Jump to content

sciroco? (Webasto)


dantim

Recommended Posts

Popi ai mai reusit ceva cu Webasto ala??? Vad ca iarna asta n-are de gand sa se termine si ma cam enerveaza ca la mine nu porneste decat ventilatia si nu incalzeste...poate sa spuna cineva ce zgomot ar mai trebui sa se auda? Unde e amplasat dispozitivul ...o schema ceva? Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Haideti sa lamurim o data problema cu acest WEBASTO pt ca si eu aveam aceasi dilema cand mi am luat masini..deci:webasto de pe E39 este un siste auxiliar de incalzire...dar un sistem auxiliar de incalzire a motorului cand scade temperatura sub 3 grade(de asta o sa auziti cand e sub 3 grade un clik).Aceste incalzeste doar motorul daca nu ati observat ce rapid se incalzeste motorul de bmw cu webasto fata de alte masini care nu au asa ceva...pe modelele noi E60 s a pus si incalzire in interiorul masinii dar pe modelele E39 din pacate nu sau cel putin nu pe majoritatea...aceste informatii le am aflat de la un prieten de al meu de la reprezentata BMW...Sper ca s a lamurit aceasta problema si nu mai sunt alte intrebari...
Link to comment
Share on other sites

Haideti sa lamurim o data problema cu acest WEBASTO pt ca si eu aveam aceasi dilema cand mi am luat masini..deci:webasto de pe E39 este un siste auxiliar de incalzire...dar un sistem auxiliar de incalzire a motorului cand scade temperatura sub 3 grade(de asta o sa auziti cand e sub 3 grade un clik).Aceste incalzeste doar motorul daca nu ati observat ce rapid se incalzeste motorul de bmw cu webasto fata de alte masini care nu au asa ceva...pe modelele noi E60 s a pus si incalzire in interiorul masinii dar pe modelele E39 din pacate nu sau cel putin nu pe majoritatea...aceste informatii le am aflat de la un prieten de al meu de la reprezentata BMW...Sper ca s a lamurit aceasta problema si nu mai sunt alte intrebari...
Link to comment
Share on other sites

(de asta o sa auziti cand e sub 3 grade un clik)

73535[/snapback]

Daca te referi la beep-ul pe care il auzi cand temperatura scade de la +3grade in jos, nu are nici o legatura cu sirocolul. E o simpla avertizare ca ar fi posibil sa dai de gheata pe jos.

 

Aceste incalzeste doar motorul daca nu ati observat ce rapid se incalzeste motorul de bmw cu webasto fata de alte masini care nu au asa ceva

73535[/snapback]

Modelele mai recente se incalzesc mai repede pentru ca au incalzitor pe bloc. Din nou nu are legatura cu sirocolul, nici macar ca principiu de functionare.

Link to comment
Share on other sites

Bavaria uite ca la iarna care e acum se cam merita :) ce n-as da ca atunci cand cobor in fata blocului sa gasesc masina calda si motorul la fel sa nu mai fiu nevoit sa mai astept 5-10 minute :blink: ...de asta ma si zbat atit ..daca tot am aa ceva macar sa-l folosesc nu???? Din pacate nu reusesc sa ma lamuresc si cred ca pina la urma tot la service la reprezentanta o sa ajung :)( (chiar n-are nimeni o schema sau un link unde gasesc locatia la Webasto asta??? )

 

Dalin la mine spre ex. atunci cand sunt sub -3 grade sau ma rog - grade afara imi apare la introducerea cheii in contact un mesaj "pre-heating" pt. aprox 2-6 sec in functie de cat e de frig...asta stiu ca e incalzirea bujiilor nu cred sa aiba legatura cu webasto.

Link to comment
Share on other sites

Eu i-am dat de cap. Exact cu procedura pe care a pus-o Operations aici. Si inca un lucru misto este ca atunci cand te opresti undeva si stai ceva mai mult poti sa pornesti direct sistemul cu Luft Ein si acesta merge timp de 30 min iar atunci cand te intorci ai cald in masina.

Pt. Dalin : Eu am asa ceva pe masina si au fost foarte multe cu asa ceva instalat pe ele, si nu stiu cum ti se pare tie ca se incalzeste repede motorul pt ca de ex atunci cand au fost -17 grade in Buc mergeam toata ziua si temperatura la motor tot nu ajunge la 90 de grade, motorul se incalzeste mai repede atunci cand este si putin cald afara.

