Jump to content

Lipsa de putere 530d, e39


Recommended Posts

De vreo 2 saptamani mi se parea ca nu prea trage sub 3000 ture, parca poticneste putin la 3000 ture cateodata, dimineata trage bine, dupa-amiaza prost, consumul crescut cu 1,2 litri , mai mult de 750km cu un plin nu fac. (95 % autostrada).

Am carsoft 6.5 nici o eroare. Am un soft pentru N95 , un fel de accelerometru destul de precis zic eu 6-7 sateliti.

M-am imbolnavit 9.9- 10.4 sec 0-100 km. ( In mai era 8.3 cu acelasi soft pe n95 numa versiune mai veche, si roti de 16 cu 225, fata de 18 cu 245 acum).

Nu da fum deloc , motorul merge rotund , foarte rar ezita langa 3000 ture, porneste la prima, nici o ezitare la relanti.

Debitmetru primul suspect , scot mufa, merge la fel 10.1 sec 0-100km.

Filtru epurator nou, cel de motorina si aer vreo 9000 km, EGR curatat de curand, turbina, intercooler si catalizatorul au 30.000 km.

Mi-am facut programare ma duc azi la un dealer , verifica omul furtune pe la turbo ( mi se parea mie ca scapa pe undeva) nimic. O pune pe GT1, nici o eroare, verifica valori la debitmetru comparativ cu cele din program , nu era in parametrii . imi zice ca debitmetru este dus. Ii zic sa-l schimbe , nu poate ca trebuie programare , mi-am facut saptamana viitoare pentru alt debitmetru, si software update peste tot.

 

Intrebare: Deoarece cu mufa de la debitmetru scoasa nu am avut nici o crestere de performanta, nu prea imi vine sa cred ca este debitmetru de vina. Iar valorile de la GT1 nu prea cred ca sunt masurate direct pe debitmetru , banuiesc ca sunt de pe alt senzor prin admisie, iar pana acolo mai sant o gramada care pot sa fie de vina. Daca gresesc nu dati cu pietre !

Nu stiu ce sa fac , pentru ca presimt ca le dau 500 euro pe debitmetru, codare si montat, si nu cred ca se rezolva problema, pe tester nu iese nimic si mi-e ca ajung sa schimb jumate din accesorile de pe motor si o sa castig vreo 3 cai.

Am citit cam tot ce se putea pe aici despre probleme similare si toti vorbesc de furtune , si cele 2 valve una la turbina si una la EGR, si multe alarme false la debitmetru.

In TIS la fel se abordeaza problema , la orice scadere de putere ei recomanda 1. debitmetru, 2. verficarea presiunii pe retur la combustibil.

Ma gandesc sa dau jos admisia in weekend sa o curat impreuna cu senzorul de pe ea si poate sa verific furtunele.

Astept niste sfaturi poate ati avut probleme similare, ce sa mai verific ( Nu de alta dar mai sunt Logane 1.6 16v pe aici si mi-e ca imi iau rusine mare) :)

Link to comment
Share on other sites

Aia de sub scaun are vreo 20.000 km, cum o verific pe aia din rezervor?

N=ar fi trebuit sa "tipe" pe tester? daca nu pompa, macar presiune mica la alimentare pana in pompa de inalta.

Si ma gandesc ca daca ar fi fost alimentare atunci ar fi tras mai prost spre turatii mari, numai ca trage bine dupa 3000, se duce pana in limitator fara probleme.

Parca ar avea turbo dupa 3000, calci pedeaua urca aceleratia normal si dupa 3000 parca te baga in scaun.

Cred ca daca as pune-o pe dyno s-ar observa cum sare curba in jur de 3000 ture.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

S-a rezolvat, scarba de debitmetru. Acum 8.3s. Incredibil cat conteaza debitmetru, si cu mufa deconectata nu scoateam sub 10s.

 

O sa incerc sa lamuresc un pic problema cu codarea la debitmetru.

Aparent pe e39 530d exista 2 tipuri de debitmetru bosch. Tipul vechi original pus pe masina pana in 2002-2004, si un tip nou probabil aparut prin 2005.

Tipul nou se termina seria in 527. Daca se inlocuieste debitmetru vechi cu tipul nou trebuie neaparat codat calculatorul daca nu exista ultima versiune de soft pe masina( se termina seria in 633). Daca se cumpara tipul vechi ( nu stiu daca se gaseste, sau poate echivalent Lowe, Pierburg) atunci nu trebuie codat, doar se inlocuieste piese.

Eu am avut tipul vechi de debitmetru pe masina dar calculatorul era updatat la ultima versiune ( 633) si nu a trebuit codat desi m=am dus special pentru asta.

De fapt nu se codeaza debitmetru ci se updateaza softul masinii (DDE) la ultima versiune si aia recunoaste automat toate tipurile de debitmetru.

Daca nu ai ultimul soft atunci masina nu recunoaste debitmetru , probabil pentru ca tipul nou de debitmetru a fost facut dupa 2005 sau cam asa ceva iar softul masinii este de prin 2000.

Ultimele cifre de la serii le-am zis din memorie pentru ca nu am debitmetru langa mine. Daca e nevoie le postez cand ajung acasa.

Link to comment
Share on other sites

Am luat debitmetru complet bosch. a fost 207 euro, iar la reprezentanta era vreo 300.

E automata masina ( 530DA, 193cp, steptronic) si e 8.1 in carte. 8.3 cu ASC in D. Daca o jumulesc poate scot mai bine, da nu era asta scopul.Si nici nu cred ca mai vad asfalt uscat pana la primavara aici in Olanda. Am si 18 inchi cu 245/40. Ar trebui sa fuga mai prost.

La mine nu dadea fum deloc, si nici acum nu da, doar tragea mai prost pana in 3000 ture.

Pentru fum vezi filtrul epurator.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Nu prea merge cu cronometru, de la 95 la 100 cat ar fi abaterea kilometrajului mai faci cel putin 1 secunda ( schimba a-3-a).

Nu stiu ce cutie ai pe masina,dar daca e manuala n-am reusit la nici o masina la care am incercat decat sa ma apropie la 2-3 zecimi, si asta din multe incercari.

Si chiar la automate, hai sa fim seriosi ca dupa 100, 200 mii km nu mai scoti timpul ala prea usor. O sa ma duc luna asta sa-mi fac un flash la motor sa vad cat scot cu 231 cai si 510nm.

Probabil in jur de 7.7-7.9.

 

 

Nu stiu daca am voie sa pun aici sa nu se considere reclama, mi-am luat un soft dragut de pe net (vreo 30 $) pentru nokia n95.

Poti seta intre ce viteze sa te cronometreze, ex: 0-100 km iti arata toti timpii intermediari din 10 in 10 km/h,0-400m, iti salveaza automat timpii , foloseste GPS pentru pozitionare, in jur de 6 satelit, si banuiesc si accelerometru din N95.Eu din cate l-am folosit e destul de precis, oricum mult mai precis ca un cronometru.

 

Ce e bine e ca lasi telefonul pe bord si te apuci de incercari si la sfarsit poti sa vezi care tura a fost mai buna, etc, etc.

Daca vreun admin imi da voie o sa pun link-ul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.