Jump to content

curatare exterior motor


Razvu

Recommended Posts

Ieri am admirat motorul unui prieten curatat la o spalatorie auto (solutie speciala aspirata cu vacuum ...n am inteles exact cum functioneaza...) shi vreau sa zic ca am fost impresionat ...sclipea ca nou ! M am gandit ca n ar fi rau sa i fac shi motorasului meu un cadou de craciun, dar am auzit tot felul de povejti cu incendii din cauza instalatiei in timpul spalarii care mi au cam taiat din elan :blink: .Ce precautii ar trebui sa mi iau?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ieri am admirat motorul unui prieten curatat la o spalatorie auto (solutie speciala aspirata cu vacuum ...n am inteles exact cum functioneaza...) shi vreau sa zic ca am fost impresionat ...sclipea ca nou ! M am gandit ca n ar fi rau sa i fac shi motorasului meu un cadou de craciun, dar am auzit tot felul de povejti cu incendii din cauza instalatiei in timpul spalarii care mi au cam taiat din elan :) .Ce precautii ar trebui sa mi iau?

3825[/snapback]

 

 

uite o povezte :blink: in rolul principal, eu si masinile mele pe care le-am avut. deci povestea este de la sursa. la prima spalare de motor, mi-a intrat apa la alternator si dupa 2-3 zile a inceput sa fluere rulmentul care a ruginit. la a 2-a masina pe care am avut-o, intorcandu-ma acasa de la spalatorie (tocmai ii spalasem motoru') i-a murit alarma. a intrat apa in unitatea centrala. eram pe banda 3 mergeam cu 80-90 km/h in ora de varf si m-a lasat motorul, bordul, aprinderea si tot ce era controlat de alarma. a 3-a oara cand am spalat motorul a facut scurt la sezorul de presiune ulei, care a stat aprins o zi intreaga de parca n-avea presiune uleiul, dupa care s-a stins. s-a stins din viata. :)

a 4-a oara nu cred ca ajung sa mai spal motorul.

Link to comment
Share on other sites

uite o povezte :blink:  in rolul principal, eu si masinile mele pe care le-am avut. deci povestea este de la sursa. la prima spalare de motor, mi-a intrat apa la alternator si dupa 2-3 zile a inceput sa fluere rulmentul care a ruginit. la a 2-a masina pe care am avut-o, intorcandu-ma acasa de la spalatorie (tocmai ii spalasem motoru') i-a murit alarma. a intrat apa in unitatea centrala. eram pe banda 3 mergeam cu 80-90 km/h in ora de varf si m-a lasat motorul, bordul, aprinderea si tot ce era controlat de alarma. a 3-a oara cand am spalat motorul  a facut scurt la sezorul de presiune ulei, care a stat aprins o zi intreaga de parca n-avea presiune uleiul, dupa care s-a stins. s-a stins din viata.  :)

a 4-a oara nu cred ca ajung sa mai spal motorul.

3836[/snapback]

Acum depinde si de cei care ti-au spalat motoru daca stiau ce sa acopere si cum sa-l spele

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca cei de la spalatorie sunt cine stie cunoscatori sa zica asta o acopar, asta nu? Eu o singura data in viata mea am incercat o spalare de motor dar se pare ca am nimerit la o spalatorie mai putin performanta pentru ca rezultatul nu l-am putut compara cu "nou". De atunci cand am timp dau eu frumos cu carpa, mai ales ca daca o faci destul de des si fiind mai mult plasticuri, nu e chiar asa de greu.
Link to comment
Share on other sites

Depinde de masina adica cat de veche e.Caci cu astea noi nu sunt probleme la spalare dar trebuie facuta cu grija si nu neaparat cu presiune.Si evident sunt spalatorii speciale care curata sau spala orice si cu garantie.Personalul e bine invatat.
Link to comment
Share on other sites

Eu prefer sa mi-l spal singur, cu o galeata de apa si o carpa. Iese bec.