Webasto(de fapt asta este denumirea producatorului) este un sistem de incalzire al interiorului din cate stiu eu nu are nici o treaba si cu motorul, tocmai din cauza este si separat.

Mai lasa mecanicii de la Bavaria ca nu prea am auzit lucruri bune despre ei.

 

Pt. Costin : Nu stiu exact unde este situat, stiu doar ca sitemul are un esapament exact in partea stanga sub sofer(asta scrie in carte, te atentioneaza sa nu lasi masina cu sistemul pornit in garaj). Daca sistemul functioneaza este imposibil sa nu-l simti mergand.

 

P.S. Stie cineva cam cat consuma dracia in 30 de min?

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni odata cu iarna asta iarasi aici in nord m-am apucat aseara de studiat manualul in limba germana al masinii :) va dati seama ca am inteles o gramada :blink:( ...am cautat pe net si pina la urma am gasit ceva in engleza dar pt. 520d nimic ..cum insa e cam tot acelasi manual cu mici diferente am descoperit urmatoare chestie:

 

Parked-car ventilation*

This system allows you to ventilate the

interior and lower its temperature using

the blower of the automatic climate

control.

The parked-car ventilation system is

operated via the Multi-Information

Display (MID) – refer to page 90 – or

the onboard computer. Refer to the

separate Owner's Manual.

You can set two different times for the

system to start; it will remain active for

30 minutes. You can also turn it on and

off directly. Since the system uses a

substantial amount of electrical current,

you should not activate it twice in

succession without allowing the battery

to be recharged in normal operation

between use.

The parked-car ventilation system is

available for timer-controlled operation

at outside temperatures above 60 7

(16 6) as well as for manual operation

at any temperature, provided that the

vehicle is stationary.

The air emerges via the vent outlets

for the upper body. Therefore, the

vents must be open for the system to

operate.

 

Acum vin si spun ca e posibil oare ca masina mea sa aiba numai acest sistem??? De ce atunci am lipita eticheta aia cu Webasto la motor??? Unde naiba se afla sistemul asta ca uitindu-ma doar sub masina in partea soferului n-am reusit sa vad nici o teava de evacuare ...trebuie sa ridic masina pe elevator :)( ...si inca o chestie nasoala pe linga ca e in germana imaginile cu meniul navigatiei din manual si cele din realitate sunt cu totul altele ... cineva help pls ...ca maor de oftica am sau nu webasto ..o imagine de la cei care au o fotografie ceva ar fi bine venita ..multumesc anticipat si .....HAI PRIMAVARAAAAAAAAAAAAAAA ! :)

 

 

P.S. Nu prea inteleg rolul sistemului Parked-car ventilation* deoarece nu-ti porneste si clima e tot un draq ...chiar sunt foarte curios cand afara o sa fie peste 25 de grade ce racire o sa-mi faca asta inauntru :)

Edited by costinlogin
Link to comment
Share on other sites

La mine butonul REST e de fapt MAX si e adevarat n-are legatura cu sirocolul ci cu :

 

 

Residual heating mode

 

The heat which is stored in

the engine is utilized for

heating the interior when the engine

has been switched off (while waiting at

a railroad crossing, for instance).

In ignition key position 1, you can alter

the settings of the automatic climate

control. In ignition key position 0, the

system automatically directs heated air

to the windshield, side windows and

footwells.

This function is available for operation

when the outside temperature

is below approximately 59 7

(15 6), with the engine warm from

recent operation and an adequate

charge in the battery. The LED on the

button will light up when all conditions

have been met.<

 

Amintea cineva de chestia asta mai sus in topic ...

Link to comment
Share on other sites

Popi e posibil sa ai doar "Parked-car ventilation" (citeste mai sus) ...eu tare ma tem ca asta e la mine :blink:( ...sau in cel mai bun caz am avut si Webasto (ca doar nu lipeau astai eichete din fabrica doar ca sa se afle in treaba ) si cine stie din ce motive a fost scos de pe masina :) ..de asta intrebam de locatia respectivului dispozitiv. Poate unul din cei ce au asa ceva pe masina sa puna o poza va rog de la motor? Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Nu este "Parked-car ventilation", sigur am webasto(apare pe lista de optiuni a masinii si am si sistemul de programare) plus ca a si mers!!! Ciudat e ca nu mai merge, probabil s-a bulit! Masina are acum 198.000 Km, astia zic in manualul de reparatie ca trebuie facut service la el la 100.000, cine stie daca l-a verificat cineva vreodata. Acum il programez, porneste(il aud cum lucreaza) doar ca numai baga aer cald. Eu am programul de service TIS BMW si am gasit ceva acolo despre el, daca vrei sa-l vezi tre sa dai roata stanga fata jos si contraaripa, este complicat rau si nu cred ca e cineva pe la noi in stare sa-l repare(dracia are pompa separata de apa cu nu stiu cate sigurante si furtunase).

