Jump to content

schimbare placute frana


Recommended Posts

Guest juststy
am un bmw seria 3 , e 46 din 1999 si vreau sa-i schimb placutele fata. Nu am timp sa stau in service asa ca am hotarat sa le schimb eu. Va rog daca are cineva niste poze sau o schema elocventa cu pasii ce trebuie urmati in schimbarea lor. am mai schimbat placute dar nu la bmw. Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

am un bmw seria 3 , e 46 din 1999 si vreau sa-i schimb placutele fata. Nu am timp sa stau in service asa ca am hotarat sa le schimb eu. Va rog daca are cineva niste poze sau o schema elocventa cu pasii ce trebuie urmati in schimbarea lor. am mai schimbat placute dar nu la bmw. Multumesc.

mai bine le schimbi la un service si indicat ar fi la toate rotile. e ok se pricep toti la asta. important e sa puna senzorii la loc in pozitia corecta

Link to comment
Share on other sites

am un bmw seria 3 , e 46 din 1999 si vreau sa-i schimb placutele fata. Nu am timp sa stau in service asa ca am hotarat sa le schimb eu. Va rog daca are cineva niste poze sau o schema elocventa cu pasii ce trebuie urmati in schimbarea lor. am mai schimbat placute dar nu la bmw. Multumesc.

 

du-l la service ca-l face mai repede ca tine

Link to comment
Share on other sites

mai bine le schimbi la un service si indicat ar fi la toate rotile. e ok se pricep toti la asta. important e sa puna senzorii la loc in pozitia corecta

Cele de pe spate se uzeaza mai greu, deci nu trebuie schimbate toate daca nu e cazul.

Link to comment
Share on other sites

Cele de pe spate se uzeaza mai greu, deci nu trebuie schimbate toate daca nu e cazul.

 

La mine in i-drive imi arata pe fata sunt mai uzate decat pe spate iar dupa inca vreao 10.000km acum zic ca pe spate e mai uzate...

 

Oricum intentionez sa le schimb pe toate odata peste vreo 25.000 km dar mai este pana atunci...

Link to comment
Share on other sites

1.Dai roata jos.

2. Desfaci suruburile de la etrier 2 bucati ( inbus de 7 , vezi ca nu e in usor de gasit)

3.Dai jos clema de pe fata etrierului cu o surubelnita

4.Agati etrierul cu sarma de arc, nu-l lasa sa atarne in furtunul de frana.

5.Scoti placutele vechi si senzorul il desfaci cu o surubelnita, usor ca se rupe repede.

6.Cureti etrierul cat de bine poti cu perie de sarma

7. Desfaci borcanul cu lichid de frana de la motor

8. Presezi pistonul cu ce ai la indemana, o coada de ciocan, etc.

9. Montezi placutele noi la loc si dai cu putina vaselina pe locul unde calca placutele pe etrier ( PUTINA VASELINA SI NU PE DISC)

10. Senzorul il pui la loc cu atentie , il impingi in locas usor.

11. Poti sa dai cu smirghel pe disc (optional)

12 Montezi etrierul la loc cu placutele.

13 Montezi clema de pe etrier.

14. Pui roata la loc.

15. Cauti pe net cum se face rodarea placutelor de frana

16. Rodezi placutele de frana

17 Verifici nivelul lichidului de frana in borcan si eventual completezi.

18. Te duci la o vulcanizare si ii rogi sa-ti stranga rotile cu cheie dinamometrica, ca sa nu te plangi dupa 100 de km, ca-ti vibreaza la frana sau altele

Link to comment
Share on other sites

Am folosit Âşi eu metoda asta, chiar funcĂžioneazĂŁ.

 

e bine de stiut procedura pentru aducerea placutelor la capacitatea maxima de franare dar nu am inteles de ce prelungeste aceasta manevra viata placutelor.

Nu a placutelor a discului, la rodajul placutelor se formeaza o pelicula protectoare pe disc, are o culoare un pic spre albastru. E la fel ca si calirea unui metal prin incalzire si apoi scufundare in ulei sau apa. Probabil se caleste discul si e mai rezistent.

Probabil e ceva in materialul placutelor care reactioneaza la caldura mare si se depune pe disc, de aceea se recomanda folosirea de placute si discuri de aceeasi marca, probabil e ceva studiat la fabricarea lor.

Si plus ca la contactul puternic dintre placute si disc, se imprima striatiile eventuale ale discului pe placuta marind suprafata de contact.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Am folosit Âşi eu metoda asta, chiar funcĂžioneazĂŁ.

 

e bine de stiut procedura pentru aducerea placutelor la capacitatea maxima de franare dar nu am inteles de ce prelungeste aceasta manevra viata placutelor.

Nu a placutelor a discului,

 

Proper bedding will improve pedal feel, reduce or eliminate brake squeal, and extend the life of your pads and rotors.

Link to comment
Share on other sites

Guest juststy
Super tare faza cu placutele si calirea discurilor :). Pe scurt pui cateva frane usoare pana incalzesti placutele, apoi de la 100 la ora pui frana brusca pana la 20 km pe ora, apoi acelerezi brusc pana la 100 si iar pui frana, asa cam de 8 ori, apoi mergi 5 minule la viteza constanta fara sa pui frana ca sa se raceasca placutele si discurile.... Edited by juststy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.