Jump to content

bujie incandescenta rupta


Recommended Posts

fratilor am dat de belea. Am vrut sa schimb bujiile incandescente ( bmw 520d ) si am lasat masina sa stea de pe o zi pe alta sa se raceasca bine motoru timp in care am dat cu spray degripant de vreo 5 ori pe bujii.Adoua zi dupa amiaza am incercat sa le destrang, trei dintre ele au mers destranse dar la a patra am constatat ca se desuruba in gol .Atunci am crezut ca e dus filetu in _chiulasa_ dar la o verificare mai atenta am observat ca bujia era rupta ( partea hexagonala pe care pui cheia era rupta fata de filetul bujiei ) Partea filetata a ramas in _chiulasa_ atunci am prins cu patentul de partea pe care intra mufa de alimentare cu curent a bujiei si am invartia de ea pana am rupt miezul metalic. Am incercat si am batut un inbus stelat de 6 in corpul ramas inauntru dar degeaba ca tot nu sa destranseste foarte stransa .Acum stau si ma intreb cum scot eu bucata aceea de bujie ca vine frigul si sigur voi avea belele deoarece am inteles ca daca o bujie nu functioneaza atunci nici restul nu primesc curent ( bujia rupta e prima dinspre cutia de viteze ) astept un sfat ,o idee, sau un meserias din Timisoara care o poate scoate dar fara sa dea _chiulasa_ jos sau sa ma puna sa iau alta. am inteles ca se poate gauri si se face o bucsa care se infileteaza in _chiulasa_ iar bujia se infileteaza in bucsa respectiva Astept orice sfat sau idee :)
Link to comment
Share on other sites

fratilor am dat de belea. Am vrut sa schimb bujiile incandescente ( bmw 520d ) si am lasat masina sa stea de pe o zi pe alta sa se raceasca bine motoru timp in care am dat cu spray degripant de vreo 5 ori pe bujii.Adoua zi dupa amiaza am incercat sa le destrang, trei dintre ele au mers destranse dar la a patra am constatat ca se desuruba in gol .Atunci am crezut ca e dus filetu in _chiulasa_ dar la o verificare mai atenta am observat ca bujia era rupta ( partea hexagonala pe care pui cheia era rupta fata de filetul bujiei ) Partea filetata a ramas in _chiulasa_ atunci am prins cu patentul de partea pe care intra mufa de alimentare cu curent a bujiei si am invartia de ea pana am rupt miezul metalic. Am incercat si am batut un inbus stelat de 6 in corpul ramas inauntru dar degeaba ca tot nu sa destranseste foarte stransa .Acum stau si ma intreb cum scot eu bucata aceea de bujie ca vine frigul si sigur voi avea belele deoarece am inteles ca daca o bujie nu functioneaza atunci nici restul nu primesc curent ( bujia rupta e prima dinspre cutia de viteze ) astept un sfat ,o idee, sau un meserias din Timisoara care o poate scoate dar fara sa dea _chiulasa_ jos sau sa ma puna sa iau alta. am inteles ca se poate gauri si se face o bucsa care se infileteaza in _chiulasa_ iar bujia se infileteaza in bucsa respectiva Astept orice sfat sau idee bashwall.gif
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca scapi fara chiulasa jos. Ca sa poti scoate restul de bujie va trebui sa pui bormasina pe ea si sa iei din ea la limita filetului. Apoi se scoate restul de bujie. Dar toate mizeriile si spanul cad in cilindrul respectiv. Asta daca nu strici filetul. Altfel trebuie sa rectifici filetul si e distractia si mai mare.

