Jump to content

Frana motor la cutia automata


Recommended Posts

Salut

 

Am un BMW 525TDS din 1993. Este primul meu BMW seria 5 si prima mea masina cu cutia automata.

 

Dupa primele sute de cilometri mi-am dat seama ca nu am frana de motor.

Adica daca nu mai apas pedala de acceleratie turometrul revine la relant si masina merge mai departe.

Daca schimb viteza in trepte 4-3-2 im-i frneaza dar nu schimba vitezele in jos.

 

Intrebarea mea ar fi daca acest lucru este normal, adica trebuie sa schimb eu sau este o defectiune a cutiei de viteze?

 

Cu multumiri

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am un BMW 525TDS din 1993. Este primul meu BMW seria 5 si prima mea masina cu cutia automata.

 

Dupa primele sute de cilometri mi-am dat seama ca nu am frana de motor.

Adica daca nu mai apas pedala de acceleratie turometrul revine la relant si masina merge mai departe.

Daca schimb viteza in trepte 4-3-2 im-i frneaza dar nu schimba vitezele in jos.

 

Intrebarea mea ar fi daca acest lucru este normal, adica trebuie sa schimb eu sau este o defectiune a cutiei de viteze?

 

Cu multumiri

 

Cred ca ai o problema.

Am avut si eu un BMW cu cutie automata. Frana de motor trebuie sa fie aproximtiv la fel ca si la cele manuale. Clar ca in treapta a 4a frana de motor e mai putin eficienta decat intr-a 2a, la lasarea acceleratiei.

In plus, la schimbarea in treapta inferioara intra in frana de motor si imi si schimba viteza, logic.

Link to comment
Share on other sites

Dar nu este o frânã de motor ca la o maºinã cu cutie manualã, frânarea este foarte linã, abia simÞi cã maºina frâneazã.

 

Eu pot face frânã de motor pe modul Manual dar tot nu este la fel ca la o cutie manualã.

Am experimentat si eu cu frana de motor la automata mea, si pot sa zic ca sunt destul de multumit.. desigur, vorbesc de atunci cand trec pe mod manual. Vorba ta, nu e chiar la fel ca o cutie manuala, insa se simte binisor reculul, mai ales cand schimb din a 4a in a 3a. Si la 3-2 si 2-1 e satisfacator.

Singura chestie naspa e ca are un lag destul de mare la schimbarea in treapta inferioara, uneori chiar pana la 2-3 secunde, ceea ce mi se pare mult. La manuala pura, e instant..

Apropo de frana de motor, ati patit vreodata la coborarea unei pante cu franare repetata sa schimbe singura inferioara? Eu am patit de mai multe ori, si pot sa zic ca m-a impresionat :) Nemtii astia, la toate s-au gandit :)

Link to comment
Share on other sites

Singura chestie naspa e ca are un lag destul de mare la schimbarea in treapta inferioara, uneori chiar pana la 2-3 secunde, ceea ce mi se pare mult. La manuala pura, e instant..

 

Lag-ul ar fi principalul dezavantaj.

 

Apropo de frana de motor, ati patit vreodata la coborarea unei pante cu franare repetata sa schimbe singura inferioara? Eu am patit de mai multe ori, si pot sa zic ca m-a impresionat :) Nemtii astia, la toate s-au gandit :)

 

Din acest motiv nu prea e nevoie sã foloseºti frâna de motor, se poate merge În modul Drive În orice situaÞie de trafic.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ati inteles problema mea.

 

Ma dau cu 120 km/h in viteza 5 cu 2000rpm.

Incerc sa reduc viteza fara sa franez(cobor o panta), nu mai apas acceleratia.

Masina incetineste pana la 80 unde turometrul ajunge la 600 si asa fuge mai departe masina.

 

Eu presupun ca in momentul in care turometrul scade sub 1500rpm cutia ar trebui sa schimbe automat in viteza a 4-a si asa mai departe.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ati inteles problema mea.

 

Ma dau cu 120 km/h in viteza 5 cu 2000rpm.

Incerc sa reduc viteza fara sa franez(cobor o panta), nu mai apas acceleratia.

Masina incetineste pana la 80 unde turometrul ajunge la 600 si asa fuge mai departe masina.

 

Eu presupun ca in momentul in care turometrul scade sub 1500rpm cutia ar trebui sa schimbe automat in viteza a 4-a si asa mai departe.

Comuta pe modul Sport.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ati inteles problema mea.

 

Ma dau cu 120 km/h in viteza 5 cu 2000rpm.

Incerc sa reduc viteza fara sa franez(cobor o panta), nu mai apas acceleratia.

Masina incetineste pana la 80 unde turometrul ajunge la 600 si asa fuge mai departe masina.

 

Eu presupun ca in momentul in care turometrul scade sub 1500rpm cutia ar trebui sa schimbe automat in viteza a 4-a si asa mai departe.

 

cred ca nici o cutie automata nu face in modul "D" drive ce presupui tu

si a mea face la fel:"Masina incetineste pana la 80 unde turometrul ajunge la 600 si asa fuge mai departe masina."

Link to comment
Share on other sites

Eu presupun ca in momentul in care turometrul scade sub 1500rpm cutia ar trebui sa schimbe automat in viteza a 4-a si asa mai departe.

