Jump to content

Unde invatam sa conducem?


adrianrus

Recommended Posts

In seara asta am dat un pic de drift. Mi-a iesit, insa nu stiu cat de sanatos este pentru masina.

Ma uitam apoi aici si ma intrebam totusi unde si cum invatam sa conducem ca omu asta?

 

Avem vreo posibilitate? Eu am incercat pe niste serpentine la munte dar e periculos si trebuie sa fii mult prea prudent pentru ca e circulatie in ambele sensuri.

Link to comment
Share on other sites

In seara asta am dat un pic de drift. Mi-a iesit, insa nu stiu cat de sanatos este pentru masina.

Ma uitam apoi aici si ma intrebam totusi unde si cum invatam sa conducem ca omu asta?

 

Avem vreo posibilitate? Eu am incercat pe niste serpentine la munte dar e periculos si trebuie sa fii mult prea prudent pentru ca e circulatie in ambele sensuri.

 

ce motorizare ai pe masina?

 

daca vrei sa inveti invata pt tine sa sti ce poate masina .. si ca sa sti ce sa faci in situatii extreme. ideea de baza e sa nu incerci cascadorii in trafic sau in oras. conteaza foarte mult aderenta .. eu era sa mi-o fur saptamana asta pe ploaie. m-am enervat si am facut o franare in lateral. nu s-a intamplat nimic dar mi-am amintit cat de mult depindem de aderenta. eu faceam o frana in lateral cum eram invatat pe uscat iar pe ploaie treaba sa ma intins cu 1m si asta intr-o parcare. era sa ating o dacie.

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

In seara asta am dat un pic de drift. Mi-a iesit, insa nu stiu cat de sanatos este pentru masina.

Ma uitam apoi aici si ma intrebam totusi unde si cum invatam sa conducem ca omu asta?

 

Avem vreo posibilitate? Eu am incercat pe niste serpentine la munte dar e periculos si trebuie sa fii mult prea prudent pentru ca e circulatie in ambele sensuri.

 

ce motorizare ai pe masina?

 

daca vrei sa inveti invata pt tine sa sti ce poate masina .. si ca sa sti ce sa faci in situatii extreme. ideea de baza e sa nu incerci cascadorii in trafic sau in oras. conteaza foarte mult aderenta .. eu era sa mi-o fur saptamana asta pe ploaie. m-am enervat si am facut o franare in lateral. nu s-a intamplat nimic dar mi-am amintit cat de mult depindem de aderenta. eu faceam o frana in lateral cum eram invatat pe uscat iar pe ploaie treaba sa ma intins cu 1m si asta intr-o parcare. era sa ating o dacie.

 

bafta

 

e46, 325i, 2004.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred. Mergand incet, prudent si mult nu vei invata sa conduci.

 

Mai bine mergi TARE si LA LIMITA si te crezi stapanul soselelor... pana cand intri intr-un tir... si spui ca ai avut ghinion, asta daca mai apuci sa spui ceva.

 

Eu nu am spus ca trebuie sa mergi incet si mult, eu am spus doar ca trebuie sa mergi mult. Important e sa iti doresti sa iti perfectionezi abilitatile de sofer, doar asa inveti. Daca esti un "reisar" care crede ca nu mai are ce invata... nu o sa inveti niciodata sa CONDUCI .

 

Asa ca sfatul meu e ca fara PRUDENTA SI ATENTIE MAXIMA nu inveti sa conduci ! O clipa de neatentie iti poate curma viata. De exemplu mergi cu 200 si vezi un tractor care vine de pe camp cu intentia de a intra pe drum. Un sofer BUN franeaza din timp... un "reisar" nu observa ce se petrece pe marginea drumului : el poate trece pe langa tractor daca tractoristul observa masina care se apropie cu 200 sau ramane infipt in tractor daca acesta nu observa .

 

Un sofer BUN nu este neaparat unul care merge TARE . Sunt o gramada care merg TARE si PROST . Si e trist ca sunt multi care ii aplauda si ii admira pentru stilul lor de condus: "moaaa, ce misto se baga asta in oras... trece oglinda langa oglinda la viteza", "ce fain a luat curba asta, i-au scartait rotile si masina a iesit din curba pe contrasens" sau "asta e sofer bun, merge la 240 cu un deget pe volan".

