mine prin cumpararea solutiei (se baga intr-o baie de ulei, se lasa 24H, dupa se curata cu apa, daca nu se curata din prima se repeta procedeul.

 

Treaba este ca m-ar deranja si fum, nu vreau sa-mi scoata fum, as fi de acord cu un fum, dar sa fie aproape insesizabil.

Singurul lucru pentru care l-as anula, ar fi ca as reface softul si ar fi mai vioaie, acum nu scoate gram de fum cu soft, toba e curata.

 

I fac 1-2 regenerari (sper sa mearga) in prima instanta, dupa sa vad daca mi se mai aprinde eroarea, daca ma tine asa cateva luni il las in pace, daca apare din nou ma ocup de el.

In principiu sunt inclinat spre a cumpara solutia respectiva si sa-l curat eu cu baietii la service, ca macar il vad cu ochii mei si stiu ce fac.

 

Ceva idei, pareri? Vreo idee mai buna?

 

P.S:

 

Si astia totusi m-au convins doar prin citirea site-ului lor! :D :)), oamenii stiu sa-si faca reclama, dar au si dreptate in mare parte.

 

link

 

Sper sa nu se considere reclama, ca nu este:D!

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

In prima faza eu zic sa il dai jos de pe masina si sa ii faci o inspectie (vezi daca este crapat sau lipses bucati din fagure) daca totul pare ok , poti sa il cureti cu solutie si jet de apa (chiar si cu un vap) dupa il montezi si sa ii faci o regenerare (vezi ce valori ai inainte si dupa, sa stii cat de eficent ai fost :D ) ... daca iti mai face figuri , te hotaresti atunci daca il trimiti la un service specializat sau altceva.

Merita sa incerci ca nu prea ai nimic de pierdut, elevator , piese am inteles ca ai si eventual o mana de ajutor...

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Am ceva de pierdut si anume timp:D :)), asa incerc sa-l resuscitez sa vad cat ma tine si cu prima ocazia il zbor la Odorhei (1 zi dus, 1-2 zile acolo + 1 zi intors) deci de luni pana vineri ar trebui sa fie si pus pe masina inapoi. Pentru banii aia nu are rost sa ma mai complic eu si daca se va infunda dupa garantie il voi anula (atunci stiu o treaba:D)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.