Jump to content

idle-valve electrica pe k-jetronic (help me)


Recommended Posts

Salut!........ am nev de ajutor.

Am un e30 cu motor m20 si da cand l-am cumparat motorul asta nu a functionat niciodata corect la relanti in regim de motor rece. "Buba cred ca este "idle air valve" care la mine este termo-mecanica (adica este conectata prin furtune la sistemul de racire al motorului si la rece baga aer mult, iar pe masura ce lichidul de racire se incalzeste .....in trecerea lui prin valva o incalzeste si pe ea dilatand o piesa metalica ce optureaza partial traseul aerului, reducandu-i debitul). Daca reglez turatia de relanti la rece, atunci cand se incalzeste motorul la temp normala creste turatia la 1200 rpm aprox. Daca reglez relanti-ul la cald cand se raceste motorul ...nu mai sta la relanti...ca e turatia mult prea mica din cauza valvei care nu-i da aer suficient(la mine se face dintr-un surub care optureaza partial aerul suplimentar de mers in gol care intra in motor in paralel cu cel care vine din valva de aer pt motor rece). Am verificat tot ce se poate verifica... pierderi de vacum, debitmetru, reglaje, senzorul de temperatura, termo-time-switch-ul si cold-start-valve...etc. Ma gandesc ca poate valva asta e pt alt motor si nu are debitele pt motorul asta. Vreau sa-mi instalez pe acest motor o valva de relanti electrica si unitatea de control pt ea (stiu ca tre sa trag cabluri electrice intre ecu de relanti si urmatoare dispozitive: 1-alimentare 12v, 2-contact relanti- la switchu de la clapeta de acceleratie, 3-la bobina de inductie, 4- masa, 5-valva, si probabil dar nu cred ca e obligatoriu in cazul meu, releul pompei de benzina). Vreau sa stiu daca mai este cineva care crede ca am sanse de reusita....sau daca a mai facut cineva aceasta modificare.

 

:blink: sper ca nu v-am plictisit dar am vrut sa fiu cat mai explicit.

Link to comment
Share on other sites

Bine ai venit Iceman, sunt convins ca cineva de pe aici iti va raspunde la intrebare, in caz ca a mai facut asa ceva si este posibil. De ce crezi ca o valva termo sensibila, ca si cea originala nu ar fi buna? Ai castiga ceva facand-o electrica?

3817[/snapback]

 

10x Romulus :blink: ...nush....ma gandeam ca o sa am si controlul electronic al turatiei de relanti...daca-mi reuseste, si e un avantaj :).....si o sa se comporte mai bine cand vreau sa plec de pe loc fara acceleratie.

Edited by iceman
Link to comment
Share on other sites

iceman, te pot ajuta doar cu niste scheme electrice, in ideea ca nu le ai.

 

Primul fisier atasat (bosch__1.pdf) este un fel de "curs" despre sistemul L-Jetronic de pe Seria 5 E28, care, din descrierea ta, inteleg ca este foarte probabil sa fie la fel cu sistemul de injectie pe care il ai tu pe E30-ul tau (care, by the way, ce model este si din ce an?). Paginile 24-25 s-ar putea sa fie printre cele mai relevante.

 

Al doilea fisier (2.pdf) cuprinde schema electrica de la un BMW serie 5 E28 525e, cu unitate separata de control al relanti-ului.

Probabil ca aceasta schema este ceea ce cauti.

 

Daca te ajuta, atunci spune-mi si o sa-ti trimit si modul de testare a conexiunilor electrice catre unitatea de control relanti, conform manualului Bentley (mai exact, ce curenti trebuie sa masari, intre ce pini si in ce conditii).

bosch__1.pdf

2.pdf

Link to comment
Share on other sites

Daca te ajuta, atunci spune-mi si o sa-ti trimit si modul de testare a conexiunilor electrice catre unitatea de control relanti, conform manualului Bentley (mai exact, ce curenti trebuie sa masari, intre ce pini si in ce conditii).

3826[/snapback]

 

Chiar am nevoie de modul de testare al ECU de relanti, ca nu am prea multe info. La ECU principal am verificat deja tot (pt ala am gasit documentatie).

 

Multumesc tuturor pt ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Salut!........ am nev de ajutor.

Am un e30 cu motor m20 si da cand l-am cumparat motorul asta nu a functionat niciodata corect la relanti in regim de motor rece. "Buba cred ca este "idle air valve" care la mine este termo-mecanica (adica este conectata prin furtune la sistemul de racire al motorului si la rece baga aer mult, iar pe masura ce lichidul de racire se incalzeste .....in trecerea lui prin valva o incalzeste si pe ea dilatand o piesa metalica ce optureaza partial traseul aerului, reducandu-i debitul). Daca reglez turatia de relanti la rece, atunci cand se incalzeste motorul la temp normala creste turatia la 1200 rpm aprox. Daca reglez relanti-ul la cald cand se raceste motorul ...nu mai sta la relanti...ca e turatia mult prea mica din cauza valvei care nu-i da aer suficient(la mine se face dintr-un surub care optureaza partial aerul suplimentar de mers in gol care intra in motor in paralel cu cel care vine din valva de aer pt motor rece). Am verificat tot ce se poate verifica... pierderi de vacum, debitmetru, reglaje, senzorul de temperatura, termo-time-switch-ul si cold-start-valve...etc. Ma gandesc ca poate valva asta e pt alt motor si nu are debitele pt motorul asta.  Vreau sa-mi instalez pe acest motor o valva de relanti electrica si unitatea de control pt ea (stiu ca tre sa trag cabluri electrice intre ecu de relanti si urmatoare dispozitive: 1-alimentare 12v, 2-contact relanti- la switchu de la clapeta de acceleratie,  3-la bobina de inductie, 4- masa, 5-valva, si probabil dar nu cred ca e obligatoriu in cazul meu, releul pompei de benzina). Vreau sa stiu daca mai este cineva care crede ca am sanse de reusita....sau daca a mai facut cineva aceasta modificare.

 

:blink:  sper ca nu v-am plictisit dar am vrut sa fiu cat mai explicit.

3815[/snapback]

 

Stiu de ce vorbesti,am mai intalnit modificari de turatie la ralanti datorita acestei piese,pot sa-ti imprumut una identica,si o sa vezi cum se comporta masina,sa fii sigur ca ea este cea vinovata!

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau, nu am gasit prin documentatia pe careo am schema solicitata de tine.

Poate altcineva o are si te poate ajuta.

4361[/snapback]

 

Am gasit-o,dar nu numai schema de m50,si cam toate schemele pana in 1997-ce zici sa le anexam undeva sa le vada toti baietii-poate foloseste la ceva-am cumparat un cd!e in engleza si e accesibil.pa!adi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.