Jump to content

Motoru diesel este mai puternic ca unul pe benzina?


Calin

Recommended Posts

cu al meu 318i m43. Mi-am luat-o urat de la alte masini diesel de aceeasi cc.

Am fost ''facut'' de Passat 1.9tdi, Golf (aceeasi motorizare), Astra 2.0Dti, Mondeo 2.0Tdci

Stiam ca un motor pe benzina de aceeasi cc este superior fata de un diesel de aceeasi cc.

Motorasu meu merge super, trage bine, am fost si cu alte bmw-uri 318i de 116cai si pot zice ca merge impecabil.

De cand un diesel trage mai bine decat un benzinar de cilindree asemanatoare? Inteleg ca dieselele is supraalimentate si benzinarele is aspirate normal dar de unde atata diferenta? e totusi benzina vs. motorina

E valabil si la cilindree mai mari? adica un 330d risca sa si-o ia de la un 330i?

 

Cat de curand voi trece la un diesel mare, nu se mai poate asa

 

Incepe sa-mi para rau ca mi-am dat 525d-ul meu :)

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

diesel-urile au avatajul de a avea turbo.intre 2 motoare de aceeasi cilindree, cel diesel este mai "sprinten" dar la turatii mari benzinarul este superior :)

 

nu-i vorba de turatii mari, chestia e ca la 4500-5000 eu accelerez destul de incet, pe cand un amarat de Tdi la 4000 zboara pe langa mine

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

nu-i vorba de turatii mari, chestia e ca 4500-5000 eu iau viteza destul de incet, pe cand un amarat de Tdi la 4000 zboara pe langa mine

hai sa formulez altfel :) la liniute diesel-ul face un benzinar de aceeasi cilindree datorita turbinei ,dar la top speed benzinarul e mai rapid :)

Edited by alex_maniacu_91
Link to comment
Share on other sites

nu inteleg.. logica, deci la 200 km/h un benzinar e mai rapid ca un diesel la 200 km/h ?

 

Calin faza e, ca dieselul ajunge la cuplu si CP maxim mult mai repede ca benzinarul, si desi plaja in care are cuplu si cp maxim, este mica, este prea putin relevant cand ai ocazie sa schimbi 2 trepte de viteza... adica intre 2 semafoare, pe cand apuci tu sa-i dai ai 3-a.. cursa e gata, probabil ca in trepte superioare, se vede diferenta gen.. dieselul o sa fie in a 4-a la 2000 si tu o sa fii in a 3-a la 5000 si zbori tu pe langa el...

Link to comment
Share on other sites

nu-i vorba de turatii mari, chestia e ca 4500-5000 eu iau viteza destul de incet, pe cand un amarat de Tdi la 4000 zboara pe langa mine

hai sa formulez altfel :) la liniute diesel-ul face un benzinar de aceeasi cilindree datorita turbinei ,dar la top speed benzinarul e mai rapid :)

Ce are de-a face top speed-ul cu motorul diesel sau benzina ? Top speed-ul depinde de rapoarte-le din cutie si puterea motorul, nu are de-a face cu carburantul folosit. Nu uita ca multe "tractorase" au si a-6-a tocmai pentru a compensa turatia maxima mica.

 

Alex nu poti sa faci comparatie intre un motor diesel turbo, cu un motor benzina aspirat. Daca ai avea ambele motoare turbo cu aceleasi capacitati cilindrice , benzina ar castiga din mai multe motive

1. Greutate mai mica

2. Plaja de turatie mai mare

3. Puterea si cuplu distribuite pe o plaja mai mare de turatie.

 

Cand faci o comparatie intre masini ceea ce conteaza este puterea maxima si greutatatea, mai exact raportul lor.

Link to comment
Share on other sites

DSF hai sa nu vorbim despre o lume ideala in care comparam 20 TDI cu 20 TI...

Hai sa vb despre realitate, calin a patit treburile relatate de ele, si intr-adevar intre 2 liniute semafoare, cum sunt in manastur, benzinaru nu apuca sa urce in a 2-a la 5000 rpm... pana ajungi la celalalt semafor... si e mai rapid un diesel..

Link to comment
Share on other sites

nu inteleg.. logica, deci la 200 km/h un benzinar e mai rapid ca un diesel la 200 km/h ?