 

w4u, vad la locatie Cluj-Napoca. Sunt sigur ca gasesti trasee destule pe care sa te dai. Du'te si da'te daca crezi ca esti in stare sa tii masina sub control. Daca nu, limiteaza-te la ce stii.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred. Mergand incet, prudent si mult nu vei invata sa conduci.

 

Mai bine mergi TARE si LA LIMITA si te crezi stapanul soselelor... pana cand intri intr-un tir... si spui ca ai avut ghinion, asta daca mai apuci sa spui ceva.

 

Eu nu am spus ca trebuie sa mergi incet si mult, eu am spus doar ca trebuie sa mergi mult. Important e sa iti doresti sa iti perfectionezi abilitatile de sofer, doar asa inveti. Daca esti un "reisar" care crede ca nu mai are ce invata... nu o sa inveti niciodata sa CONDUCI .

 

Asa ca sfatul meu e ca fara PRUDENTA SI ATENTIE MAXIMA nu inveti sa conduci ! O clipa de neatentie iti poate curma viata. De exemplu mergi cu 200 si vezi un tractor care vine de pe camp cu intentia de a intra pe drum. Un sofer BUN franeaza din timp... un "reisar" nu observa ce se petrece pe marginea drumului : el poate trece pe langa tractor daca tractoristul observa masina care se apropie cu 200 sau ramane infipt in tractor daca acesta nu observa .

 

Un sofer BUN nu este neaparat unul care merge TARE . Sunt o gramada care merg TARE si PROST . Si e trist ca sunt multi care ii aplauda si ii admira pentru stilul lor de condus: "moaaa, ce misto se baga asta in oras... trece oglinda langa oglinda la viteza", "ce fain a luat curba asta, i-au scartait rotile si masina a iesit din curba pe contrasens" sau "asta e sofer bun, merge la 240 cu un deget pe volan".

 

w4u, vad la locatie Cluj-Napoca. Sunt sigur ca gasesti trasee destule pe care sa te dai. Du'te si da'te daca crezi ca esti in stare sa tii masina sub control. Daca nu, limiteaza-te la ce stii.

:)

 

Ia-o incet!

N-am zis ca nu stiu sa conduc sau ca ma duc cu 200. Nici vorba. Nu stiu ce inseamna 200 pentru ca mai mult de 170 nu ma duc. Nu avem noi astfel de drumuri.

 

Tianand cont de faptul ca merg mai mult prin oras, doar in weekend ies, cred ca nu aici se limiteaza abilitatile unui sofer. Oricine poate sta in coloana la semafor. Sunt destul de prudent, atent si am evitat enshpe accidente. Consider ca avem de invatat. De-aceea am deschis acest topic.

 

Nu e vorba de condusul prin oras. E vorba de acel condus care iti da emotii.

 

Judeca tu cand iti da emotii un bmw.

 

PS: iti dau un exemplu. Mama are permis de 10 ani, a condus putin in afara si mai mult in oras. Cu toate astea nu stie sa conduca, iti spun eu ca nu stie. La fel am si un vecin, sa nu zici ca vorbim de femei.

Edited by w4u
Link to comment
Share on other sites

daca iau in calcul filmuletzul, merge cu un m5 pe un cicuit celebru, nici o problema

se vede cat de greu in unele momente, reuseste sa tina masina

mersul ala nu se aplica pe drumurile publice, cu atat mai mult pe drumurile din romania care sunt asa cum sunt, dublu sens etc

poti sa inveti sa tragi de masina asa mai tare undeva ferit de trafic

iar dupa ce pui bine stapanire pe ea(o sa dureze ceva) poti sa dai ceva mai tare

io am incercat de obicei drifting pe suprafete fara aderenta si sa stii ca nu e deloc ushor sa o tii, inceaca ceva asfalt cu pietris sau asfalt umed

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de condusul prin oras. E vorba de acel condus care iti da emotii.

