Jump to content

Motoru diesel este mai puternic ca unul pe benzina?


Calin

Recommended Posts

330i e92

Acceleraţie 80-120 km/h ĂŽn treapta 4/5 (in s) 6.1/7.6

 

330d e 92

 

Acceleraţie 80-120 km/h ĂŽn treapta 4/5 (in s) 4.9/6.3

 

Trageti voi concluziile :)

Care ar fi ele?

Nu are sens sa compari in felul asta, ar trebui comparat 80-120 indiferent de treapta. Si de ce sa compar la treapta a 4-a, hai la a 3-a si a 2-a...

@Remus: Cea mai proasta comparatie care se putea...motorul pe benzina e motor e turatie, cel diesel nu ! Incearca sa mergi cu un diesel in regim sport sch >4000-4500 sa vezi cate probleme iti apar.

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Si mai este inca o problema care nu s-a abordat aici, 60% dintre soferii cu masini pe benzina pe care ii stiu considera ca este sacrilegiu sa turezi motorul pana in 6000, 6500 ture ( ca explodeaza motorul, ca nu stiu ce si nu stiu cum). Isi cumpara masina de x cai , dar uita sa mai citeasca ca puterea aia e la 6000 ture. In consecinta se planga ca si-au "furat-o" de la x si y, de bagat la liniute pe la semafoare se baga dar uita sa mai si conduca.

Parerea mea este ca daca tot vrei sa faci concurs si sa demonstrezi ceva macar "ciupeste-o" corespunzator, macar sa te faci de ras cat mai onorabil cu putinta. Daca stai in a-4-a la 2000 ture la 60 ora, si vezi ca vine inamicul degeaba calci pedaua la fund ca doar nu e V12, dai a -2 o sa urce la 4000 ture si dupa aia o vezi ca trage cand o pui la podea.

Ca sa nu mai zic ca am auzit niste perle de tipul : El cu 316 si-o fura grav de la o Calibra si dupa aia spunea contrariat " Pai ce domne calu putere de BMW se compara cu ala obosit de Opel".

Link to comment
Share on other sites

Mai Lifestyle, vad ca nu pierzi o ocazie sa ridici in slavi masina ta 525D, sau sa subliniezi cat de tare "face" un 320 D 320 i-ul!

Bun... atunci hai sa-ti spun ceva. Masina ta are motor de 2.500 cmc SUPRAALIMENTAT si are 163 CP, iar masina mea are 2.500 cmc ASPIRAT si are 192 CP. In alta ordine de idei, atat la liniuta, cat si in mers, cat si in marsalier sau cum vrei tu iti dau cel putin 3 tiruri! Deci mai tempereaza-te un pic si nu mai fii atat de subiectiv! :)

btw: 525D 0-100=8.9S

325 i 0-100=7.1S

 

plus ca ai si harman kardon, exagerezi domle, 525d-u meu este un amarat de diesel, utilaj agricol, de care ma folosesc, pe langa asta e si vechi in comparatie cu masina ta, sunt convins ca ma faci la orice liniuta... cum l-ai facut si pe Costa.. din cate tin minte... v-ati intalnit odata sa va intreceti, sau cel putin el te-a asteptat...

 

Pe un drum bucuresti viena, sigur ajung inaintea ta ...

Vlad consum instant la 180 pot sa am si 6 si 4%.. conteaza consumul de la 100 la 180.. ca ala e mai mare..... ca la 180 il tin la 6%.. fac poza promit data viitoare cand am drumuri, fac poze... daca ai avea drumuri de facut.. te-ar surprinde consumu la un diesel.

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Ai perfecta dreptate, dar lumea se incinge peaici si mai pluseaza in turatii. Evident ca daca pleci in depasire la 5k rpm, tre sa schimbi cand esti in depasire, ceea ce nu e prea indicat.

 

Si eu tot asa fac, inainte sa depasesc schimb treapta ca sa ma aflu pe la 3500 - 4000 rpm.

