Jump to content

Motoru diesel este mai puternic ca unul pe benzina?


Calin

Recommended Posts

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Da tu cu ce il compari?

 

Eu am de exemplu 50 000 pt masina, am de ales intre 330i si 330d e 92 , un cumparator asa gandeste, in primul rand ma raportez la bani, iar mai nou motorizarile paralele costa aprox tot banii aia

 

Nm e forta daca imi aduc aminte de la fizica, aceasta forta iti da senzatia de lasat in scaun, ori fa tu un calcul :

 

500 e mai mare mai mic sau egal cu 320

 

simplu

Edited by Remus Ratiu
Link to comment
Share on other sites

Compari cu 335i, ca este.

Ideal ar fi sa compari cu aceeasi cilindree, dar turbo, pe benzina.

 

 

Absolut de acord cu tine, dar nu exista turbo la benzina, eu la banii aia asta pot sa iau, eu ce sa fac daca cei de la bmw nu i-au pus turbo?

 

LE si 335 d cu cine compar?

Edited by Remus Ratiu
Link to comment
Share on other sites

@exxe: te contrazic...de la 80 la 120 un diesel face benzinara de-i merg fulgii datorita cuplului, indiferent de treapta de viteza cum zici si tu.

 

oricum mi se pare mult mai important pentru o masina de strada sa poata face o depasire mult mai repede decat sa plece prima de la semafor :)

hai ca m-ai facut sa rad bine de tot ! ! !

 

edit: vb de masini cu putere/greutate cat de cat egale

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

lol, varza totala ai facut in ultimul post. Nici nu am putut sa il termin de citit :)

 

oricum, titlul e: diesel mai puternic ca benzina? Raspuns: NU

Pentru ca 2.0 TDI nu se poate compara cu 2.0i. Scurt.

 

Sunteti foarte copiii cand vine vorba de diesel ptr benzina, cum nu poti compara 320d cu 320i ? mergi pe strada si ai in paralel unu din modelele astea si dai talpa si le-ai comparat, nu vorbim de situatii ideale, in care daca cel cu 320d vede ca ai 318i.. iti da pace, vorbim de situatia in care vine ala cu 320d si te face... la asta se referea Calin78, nu suntem la scoala sa luam situatii ideale, ca pana la urma cu amaratu meu 525d.. am facut pe autostrada un 740i.. el mergea regulamentar, cu 160 km/h .. eu am venit din spate puternic, si l-am facut desi a accelerat ... asta e viata, asta nu inseamna ca tdi-u meu e mai tare ca 740i-u ala... inseamna ca l-am surprins si diferenta de viteza.. unu e in acceleratie altu e in modu 22 'grade ECO... normal ca-l faci

 

Eu zic ca la 2.0 d, i pe sosea daca vrei sa fii grozav, te risti... ca esti cu un 320i... e46.. si cine stie ce 2.0 tdi de 143 de cai apare si te face... astia cu motoare mai mari, au noroc ca sunt mai putine de talia lor pe sosele, da nu mai poti sta "linistit" cand vine vorba de asa ceva...

 

Normal ca un diesel "te baga-n scaun" mai tare ca un benzinar, urmareste curba de putere/cuplu... daca de al 0 trece la maxim in timp foarte scurt normal ca socul e puternic, nu are acceleratie liniara... noroc ca incepe curba aia de pe la 2000 rpm....

 

Calin78: ai facut gresala ca ai renuntat la diesel, eu o sa trec de la diesel la benzina cand o sa-mi permit consum de motor mare pe benzina, nu vreau sa jignesc pe nimeni, da dupa ce te obisnuiesti sa ai parte de cuplu la turatii mici, cand conduci un benzinar si trebuie sa schimbni numa de la 4-5000 in sus.. ca sa ai cu ce sa faci depasiri, nu e tocmai placere de a conduce e vorba de obisnuinta....

 

Si cand vine vorba de "intreceri" spontane pe autostrada... parerea mea este ca tot timpul dieselul va castiga daca nu renunta.... ca si ala cu benzinaru ii da blana , 1 min 5minute 10 minute, da nu-l tine sa-si tina masina in blana 300 de km :) , ca il ustura la buzunar, 2.0 tdi e regele autostrazilor...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Pt initiatorul topicului: daca ai luat-o de la masini de aceeasi putere ca si tine, inseamna ca trebuie sa inveti sa faci liniute. No offence.