Cauta un meserias atent si bun, sa se uite daca o scoate fara chiulasa jos. Dar fara sa cada in cilindru parti din bujie. Cu chiulasa data jos e mult mai simplu si sigur. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

deoarece am inteles ca daca o bujie nu functioneaza atunci nici restul nu primesc curent :)

 

 

toate bujiile primesc tensiune chiar daca functioneaza sau nu

 

nu iti recomand varianta cu bucsa

 

mai bine se da chiulasa jos decat sa faci bucsa

 

 

se poate incerca cu un tarod

 

http://mercedesshop.com/Wikka/BrokenGlowPl...31+14%3A24%3A59

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

]ai reusit ceva ? am la lucru niste extractoare de prezoane de diferite dimensiuni ca un tarod dar acestea sunt putin conice si isi fac filet de strangere pe stanga. sper doar sa pot gauri electrodul de la bujie ca sa pot sa infiletez mai mult acel extractor , sper sa reusesc ceea ce mi-am propus daca nu mai am un plan de rezerva iar daca nici cu planul de rezerva nu reusesc dau _chiulasa_ jos . Joi ma apuc de operatunea delicata si sper sa pot face si niste poze ca sa vada si alti metoda de lucru :)
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ai mari sanse cu extractorul de prezoane. Daca s-a rupt corpul bujiei, ma indoiesc ca va rezista extractorul. Oricum ai grija ca daca cumva se desface sa nu-ti cada ceva in motor ca dai in alta belea.

 

PS: Antonimul lui strans nu este nicidecum destrans. Mi-e teama ca acest cuvant nu exista :). Zi si tu ca ai incercat sa le slabesti, sa le desfaci, sa le desurubezi, sa le desfiletezi ...

Link to comment
Share on other sites

buna baieti am incercat cu extractorul de prezoane dar nu am reusit, pe urma am dat gaura cu un burghiu de 8mm si am incercat sa fac filet cu un tarod de 8 , am facut filetul dar tot degeaba asa ca singura solutie jos _chiulasa_. Luni o duc la mecanic sa o dau jos si pe urma sa vad daca stie dansul un strungar bun care sa imi scoata bucata aceea de bujie si sa imi faca un filet sau o bucse ceva dar sa iasa bine ca inebunesc cand vad ca toate masinile mai noi au cate o buba care cred ca e intentionat proiectata sa te faca sa mai schimbi anumite piese ( la mercedes cu motor cdi am auzit ca au facut si o scula special pentru scoaterea bujiilor rupte nu stiu la bmw daca exista asa ceva ) post-12660-1221770035_thumb.jpg68:18092008_001_.jpg]08.jpg]092008.jpg]

post-12660-1221769988_thumb.jpg

post-12660-1221770016_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

...sa te gandesti bine daca ai chef de distractie, masina ar trebui sa porneasca normal si cu 3 bujii... banuiesc ca nu ai mai pornit masina de atunci.. de ce nu incerci sa pornesti masina (dupa mintea mea), cu 3 buji o sa porneasca, astepti sa se incalzeasca motorul, dupa care opresti si incerci sa scoti bujia.. Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

...sa te gandesti bine daca ai chef de distractie, masina ar trebui sa porneasca normal si cu 3 bujii... banuiesc ca nu ai mai pornit masina de atunci.. de ce nu incerci sa pornesti masina (dupa mintea mea), cu 3 buji o sa porneasca, astepti sa se incalzeasca motorul, dupa care opresti si incerci sa scoti bujia..

de pornit a pornit ok dar dupa ce am umblat azi acolo si am mai batut si miezul ala metalic inauntru ca sa pot sa fac filet cu tarodu nu mai ma risc ca nu am chef de alte complicati ,ca daca eram baiat destept o duceam la mecanic sa de-a _chiulasa_ jos si sa o duca la un strungar sa vada ce se poate face dar asa trebuie sa stau pe dreapta vreo cateva zile de luni incolo. apropo ce tip de antigel e recomandat de constructor sau ce tip e cel original ca la culoare am vazut ca e verzui?? :)