 

Calin faza e, ca dieselul ajunge la cuplu si CP maxim mult mai repede ca benzinarul, si desi plaja in care are cuplu si cp maxim, este mica, este prea putin relevant cand ai ocazie sa schimbi 2 trepte de viteza... adica intre 2 semafoare, pe cand apuci tu sa-i dai ai 3-a.. cursa e gata, probabil ca in trepte superioare, se vede diferenta gen.. dieselul o sa fie in a 4-a la 2000 si tu o sa fii in a 3-a la 5000 si zbori tu pe langa el...

Nu e tocmai adevarat ce zici, ex : intre 80-120 km /h un 530d este mai rapid decat un 540i si apropiat de M5, scrie in manual la sfarsit.

 

Diesel-ul ala de care vorbeai mai sus in a-4-a la 2000 e la cuplu maxim, si puterea max o atinge in jur de 3000, similar cu o benzina la 5000, unde puterea max la in jur de 6000, acum mai depinde si de curba puterii .( Si inca ceva, in ultima treapta de viteza putine benzinare pot atinge turatia de putere max adica 6000-7000)

 

 

DSF hai sa nu vorbim despre o lume ideala in care comparam 20 TDI cu 20 TI...

Hai sa vb despre realitate, calin a patit treburile relatate de ele, si intr-adevar intre 2 liniute semafoare, cum sunt in manastur, benzinaru nu apuca sa urce in a 2-a la 5000 rpm... pana ajungi la celalalt semafor... si e mai rapid un diesel..

1. Pai daca pleci de pe loc cu ea turata la 1500 ture, no sa apuci sa schimbi a -2a . Daca pleci la cuplu max probabil pe la 3500-3700, urci la 6500 schimbi a -2-a , cade la 4500-5000 deci nu prea cred ce zici.

Daca faci liniute o benzinara se conduce intre cuplu max si turatie max, adica 3500-6500.

Tot ceea ce spuneam e ca nu trebuie sa se uite la capacitatea cilindrica, ci la puterea masinii.

Un TDI de 140-150 cai nu o sa-l faca cu 116 cai nici daca conduce mamaia. ( avand in vedere ca ambele masini au in jur de 1200 kg)

Daca mergem pe logica cu capacitatea cilindrica, ar trebui sa ne taiem venele daca ne face vreun 1.4 TFSI, sau alte minuni de astea.

Ca sa nu mai zic ca la puteri sensibil egale bmw pleaca mai bine pentru ca trage spatele.

Un 318i E46 are 10.4 sec, iar un Golf 4 2.0TDI de 140 cai, are 9.3, e cam o secunda diferenta.

Din experienta mea cu "Need For Speed " la benzina trebuie sa fii mult mai "sofer" decat pe diesel, plecarea conteaza foarte mult si trebuie s-o turezi exact acolo unde trebuie putin peste cuplu maxim, si trebuie sa fii atent sa nu o duci in limitare mai ales la viteza 1-a pentru ca urca foarte repede, si pierzi.

La motorina doar trebuie sa schimbi foarte repede pentru ca scade turatia mult mai rapid.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

nu inteleg.. logica, deci la 200 km/h un benzinar e mai rapid ca un diesel la 200 km/h ?

 

Calin faza e, ca dieselul ajunge la cuplu si CP maxim mult mai repede ca benzinarul, si desi plaja in care are cuplu si cp maxim, este mica, este prea putin relevant cand ai ocazie sa schimbi 2 trepte de viteza... adica intre 2 semafoare, pe cand apuci tu sa-i dai ai 3-a.. cursa e gata, probabil ca in trepte superioare, se vede diferenta gen.. dieselul o sa fie in a 4-a la 2000 si tu o sa fii in a 3-a la 5000 si zbori tu pe langa el...

Nu e tocmai adevarat ce zici, ex : intre 80-120 km /h un 530d este mai rapid decat un 540i si apropiat de M5, scrie in manual la sfarsit.