In general prefer sa fac tot ce pot la masina cu mana mea, tocmai pentru ca avem tot felul de oameni "isteti" care vin cu idei inovatoare, dar proaste. :blink:

Ce faci cu mana ta, e lucru sfânt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

prima oara cand am spalat masina(inclusiv motorul) a fost fix in ziua in care am cumparat-o , si cand am luat-o de la spalatorie am constat ca nu mai mergea un far cu xenon(cel din stanga) :blink:

dupa vreo 3 ore de sters cu carpa si alte chestii si-a revenit

problema era ca la mine burduful acela care acopera farul ii crapat si intra apa :)

de atunci nu am mai spalat-o la motor

Link to comment
Share on other sites

Am spalat motorul de multe ori,din motive estetice,pentru ca trebuia sa merg in targ cu masina.Singurele probleme au fost ca fiind motoare mai vechi,intra apa pe la bujii si trebuiau suflate cu jet de aer.De fiecare data lasam motorul pornit catva timp si aproximativ toata apa se evapora(dar nu lasam din ochi masina ca mi era teama de un scurtcircuit).Dar nu il spal decat la aceeasi spalatorie de fiecare data,pentru ca se pricep baietii aia.Si daca ma credeti nu acopera nimic,nici delcou,nici bobina,si nu am avut pana acum probleme.Sufla o spuma activa speciala care dizolva toata mizeria,si apoi dau cu apa.Chiar ma gandeam ca spuma aia activa poate intra pe undeva si sa ramana acolo,dar cica contine ceva asemanator cu ce contine WD-40 care nu conduce curentul electric si nu are cum sa faca scurt.
Link to comment
Share on other sites

dar nu lasam din ochi masina ca mi era teama de un scurtcircuit

 

..

 

nu conduce curentul electric si nu are cum sa faca scurt

5826[/snapback]

 

In caz de scurt puteai sa fii la un pas de ea ca nu cred ca o salvai in caz ca se lasa cu ceva grav.

Spuma probabil ca nu conduce, dar ai zis ca dadea cu apa dupa aia.

Link to comment
Share on other sites

Totusi as fi putut lua imediat borna de la baterie,macar atat.Am si un extinctor de la fostu proprietar al masinii,dar la sediul firmei mi-a trebuit plan PSI si trebuia sa am extinctor,asa ca l-am lasat la firma.

Un prieten a avut problema cu o mufa(cred ca de la proiectoarele pe care nu le avea)in care a intrat apa si a luat foc,dar s-a sesizat imediat si a scos bateria si a stins flama.

Link to comment
Share on other sites

O placa logica de la instalatia de Xenon arsa... Cand am desfacut-o era plina de apa, iar dracia mi-a ars si becul. 5 milioane becul, placa inca n-am luat-o. De-atunci ii vinez pe strada pe aia din spalatorie, poate poate las un profil de Barum pe capul vreunuia.

 

 

later edit: de atunci curatz motorul cu ...servetzele umede ! cumpar 2 pungi din cele mai ieftine si iese bestial. am ajuns sa imi fac si interiorul cu ele, ca nu sunt multzumit de spalatorii la capitolul 'interior'.

Edited by khhamsin
Link to comment
Share on other sites

Eu am lucrat in service si spalam motoare cand vroiam sa aflu pe unde pierd ulei sau cand aveam lucrari mai ample la ele.

 

Toate necazurile cu care s-au intalnit altii sunt perfect valabile.

La fel de valabil este faptul ca le spalam cu apa, cu presiune si nu acopeream nimic.

 

Dar:

- nu insistam cu jetul de presiune pe alternator. Acolo nu ai mare lucru de spalat si se poate intampla sa scoti vaselina din rulmenti si sa fluiere ulterior. Mai ales la modelele mai vechi la care protectiile rulmentilor nu existau, erau uzate etc.

-nu insistam pe distribuitor (nici acolo nu ai ce spala. Daca s-a adunat ulei cu praf pe el il curati special cu mana si numai dupa aceea ii dai spuma general si un jet de apa sa o speli.

 

Mie nu mi s-a inamplat nimic cu nici un motor spalat si nici cu alte componente.