Link to comment
Share on other sites

azi am luat masina de la mecanic si dupa cum am observat a facut o treaba buna mi-a dat _chiulasa_ jos si a dus-o la strungar care a reusit sa imi scoata bucata de bujie ramasa fara sa imi strice filetul ,asa ca nu a mai trebuit facuta bucsa . astept maine sa vad pe zi daca e totul pus la punct ( fire,mufe,suruburi etc ) manopera a fost 200 euro mecanic 50 lei strungar garnitura de _chiulasa_ 230 lei antigel ( care l-am schimbat cu ocazia asta ) 4,5 litri 115 lei marca hepu . :)
Link to comment
Share on other sites

Ai grija la ce garnitura pui, in functie de cat ti-a rectificat la ea strungarul, sa nu modifici compresia! :)

nu mi-a rectificat _chiulasa_ , doar am dus-o la strungar sa imi scoata bucata de bujie rupta in rest nu ia facut nimic deoarece nu trebuia ( _chiulasa_ e ok ) :)

Link to comment
Share on other sites

Ai grija la ce garnitura pui, in functie de cat ti-a rectificat la ea strungarul, sa nu modifici compresia! :)

nu mi-a rectificat _chiulasa_ , doar am dus-o la strungar sa imi scoata bucata de bujie rupta in rest nu ia facut nimic deoarece nu trebuia ( _chiulasa_ e ok ) :)

Nu vreau sa fiu rautacios....dar de unde ai stiut tu sau mecanicul ca _chiulasa_ este ok???...eu stiu ca se pune pe un banc special si se verifica la micron....iar sigur stiu ca _chiulasa_ data jos trebuie rectificata...mult putin...dar trebuie si supapele trebuiesc verificate..daca inchid bine este un procedeu care imi scapa....dar ......

Link to comment
Share on other sites

Ai grija la ce garnitura pui, in functie de cat ti-a rectificat la ea strungarul, sa nu modifici compresia! :)

nu mi-a rectificat _chiulasa_ , doar am dus-o la strungar sa imi scoata bucata de bujie rupta in rest nu ia facut nimic deoarece nu trebuia ( _chiulasa_ e ok ) :)

Nu vreau sa fiu rautacios....dar de unde ai stiut tu sau mecanicul ca _chiulasa_ este ok???...eu stiu ca se pune pe un banc special si se verifica la micron....iar sigur stiu ca _chiulasa_ data jos trebuie rectificata...mult putin...dar trebuie si supapele trebuiesc verificate..daca inchid bine este un procedeu care imi scapa....dar ......

 

se verifica eventual planeitatea, nu-i obligatoriu sa iei plan la ea pe freza. Cureti resturile de garnitura si de pe bloc si de pe chiulasa si o montezi la loc.

Daca se ia din plan atunci trebuie si garnitura mai groasa. Dar daca nu au fost probleme cu chiulasa n-are rost sa se puna pe freza

Link to comment
Share on other sites

Ai grija la ce garnitura pui, in functie de cat ti-a rectificat la ea strungarul, sa nu modifici compresia! :)

nu mi-a rectificat _chiulasa_ , doar am dus-o la strungar sa imi scoata bucata de bujie rupta in rest nu ia facut nimic deoarece nu trebuia ( _chiulasa_ e ok ) :)

Nu vreau sa fiu rautacios....dar de unde ai stiut tu sau mecanicul ca _chiulasa_ este ok???...eu stiu ca se pune pe un banc special si se verifica la micron....iar sigur stiu ca _chiulasa_ data jos trebuie rectificata...mult putin...dar trebuie si supapele trebuiesc verificate..daca inchid bine este un procedeu care imi scapa....dar ......

 

se verifica eventual planeitatea, nu-i obligatoriu sa iei plan la ea pe freza. Cureti resturile de garnitura si de pe bloc si de pe chiulasa si o montezi la loc.

Daca se ia din plan atunci trebuie si garnitura mai groasa. Dar daca nu au fost probleme cu chiulasa n-are rost sa se puna pe freza

Eu stiu ca data jos _chiulasa_ nu mai ramane "plana"....bineinteles vb de curburi foarte mici....