 

Astazi am luat niste curbe pe varianta cu 160 . Eram aproape de limita aderentei .

Am mai intrat intr-o curba larga de 90 de grade cu 100+. Au scartait rotile si mi-a fugit un pic de fund ( am intrat cu frana ) .

 

Nu am avut emotii.

 

 

Judeca tu cand iti da emotii un bmw.

 

Eu am emotii cand o las intr-o parcare aglomerata. Risc sa o gasesc zgariata. :)

 

Cand conduci o masina nu ar trebui sa ai emotii, cand te conduce ea pe tine se intampla sa iti bata inima cu 140 :) .

 

 

Ultima oara cand am fost pe Magura am prins un drum minunat ( liber pe amandoua sensurile ) si am putut sa imi fac de cap... Era o simfonie minunata : 6 cilindri + scartait de cauciucuri + vantul + scartaitul franelor . Cand am oprit masina imi batea inima cam tare, dar din cate curbe am luat nu am subvirat/supravirat pe nici una .

Asa ca trebuie sa stablim ce intelege fiecare prin emotii, pentru ca eu nu sunt de acord sa iti placa emotiile pe care ti le da masina cand nu mai e sub controlul tau .

 

Tin minte cand aveam cerneala proaspata pe permis era sa ma rastorn pe rond . Am incercat sa vad ce se intampla daca franez, trag frana de mana si inchid curba in acelasi timp . Masina a inceput sa se roteasca de fund, roata din dreapta-fata a prins o denivelare din asfalt si pe urma masina "a topait" pe lateral ( rotile din dreapta, cele din stanga erau in aer ) si pe urma a ramas in echilibru ~1 secunda dupa care a cazut cu toate rotile pe asfalt . Atunci am avut emotii ; mi-a fost teama ca ma rastorn.

 

Nu stiu ce inseamna 200 pentru ca mai mult de 170 nu ma duc.

 

Apropo de viteza cu care se merge, sunt unii pentru care si 70 e mult. Dar inconstientii in loc sa se limiteze la 70 merg cu 100 sau chiar mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Mai nou umblu cu DSC-ul dezactivat si imi da emotii pentru ca imi place s-o intorc putin in curbe!

Oricat de stapan ai fi pe masina, tot iti da emotii cand iti faci de cap.

 

Oricum, nu e de joaca in oras. Imi intaresc convingerea cu fiecare seara cand ploua si umblu cu DSC-ul dezactivat.

 

In seara asta m-am intors frumos dar am avut o clipa de ezitare cand am observat ca nu-s chiar singur pe la semafoare... asa ca, tare mi-ar placea un traseu care sa-mi ofere singuranta si sa am unde pune la incercare cei 6 cilindrii.

Link to comment
Share on other sites

@SiloS: Sportul ăsta nu e de durată.

 

Din pacate in sportul cu motor nu e ca la sah, unde daca pierzi poti sa o iei de la capat . La masina daca gresesti ori o pierzi si te opresti pe drum, ori te opresti in sant/alte masini, ori ajungi in starea in care nu te mai intereseaza bunurile materiale si tot ce conteaza e sa poti sa mergi din nou.

 

E pacat ca un tanar in floarea varstei sa ajunga sa nu poata sa se sterga la fund de unul singur din cauza unui accident rutier.

 

@Ciupanezu, prima data cand am trecut pe acolo am trecut incet cu 100 ( asfalt uscat fara praf/ulei/etc ) si cand am trecut in urmatoarele dati am prins liber . Dar daca mi se rupea un prezon ?

 

 

Oricat de stapan ai fi pe masina, tot iti da emotii cand iti faci de cap.

 

Am avut emotii acum 2 nopti cand eram in masina cu un prieten si a intrat intr-o curba la dreapta pe urcare cu viteza prea mare; respectivul a tinut-o in gaz toata curba - am iesit pe contrasens. Sansele sa vina din fata erau foarte mici si sansele ca cineva sa vina din fata cu viteza erau nule, dar atunci am avut emotii. Ti-am zis si repet, conteaza ce intelegi prin emotii : una e placerea de a merge la limita aderentei sau de a merge de'a latul si una e teama pe care o ai cand stii ca poti scapa masina de sub control sau esti pe muchie de cutit .