 

nu era vorba de liniute aici, n-am facut nici o liniuta cu nici o masina. Se intampla pur si simplu la mers normal. Adica vreau sa ma bag intr-o depasire si nu pot depasi. Cine a pomenit de liniute?

Link to comment
Share on other sites

cred ca daca s-ar face o comparatie intre 2 masini, ambele cu tractiune fata sau spate, dar cu raportul nr cai/kg identic...diesel-ul ar castiga detasat.

 

exact asta am vrut sa subliniez. Benzinaru s-ar face de ras

da pt ca motorul diesel este turbo si are cuplu mai mare.. dar daca nu ar fi turbo??

 

dupa parerea mea nu pot fi facute comparatii intre aceste motoare (diesel turbo vs benzina aspirat), motorul diesel fara turbo ar fii NIMIC iar daca luam cilindree asemanatoare diferenta de putere ar fi semnificativa in favoarea benzinarei

 

putem compara 335d vs 335i insa sa nu iutam ca benzinara merge cu 0,4 bar/boost in schimb dieselul......... cred ca are undeva la ~1 bar si tot 335i e mai smeker .(punct)

Link to comment
Share on other sites

cred ca daca s-ar face o comparatie intre 2 masini, ambele cu tractiune fata sau spate, dar cu raportul nr cai/kg identic...diesel-ul ar castiga detasat.

 

exact asta am vrut sa subliniez. Benzinaru s-ar face de ras

da pt ca motorul diesel este turbo si are cuplu mai mare.. dar daca nu ar fi turbo??

 

dupa parerea mea nu pot fi facute comparatii intre aceste motoare (diesel turbo vs benzina aspirat), motorul diesel fara turbo ar fii NIMIC iar daca luam cilindree asemanatoare diferenta de putere ar fi semnificativa in favoarea benzinarei

 

putem compara 335d vs 335i insa sa nu iutam ca benzinara merge cu 0,4 bar/boost in schimb dieselul......... cred ca are undeva la ~1 bar si tot 335i e mai smeker .(punct)

 

iara altu.. cum nu poti compara 2 masini, cand mergi pe sosea si nu poti depasi ? comparatia a iesit mai prost pentru ala care nu a putut depasi, nu suntem pe "categorii" si nu te lasa sa te inscri la categoria de 2L daca ai turbo.. e vorba de viata de zi cu zi...

 

Caline78: probabil ca tu esti in a 4-a la 3000 rpm, si el este in a 4-a la 2500 rpm.. si cand o calci tu nu-i tot una ca si cand o calca ala din diesel, asta e singura explicatie..

mi se pare foarte distractiv cand vin astia de zic ca nu poti compara un motor cu altu, cand calin78 se confrunta cu situatia asta :)) si ca nu trebuie comparate, pai inseamna ca pe sosea daca ai 320i.. si ai in fata un 320d.. nu il depasesti...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

ce conteaza ?

 

Si eu ma trezesc ca este cate-un mondeo 2006-2007 1,9, 2,0 TDI, si nu-l pot depasi pe drum.... eu fiind in a 5-a... la 2000 rpm, si din lene nu schimb viteza....si el disperat retrogradeaza 1-2 trepte sa nu ma lase.... de obicei pe astia.. ii las in pace... in sensu ca incetinesc sa se faca distanta intre noi, dupa care tot in a 5-a .. accelerez, si-l iau din zbor, de poate retrograda cate trepte vrea ca nu mai are cum sa recupereze diferenta de viteza instantaneu.. asta este..lenea ma omoara...

Link to comment
Share on other sites

Pai nu se numeste "m-au facut" la o depasire. Nu puteai depasi ca nu te-o lasat aia si tu erai prea increzator.

 

Lifestyle, vezi ca si dieselul consuma in forja. Si calin zicea de motor diesel versus benzina, nu zicea ce motoare. Sustin sus si tare ca nu se pot compara masinile cu motor aspirat versus turbo. Ca sa nu mai zicem ca cele aspirate pe benzina tin piept sau bat motoare turbo pe motorina. Deci e clar ca benzina rules.