 

Diesel-ul ala de care vorbeai mai sus in a-4-a la 2000 e la cuplu maxim, si puterea max o atinge in jur de 3000, similar cu o benzina la 5000, unde puterea max la in jur de 6000, acum mai depinde si de curba puterii .( Si inca ceva, in ultima treapta de viteza putine benzinare pot atinge turatia de putere max adica 6000-7000)

 

in spatele cartii scrie asa: 6,2s pt. 540i si 6,9s pt. 530d in treapta a 4-a;o comparatie irelevanta daca ne gandim ca 540i ar putea accelera de la 80-120km/h si in treapta a 2-a;

cred ca nu trebuia deschis acest topic;se putea dezbate pe interminabilul ,,benzina vs diesel''.

Link to comment
Share on other sites

330i e92

 

Valoarea rezistenĂžei la frecare(cw) 0.27

Viteza maximĂŁ (km/h) 250

AcceleraĂžie 0-100 km/h (in s) 6.0

AcceleraĂžie 0-1000 m (in s) 25.4

AcceleraĂžie 80-120 km/h ĂŽn treapta 4/5 (in s) 6.1/7.6

Clindri/supape 6/4

Capacitatea ĂŽn cmc 2,996

Alezaj/cursĂŁ ĂŽn mm 88.0/85.0

Putere maximĂŁ ĂŽn kW la 1/min 200 (272)/6.700

Moment maxim ĂŽn Nm la 1/min 320/2.750-3.000

 

 

330d e 92

 

Valoarea rezistenĂžei la frecare(cw) 0.28

Viteza maximĂŁ (km/h) 250

AcceleraĂžie 0-100 km/h (in s) 6.6

AcceleraĂžie 0-1000 m (in s) 26.5

AcceleraĂžie 80-120 km/h ĂŽn treapta 4/5 (in s) 4.9/6.3

Clindri/supape 6/4

Capacitatea ĂŽn cmc 2,993

Alezaj/cursĂŁ ĂŽn mm 90.0/84.0

Putere maximĂŁ ĂŽn kW la 1/min 170 (231)/4,000

Moment maxim ĂŽn Nm la 1/min 500/1,750-3,000

 

Trageti voi concluziile :)

Edited by Remus Ratiu
Link to comment
Share on other sites

Cilindreea nu conteaza, conteaza ce tehnologie e in acel motor. Nu poti compara un motor de 10-12 ani cu un motor de 4-5 ani. E clar ca diesel-urile au cuplu mai mare decat benzina natural aspirata, dar asta nu se traduce in acceleratii mai bune decat pe perioade foarte scurte deoarece banda de cuplu si de putere e foarte ingusta (cu un benzinar ajungi la 100 in treapta a 2-a dar cu majoritatea diesel-urilor esti intr-a 3-a).

 

Eu cred ca problema e ca motorul tau de 318i chiar avea putere mai mica decat celelalte masini cu care ai concurat. Cuplul oricum e mai mic, dar daca puterea ta era mai mare initial ei luau un mic avans dupa care i-ai fi intrecut daca schimbai mereu treptele aproape de redline.

 

Dar tu te cumpari cu un Golf 2.0 de 140 de cai iar tu ai 118 cai care nu sunt de fapt 118 (dupa ceva ani masina incepe sa piarda compresie deci putere, iar Golf-ul era mult mai nou decat masina ta)...no contest mai ales ca si cuplul lui e dublu fata de al tau.

 

Daca vrei putere mare cu o suma rezonabila de bani cel mai bine e un diesel de 2l la care faci chip tuning si mai adaugi putere si cuplu. Chip tuning-ul merge foarte bine al motoare cu turbina. Putere mai mare decat majoritatea masinilor de clasa medie din ziua de azi (Golf, Focus, etc.) are si motorul de 2.5l/170 de cai (M52 parca - nu prea ma pricep).

Link to comment
Share on other sites

cu al meu 318i m43. Mi-am luat-o urat de la alte masini diesel de aceeasi cc.

Am fost ''facut'' de Passat 1.9tdi, Golf (aceeasi motorizare), Astra 2.0Dti, Mondeo 2.0Tdci

Stiam ca un motor pe benzina de aceeasi cc este superior fata de un diesel de aceeasi cc.

Motorasu meu merge super, trage bine, am fost si cu alte bmw-uri 318i de 116cai si pot zice ca merge impecabil.

