Jump to content

Intrebari achizitionare baterie


chriss

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

[...] te poate tine pana la 7 ani daca o ingrijesti corespunzator...

Cum trebuie ingrijita o baterie ca sa tina 7 ani?

 

am vazut baterii mai proaste care au tinut atat! la cele care nu sunt uscate, in loc sa se completeze cu apa distilata, exista un lichid, se numeste regenerator de baterie, se completeaza de fiecare data cu ala, era cam 25 ron, nu stiu ce continea dar efectele erau spectaculoase..... nu stiu daca mai e, la bateria asta pe care o am, bosh silver nu am umblat, nici nu stiu daca e uscata sau trebuie completat....o am de 2 ani....cred ca e de 52,54 sau 55 ah...cam asa ceva

Edited by juststy
Link to comment
Share on other sites

[...] la cele care nu sunt uscate, in loc sa se completeze cu apa distilata,

[...] la bateria asta pe care o am, bosh silver nu am umblat, nici nu stiu daca e uscata sau trebuie completat....

Cum adica baterie uscata ?

 

sunt unele baterii care nu trebuie sa completezi cu apa distilata, nici nu au doape...alea cica sunt uscate si mai sunt astea clasice in care la un interval de timp completezi...

Link to comment
Share on other sites

E gresit sa spui ca bateriile fara intretinere sunt uscate. Toate bateriile cu plumb contin si acid. Singura diferenta fata de bateriile clasice ( cu dopuri ) este consumul de apa mai redus la bateriile fara intretinere.

 

ma rog...cum spui tu

Link to comment
Share on other sites

Explica-ne te rog ce legatura are amperajul bateriei cu cel al alternatorului ?

-la un acumulator cu un amperaj mai mare,ii trebue un curent mai mare de incarcare,mergand pe distante scurte nu reuseste alternatorul sa incarce acumulatorul la capacitate si ii reduci din durata de functionare.

Link to comment
Share on other sites

Nu te supara pe mine da :) nu e deloc asa.

 

1) se da un alternator de sa zic 90A. A - amper

 

2) o baterie de 95Ah cu o intensitate I=850A, unde Ah=amper ora

 

Cei 90A nu au nicio legatura cu cei 95Ah pt ca alternatorul foloseste mai putin de 10% din intensitatea curentului generat pt a incarca bateria. Ceilalti 90%+ din intensitate sunt folositi pt utilitati, faruri, navi etc..

 

Acum sa revenim la baterie. Are 95Ah adica livreaza 95A (amperi) timp de o ora. Daca de ex ai 4Ah livreaza 4A (amper) timp de o ora sau 8A timp de jumatate de ora. I (intensitatea) =850A este intensitatea curentului de pornire a bateriei, care conteaza la pornire.

 

http://i16.ebayimg.com/03/i/001/00/6e/8808_1.JPG

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Alternatorul habar nu are cine ce consuma. Din punctul lui de vedere este tot una daca aprinzi un bec care consuma 10A sau ai pe masina un acumulator care are nevoie de 10A in plus pentru incarcare. Acumulatorul isi va lua exact curentul de incarcare necesar, indiferent ce capacitatea lui.

 

Singura problema ar putea apare in sarcina maxima, cand alternatorul nu ar putea furniza un curent suficient atat pentru incarcarea acumulatorului cat si pentru ceilalti consumatori.

Link to comment
Share on other sites

Nu te supara pe mine da :) nu e deloc asa.

 

1) se da un alternator de sa zic 90A. A - amper

 

2) o baterie de 95Ah cu o intensitate I=850A, unde Ah=amper ora

 

Cei 90A nu au nicio legatura cu cei 95Ah pt ca alternatorul foloseste mai putin de 10% din intensitatea curentului generat pt a incarca bateria. Ceilalti 90%+ din intensitate sunt folositi pt utilitati, faruri, navi etc..

 

Acum sa revenim la baterie. Are 95Ah adica livreaza 95A (amperi) timp de o ora. Daca de ex ai 4Ah livreaza 4A (amper) timp de o ora sau 8A timp de jumatate de ora. I (intensitatea) =850A este intensitatea curentului de pornire a bateriei, care conteaza la pornire.

