Jump to content

Placute frana


Guest juststy

Recommended Posts

Stiu ca pentru masinile sport lichidul de frana este unul special, de fapt la modelele M lichidul difera de cel de pe modelele de serie, poti incerca la reprezentanta sa comanzi un lichid de frana pentru M. Pentru imbunatatirea sistemului de franare se mai pot utiliza racorduri fexibile cu insertie metalica si schimbarea discurilor si a placutelor cu un set mai performant de tip sport. Cu aceste modificari minime cred ca ar trebui sa scapi de fading (fenomenul care se intampla la tine) adica depasirea temperaturii de lucru a sistemului de franare ce se traduce prin aceasta pierdere a capacitatii de franare.

 

Ideea ar fi ca daca ai un stil de condus prin care sa menajezi sistemul de franare nu o sa te mai supere la fel de mult fenomenul asta. Incearca sa nu franezi asa mult pe viraje, utilizeaza si frana de motor concomitent cu frana de serviciu.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Faza e ca eu conduc sportiv, mai fac o liniuta, mai eu stiu ce.

 

Am discuri dublu ventilate, frane excelente, pana se incalzesc, si vorba colegului de mai sus, 100% e lichidul de frana...

 

Sunt si alea mai multe modele, am auzit ca ate blue power, sau ceva de genu e bun <_<

punct de fierbere ridicat.

 

 

o sa incerc sa comand un lichid mai special, stiu cei de la magazine de piese care cum... :)

Mersi @ionatan.

Link to comment
Share on other sites

am daca vrei original bmw la 47lei/litru pct de fierbere 265 cu 170-mai exista de la ate super blue racing la 60lei/litru pct de fierbere 280 cu 198; dar nu uita nu ai frane ceramice,doar acelea pe masura ce se incalzesc franeaza mai bine,la astea clasice dupa ce se incalzesc pierzi la franare orice ai face; pe de alta parte poti cumpara ate SL.6 la 40lei/litru are aceleasi proprietati ca si blue racing,doar ca blue racing a fost conceput pt porsche
Link to comment
Share on other sites

Schimbul lichidului e o solutie simpla dar nu va rezolva problema pentru ca fadingul pleaca de la depasirea temperaturii optime de lucru pentru placutele de frana si discuri apara fadingul despre care am mai scris (pedala este inca ferma si opune rezistenta cand apesi puternic pe ea dar masina nu franeaza corespunzator). Daca de aici iti vine tie problema trebuie schimbat discuri, etrieri, placute sport, mai ales daca tu ai sistemul standard de aici pleaca problema.

 

Lichidul isi pierde mai tarziu din proprietati, practic aparitia vaporilor in instalatia de frana e cea mai periculoasa si aceasta se traduce prin ineficacitatea aproape totala a sistemului (pedala se apasa pana la fund si este elastica), nu cred ca ai ajuns in situatia asta pentru ca masinile sunt calculate astfel incat in ultima instanta sa se ajunga aici, practic frana aproape ca este scoasa din functiune ca atunci cand ai aer in instalatie.

 

Din ce mai stiu eu fading-ul din proiectare e facut sa apara inaintea punctului de fierbere a lichidului, deoarece fadingul poate "preveni" conducatorul si cat timp este "instalat" chiar daca creste distanta de franare tot se poate vorbi despe o eficienta pe cand in domeniul de fierbere al lichidului cum spuneam si mai sus apare o ineficacitate aproape totala a sistemului de frana. Fadingul apare progresiv si poate fi usor de dedus pe cand fenomenul de fierbere si vaporizare a lichigului apare brusc. Multi care schimba placute si discurile cu ceva mai performant uita de lichid, ei scapa de fenomenul de fading dar ajung direct in fenomenul acesta de vaporizare si consecintele pot fi mult mai grave.

 

 

Parerea mea este ca daca tot faci o investitie inlocuiesti pentru evitarea fading-ului placute si discuri cu ceva mai bun si dupa asta obligatoriu inlocuiesti, lichidul de frana siracorduri flexibile sport.

 

Dar retine ca sunt un moft daca tu ciruli doar pe soselele patriei si nu participi la nici o intrecere organizata.

 

 

Un sofer bun e acela care atinge frana cat mai putin frana, imi spunea un instructor auto, cand aveam 18 ani nu prea il credeam, am adus de multe ori cu masina in aceasta situatie de fading dar cu timpul mi-am dat sema ca e un secret sa nu ajungi aici FRANA DE MOTOR! Daca folosesti i suficient frana de motor nu ajungi in situatia sa schimbi atatea pe langa faptul ca utilizarea corecta a franei de motor creste adrenalina scade intervalul de schimb al placutelor si creste siguranta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am gasit ce placute am (cel putin conform realoem vs. VIN-ul masinii):

 

-pe fata JURID <_>

-pe pe spate TEXTAR

 

Poate fi asta explicatia de ce imi indica pe idrive ca pe spate sunt mai uzate? Eu stiam ca in idrive se stabilesc aceste estimari pe baza unor algoritmi...

 

As vrea ca pe viitor sa trec pe ATE. Va trebui infara de reset sa mai modific ceva in idrive? Ceva coeficienti, alte date ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.