Edited by cristianiorga22
Link to comment
Share on other sites

Si eu stiam la fel. Nu sunt mecanic dar am avut o gramada de masini si nu la putine am stat pe langa ele pt reparatii. Cand se dusese la mine termostatul si vascocupla, intentionam sa dau jos garnitura de chiulasa just in case si s-o schimb, damblale de-ale mele ca poate s-a copt garnitura de la socurile termice. Insa tot asa mi-au zis si mie mecanicii, ca daca umblu la garnitura, trebuie data chiulasa la planat + aranjate scaunele la supape, plus alta garnitura mai groasa si tot asa, ulei, filtre, etc, etc. Si am stat in banca mea! :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 9 months later...

Eu stiu ca data jos _chiulasa_ nu mai ramane "plana"....bineinteles vb de curburi foarte mici....

 

nu ramane plana daca o dai ,, la cald,, daca dai _chiulasa_ cand e rece jos nu ai ce sa risti!

eu am dat _chiulasa_ jos la 535d an 2005 pentur ca mi-a asipirat o clapeta de la admisie si mi-a facut varza pe acolo: deznodamant?hyper.gif

-piston nr 5 si 6 noi

- supapele toate noi

-tacheti noi

-garnitura _chiulasa_ noua

-galwerie admisie noua

Ieftin nu?laugh1.gif

 

fratilor am dat de belea. Am vrut sa schimb bujiile incandescente ( bmw 520d ) si am lasat masina sa stea de pe o zi pe alta sa se raceasca bine motoru timp in care am dat cu spray degripant de vreo 5 ori pe bujii.Adoua zi dupa amiaza am incercat sa le destrang, trei dintre ele au mers destranse dar la a patra am constatat ca se desuruba in gol .Atunci am crezut ca e dus filetu in _chiulasa_ dar la o verificare mai atenta am observat ca bujia era rupta ( partea hexagonala pe care pui cheia era rupta fata de filetul bujiei ) Partea filetata a ramas in _chiulasa_ atunci am prins cu patentul de partea pe care intra mufa de alimentare cu curent a bujiei si am invartia de ea pana am rupt miezul metalic. Am incercat si am batut un inbus stelat de 6 in corpul ramas inauntru dar degeaba ca tot nu sa destranseste foarte stransa .Acum stau si ma intreb cum scot eu bucata aceea de bujie ca vine frigul si sigur voi avea belele deoarece am inteles ca daca o bujie nu functioneaza atunci nici restul nu primesc curent ( bujia rupta e prima dinspre cutia de viteze ) astept un sfat ,o idee, sau un meserias din Timisoara care o poate scoate dar fara sa dea _chiulasa_ jos sau sa ma puna sa iau alta. am inteles ca se poate gauri si se face o bucsa care se infileteaza in _chiulasa_ iar bujia se infileteaza in bucsa respectiva Astept orice sfat sau idee :)

 

 

 

 

Scuza-mi ,, rautatea,, dar nu mai bine dadeai 100 lei la un mecanic si ti le schimba el? din moment ce ai dat cu degripant pe bujii cat erau ele fierbinti e normal sa nu se mai desfaca! Acum cum iti merge masina?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nu ramane plana daca o dai ,, la cald,, daca dai _chiulasa_ cand e rece jos nu ai ce sa risti!

eu am dat _chiulasa_ jos la 535d an 2005 pentur ca mi-a asipirat o clapeta de la admisie si mi-a facut varza pe acolo: deznodamant?hyper.gif

-piston nr 5 si 6 noi

- supapele toate noi

-tacheti noi

-garnitura _chiulasa_ noua

-galwerie admisie noua

Ieftin nu?laugh1.gif

 

 

 

 

 

 

Scuza-mi ,, rautatea,, dar nu mai bine dadeai 100 lei la un mecanic si ti le schimba el? din moment ce ai dat cu degripant pe bujii cat erau ele fierbinti e normal sa nu se mai desfaca! Acum cum iti merge masina?

cum ii mai bine sa se scoat bujiile cu motorul cald sau cu el rece?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.