Jump to content

Dilema de sezon


exxe

Recommended Posts

Vine iarna si cred ca va fi mai aspra decat cea care a trecut, asa ca imi voi lua un set de anvelope de iarna. Chestia e ca am mai multe variante si sunt nehotarat.

 

Datele sunt urmatoarele:

 

- Golf GTI cu anvelope 225/45/17

- E92 335i cu anvelope 225/40/18 pe fata si 255/35/18 pe spate

 

Voi schimba anvelopele doar la una dintre cele 2, eu inclin sa le schimb la GTI si E92-ul sa ramana cu cele de vara (o sa-l scot la plimbare doar in zilele mai calduroase, >6C). Motivele ar fi 2: masina cu putere mai mica e mai usor de controlat iarna si anvelopele mai mici costa mai putin.

 

Ar fi urmatoarele variante:

 

- schimb doar anvelopele

- schimb anvelope + jante la dimensiunile actuale

- schimb anvelope + jante la dimensiuni mai mici (de exemplu la GTI 205/50/17, la E92 225/40/18 peste tot)

 

Am vazut ca multi lauda cauciucuridirect.ro, asa ca voi lua de la ei. Care e sugestia? Merita Michelin

Pilot Alpin PA3 de 790 RON sau sunt OK si Dunlop SP WINTER SPORT 3D de 605 RON? Carpanos cum sunt, parca as lua Dunlop-urile, mai ales ca iarna am obiceiul sa merg prudent.

 

Daca ar fi sa-mi iau si jante, sa iau unele mai inguste? De care si de unde?

Link to comment
Share on other sites

Hai mah, nimeni nimic?

 

Iarna trecuta am primit un pliant de la VW, pe care l-am gasit acum, cu o oferta de anvelope+jante la 5700 RON. Anvelopele sunt 205/50/17 Pirelli 240W Sotto Zero. Cred ca e cam scump, dar pe de alta parte e mai comod.

 

eu as pune jante mai mici pe golf si niste cauciucuri acceptabile,nu prea scumpe...in fond mergi 3-4 luni pe an cu gumele astea si dupa 2 ierni trebuie schimbate pentru ca imbatranesc.

 

oferta la 5700 ron? :) ...mi se pare jaf pe fatza...

Link to comment
Share on other sites

eu as pune jante mai mici pe golf si niste cauciucuri acceptabile,nu prea scumpe...in fond mergi 3-4 luni pe an cu gumele astea si dupa 2 ierni trebuie schimbate pentru ca imbatranesc.
Da, dar care-s cauciucuri "acceptabile"? Mie Dunlop-ul ala imi cam face cu ochiul.

 

oferta la 5700 ron? :) ...mi se pare jaf pe fatza...
Uite ca am mai cautat pe net, si am gasit aceeasi oferta la VW-ul din Ungaria. Ei bine, la unguri pretul este de 435,990 Ft, adica 1,813 EUR! Deci la noi e mai ieftin ;)

 

Si a propos de pretul ala, de curand am schimat o janta la GTI, a fost peste 1,100 RON. Parca incepe sa nu mi se para mult sa dau 5,700 RON pe jante + anvelope.

Link to comment
Share on other sites

vezi ce au si astia la vredestein.

mie imi place cum se comporta, iar pretul e mai bun ca la ceilalti

M-am uitat la Vredestein, au preturi ceva mai mici decat Dunlop, de exemplu, dar parca am o retinere. Uite ce a scris kewlya mai demult: "Am cumparat online acum 6 luni 4 caucicuri 225/45/17 Vredestein de pe site-ul mentionat in titlu. Acum 1 sapt am observat ca un cauciuc are o galma eu nelovind cauciucul sau roata." Dar probabil nu e regula.