De cand un diesel trage mai bine decat un benzinar de cilindree asemanatoare? Inteleg ca dieselele is supraalimentate si benzinarele is aspirate normal dar de unde atata diferenta? e totusi benzina vs. motorina

E valabil si la cilindree mai mari? adica un 330d risca sa si-o ia de la un 330i?

 

Cat de curand voi trece la un diesel mare, nu se mai poate asa

 

Incepe sa-mi para rau ca mi-am dat 525d-ul meu :)

kestia este k dieselurile au cuplu mult mai mare decat benzinarele....si d`aia ...am vzt 330 Ci "facut " pe autostrada de un 330Cd .....deci

Link to comment
Share on other sites

nu-i vorba de turatii mari, chestia e ca 4500-5000 eu iau viteza destul de incet, pe cand un amarat de Tdi la 4000 zboara pe langa mine

hai sa formulez altfel :) la liniute diesel-ul face un benzinar de aceeasi cilindree datorita turbinei ,dar la top speed benzinarul e mai rapid :)

Never ever eveer ! :)

Link to comment
Share on other sites

@Bxenon: daca te referi la filmuletul de pe youtube, 330Cd-ul ala era chipuit :)

 

mie mi se pare oricum aiurea sa facem comparatie intre motoare de aceeasi cai putere dar cu tractiune fata vs. spate...masina cu tractiune spate va avea un mare avantaj.

 

la motoarele diesel mari (si aici vorbesc din experienta mea cu 330d) deja cand schimbi a 3-a s-a cam terminat...ai senzatia ca tine o vesnicie treapta aia si trage liniar de la 1800 ture la 4500.

 

o mare influenta are si greutatea...100kg pot conta enorm.

 

cred ca daca s-ar face o comparatie intre 2 masini, ambele cu tractiune fata sau spate, dar cu raportul nr cai/kg identic...diesel-ul ar castiga detasat.

Link to comment
Share on other sites

Pana in 2500 cmc cu benzina nu simti nimic:) Senzatiile despre care se tot vorbeste ti le ofera un motor pe benzina aspirat de peste 2500 cmc.

 

Un 318-320-316 plus multe alte exemple,nu numai bmw nu-ti ofera nimic,pentru putina putere ar trebuii sa le tii numai la 4500-5000 rot ceea ce 90% dintre conducatorii de benzinare nu fac:)

 

Concluzia: Pana in 2500 cmc benzinarele nu te satisfac,cine zice mamaaa ce ma baga in scaun 320i-ul meu, ori nu a mers cu vre-un Mondeo ca tot era un exemplu mai sus 2.0tdci sau de ce nu un focus 1.8tdci,Passat\Golf 1.9TDI etc.

 

Peste 2500 cmc masinile pe benzina isi spun cuvantul,un V6-V8 te face intr-adevar sa te simti bine cand apesi pedala:)

Link to comment
Share on other sites

330i e92

AcceleraĂžie 80-120 km/h ĂŽn treapta 4/5 (in s) 6.1/7.6

 

330d e 92

 

AcceleraĂžie 80-120 km/h ĂŽn treapta 4/5 (in s) 4.9/6.3

 

Trageti voi concluziile :)

Care ar fi ele?

Nu are sens sa compari in felul asta, ar trebui comparat 80-120 indiferent de treapta. Si de ce sa compar la treapta a 4-a, hai la a 3-a si a 2-a...

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am spus ca una sau alta ar castiga, cifrele vorbesc , insa in ciuda acestui fapt fiecare isi poate justifica alegerea in functie de ce vrea sa scoata in evidenta, la fel cum ai facut si tu, ai scos in evidenta doar cifrele pe care eu le-am subliniat ca sa evidentiez cum ca dieselul ar fi mai rapid, insa daca treci peste subiectivism vei vedea ca am subliniat si ciferele in care castiga benzina .

 

Repet fiecare trage concluziile care ii convin , nu exista o concluzie unanima

 

 

Cat despre treapta in care e facut testul ala de la 80 la 120 mail la bmw , cine stie poate schimba ei ceva, eu doar am dat copy/paste :)

Link to comment
Share on other sites

ai scos in evidenta doar cifrele pe care eu le-am subliniat ca sa evidentiez cum ca dieselul ar fi mai rapid

Pai este absolut irelevant ca dieselul e mai rapid la 80-120 in treptele 4 si 5, conteaza care e mai rapid pe 80-120 INDIFERENT de treapta. Eu daca fac 80-120 in treptele 2-3 ii dau rusine diesel-ului, poate sa stea in ce treapta vrea..