 

Alexxx, nu fi asa rau. Lifestyle vrea sa zica altceva si are perfecta dreptate. Un diesel( si normal ca il da exemplu pe al lui, ca doar ala il are) e mai elastic in acceleratiile in anumite trepte(4,5) fata de benzina. Pur si simplu face benzina aspirata, datorita turbo-ului. El ramane in treapta 5 si poate creste f repede viteza de rulare. Dar costul "lenii" lui :)(fara suparare, dar tu ai zis-o :) ) este consumul in plus, deoarece pompa baga mai multa motorina si durata ajungerii vitezei dorite e mai mare ca intr-o treapta mai mica.

 

@lifestyle: eu de ce zic de consum mare la 180. Am mersu cu masina prietenei, seatu vietii, si la 180 aveam consum mare. Clar peste 6. Undeva la 9 si ceva, 10. Dar ma refer tinut 180, ca is de acord, daca lasi usooor din pedala, consumul scade.

 

Inca ceva: de cand am cruise control, am facut cateva drumuri si m-a surprins consumul. Sincer, scade simtitor consumul cu cruise control.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

motorul pe benzina e motor e turatie, cel diesel nu ! Incearca sa mergi cu un diesel in regim sport sch >4000-4500 sa vezi cate probleme iti apar.

 

ce se poate intampla? steptronicu de pe e39d nu acolo schimba? la rosu?

Ce se poate intampla...poate ne ajuta un mecanic cu niste informatii mai exacte. In principiu cand schimbi o viteza cu cap dai in treapta superioara la o tutarie astfel incat turatia din acea treapta superioara sa fie peste turatia de cuplu maxim. Deci eu cand schimb viteza in regim sport la benzinar schimb astfel incat turatia sa imi ramana peste 4000rpm, in cazul asta comparatia de mai sus e inutila.

Link to comment
Share on other sites

Ai perfecta dreptate, dar lumea se incinge peaici si mai pluseaza in turatii. Evident ca daca pleci in depasire la 5k rpm, tre sa schimbi cand esti in depasire, ceea ce nu e prea indicat.

 

Si eu tot asa fac, inainte sa depasesc schimb treapta ca sa ma aflu pe la 3500 - 4000 rpm.

 

Alexxx, nu fi asa rau. Lifestyle vrea sa zica altceva si are perfecta dreptate. Un diesel( si normal ca il da exemplu pe al lui, ca doar ala il are) e mai elastic in acceleratiile in anumite trepte(4,5) fata de benzina. Pur si simplu face benzina aspirata, datorita turbo-ului. El ramane in treapta 5 si poate creste f repede viteza de rulare. Dar costul "lenii" lui :)(fara suparare, dar tu ai zis-o :) ) este consumul in plus, deoarece pompa baga mai multa motorina si durata ajungerii vitezei dorite e mai mare ca intr-o treapta mai mica.

 

 

Nici n-are rost sa povestim de situatia unui 525d de 193 cp si 325i-ul lui Alexx...525d.. de 193 cp care face 530d-u de 193 cp.... datorita softului. si a felului brutal in care accelereaza :) da astea-s povesti pentru alta data.

 

De la D trec, cand trec la 3.0-3,5i porsche, sau BMW 5.0 i...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Nici n-are rost sa povestim de situatia unui 525d de 193 cp si 325i-ul lui Alexx...525d.. de 193 cp care face 530d-u de 193 cp.... datorita softului. si a felului brutal in care accelereaza :) da astea-s povesti pentru alta data.

 

De la D trec, cand trec la 3.0-3,5i porsche, sau BMW 5.0 i...

Nu inteleg la ce te referi! Mi se pare ca esti penibil! Cand nu mai argumente pro-diesel treci la atacuri la persoana!