 

Eu nu am sa imi iau diesel deoarece nu imi place trepidatul, nu imi place bagatul in scaun pt 3 secunde, ca apoi tre sa schimb, nu imi place motorul mai greu, sunetul si lista poate continua. Iar cu consumul, nu e asa cum crede lumea, ca ai diesel si gata, generezi cascaval. In forja orice masina consuma mai mult, iar diferenta de 1,5 - 2 litri nu mi se pare atragatoare, la cat umblu eu.

 

Din cate am citit, BMW va scoate modele in 4 cilindri, benzina, turbo. Povestim atunci.

Link to comment
Share on other sites

ce conteaza ?

 

Si eu ma trezesc ca este cate-un mondeo 2006-2007 1,9, 2,0 TDI, si nu-l pot depasi pe drum.... eu fiind in a 5-a... la 2000 rpm, si din lene nu schimb viteza....si el disperat retrogradeaza 1-2 trepte sa nu ma lase.... de obicei pe astia.. ii las in pace... in sensu ca incetinesc sa se faca distanta intre noi, dupa care tot in a 5-a .. accelerez, si-l iau din zbor, de poate retrograda cate trepte vrea ca nu mai are cum sa recupereze diferenta de viteza instantaneu.. asta este..lenea ma omoara...

 

da, 1.9 sau 2.o tdi dar tu ai un e39 525d. Daca ai avea un 520d e39? credca s-ar rade aia cu mondeo sau passat

Link to comment
Share on other sites

iara altu.. cum nu poti compara 2 masini, cand mergi pe sosea si nu poti depasi ? comparatia a iesit mai prost pentru ala care nu a putut depasi, nu suntem pe "categorii" si nu te lasa sa te inscri la categoria de 2L daca ai turbo.. e vorba de viata de zi cu zi...

eu vb de comparatii intre performantele motoarelor, pe strada e altceva... daca pe masina nu scrie nimic de unde stii ce are sub capota? :)

Link to comment
Share on other sites

Pai atunci hai sa raspundem: motorul diesel cu 140 cp e mai puternic ca si motorul pe benzina cu 116 cp. Ete am facut lumina!

 

Si eu ma dau cu masina prietenei, un Seat Ibiza 1,9 TDI 131 cp si zic ca uite ce te impinge in scaun. DAR, la o liniuta sau o "comparare" de a voastra, pana schimb eu in seat( ca deh, orice minune tine 3 secunde), benzinaru tot accelereaza si ma lasa in spate.

 

Totul e ok pana se compara masini de aceeasi putere, nu? Degeaba compari 100 cu 140, la masini de aceeasi talie.

 

@remus ratiu: nu o tot ameti cu ceea ce putem cumpara, ca nu e la subiect deloc.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Pai nu se numeste "m-au facut" la o depasire. Nu puteai depasi ca nu te-o lasat aia si tu erai prea increzator.

 

Lifestyle, vezi ca si dieselul consuma in forja. Si calin zicea de motor diesel versus benzina, nu zicea ce motoare. Sustin sus si tare ca nu se pot compara masinile cu motor aspirat versus turbo. Ca sa nu mai zicem ca cele aspirate pe benzina tin piept sau bat motoare turbo pe motorina. Deci e clar ca benzina rules.

 

Eu nu am sa imi iau diesel deoarece nu imi place trepidatul, nu imi place bagatul in scaun pt 3 secunde, ca apoi tre sa schimb, nu imi place motorul mai greu, sunetul si lista poate continua. Iar cu consumul, nu e asa cum crede lumea, ca ai diesel si gata, generezi cascaval. In forja orice masina consuma mai mult, iar diferenta de 1,5 - 2 litri nu mi se pare atragatoare, la cat umblu eu.

 

Din cate am citit, BMW va scoate modele in 4 cilindri, benzina, turbo. Povestim atunci.

 

Vlad :) si dieselul in blana consuma... consuma 7-9% cel putin eu la al meu consum pe autostrada nu am vazut mai mare de 8% :) pe cand un benzinar in forja.. consuma peste 12% daca-i dai...deci daca cel cu diesel insista, castiga cursa, ca benzinaru alimenteaza intre timp.

