Jump to content

Cutia SMG


alina

Recommended Posts

Alina, chiar am scris degeaba? Nu ai citit:

 

SMG e o cutie manuala. Singura diferenta fata de o cutie manuala este modul de actionare a ambreiajului. Nu se face printr-o pedala de catre sofer, ci se face electrohidraulic ,cand se comanda din padelele de la volan sau de la maneta, schimbarea de treapta.

 

Nu se deduce de aici ca nu are pedala de ambreiaj?!?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mda, nu era "din familia SMG/Selespeed/Cambiocorsa/DSG". Aia e automata.

61223[/snapback]

 

Culmea e ca eu vreau sa imi iau o Alfa 156 Selespeed, dupa ce imi vand 316i, am si dat o comanda la o firma care aduce numai italiene. As vrea eu un BMW cu SMG dar nu am bani de asa ceva. M-a cam pus pe ganduri disconfortul unei cutii de genul asta, mai ales ca 90% folosesc masina in oras. Credeam a e superfun un SMG.

Link to comment
Share on other sites

sa sti ca ideea imi surade , mai ramane de vazut daca ma pot obisnuii si tot ceea ce inseamna restul .......  :blink:

61232[/snapback]

De obisnuit te poti obisnui. Trebuie insa sa stii cum vrei sa conduci masina, sa iei in calcul unde o sa o folosesti mai mult. In oras nu o sa radiezi de fericire, dar condusul in afara o sa-ti aduca pe fata un zambet pana la urechi, cam asa de mare: :)
Link to comment
Share on other sites

Culmea e ca eu vreau sa imi iau o Alfa 156 Selespeed, dupa ce imi vand 316i, am si dat o comanda la o firma care aduce numai italiene.  As vrea eu un BMW cu SMG dar nu am bani de asa ceva. M-a cam  pus pe ganduri disconfortul unei cutii de genul asta, mai ales ca 90% folosesc masina in oras. Credeam a e superfun un SMG.

61233[/snapback]

 

Hai, ca nu e chiar asa de rau. Comparatia era cu un Steptronic si faptul ca la o manuala poti controla cat de repede se lasa ambreiajul, dar nu e dureros. E doar ceva mai inconfortabil. Nu e de rau.

 

De obisnuit te poti obisnui. Trebuie insa sa stii cum vrei sa conduci masina, sa iei in calcul unde o sa o folosesti mai mult. In oras nu o sa radiezi de fericire, dar condusul in afara o sa-ti aduca pe fata un zambet pana la urechi, cam asa de mare: :blink:

61234[/snapback]

 

Clar te poti obisnui Alina. Eu contestam ca iti va placea, dar imi bazam opinia pe presupuneri.

Link to comment
Share on other sites

Culmea e ca eu vreau sa imi iau o Alfa 156 Selespeed, dupa ce imi vand 316i, am si dat o comanda la o firma care aduce numai italiene.  As vrea eu un BMW cu SMG dar nu am bani de asa ceva. M-a cam  pus pe ganduri disconfortul unei cutii de genul asta, mai ales ca 90% folosesc masina in oras. Credeam a e superfun un SMG.

61233[/snapback]

Azi am condus o Selespeed, eram curios si am fost la un amic la Fiat, si pot sa-ti spun ca este doar putin sub SSG. Masina schimba finut de tot pe cand a mea e brutala (da'mi place asa!), e usor mai lenta, undeva intre normal si sport de la SSG. Am avut vaga senzatie ca pe city nu modifica timpul de schimb - poate stii tu mai multe. Oricum, mult mai bine decat ma asteptam. E mai "inofensiva" in oras decat SSG. Dezamagirea a venit insa de la tractiune :blink: Fatza-i tot fatza, patineaza etc.
Link to comment
Share on other sites

Credeam a e superfun un SMG.

61233[/snapback]

Ah, si mi-a scapat, scuze - *este* superfun un SMG sau SSG! Daca fun vrei, asta o sa ai din plin, vorbesc cat se poate de serios. Trebuie sa mai inghiti pe ici pe colo imperfectiuni insa - eu le suport fara probleme.
Link to comment
Share on other sites

Azi am condus o Selespeed, eram curios si am fost la un amic la Fiat, si pot sa-ti spun ca este doar putin sub SSG. Masina schimba finut de tot pe cand a mea e brutala (da'mi place asa!), e usor mai lenta, undeva intre normal si sport de la SSG. Am avut vaga senzatie ca pe city nu modifica timpul de schimb - poate stii tu mai multe. Oricum, mult mai bine decat ma asteptam. E mai "inofensiva" in oras decat SSG. Dezamagirea a venit insa de la tractiune :blink: Fatza-i tot fatza, patineaza etc.