 

Cat despre treapta in care e facut testul ala de la 80 la 120 mail la bmw , cine stie poate schimba ei ceva, eu doar am dat copy/paste :)
Toti fac testele 80-120 in treptele 4-5, dar ideea era care e mai rapid, nu care e mai rapid in 4-5. Edited by exxe
Link to comment
Share on other sites

Pana in 2500 cmc cu benzina nu simti nimic:) Senzatiile despre care se tot vorbeste ti le ofera un motor pe benzina aspirat de peste 2500 cmc.

 

Un 318-320-316 plus multe alte exemple,nu numai bmw nu-ti ofera nimic,pentru putina putere ar trebuii sa le tii numai la 4500-5000 rot ceea ce 90% dintre conducatorii de benzinare nu fac:)

 

Concluzia: Pana in 2500 cmc benzinarele nu te satisfac,cine zice mamaaa ce ma baga in scaun 320i-ul meu, ori nu a mers cu vre-un Mondeo ca tot era un exemplu mai sus 2.0tdci sau de ce nu un focus 1.8tdci,Passat\Golf 1.9TDI etc.

 

Peste 2500 cmc masinile pe benzina isi spun cuvantul,un V6-V8 te face intr-adevar sa te simti bine cand apesi pedala:)

 

Foarte multi sunt necunoscatori, si de aceea le plac dieselurile, ca "ii baga in scaun". Si normal, daca apesi acceleratia, nu simti nimic si brusc esti impins in scaun ca face presiune turbo. La benzina aspirat, acceleratia e progresiva, daca pornim de pe la 2000 rpm, si nu simti apasare in scaun asa puternica.

 

Dar nu imi spune mie ca un 320i, la 3500 - 4000 rpm in a 2-a sau a 3-a, daca apesi brusc pedala de acceleratie, nu te baga in scaun. Aici vorbesti prostii :) Am fost cu un prieten cu 318i de 143 cp si aceeasi poveste. Daca ai turatie, si benzinaru te apasa in scaun.

 

Pt initiatorul topicului: daca ai luat-o de la masini de aceeasi putere ca si tine, inseamna ca trebuie sa inveti sa faci liniute. No offence.

Link to comment
Share on other sites

@exxe: te contrazic...de la 80 la 120 un diesel face benzinara de-i merg fulgii datorita cuplului, indiferent de treapta de viteza cum zici si tu.

 

oricum mi se pare mult mai important pentru o masina de strada sa poata face o depasire mult mai repede decat sa plece prima de la semafor :)

Link to comment
Share on other sites

Pana in 2500 cmc cu benzina nu simti nimic:) Senzatiile despre care se tot vorbeste ti le ofera un motor pe benzina aspirat de peste 2500 cmc.

 

Un 318-320-316 plus multe alte exemple,nu numai bmw nu-ti ofera nimic,pentru putina putere ar trebuii sa le tii numai la 4500-5000 rot ceea ce 90% dintre conducatorii de benzinare nu fac:)

 

Concluzia: Pana in 2500 cmc benzinarele nu te satisfac,cine zice mamaaa ce ma baga in scaun 320i-ul meu, ori nu a mers cu vre-un Mondeo ca tot era un exemplu mai sus 2.0tdci sau de ce nu un focus 1.8tdci,Passat\Golf 1.9TDI etc.

 

Peste 2500 cmc masinile pe benzina isi spun cuvantul,un V6-V8 te face intr-adevar sa te simti bine cand apesi pedala:)

 

Foarte multi sunt necunoscatori, si de aceea le plac dieselurile, ca "ii baga in scaun". Si normal, daca apesi acceleratia, nu simti nimic si brusc esti impins in scaun ca face presiune turbo. La benzina aspirat, acceleratia e progresiva, daca pornim de pe la 2000 rpm, si nu simti apasare in scaun asa puternica.