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Inca o chestie, mai demult am avut un Golf4 de 101cai. Poti sa-l compari cu 318i de 116cai? in veci, aia 101 cai trag mai bine ca cei 116 de pe treiar.

in cazul asta este doar o impresie pt ca VW golf fiind diesel are rapoartele transmisiei mult mai scurte fata de un 318i si simti altfel cuplul in masina dar daca te uiti pe bord ai sa vezi ca tr a2a se termina undeva la 70km/h iar a3a pe la 120-130 (sau mai putin)

Link to comment
Share on other sites

Asa este alex, sunt penibil, nu ti se pare normal sa ma faci tinand cont ca ai 30 cp in plus si vreo 100-200 km in minus la masina ?

Deci sa trag concluzia ca daca tu nu ma intelegi sunt eu penibil ? :)

Totusi imi mentin parerea ca intr-un Bucuresti- Viena te pierd in spate pe la Budapesta..... daca nu chiar pe la negreni.

 

 

Alexxx sa-ti mai spun o treaba penibila ... fa un calcul matematic... la care ii punem titlu "Placerea de a conduce"

30.000 km/an facuti de mine transforma-i in ore... si apoi 10.000 km/an .. facuti de tine transforma-i in ore...

 

Pentru mine asta are relevanta...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Acuma, ce zic eu: nu sre rost sa o luam personal si sa ne atacam intre noi. Este normal sa iti iei masina diesel, mai ales daca ai drumuri multe de facut. Ai multa putere la un consum mai mic(ignoram costurile intretinerii, nu fac parte din subiectul discutiei).

 

La fel, cine are putin de umblat, i se pare normal sa isi ia un benzinar. Tine de dorintele si nevoile fiecaruia.

 

O comparare intre cele doua se paote face, ca doar poti compara si o rosie cu un satelit. Dar pointless. Benzina arde mai repede ca motorina, deci intotdeauna benzina va fi mai puternica.

 

Eu ma duc la somn, da maine de la lucru direct pe topic intru :)

Noapte buna!

Link to comment
Share on other sites

si iarasi multi isi dau doar cu presupusul;nu mai vorbiti prostii,conduceti motorizari similare si abia apoi veniti cu pareri;de fapt si asta e un fapt relativ caci trebuie sa cunosti bine masina(dpdv al performantelor optime in functie de plaja de turatii)ca sa poti formula o parere concreta;am mai scris si prin alte posturi ca eu conduc un e46 320i iar tatal meu un e39 525d(cunosc foarte bine si masina asta-de altfel fara probleme)si am incercat sa fac o comparatie intre ele;si eu am fost relativ confuz caci difera foarte mult ,dar cred ca se poate concluziona o oarecare egalitate dpdv al performantelor;pare-mi-se ca de la 100 la 160km/h accelereaza mai bine 525d iar de la 160km/h in sus mai bine 320i;eu personal prefer benzinarul.

 

crtir: ce roti ai pe 525d si ce roti ai pe 320i.. 525d-u meu accelereaza de pe la 120 km/h constant pana la 210 km/h de la 210 km/h o ia mai incet pana la aprox 220... de aici deduc, ca 320i-u accelereaza mai incet de la 100 la 160 decat 525d-ul, dar prin ceva minune tehnologica de la 160 in sus se schimba ceva si accelereaza mai tare. eu suspectez ca 525d-ul are roti pe 15" si pe 320i ai pe 16" -17"... dar oricum, pentru mine e irelevant, ca is la egalitate masinile, cand ma duc pe drum, daca soferu din fata doarme pe el il depasesc, dar daca de ex. eu merg cu 140 si cel din fata merge cu 130... nu ma stresez foarte tare sa-l depasesc, important e sa mearga constant..

 

Vlad: nu are eroare, vorbesc de consum verificat la pompa, deci drumu ala.. de 400 km, in 4 ore dus intors 800 km, ii fac cu consum de 6,1 in bord, 6,3-6,5 la pompa... cand am zis 160-180.. m-am referit la 220 km in 1h 25 minute.. credca am avut mai putin de 170 doar la iesire din budapesta si la granita intre ungaria si austria... in general 180-200, si la 180 km/h am fost depasit de toyota avensis...