Uite si cateva poze din program.

Edited by Popi
Link to comment
Share on other sites

Detin un sistem webasto pe un E39 este cel cu butonul REST,in aceasta iarna a reusit sa ma inerveze sunetul de la acest webasto si am decis sa scot mufa de alimentare cu tensiune al acestui sistem,surpriza a fost ca masina nu sa mai incalzit adica nu a mai ajuns la 90 de grade.

In ziua in care am mers fara webasto activat am constatat ca se redusese consumul(dar caldura era clar mai slaba) daca sunteti asa de curiosi sa aflati unde este aceasta instalatie o gasiti sub aparatoarea de noroi dupa partea soferului.Cum va uitati la roata in partea dreapta,scoateti cele 3 chiplinguri si trageti de aparatoare.

El are 3 furtune de apa si 2 mufe de alimentare 12v si o conducta de alimentare cu motorina + o conducta de evacuare a gazelor care este sub scaunul soferului.

In 2004 am avut sistemul webasto care se prog din timer dar nu am reusit sa vad cum baga caldura pt ca el baga doar aer rece.

Am fost la filaret am bagat softul in engleza ca germana ma cam depasea si am probat cu o telecomanda de la un client aceasta instalatie care merge intradevar pe cald.

Acea telecomanda este f scumpa parerea mea este ca nu merita cumparata,nu are decat 2 butoane si costa 330E.

NUmai bine

Edited by 33luc
Link to comment
Share on other sites

:blink: Inclin sa cred ca de fapt se confunda acest sistem Webasto cu "Residual heating mode" descris mai sus in topic ...oricum ar fi vad de ce ar consuma in plus daca e asa deoarece pe eticheta aia cu Webasto e trecut si puterea si consumul deci ...??? Ma innebuneste incertitudinea asta :)
Link to comment
Share on other sites

Luc, din ce zici tu inseamna ca acest sistem nu functioneaza fara acea telecomanda, asa este? Atunci de ce ar mai fi acel timer din BC? Cum te-a deranjat sunetul? pt ca la mine se aude cam 10 secunde dupa ce deschid masina si pe urma se opreste, la tine mergea tot timpul?

P.S. Spune-mi te rog cam cat te-a costat schimbatul limbii la Filaret.

Link to comment
Share on other sites

La mine functioneaza mai mult timp 3,4,5,6,max 10 minute dupa care se opreste,face pauza 7,8 minute ,porneste din nou,dar deja nu ma mai intereseaza pt ca am constatat ca indiferent cat ar fi de frig afara masina are indicatorul de apa la jumatate.

Cand am scos mufa de la webasto a ajuns apa la jumatate abia dupa 2 ore de mers si am constatat ca trebuie bagata la locul ei.

Nu mai spun ca am lasat masina la spalatorie si au sunat baietii disperati ca au pornito si iese fum de sub ea .

Link to comment
Share on other sites

Partea cu sunetul este de 2 feluri

1. Porneste ca o turbina din ce in ce mai tare

2.Cand se alimenteaza cu motorina se aude un pacanit sub scaunul soferului parca ar fi un pitic si da cu ciocanul sub scaun :blink:

Dar acesta prob am rezolvato am constatat ca era garnitura de la electrovalva de alimentare iesita pe langa si practic statea lipita pe podea dupa ce am pus garnitura la locul ei a disparut piticul de sub podea. Softul nu ma costat nimic,dar este 700 de mii si merita.

Edited by 33luc
Link to comment
Share on other sites

Luc tu sustii ca sistemul tau iti tine apa la temperatura optima indiferent de cat timp a stationat masina ???!?!? Nu cred sa fie asa ...ce inteleg eu prin webasto e sitemul programabil (din BC sau din telecomanda) care iti incalzeste motorul si habitaclul in timpul stationarii folosind motorina. Butunul REST aka MAX la mine e pt. recilcularea aerului cald de la motor in timpul unei stationari de 5-10 min dupa o perioada in care masina a fost pornita. Correct me if I'm wrong :blink:
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.