 

Nu meritã atâÞia bani.
De ce zici asta? Uite, pe cauciucuridirect.com, care am inteles ca are preturi bune, anvelopele Pirelli W 240 Sottozero 205/50/17 ma costa 2,432 RON. Daca scad suma asta din 5,700 RON, inseamna ca pretul jantelor este 3,268 RON, adica 817 RON janta (e drept ca jantele sunt ceva mai mici decat cele actuale, care costa 1,100 RON bucata).

 

Dunlopurile sunt beton, da o fi el gti da pune-i roti mai mici iarna...
Rotile actuale sunt 225/45/17 , astea de iarna sunt mai mici, 205/50/17. Ori zici sa-i pun si mai mici?
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
ce bine ca eu scap de problema asta, nu cred sa fie cauciucuri de iarna pt M, la AB, sunt doar 2 tipuri pt M6, Continental (parca) si Michelin Pilot. Imi comand pt la vara Michelin sapt viit, ca poate daca comanzi iarna e reducere de sezon, ca la haine ;) la 50 si ceva de milioane bucata, ar fi ceva o reducere :) ... sau la 4 cauciucuri de M, primesti un set la juma' de pret pt E60 :lol:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Gata, am fost azi la VW si am dat comanda. Ma costa cam 2,900-3,000 RON jantele si anvelopele. Singura chestie care nu mi-a prea placut e ca ofeta lor este cu anvelope Semperit (pana acum nici nu auzisem de marca asta). M-am uitat acum pe cauciucuridirect.ro si am vazut ca sunt la 400 RON, deci presupun ca nu sunt chiar junghiuri. In fine, eu sunt mai comod de felul meu, de asta am preferat sa le iau de la VW.
Link to comment
Share on other sites

Gata, am fost azi la VW si am dat comanda. Ma costa cam 2,900-3,000 RON jantele si anvelopele. Singura chestie care nu mi-a prea placut e ca ofeta lor este cu anvelope Semperit (pana acum nici nu auzisem de marca asta). M-am uitat acum pe cauciucuridirect.ro si am vazut ca sunt la 400 RON, deci presupun ca nu sunt chiar junghiuri. In fine, eu sunt mai comod de felul meu, de asta am preferat sa le iau de la VW.

 

semperit de iarna sunt gume sunt cauciucuri bune.

Link to comment
Share on other sites

eu daca as avea ocazia sa ajung in germania mi'as cumpara nokian wr ... am avut luate de la noi din romania, au fost super-super-super. am un amic si'a pus si pe 330xd si pe un nissan patrol. merg pe zapada ca nebunele. pt 330xd in germania l'au ajuns pe el in jur de 1000-1100eur cu jante cu tot, pe cand pe mine m'au ajuns in romania aproape 20mil numai cauciucurile. ( la ei era, 102eur/cauciuc - 205x55r16)
Link to comment
Share on other sites

Am nevoie de o parere si pentru ca exista deja acest topic am ales sa intreb aici, fiind vorba de aceeasi tema.

 

Kumho sau Bridgestone, dimensiune 245/40/R18. Ce ati alege? Bridgestone am avut si am fost foarte multumit. Kumho am pe masinile de marfa dar C-uri si se comporta exemplar. As vrea sa iau Kumho datorita experientelor pe care le-am avut cu ele pe masinile da marfa dar nu stiu daca sunt la fel de bune si pentru autoturisme. Nu sunt interesat de alte marci.

 

Credeti ca sunt prea mari pentru iarna? In sensul ca o sa am aderenta mai buna cu unele mai mici? Roti de iarna nu am decat de 18 si nu am de gand sa mai iau altele.

Link to comment
Share on other sites

Pentru iarna este bine sa alegeti cauciucuri mai inguste decat cele de vara (cu 3-4 pasi de exemplu vara 225 si iarna 195 sau chiar 185) pentru o aderenta mai buna. Atentie mare la alegerea echivalentei, cauciucul nou trebuie sa aiba acelasi diametru exterior cu cel original asta se face cu un calculator de dimensiuni.

 

Pentru calcul puteti alege orice calculator de aici:

http://www.google.co.uk/search?q=tyre+calculator

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.