61236[/snapback]

 

N-am avut ocazia sa conduc. Am inteles ca nici nu trebuie sa iei piciorul de pe acceleratie, schimba foarte rapid.

De fapt de multa vreme imi place 156-le, iar acuma cand nu pot sari momentan la o masina mai scumpa decat 316-le, vreau ceva care sa ma scoata din plictiseala asta zilnica in care ma tine 316-le. Si daca tot e sa iau un 156, vreau numai una cu selespeed, iar daca nu imi gasesc, nu imi mai iau si raman cu 316-le. Partea proasta e ca nu e pusa decat pe motorul 2.0 JTS de 155 de cai, si asta are Euro 3 din 09.2000, si e o gaura imensa intre preturi, ce e sub anul 2000 costa pe la 6 mii si ce e 2001 sare de 10 mii.

La tractiune m-am gandit si eu, ca e cam naspa. Singurul avantaj e ca seleesped vine foarte dotata, cam toate optiunile posibile, la un pret mult mai mic ca un BMW dotat la fel. Iar dezavantajul e ca nu sunt fiabile.

Link to comment
Share on other sites

N-am avut ocazia sa conduc. Am inteles ca nici nu trebuie sa iei piciorul de pe acceleratie, schimba foarte rapid.

De fapt de multa vreme imi place 156-le, iar acuma cand nu pot sari momentan la o masina mai scumpa decat 316-le, vreau ceva care sa ma scoata din plictiseala asta zilnica in care ma tine 316-le. Si daca tot e sa iau un 156, vreau numai una cu selespeed, iar daca nu imi gasesc, nu imi mai iau si raman cu 316-le. Partea proasta e ca nu e pusa decat pe motorul 2.0 JTS de 155 de cai, si asta are Euro 3 din 09.2000, si e o gaura imensa intre preturi, ce e sub anul 2000 costa pe la 6 mii si ce e 2001 sare de 10 mii.

La tractiune m-am gandit si eu, ca e cam naspa. Singurul avantaj e ca seleesped vine foarte dotata, cam toate optiunile posibile, la un pret mult mai mic ca un BMW dotat la fel. Iar dezavantajul e ca nu sunt fiabile.

61239[/snapback]

Ai PM.
Link to comment
Share on other sites

Unii cred ca eu stiu mai mult nu va pot prezenta viitorul il vom vedea impreuna dar sa schimbi un BMW 330ci pe un BMW 645i poate mai sunt si noi pe undeva stie Alina mai bine sau un BMW 650i e o mare diferenta si cred ca asa o masina e si ceva f f tare mai ales in Ro,oricum unei femei ca tine cred ca sta bine.Oricum e alata clasa diferenta destul de mare.Acum la cutii nu ar mai trebui sa zic mai nimic fiecare a scris bine in felul lui si evident fiecare ce doreste de la o masina sa fie schimbare comoda sau si rapida sa simta masina asta cred ca numai persoana care va conduce stie cum e mai bine.Mie personal imi plac cutiile manuale sa simt si sa las sa treaca puti pe rosu nu sa gandeasca un computer ce si cum.Dar comod sunt cutiile automate fie simple sau SMG sau secventiale care la o depasire sau pornire te scutesc de multe si catapulteaza asa o masina trapid si eficient la viteza dorita.Cred ca cine cumpara asa o masina nu se uita la consum dar si el se regleaza depinde de stil.Ce sa zic Alina daca vrei SMG si iti place cumpara cu un steptronic esti ceva mai repede si poate nu asa comod dar eu zic fa o proba pacat ca nu esti aici ca as organiza eu probe cu ce BMW vrei sau te-as si invata daca cumva nu te-ai descurca.Eu zic todeauna urcati todeauna in masina inainte de cumparare si vedeti singuri despre ce e mai bun.In rest nu stiu.Si sigur daca cineva imi scrie mai concret ca de exp merge la raliu vrea liniute atunci ma pot exprima mai bine dar asa in general e greu sa dau indicatii mai exacte si ca constructor de masini ma si abtin sa scriu cine stie ce eu am parerile mele iar clientul sa decida.Eu iti urez bafta si pe curand cu un nou BMW.
Link to comment
Share on other sites

Si era sa uit si explicatia ce e SMG e o cutie secventiala manuala care nu are nevoie de ambreiaj,deci schimbi practic manual fara sa apesi pe nimic si vitezele sunt in linie cum se si scria nu poti sa treci din 1 in 3 si tot asa.
Link to comment
Share on other sites

acea cutie SMG e cea mai buna la ora actuala

61160[/snapback]

 

 

Cutia SMG este bazata pe cutia mecanica normala, care este standard.Departe de "cea mai buna".