 

 

pe 525d: model de jante:radialspeiche 48 anvelope continental 225/55/r16

pe 320i: ---"----"----"--- sternspeiche 45 ----"---- pirelli 205/55/r16

http://www.auto-hillenbrand.de/Winter/BMW%203er.html

Link to comment
Share on other sites

si iarasi multi isi dau doar cu presupusul;nu mai vorbiti prostii,conduceti motorizari similare si abia apoi veniti cu pareri;de fapt si asta e un fapt relativ caci trebuie sa cunosti bine masina(dpdv al performantelor optime in functie de plaja de turatii)ca sa poti formula o parere concreta;am mai scris si prin alte posturi ca eu conduc un e46 320i iar tatal meu un e39 525d(cunosc foarte bine si masina asta-de altfel fara probleme)si am incercat sa fac o comparatie intre ele;si eu am fost relativ confuz caci difera foarte mult ,dar cred ca se poate concluziona o oarecare egalitate dpdv al performantelor;pare-mi-se ca de la 100 la 160km/h accelereaza mai bine 525d iar de la 160km/h in sus mai bine 320i;eu personal prefer benzinarul.

 

crtir: ce roti ai pe 525d si ce roti ai pe 320i.. 525d-u meu accelereaza de pe la 120 km/h constant pana la 210 km/h de la 210 km/h o ia mai incet pana la aprox 220... de aici deduc, ca 320i-u accelereaza mai incet de la 100 la 160 decat 525d-ul, dar prin ceva minune tehnologica de la 160 in sus se schimba ceva si accelereaza mai tare. eu suspectez ca 525d-ul are roti pe 15" si pe 320i ai pe 16" -17"... dar oricum, pentru mine e irelevant, ca is la egalitate masinile, cand ma duc pe drum, daca soferu din fata doarme pe el il depasesc, dar daca de ex. eu merg cu 140 si cel din fata merge cu 130... nu ma stresez foarte tare sa-l depasesc, important e sa mearga constant..

 

Vlad: nu are eroare, vorbesc de consum verificat la pompa, deci drumu ala.. de 400 km, in 4 ore dus intors 800 km, ii fac cu consum de 6,1 in bord, 6,3-6,5 la pompa... cand am zis 160-180.. m-am referit la 220 km in 1h 25 minute.. credca am avut mai putin de 170 doar la iesire din budapesta si la granita intre ungaria si austria... in general 180-200, si la 180 km/h am fost depasit de toyota avensis...

 

 

pe 525d: model de jante:radialspeiche 48 anvelope continental 225/55/r16

pe 320i: ---"----"----"--- sternspeiche 45 ----"---- pirelli 205/55/r16

http://www.auto-hillenbrand.de/Winter/BMW%203er.html

 

pune-ti roti pe 320i :)), vrei sa o dau in explicatii penibile, gen... cauciucu pe 525d.. e mai lat.. accelereaza mai greu ? :))), n-are rost ca nu e relevant si nu mai are rost sa o lungesc, am postat mai sus.. ce are importanta pentru mine la masina...

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva...daca ar fi sa iei un diesel si sa circuli in regim sport 4000-4500 60-70% din timp la ce costuri de intretinere va ganditi ? Este cineva aici care poate spune cu mana pe inimca ca forjeaza un diesel aproape de fiecare data cand iese cu ea din parcare si nu are absolut nicio problema de ordin tehnic ? Eu o forjez 70-80% din timp, nu este zi in care sa nu schimb macar de cateva ori pe la 6500rpm, astazi in parcare la carrefour de 3 ori i-am dat scart din care de 2 ori am ajuns la 7000....masina o am de 1 ani si ceva si nu am schimbat la motor decat o garnitura amarata de cauciuc care a costat 93lei pe original..... Trageti voi concluziile.
Link to comment
Share on other sites

Inca ceva...daca ar fi sa iei un diesel si sa circuli in regim sport 4000-4500 60-70% din timp la ce costuri de intretinere va ganditi ? Este cineva aici care poate spune cu mana pe inimca ca forjeaza un diesel aproape de fiecare data cand iese cu ea din parcare si nu are absolut nicio problema de ordin tehnic ? Eu o forjez 70-80% din timp, nu este zi in care sa nu schimb macar de cateva ori pe la 6500rpm, astazi in parcare la carrefour de 3 ori i-am dat scart din care de 2 ori am ajuns la 7000....masina o am de 1 ani si ceva si nu am schimbat la motor decat o garnitura amarata de cauciuc care a costat 93lei pe original..... Trageti voi concluziile.