 

http://i16.ebayimg.com/03/i/001/00/6e/8808_1.JPG

-nu ma supar,aia 850 A,de care zici tu e intensitatea curentului generat de acumulator la scurtcircuit,normal ca se foloseste max 10% din capacitatea alternatorului pt. incarcare,de aia am zis ca in functie de dotari,se calculeaza curentul maxim care poate sa il consume toti consumatorii de pe masina si in functie de asta,se echipeaza cu alternatorul si baterie.

Link to comment
Share on other sites

Un dispozitiv electric cum ar fi o statie de amplificare ce consuma de ex 20A conectata la un transformator de 15A isi va trage amperajul necesa in functie de volumul la care activeaza si bine inteles pana la 15A. Asta inseamna ca va functiona in regim normal insa nu va putea ajunge la un volum maxim. Dupa alternator sau altfel zis generator este un dispozitiv <<regulator>> de tensiune.

 

Vehiculele care au foarte multe dotari au alternatoare de 120-140A (amperi). Daca alternatorul e mai mic decat trebuie in momentul cand se vor porni toate utilitatile ele vor consuma din baterie de ex. alternator de 80A consum al utilitatilor de 120A. Asta rezulta un deficit de 40A storsi din baterie care sa zicem ca este de 95Ah. Fa un calcul simplu si ai sa vezi cam cat rezista bateria :)

 

 

PS: in regim de scurtcircuit rezistenta interna a bateriei este singura importanta deoarece rezistenta firelor de caontacte este atat de mica in cat este neglijata. Abia atunci:

 

Isc (scurtcircuit)= E/r unde E-tensiunea electromotoare si r-rezistenta interna.

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Hai sa revenim. Azi dimineata am observat ca a pornit putin mai greu. In sensul ca a invartit aproximativ o secunda apoi a pornit. Ieri nu am pornit-o deloc. De la baterie cred ca este, nu? Ma gandesc ca este mai frig => uleiul mai rece => trebuie mai multa forta ca sa-l porneasca. Nici cand era cald nu pornea "la sfert". Bateria tre sa fie, o sa va anunt ce-mi iau si daca simt vreo diferenta..
Link to comment
Share on other sites

Am rulat multa vreme cu un noname de 75Ah si am pornit la -30, tu la 318 te descurci cu 66-70, oricum, mai mare nu cred ca iti incape.

Offtopic: Ce am mai observat e ca bateria se defecteaza daca masina sta in parcare mai mult de 2-3 saptamani. Am distrus 2 baterii bune in felul asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am Varta Blue Dynamic de 66 sau 70 A. Am intrebat vanzatorul de la magazinul de unde am achizitionat-o si mi-a recomandat-o ca fiind mai buna decat Bosch Silver (din astea au avut cereri de schimbare in garantie de zece ori mai multe decat la Varta).

 

 

tocmai m-a lasat acumulatorul...

am pe turism bosch silver de 70Ah.

318i, 2004, E46. Doresc sa achizitionez aceeasi marca insa de 75Ah. Ce spuneti, este in regula?

 

Dupa cum spuneam mai sus.....

Link to comment
Share on other sites

In ce sens? Porneste imediat cum ai invartit cheia? La mine invarte, sa zic asa, aproape o secunda.

nu chiar instantaneu, insa e mult mai bine ca inainte, cand avea o oarecare evitare. Am lasat-o de aseara in parcare fara sa o mai pornesc, cobor mai tarziu si atunci o sa observ cu adevarat diferenta...

Link to comment
Share on other sites

Eu am lasat-o cam 3-4 zile in parcare. Nu am pornit-o deloc. Zilele trecute cu frigurile alea. Si intr-o dim cand am pornit-o a pornit foarte bine. A invartit mai putin de o secunda si a pornit. Si am o baterie rombat parca de vreo 54A, daca-mi aduc aminte corect. A, si inca ceva: are mai bine de un an bateria, folosita pe o dacie 1310.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.