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

Din pacate in sportul cu motor nu e ca la sah, unde daca pierzi poti sa o iei de la capat . La masina daca gresesti ori o pierzi si te opresti pe drum, ori te opresti in sant/alte masini, ori ajungi in starea in care nu te mai intereseaza bunurile materiale si tot ce conteaza e sa poti sa mergi din nou.

 

@Ciupanezu, prima data cand am trecut pe acolo am trecut incet cu 100 ( asfalt uscat fara praf/ulei/etc ) si cand am trecut in urmatoarele dati am prins liber . Dar daca mi se rupea un prezon ?

 

Pe drumurile publice nu se practicĂŁ sportul cu motor.

 

Am folosit cuvântul "sport" pentru:

 

Astazi am luat niste curbe pe varianta cu 160 . Eram aproape de limita aderentei .

Am mai intrat intr-o curba larga de 90 de grade cu 100+. Au scartait rotile si mi-a fugit un pic de fund ( am intrat cu frana )

 

 

@Ciupanezu, prima data cand am trecut pe acolo am trecut incet cu 100 ( asfalt uscat fara praf/ulei/etc ) si cand am trecut in urmatoarele dati am prins liber . Dar daca mi se rupea un prezon ?

 

DacĂŁ eÂşti conÂştient de riscuri, de ce exagerezi?

Link to comment
Share on other sites

In general incerc sa merg cat mai calm... ma gandesc mereu ca "If you treat your car like a racing car, then it will develop expensive racing problems"... iar interesul meu e sa am o masina buna, sa nu troncane nimic pe ea, sa mearga motorul frumos, sa arate bine etc.

 

Eu am dat exemplele de mai sus pentru a arata ca nu sunt unul dintre cei care recomanda sa mergi incet si prudent iar eu la randul meu sa fiu un sofer incet si moralist . Sa nu uitam ca totusi calitatea esentiala nu consta in a conduce incet , ci in a conduce bine !

Link to comment
Share on other sites

Din pacate in sportul cu motor nu e ca la sah, unde daca pierzi poti sa o iei de la capat . La masina daca gresesti ori o pierzi si te opresti pe drum, ori te opresti in sant/alte masini, ori ajungi in starea in care nu te mai intereseaza bunurile materiale si tot ce conteaza e sa poti sa mergi din nou.

 

@Ciupanezu, prima data cand am trecut pe acolo am trecut incet cu 100 ( asfalt uscat fara praf/ulei/etc ) si cand am trecut in urmatoarele dati am prins liber . Dar daca mi se rupea un prezon ?

 

Pe drumurile publice nu se practicĂŁ sportul cu motor.

 

Am folosit cuvântul "sport" pentru:

 

Astazi am luat niste curbe pe varianta cu 160 . Eram aproape de limita aderentei .

Am mai intrat intr-o curba larga de 90 de grade cu 100+. Au scartait rotile si mi-a fugit un pic de fund ( am intrat cu frana )

 

 

@Ciupanezu, prima data cand am trecut pe acolo am trecut incet cu 100 ( asfalt uscat fara praf/ulei/etc ) si cand am trecut in urmatoarele dati am prins liber . Dar daca mi se rupea un prezon ?

 

DacĂŁ eÂşti conÂştient de riscuri, de ce exagerezi?

din pacate prea multi invata in trafic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@silos - tu nu te gandesti ca poate intri in alta masina, si te-ai putea nenoroci pe viata? nu numai pe tine ci si pe altii... La fel de bine ar putea un alt "erou" care face drifturi pe "varianta" sa intre in tine in timp ce tu mergi normal, eventual cu mai multi prieteni/familia in masina. cum ar fi atunci? nu ti-ar veni sa ii smulgi capu' de pe umeri ca se crede pilot de raliu?

 

Fratilor, ganditi un pic inainte de a urca la volan! Drumurile publice nu sunt facute pentru racing!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.