 

Calin zicea de masina lui ... banuiesc ca nu e surprins ca-l face cate-un 530d... se plangea ca-l fac 320d sau tdi-uri de 1,9, 2.0 ..... mi se pare absurd sa ma plang ca m-a facut pe drum un A8 4,2 benzina..

 

Referitor la tinutu pieptului, atitudinea aia.. ca desi era schiop am reusit sa ajung pe locu 2, este o atitudine tipic romaneasca, locu 2 inseamna infragere :)

Referitor la trepidat, nici mie nu-mi place trepidatul, la intalnire, am invitat in masina pe cel putin 2 colegi de pe forum sa puna mana pe volan, schimbator, pe ce vor ei sa incerce sa simta trepidatii... daca vede careva din cei care au intrat in masina, ii rog sa posteze adevarul fie bun sau rau referitor la trepidatiile din masina mea.

 

Referitor la diferenta de consum si cat mergi tu, daca mergi putin, normal, dar la cat merg eu, si nu merg mai mult de 30.000 pe an, conteaza mult ca fac 400 km in 4 ore, ..faceam ca acuma-s camere si radare.... si si dupa 800 de km.. facut in 4+4 ore.. raman cu 30 de L in rezervor...

si diferenta de consum intre un 320d si un 320i.. la regim de mers in forja eu zic ca este peste 4L... 320d.. ia un 8 mediu si benzinarul, peste 10-11%. mediu... si nu ma refer la "depasiri de pe loc" ci la mers pe autostrada 160-180... continuu.... dieselu merge la viteza asta cu 8 zic eu... benzinaru... eu zi ca peste 10% lejer...

 

Vlad.. ca sa lasi in spate pe cineva.. trebuie sa fii in fata lui, pana ajungi tu la 5000 rpm... desi dieselul trebuie sa schimbe viteza, dieselul e in fata.. schimba viteza si ii da span, si apoi schimbi si tu viteza si iara aceeasi poveste 3000-5000 repaus.. nu are rost sa povestim, ca oricum mi se rupe de liniute si alte treburi pe sosele, pe autostrada ma descurc... da ideea in sine... ti-am zis... daca mi-e lene sa schimb din a 5-a.. nu depasesc pe nimeni pe sosele.

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

si iarasi multi isi dau doar cu presupusul;nu mai vorbiti prostii,conduceti motorizari similare si abia apoi veniti cu pareri;de fapt si asta e un fapt relativ caci trebuie sa cunosti bine masina(dpdv al performantelor optime in functie de plaja de turatii)ca sa poti formula o parere concreta;am mai scris si prin alte posturi ca eu conduc un e46 320i iar tatal meu un e39 525d(cunosc foarte bine si masina asta-de altfel fara probleme)si am incercat sa fac o comparatie intre ele;si eu am fost relativ confuz caci difera foarte mult ,dar cred ca se poate concluziona o oarecare egalitate dpdv al performantelor;pare-mi-se ca de la 100 la 160km/h accelereaza mai bine 525d iar de la 160km/h in sus mai bine 320i;eu personal prefer benzinarul.
Link to comment
Share on other sites

eu la al meu consum pe autostrada nu am vazut mai mare de 8% :)

 

Inseamna ca iti este defect :)

 

 

Te contrazic cu viteza pe autostrada: eu am venit cu a mea si imi arata 9% consum, si am tinut-o in jurul valorii de 160. 180 mai rar. Deci este un litru.

 

Iar cu treaba pana ajung la 5000: am mai citit aici pe forum ca pana ajuuuungi la 5000 .... Ajungi repede, sa stii :)

Link to comment
Share on other sites

Pai atunci hai sa raspundem: motorul diesel cu 140 cp e mai puternic ca si motorul pe benzina cu 116 cp. Ete am facut lumina!

Totul e ok pana se compara masini de aceeasi putere, nu? Degeaba compari 100 cu 140, la masini de aceeasi talie.

 

pai nu prea ai facut lumina, e simplu 140 e mai mare ca 116. Dar ma refeream strict la aceeasi capacitate cilindrica.