Din punct de vedere al fiabilitatii, este pe ultimul loc dupa cea steptronic si manuala.

 

Eu o gasesc potrivita numai la M3 si M5.

Dupa cum ti-au sugerat si altii ,cel mai indicat este sa te duci la un test drive.Asta pentru ca masina o sa o conduci tu, nu Schumacher :)

Pentru astfel de cutii, BMW ofera lectii de condus.Clar nu o sa conduci masina ca un instructor.

Daca iti place si vrei sa o cumperi, intereseaza-te si unde se poate repara. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Unii cred ca eu stiu mai mult nu va pot prezenta viitorul il vom vedea impreuna dar sa schimbi un BMW 330ci pe un BMW 645i poate mai sunt si noi pe undeva stie Alina mai bine sau un BMW 650i e o mare diferenta si cred ca asa o masina e si ceva f f tare mai ales in Ro,oricum unei femei ca tine cred ca sta bine.Oricum e alata clasa diferenta destul de mare.Acum la cutii nu ar mai trebui sa zic mai nimic fiecare a scris bine in felul lui si evident fiecare ce doreste de la o masina sa fie schimbare comoda sau si rapida sa simta masina asta cred ca numai persoana care va conduce stie cum e mai bine.Mie personal imi plac cutiile manuale sa simt si sa las sa treaca puti pe rosu nu sa gandeasca un computer ce si cum.Dar comod sunt cutiile automate fie simple sau SMG sau secventiale care la o depasire sau pornire te scutesc de multe si catapulteaza asa o masina trapid si eficient la viteza dorita.Cred ca cine cumpara asa o masina nu se uita la consum dar si el se regleaza depinde de stil.Ce sa zic Alina daca vrei SMG si iti place cumpara cu un steptronic esti ceva mai repede si poate nu asa comod dar eu zic fa o proba pacat ca nu esti aici ca as organiza eu probe cu ce BMW vrei sau te-as si invata daca cumva nu te-ai descurca.Eu zic todeauna urcati todeauna in masina inainte de cumparare si vedeti singuri despre ce e mai bun.In rest nu stiu.Si sigur daca cineva imi scrie mai concret ca de exp merge la raliu vrea liniute atunci ma pot exprima mai bine dar asa in general e greu sa dau indicatii mai exacte si ca constructor de masini ma si abtin sa scriu cine stie ce eu am parerile mele iar clientul sa decida.Eu iti urez bafta si pe curand cu un nou BMW.

61245[/snapback]

 

Iti multumesc Turbo-Mann , asteptam explicatia ta , sper sa fac cea mai buna alegere dar abia dupa ce voi conduce o masina dotata cu o astfel de cutie ma voi putea pronunta mai exact, in prima faza vroiam sa vad ce si cum stie ........ m-am interesat ieri si cei de la noi nu au masina cu SMG, eventual am sa incerc in Timisoara cei de acolo sigur sunt mai dotati ........

 

merci

Edited by alina
Link to comment
Share on other sites

Cutia SMG este bazata pe cutia mecanica normala, care este standard.Departe de "cea mai buna".

Din punct de vedere al fiabilitatii, este pe ultimul loc dupa cea steptronic si manuala.

 

Eu o gasesc potrivita numai la M3 si M5.

Dupa cum ti-au sugerat si altii ,cel mai indicat este sa te duci la un test drive.Asta pentru ca masina o sa o conduci tu, nu Schumacher :)

Pentru astfel de cutii, BMW ofera lectii de condus.Clar nu o sa conduci masina ca un instructor.

Daca iti place si vrei sa o cumperi, intereseaza-te si unde se poate repara. :blink:

61282[/snapback]

 

mda ......... nu ma descuraja din start referitor la reparatul cutiei , sper ca pana la a ajunge sa se instaleze vre`o problema sa fie si service-urile noastre mult mai dotate ....

Link to comment
Share on other sites

mda ......... nu ma descuraja din start referitor la reparatul cutiei , sper ca pana la a ajunge sa se instaleze vre`o problema sa fie si service-urile noastre mult mai dotate ....