 

Da si ITP-u ti-l iei pe spaga....

Link to comment
Share on other sites

Din ce zice lumea, e bine sa schimbi la diesel turbo peste 3000 ca sa nu ai probleme cu turbina.

Si inca un fapt cert este ca motoarele diesel sunt mult mai solid construite ( blocul motor) decat cele pe benzina, deci rezista la socuri termice mult mai bine, atunci nu vad ce probleme ar putea apare la diesel mai mult ca la benzina in forja ?

Teoretic mai multe probleme ar aparea la benzina, pentru ca turatia este mai mare, 6000-7000 fata de max 5000, uzura cutiei si a diferentialului e clar dependenta de turatie.

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva...daca ar fi sa iei un diesel si sa circuli in regim sport 4000-4500 60-70% din timp la ce costuri de intretinere va ganditi ? Este cineva aici care poate spune cu mana pe inimca ca forjeaza un diesel aproape de fiecare data cand iese cu ea din parcare si nu are absolut nicio problema de ordin tehnic ? Eu o forjez 70-80% din timp, nu este zi in care sa nu schimb macar de cateva ori pe la 6500rpm, astazi in parcare la carrefour de 3 ori i-am dat scart din care de 2 ori am ajuns la 7000....masina o am de 1 ani si ceva si nu am schimbat la motor decat o garnitura amarata de cauciuc care a costat 93lei pe original..... Trageti voi concluziile.

 

Intrebi ce legatura are ITP-u ?

Are legatura, ca inseamna ca desi zici ca forja nu are nici un efect asupra masinii, ai defecte la masina pentru care nu iei ITP-u... daca ai baga bani ai lua ITP-u fara spaga.. faptu ca nu repari problemele nu inseamna ca acestea nu exista.

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva...daca ar fi sa iei un diesel si sa circuli in regim sport 4000-4500 60-70% din timp la ce costuri de intretinere va ganditi ? Este cineva aici care poate spune cu mana pe inimca ca forjeaza un diesel aproape de fiecare data cand iese cu ea din parcare si nu are absolut nicio problema de ordin tehnic ? Eu o forjez 70-80% din timp, nu este zi in care sa nu schimb macar de cateva ori pe la 6500rpm, astazi in parcare la carrefour de 3 ori i-am dat scart din care de 2 ori am ajuns la 7000....masina o am de 1 ani si ceva si nu am schimbat la motor decat o garnitura amarata de cauciuc care a costat 93lei pe original..... Trageti voi concluziile.

 

Intrebi ce legatura are ITP-u ?

Are legatura, ca inseamna ca desi zici ca forja nu are nici un efect asupra masinii, ai defecte la masina pentru care nu iei ITP-u... daca ai baga bani ai lua ITP-u fara spaga.. faptu ca nu repari problemele nu inseamna ca acestea nu exista.

Eu intr-un an de zile am bagat mai multi bani in masina mea decat si-au luat altii masini si nu poti sa imi zici mie ca nu imi intretin masina iar din moment ce nu mai am catalizatorul stock nu ma pot astepta sa imi iasa noxele lucru care nu ma deranjeaza de loc....doara nu sunt idiot sa dau bani pe un cat. sport ca sa il schimb la loc pt un amarat de ITP la care dau 50 lei de-o bere. Eu intr-un an si 2 lunide cand am masina am bagat in ea exact 8000lei. Altii isi iau masini din germania de banii astia, deci da, pot sa zic ce relevanta are ITP-ul in toata ecuatia asta ?