Problema este ca un motor nou si bine protejat nu prea e murdar. Iar cel vechi si murdar nu e protejat sau are protectiile imbatranite. Sau are contacte oxidate de umezeala din atmosfera si ce-i faci la spalatorie il "ajuta" sa-ti arate pe unde avea probleme, dar mai mergea si acum nu mai merge. (Valabil mai ales pentru contacte neprotejate si oxidate)

 

 

Concluzie:

Daca motorul este intr-o stare avansata de murdarie (vechi, curge ulei etc) o spalare la spalatorie este inutila. Ii da fata pe unde se vede cand deschizi capota, dar, daca te uiti mai atent, vezi ca e la fel de murdar.

Recomandarea mea: spalati-l intr-un service (Mach 1- in parcarea subterana de la Hotel Sofitel- nu costa preturi de Sofitel- am lucrat acolo!) unde sunt mecanici care stiu unde sa se uite cand nu mai porneste ceva dupa spalare, unde au o sursa de aer comprimat ca sa-l sufle, unde au spray-uri de tip WD-40 pentru eliminarea apei si pentru contacte electrice, unde au scule sa desfaca o componenta in care a intrat apa etc.

Daca motorul este mai nou, il puteti spala fara grija si fara sa acoperiti nimic, mai ales ca nu trebuie insistat foarte tare. In general are numai praf pe el si ici-colo putin praf cu ulei. (De obicei in zona filtrului de ulei - pt ca mai curge la schimbarea lui si trebuie atentionat mecanicul sa-l stearga atunci cand il schimba si e proaspat, nu dupa ce s-a intarit cu praf pe el; si in zona gurii de umplere cu ulei-iar trebuie sters pe loc si peste tot pe unde s-a prelins)

 

In ambele cazuri porniti motorul imediat dupa spalare (daca mai porneste) si trageti o tura mai lunga cu masina sa se usuce bine. (Daca e urat afara sau e murdar pe jos si riscati sa o murdariti rau la loc, e o solutie si sa o lasati sa mearga pe loc cu capota deschisa, dar cel putin pana porneste ventilatorul o data- de doua ori ca sa si sufle)

 

Dupa ce-l spalati odata bine, cheia e sa-l intretii. Grija la schimbat uleiul, grija la trecut prin balti mari etc.

 

Cel mai bine este sa-l spalati personal, asistat de un prieten care se pricepe si unde aveti la indemana scule si spray-uri. Veti avea mai multa rabdare si mai multa grija. E util sa fie borna la baterie slabita (minus) pentru cazuri extreme.

 

Succes!

Edited by Ovidiu Ghitan
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Here is the engine washing procedure recommended by BMW:

 

Bring the engine to operating temperature, and switch the engine Off.

 

Cover or shield any component--such as the ignition distributor, multi-connectors, etc.--in the area to be cleaned with plastic sheeting.

 

Apply engine degreaser or general engine cleaning solvent to the dirty area, allowing it to soak for at least five minutes.

 

Spray warm water on the area to be cleaned, flushing the solvent and the contaminants.

 

Do not aim the water spray directly at components. Do not use the water spray any longer than necessary. Do not wash the entire engine compartment when only one area requires degreasing, such as the front crankshaft radial seal, M20 oil filter replacement, etc.

 

Blow the cleaned area dry immediately with moderate-pressure compressed air.

 

Start the engine immediately and road test the vehicle to confirm satisfactory operation.

 

BMW says it will not honor warranty claims for components damaged by improper engine cleaning

Link to comment
Share on other sites

Here is the engine washing procedure recommended by BMW:

 

Bring the engine to operating temperature, and switch the engine Off.

 

Cover or shield any component--such as the ignition distributor, multi-connectors, etc.--in the area to be cleaned with plastic sheeting.

 

Apply engine degreaser or general engine cleaning solvent to the dirty area, allowing it to soak for at least five minutes.

 

Spray warm water on the area to be cleaned, flushing the solvent and the contaminants.

 

Do not aim the water spray directly at components. Do not use the water spray any longer than necessary. Do not wash the entire engine compartment when only one area requires degreasing, such as the front crankshaft radial seal, M20 oil filter replacement, etc.

 

Blow the cleaned area dry immediately with moderate-pressure compressed air.

 

Start the engine immediately and road test the vehicle to confirm satisfactory operation.

 

BMW says it will not honor warranty claims for components damaged by improper engine cleaning

11543[/snapback]

La cum se spala masinile in Romania mai bine curat eu motorul cu o carpa in spatele blocului :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.