 

Dar nu imi spune mie ca un 320i, la 3500 - 4000 rpm in a 2-a sau a 3-a, daca apesi brusc pedala de acceleratie, nu te baga in scaun. Aici vorbesti prostii :) Am fost cu un prieten cu 318i de 143 cp si aceeasi poveste. Daca ai turatie, si benzinaru te apasa in scaun.

 

Pt initiatorul topicului: daca ai luat-o de la masini de aceeasi putere ca si tine, inseamna ca trebuie sa inveti sa faci liniute. No offence.

 

Corect!

 

Eu fac mereu un test. Accelerez progresiv, aduc masina in 4000 rpm, (a 2-a sau a 3-a), las putin acceleratie dupa-aia o calc in 6000 rpm.

Aici o sa observi ca raman pasatele, fordurile, tdi-urile, audi in spate.

 

Un cuplu ridicat te ajuta perfect in depasiri sa nu mai vorbim de liniute.

 

 

@exxe: te contrazic...de la 80 la 120 un diesel face benzinara de-i merg fulgii datorita cuplului, indiferent de treapta de viteza cum zici si tu.

 

oricum mi se pare mult mai important pentru o masina de strada sa poata face o depasire mult mai repede decat sa plece prima de la semafor :)

 

Eu personal nu cred!

Ai facut tu un 330d vs. 325i ?

Link to comment
Share on other sites

330i e92

 

Valoarea rezistenĂžei la frecare(cw) 0.27

Viteza maximĂŁ (km/h) 250

AcceleraĂžie 0-100 km/h (in s) 6.0

AcceleraĂžie 0-1000 m (in s) 25.4

AcceleraĂžie 80-120 km/h ĂŽn treapta 4/5 (in s) 6.1/7.6

Clindri/supape 6/4

Capacitatea ĂŽn cmc 2,996

Alezaj/cursĂŁ ĂŽn mm 88.0/85.0

Putere maximĂŁ ĂŽn kW la 1/min 200 (272)/6.700

Moment maxim ĂŽn Nm la 1/min 320/2.750-3.000

 

 

330d e 92

 

Valoarea rezistenĂžei la frecare(cw) 0.28

Viteza maximĂŁ (km/h) 250

AcceleraĂžie 0-100 km/h (in s) 6.6

AcceleraĂžie 0-1000 m (in s) 26.5

AcceleraĂžie 80-120 km/h ĂŽn treapta 4/5 (in s) 4.9/6.3

Clindri/supape 6/4

Capacitatea ĂŽn cmc 2,993

Alezaj/cursĂŁ ĂŽn mm 90.0/84.0

Putere maximĂŁ ĂŽn kW la 1/min 170 (231)/4,000

Moment maxim ĂŽn Nm la 1/min 500/1,750-3,000

 

Trageti voi concluziile :)

 

 

Mai ce e asa lunga discutia : cifrele de mai sus spun tot, benzina e mai rapida cu 0,6 secunde, la 80 120 in treapta 4 sau 5 dieselul e mai bun cu 1,3 sec, cuplul e mult mai mare la diesel, evident si senzatia de lasat in scaun, mai priviti si momentul maxim la motorina e o marja e 1250 iar la benzina momentul maxim e 250, nu are cum sa fie senzatia de lasat in scaun mai mare la benzina orice imi spuneti oricum o bagi si in orice viteza , fara suparare dar e la indemana oricui

 

Din pacate pt unii moatarele diesel sunt aproape la fel de performante ca cele benzina, asta e, fie ca ne place sau nu, iar la cei care spun ca alea pe motorina au turbo si alea pe benzina nu au eu ce vina am, e ca faza cu preturile la metro, 1900 scris mare si sub o coloana cu 100000 de rubrici si mai jos foarte mic scris pretul real, eu cumparator ma doare in cot cat pleaca din banii pe care ii dau stiu eu unde, sa-mi arate domne cat tre sa scot din buzunar ca sa-mi iau de exemplu mate pt carnati nu vrajeli. Asa e si la masini , domne eu cumpar dieselul cu turbo, la benzina nu are, eu ce sa fac, cand o cumpar o compar fara turbo ca asa vine , fara turbo, ca daca ar fi fost nu s-ar fi povestit

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.