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva...daca ar fi sa iei un diesel si sa circuli in regim sport 4000-4500 60-70% din timp la ce costuri de intretinere va ganditi ? Este cineva aici care poate spune cu mana pe inimca ca forjeaza un diesel aproape de fiecare data cand iese cu ea din parcare si nu are absolut nicio problema de ordin tehnic ? Eu o forjez 70-80% din timp, nu este zi in care sa nu schimb macar de cateva ori pe la 6500rpm, astazi in parcare la carrefour de 3 ori i-am dat scart din care de 2 ori am ajuns la 7000....masina o am de 1 ani si ceva si nu am schimbat la motor decat o garnitura amarata de cauciuc care a costat 93lei pe original..... Trageti voi concluziile.

 

Intrebi ce legatura are ITP-u ?

Are legatura, ca inseamna ca desi zici ca forja nu are nici un efect asupra masinii, ai defecte la masina pentru care nu iei ITP-u... daca ai baga bani ai lua ITP-u fara spaga.. faptu ca nu repari problemele nu inseamna ca acestea nu exista.

Eu intr-un an de zile am bagat mai multi bani in masina mea decat si-au luat altii masini si nu poti sa imi zici mie ca nu imi intretin masina iar din moment ce nu mai am catalizatorul stock nu ma pot astepta sa imi iasa noxele lucru care nu ma deranjeaza de loc....doara nu sunt idiot sa dau bani pe un cat. sport ca sa il schimb la loc pt un amarat de ITP la care dau 50 lei de-o bere. Eu intr-un an si 2 lunide cand am masina am bagat in ea exact 8000lei. Altii isi iau masini din germania de banii astia, deci da, pot sa zic ce relevanta are ITP-ul in toata ecuatia asta ?

 

deci... pana la urma aia 8000 de lei pe ce i-ai dat, referitor de ITP si catalizator iti dau dreptate, mai bine dai spaga.

 

PS cu 2000 de euro.. intr-un an.. pot sa-i dau blana cat vreau eu la masina, ca aia inseamna un turbo nou + injectoare noi.... si ce o mai cadea pe la masina.

Link to comment
Share on other sites

OK, no problem...iei turbina si injectoare de 2000e dar uiti, cauciucuri/placute/discuri/etc lcruri care se distrug daca ii dai in freza anul ala.

 

Toata lumea se uita la televizor si vede masini care dau cerculete, burn-uri, liniute si tot felul de atrificii si se gandesca ca pac tac niste cauciucuri benzina/motorina si maine o luam de la capat dar nu se gandesc la diferentiale, cutii de viteze discuri si alte piese care crapa.

Link to comment
Share on other sites

Intr-un an am avut asa:

 

una bucata kit ambreiaj (doara forja nui numa benzina), 2 bucati cauciucuri + inca 2 anul asta, elemente directie, 1 schimb ulei + filtre, abonament la sectia de geometrie a serviceului la care merg, si multe altele de care nu imi amintesc acum...ca sa nu mai zic de diagnosticari regulate si pb un viitor kit ambreiaj + volanta in anul care vine...

 

Un kit de amb + manopera la un service cat de cat ajunge pe la max 1000lei, un set de cauciucuri modest ajunge pe la 2000lei, o volanta e in jur de 2500lei si zic Doamne ajuta si sper sa nu fie nevoie anul asta....sunt multe care pica... Sa nu zic de stresul la care e supus acel kit cand schimbi vitezele la 6500rpm sau la viitoarele pb care apar cand bagi drifturi....mi s-a intamplat de la drifturi sa imi rama a etriere pe spare blocate si alte porcarii....cand faci un calcul la sf de luna si vezi ca ai mers de x ori in service si ai cheltuit y bani nu o sa ti se para asa ieftin sa forjezi o masina...mai ales diza care implica pb cu turbine si injectoare de mii de iepuroi.

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.