 

Cutia nu se comportĂŁ astfel.

 

Ar trebui sĂŁ conduci o altĂŁ maÂşinĂŁ automatĂŁ ca sĂŁ te convingi cĂŁ este normal.

 

Dacã vrei sã frânezi, trebuie sã apeºi frâna iar cutia va retrograda.

Link to comment
Share on other sites

Eu presupun ca in momentul in care turometrul scade sub 1500rpm cutia ar trebui sa schimbe automat in viteza a 4-a si asa mai departe.

Daca ar fi asa, ar insemna ca atunci cand cobori o panta, masina sa tot retrogradeze si sa ajungi sa mergi cu a 1a, ceea ce nu-ti doresti. Si daca s-ar intampla asa, ca sa o tii in treapta dorita (a 5a) la vale inseamna ca ar trebui sa o accelerezi, ceea ce nu vrei sa faci in conditii de serpentine.

Link to comment
Share on other sites

Eu presupun ca in momentul in care turometrul scade sub 1500rpm cutia ar trebui sa schimbe automat in viteza a 4-a si asa mai departe.

Daca ar fi asa, ar insemna ca atunci cand cobori o panta, masina sa tot retrogradeze si sa ajungi sa mergi cu a 1a, ceea ce nu-ti doresti. Si daca s-ar intampla asa, ca sa o tii in treapta dorita (a 5a) la vale inseamna ca ar trebui sa o accelerezi, ceea ce nu vrei sa faci in conditii de serpentine.

 

Tocmai asta mi-as dori. Vine iarna, incepe sa-mi placa ca nu am treaba cu schimbatorul.....Am primit informatii de la cineva care are WV automat si ala asa face.

Mi se pare o lipsa din partea masinii.

 

Oricum, ma multumeste faptul ca nu am probleme la masina ci asa este conceputa.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pentru posesorii de bmw cu cutie automata as dori sa ii intreb daca pe langa P R N D si +/- daca are modul SPORT cu e si la audi. audi are P R N D S iar in modul S sta tot timpul turata pentru cele mai bune performante insa la BMW nu am vazut asa ceva. am citit pe net unii spun ca intre D si modul +/- mai este un mod care este sport insa nu este notat

este adevarat?

 

scuze de offtopic

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

 

 

Dupa primele sute de cilometri mi-am dat seama ca nu am frana de motor.

Adica daca nu mai apas pedala de acceleratie turometrul revine la relant si masina merge mai departe.

Daca schimb viteza in trepte 4-3-2 im-i frneaza dar nu schimba vitezele in jos.

 

Intrebarea mea ar fi daca acest lucru este normal, adica trebuie sa schimb eu sau este o defectiune a cutiei de viteze?

 

Este normal. Cand pui doar frana cutia nu va schimba in viteza inferioara decat daca turatia motorului este destul de mult sub limita turatie vitezei cu care esti sau folosesti kickdown, daca in schimb folosesti modul manual si retrogradezi vitezele pentru frana de motor, in cazul in care treci de la 4 la 2, cutia eventual va trece in trei, asta daca nu apesi dupa frana de motor si frana masinii, de multe ori la frana de motor poate sa o retrogradeze doar pentru cateva secunde, dupa care sa revina la viteza initiala (ma refer la viteza cutiei nu la cea de rulare a masinii). Cum zic si antevorbitorii la automatic nu o sa ai aceeasi frana de motor ca la una manuala.

Link to comment
Share on other sites

Pentru posesorii de bmw cu cutie automata as dori sa ii intreb daca pe langa P R N D si +/- daca are modul SPORT cu e si la audi. audi are P R N D S iar in modul S sta tot timpul turata pentru cele mai bune performante insa la BMW nu am vazut asa ceva. am citit pe net unii spun ca intre D si modul +/- mai este un mod care este sport insa nu este notat

este adevarat?

 

scuze de offtopic

 

eu cred ca atunci cand este in +/- si apare ds pe bord este pe sport, iar daca schimbi secvential +/- trece automat pe manual, schimbatorul ramanand in aceeasi pozitie.

Link to comment
Share on other sites

Pentru posesorii de bmw cu cutie automata as dori sa ii intreb daca pe langa P R N D si +/- daca are modul SPORT cu e si la audi. audi are P R N D S iar in modul S sta tot timpul turata pentru cele mai bune performante insa la BMW nu am vazut asa ceva. am citit pe net unii spun ca intre D si modul +/- mai este un mod care este sport insa nu este notat

este adevarat?

 

scuze de offtopic

 

are si BMW modul sport, doar ca e altfel. de exemplu la mine la e36 e un buton langa schimbator cu care poti selecta S (sport), M (manual) sau E (economic).Tot asa se comporta si BMW pe modul sport, sta turata ca sa ai cuplu cand accelerezi iar.

Link to comment
Share on other sites

eu la e34 nu am mod manual. Am un Economic, sport si Winter. si 4,3,2 .. Cand trec in 3 sau 2 frana de motor chiar tine. nu e la fel de violenta ca una manuala dar e ok . Ala de winter nu imi dau seama ce face. Teoretic ar trebui sa pelc mai usor de pe loc cand e alunecus dar nu am avut nevoie pana acum....merge si in E fara probleme.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.