Inca o chestie, mai demult am avut un Golf4 de 101cai. Poti sa-l compari cu 318i de 116cai? in veci, aia 101 cai trag mai bine ca cei 116 de pe treiar.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

si iarasi multi isi dau doar cu presupusul;nu mai vorbiti prostii,conduceti motorizari similare si abia apoi veniti cu pareri;de fapt si asta e un fapt relativ caci trebuie sa cunosti bine masina(dpdv al performantelor optime in functie de plaja de turatii)ca sa poti formula o parere concreta;am mai scris si prin alte posturi ca eu conduc un e46 320i iar tatal meu un e39 525d(cunosc foarte bine si masina asta-de altfel fara probleme)si am incercat sa fac o comparatie intre ele;si eu am fost relativ confuz caci difera foarte mult ,dar cred ca se poate concluziona o oarecare egalitate dpdv al performantelor;pare-mi-se ca de la 100 la 160km/h accelereaza mai bine 525d iar de la 160km/h in sus mai bine 320i;eu personal prefer benzinarul.

 

crtir: ce roti ai pe 525d si ce roti ai pe 320i.. 525d-u meu accelereaza de pe la 120 km/h constant pana la 210 km/h de la 210 km/h o ia mai incet pana la aprox 220... de aici deduc, ca 320i-u accelereaza mai incet de la 100 la 160 decat 525d-ul, dar prin ceva minune tehnologica de la 160 in sus se schimba ceva si accelereaza mai tare. eu suspectez ca 525d-ul are roti pe 15" si pe 320i ai pe 16" -17"... dar oricum, pentru mine e irelevant, ca is la egalitate masinile, cand ma duc pe drum, daca soferu din fata doarme pe el il depasesc, dar daca de ex. eu merg cu 140 si cel din fata merge cu 130... nu ma stresez foarte tare sa-l depasesc, important e sa mearga constant..

 

Vlad: nu are eroare, vorbesc de consum verificat la pompa, deci drumu ala.. de 400 km, in 4 ore dus intors 800 km, ii fac cu consum de 6,1 in bord, 6,3-6,5 la pompa... cand am zis 160-180.. m-am referit la 220 km in 1h 25 minute.. credca am avut mai putin de 170 doar la iesire din budapesta si la granita intre ungaria si austria... in general 180-200, si la 180 km/h am fost depasit de toyota avensis...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Mai Lifestyle, vad ca nu pierzi o ocazie sa ridici in slavi masina ta 525D, sau sa subliniezi cat de tare "face" un 320 D 320 i-ul!

Bun... atunci hai sa-ti spun ceva. Masina ta are motor de 2.500 cmc SUPRAALIMENTAT si are 163 CP, iar masina mea are 2.500 cmc ASPIRAT si are 192 CP. In alta ordine de idei, atat la liniuta, cat si in mers, cat si in marsalier sau cum vrei tu iti dau cel putin 3 tiruri! Deci mai tempereaza-te un pic si nu mai fii atat de subiectiv! :)

btw: 525D 0-100=8.9S

325 i 0-100=7.1S

Link to comment
Share on other sites

Pai depinde. Cei 101 cai sunt din ce cilindree? Cat era de obosit motorul de pe 318?

E o chestie relativa ce spui tu. Si asa nu o sa poti face niciodata o comparatie.

 

Parerea mea: benzina e mai puternica, la aceeasi cilindree.

Acum am ajuns sa dezbatem Diesel vs Benzina. Si multi sunt adepti ai motorinei, datorita consumului. Nu neg, e mai economic. Dar in ultima vreme, dieselurile au tot evoluat in putere, datorita faptului ca au turbo.

 

Daca tot vrei sa compari, compara 1,9 SDI cu 1,9 de pe masina ta :)

 

@lifestyle: eu nu ziceam de medie, eu ziceam de consumul instant la viteze de genu 180.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Cand va aud ca, cu benzinarul depasesti cum trebuie numai la 5000-6000 de ture pe sosea, innebunsc. Eu cu 316i-ul meu de 116CP depasesc pe la 4500 max in dreapta inferioara - 5000 in cazurile mai grave :) Si chiar si cu motorizarea asta, depasesc majoritatea masinilor sau merg intins (de se tine destul de greu un Leon FR de mine, de exemplu). Acum depinde si de cum conduci masina si cum ii exploatezi capabilitatile pe sosea, nu tine doar de motorizari si chestii de genul asta.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.