61296[/snapback]

:blink: Service-urile noastre mult mai dotate? Dotate cu ce? Creierul mecanicilor din service necesita un "update". "Bavaria" are dreptate, inainte sa o cumperi intereseaza-te si unde o poti repara. La AB nici sa nu te gandesti sa ti-o repare. Dupa 5 programari , timp pierdut, bani dati aiurea, nu au fost capabili sa-mi repare cutia.

Nu incerc sa te descurajez, dar problemele apar uneori si in primii 1000 km. SMG-ul este superb, totul pana apar mici defectiuni si o duci la AB (ca in alta parte nu ai unde)...dupa aceea incepe show-ul....

Link to comment
Share on other sites

GuestX mai bine il rugai pe Turbo-Mann pana la urma sa iti recomande un service din Germania si te duceai acolo sa iti repari cutia nu de alta dar la cati bani ai dat degeaba... si cati nervi ti-ai facut... cu banii aia te duceai in Germania si ti-o reparau cei de acolo, asta fiind parerea mea evident.

61379[/snapback]

Pe 15 ianuarie plec in Germania si ma duc la BMW & Mini in Munhen. Ultima mea speranta.

Link to comment
Share on other sites

:blink:  Service-urile noastre mult mai dotate? Dotate cu ce? Creierul mecanicilor din service necesita un "update". "Bavaria" are dreptate, inainte sa o cumperi intereseaza-te si unde o poti repara. La AB nici sa nu te gandesti sa ti-o repare. Dupa 5 programari , timp pierdut, bani dati aiurea, nu au fost capabili sa-mi repare cutia.

Nu incerc sa te descurajez, dar problemele apar uneori si in primii 1000 km. SMG-ul este superb, totul pana apar mici defectiuni si o duci la AB (ca in alta parte nu ai unde)...dupa aceea incepe show-ul....

61369[/snapback]

 

hm ........ interesant va fi , ma gandesc cu groaza la ceea ce urmeaza eu si asa avand showuri repetate cu cei din service pentru lucruri mult mai marunte pentru care m-au trimis la Debrecen in Ungaria ........ asta e , deocamdata trebuie sa acceptam ceea ce se intampla la noi , ar trebuii ca fiecare dintre noi sa nu le mai calcam pragul o pierioada, sa mergem cel putin pana in ungaria la prima reprezentanta si poate se vor destepta si ei si se vor dotata cu personal de specialitate si testere mai performante .....

 

merci !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am si eu o intrebare legata de un SMG obisnuit, adica nu SMG-ul de pe M3, ci SSG-ul de pe un 330i sa zicem. Daca forjezi masina pana in zona rosie va schimba singura trecand  in poarta automata sau te va lasa sa o tii pe rosu in continuare ?!? Multumesc.

 

@edit : un 330i cu SSG e cumva in trepte ?!?

66387[/snapback]

Da, SSG schimba singura in zona rosie. E ff misto, te asiguri ca esti in turatie si bagi talpa, intri in depasire fara sa te doara capul sa mesteci in mamaliga la rosu.

 

Nici eu nu cred ca pricep intrebarea a 2-a. Daca te referi la "e sau nu cutie cu variatie continua" - nu, nu e, e tot normala, cu 6 trepte.

Link to comment
Share on other sites

Asta am vrut sa scriu dar... am mancat o cifra.

 

@edit :

 

Part of the appeal of a coupĂŠ such as the BMW 330Ci is that it does two jobs. Treat it like an executive saloon and it'll waft around in perfect refinement. Should you want to have fun, it has plenty of power and the handling to match, too. So which gearbox should you choose? When it's time to relax on the daily commute you want an auto, ut a self-shifter is no good for the keen motorist.

 

BMW is now offering a unit which can lead a dual life - the Sports Sequential Gearbox. Rather than a full auto, the SSG is based around a five-speed manual transmission, but electronics do the shifting for you.

 

Am gasit articolul asta pe un site si de-asta sunt asa nedumerit daca e in 5 sau 6 trepte...

66414[/snapback]

Initial am crezut ca pe 330 au montat in 6 trepte de la bun inceput - se pare ca m-am inselat, am vb cu un amic cu 330 SMG si are tot 5. Sunt in 6 (banuiesc!!!) doar de prin 2004-2005, a fost o revizuire undeva atunci, au mutat si pozitia butonului de sport de pe consola din spatele schimbatorului in fata stanga.

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.