Jump to content

Abur


545

Recommended Posts

Vad la unele masini, abur mult la tevile de esapament, la altele aproape deloc.

 

Poate cineva sa-mi explice ce si cum? E bine sa fie abur? E rau? Are legatura cu catalizatorul? In ce fel? Are legatura cu cat de cald e modorul? Are legatura cu temperatura exterioara? Are legatura cu umiditatea exterioara?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

este ok sa fie abur nici o prob.nici o legatura cu catalizatorul sau tobele.are legatura cu temperatura motorului cu umiditatea din aer si cu temperatura aerului.in functie de temp de afara tine mai mult sau mai putin.nu este bine pt esapament sa o pornesti si sa o tii putin pt ca dupa ce o opresti apa condensul ramane in toba si le omoara.cel mai bine este sa tii masina pana se incalzeste la temp ei normala sa usuce tobele inainte sa o opresti.asta daca tii cat de cat la tobe
Link to comment
Share on other sites

cred ca e cam acelasi lucru ca atunci cand deschizi un geam termpoan la bucatarie in general.... abureste rama si geamul dinspre exterior... cam asa si cu tobele... ele reci.... vine "caldura" de la motor... si se creaza vapori apoi sunt eliminate - zic eu.

 

Scuze acu analogie dar .... asa mi'a venit chiar acum !

Link to comment
Share on other sites

O explicatie ar fi ca apa apare in urma reactiilor din catalizator care transforma noxele CO, HC, NOx in compusi mai putini nocivi CO2, N2 si H2O.

 

Culmea insa e ca parca am vazut vapori si chiar apa curgand din tobe si la masini fara catalizator !

 

Later edit :

Se pare ca apa este un produs normal de combustie la toate motoarele pe benzina. Apare prin combinarea hidrogenului cu oxigenul, ambele prezente in gazele de evacuare.

Vezi aici : http://www.techemet.com/What_Is.cfm/

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Dc mai continua sa scoata abur mult si dupa ce s-a incalzit motorul (binenteles cand e frig afara) e garnitura de chilasa dusa.

61022[/snapback]

 

A mea nu scoate abur prea mult timp, dar cand scoate, scoate mult... :blink:

 

Oricum, mi-ar fi placut sa explici tehnic daca stii: de ce ar scoate abur daca garnitura de chiulasa e dusa?

Link to comment
Share on other sites

Explicatia e f simpla. At cand este garnitura uzata(ciupita sau chiulasa ovalizata) apa patrunde la pistonoane(din cauza presiuni f mari) si apoi este data afara pe evacuare sub forma de abur datorita temp inalte care sunt in motor(verifica periodic nivelul lichidul de racire sa vezi dc scade). Inainte am avut un bmw 320 E30. Avea garnitura chiulasa ciupita+ chiulasa ovalizata pt ca am ramas de mai multe ori fara apa. :blink: Iarna scoatea abur (ca o flacra) f mult. Dupa ce am schimbat garnitura+ facut plan chiulasa nu mai scotea abur deloc cand era motorul cald si f putin la rece. :)
Link to comment
Share on other sites

e condens, e normal. dispare dupa ce se incalzeste masina/toba. chestia cu aparitia condensului e foarte bine studiata teoretic, sunt niste grafice, in esenta e vorba de niste parametri de microclimat local. nu este implicat un singur factor ci un cumul- e.g.- temp, pres...etc.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
ÂŞi pe mine mĂŁ seacĂŁ problema asta cu aburul :) Am ĂŽncercat tot ce era posibil, am schimbat catalizatoare, sonde lambda, garnituri (mai puĂžin cea de chiulasĂŁ). Precizez cĂŁ nivelul lichidului de rĂŁcire nu a scĂŁzut niciodatĂŁ. Am doi prieteni cu E46 320i (unul este din 2001, celĂŁlalt 2003); la niciunul nu am vĂŁzut abur ca la al meu 320i :) TotuÂşi dupĂŁ schimbarea catalizatoarelor parcĂŁ s-a mai diminuat. ÂŞtie cineva care ar putea fi problema? Ăn afarĂŁ de cei care susĂžin cĂŁ este condens Âşi atât. De ce la unele se face mai mult condens Âşi la altele mai puĂžin? (acelaÂşi an aceleaÂşi motorizĂŁri).
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.