Jump to content

sciroco? (Webasto)


dantim

Recommended Posts

webasto (sircool) la mine doar face ventilatie fara sa bage si caldura , adica daca e motorul oprit nu am nici o caldura ... il programez de exemplu sa porneasca in 30 de minute apoi porneste dar nu baga caldura. e39 520D 2000

92021[/snapback]

 

Nu ai sirocol. Ai parked ventilation. Sirocolul e un motoras pe motorina care incalzeste. E montat pe masina si se activeaza ori din telecomanda, ori din functiile de la computerul de bord.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai sirocol. Ai parked ventilation. Sirocolul e un motoras pe benzina/motorina care incalzeste. E montat pe masina si se activeaza ori din telecomanda, ori din functiile de la computerul de bord.

92022[/snapback]

Pai mai sus posta cineva ca toate diesel au sircool , cum imi pot da seama daca am sau nu? ma uit sub capota sau trebuia sa am o optiune la computerul de bord?

Link to comment
Share on other sites

Pai mai sus posta cineva ca toate diesel au sircool , cum imi pot da seama daca am sau nu? ma uit sub capota sau trebuia sa am o optiune la computerul de bord?

92024[/snapback]

 

Si nu este montat by default cum zicea cineva mai sus. Se vede cu ochiul liber daca ai sau nu, e pus in pe partea stanga a motorului cum te uiti dinspre botul masinii.

Link to comment
Share on other sites

Omul ala sunt eu...

 

In germana puteti citi aici: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthrea...9225#post719225

 

M-ar mira foarte tare ca informatiile sa fie gresite atat timp cat ele exista pe mai multe forumuri nemtesti BMW si linkul de mai sus este chiar la colectia de tech-tips a forumului respectiv.

 

Eu doar am vrut sa ajut, data viitoare voi stii insa mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Deci "omul ala" are dreptate. Si.............webasto din experineta mea nu-l vezi uitandu-te in partea soferului la motor....te uitit mult si bine asa cum am facut si eu pana cand mi-au spus cei de la reprezentanta ca sistemul se afla in spatele aripii din partea soferului si trebuie sa gat flexibil de tot sa-l poti vedea(ma refer pe e39....un 525d). Nici eu nu i-am dat de cap pentru ca nu am nici telecomanda si nici pe computerul de bord nu-l gasesc. Sistemul este insa sigur instalat pentru ca am gasit motor un mic abtipild pe care scrie webasto si ofera niste detalii tehnice. Si mi-au mai confirmat si cei de la Reprezentanta ca are webasto. Eu cred ca decat sa aratam cu degetul spre oamenii care incearca sa ajute cum ar fi "omul ala"(mi se pare cam aiurea expresia) mai bine am merge la o reprezentanta si ne lamuresc cei de acolo nu crezi izy?
Link to comment
Share on other sites

sorry pentru exprimare, eram foarte obosit si nu stiu ce aveam in cap da mia fost lene sa dau back sa ma uit la ID , si am folosit exprimarea "omul ala" pentru ca aia mia trecut prin cap atunic ( no offence).

 

Credema ca mar bucura sa aiba sircoll insa eu ce am citit in ceva manuale pe net scria de doar de ventilatie si nu de sircoll , ceea ce spunea si wolf mai sus.Daca e cum spui tu e curios cum ca BMW a pus acest sistem pe masina dar nu scrie nici in manual nici nul gasim in computerul de bord cum sa il activam. Mai era discutia de teava aia care este iesita sub masina in dreptul soferului. Aia o am si eu , dar nu cred ca e vorba de sircoll cred ca pe acolo respira motorul (din ce stiu eu masinile au si asha ceva , dar poate ma insel). Eu chiar sunt curios daca este cineva care stie clar cum e treaba cu sircoll pe e39

Edited by izy
Link to comment
Share on other sites

Ca sa fiti siguri daca aveti sau nu webasto - si sa nu faceti un drum degeaba la reprezentanta - verificati daca sub masina(in dreptul scaunului soferului) aveti o mica toba de evacuare ... Mai tre sa va duceti la repr. sa o activati sau sa verificati daca e functionala. Edited by benarcis
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o idee...mi-a venit pe moment...oare nu cunoste nimeni dintre noi pe cineva cu un e39 pe benzina...vedem daca are si el teava aia...eu personal nu cunosc insa gasesc eu pe cineva. Asa ink o treaba...izy ce fel de bord ai? Eu de exemplu am pe bord casetofon(fara unitate cd...a trebuit sa-mi cumpar magazie de cd-uri) pe care scrie BMW Reverse. Am mai intalnit pe cineva cu un astfel de sistem si lui i s-a spus ca-i trebuie neaparat telecomanda....insa pana la urma am ramas amandoi la fel de nelamuriti. Daca ai si tu la fel...welcome to the club :blink: ...pentru noi e si mai dificil de programat webasto-ul asta. Insa am sa intreb din curiozitate la reprezentanta faza cu activatul webasto-ului despre care spunea bogmw...cei de acolo nu au mentionat nimic despre asta cand am fost initial la ei. O fi o faza si cu treaba asta!
Link to comment
Share on other sites

Bogmw foarte pretioasa informatia ta multumesc mi-a mai adus noi sperante acu te intreb ce fel de DIS trebuie o au majoritatea service-urilor sau trebuie neaparat sa merg la o reprezentanta BMW ???

Mentionez ca si eu am eticheta aia cu Webasto la motor si-am intlnit aceeasi eticheta la mai multe modele de e39 diesel indiferent de an si de tipul afisajului/casetofon/cd/navigatie deci inclin sa cred ca informatia e cat se poate de adevarata ...eu am navigatie am sa incerc sa postez o fotografie cu meniul ala la mine poate mai reusim sa gasim niste explicatii.

F1bogdan tu ai mai fost la Trado in ultima vreme??? sunt baieti seriosi??? Oare au DIS din ala de care vb Bogmw mai sus ??? M-as duce pe la ei astazi ca am un drum in Iasi dar ajung pe la 17 :blink: oare mai gasesc pe cineva ??

Link to comment
Share on other sites

Omul ala sunt eu...

 

In germana puteti citi aici: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthrea...9225#post719225

 

M-ar mira foarte tare ca informatiile sa fie gresite atat timp cat ele exista pe mai multe forumuri nemtesti BMW si linkul de mai sus este chiar la colectia de tech-tips a forumului respectiv.

 

Eu doar am vrut sa ajut, data viitoare voi stii insa mai bine.

92032[/snapback]

 

Da, am citit. Asta ti se pare tie ca e functia de webasto?

 

E vorba de preincalzitorul de la diesel, care are scopul de a incalzi motorul, nu de a incalzi interiorul pe loc. Ce zice ala in link este ca poti folosi acel incalzitor ca si incalzire in interior, care este ceva normal. Adica evident ca daca apa s-a incalzit, si tu dai drumu de la computerul de bord la ventilatie, normal ca va baga caldura. Dar nu este functie de WEBASTO. Dupa cum spune ala in link, diferenta este ca un WEBASTO face cald in 5-10 minute.

 

Deci nu WEBASTO este montat by default, ci acel pre-incalzitor pe care majoritatea dieselurilor il au.

 

 

De asemenea, in link mai spune si altceva. Ca e posibil ca urmare a incalzirii apei din motor, desi uleiul ramane rece, la repetari ale procesului acesta sa strici motorul, si e de preferat ca desi apa e calda, sa astepti sa se incalzeasca si uleiul si abia apoi sa turezi mai tare motorul.

 

Si inca ceva. Nu trebuie sa mergi niciunde ca sa activezi functia de parked ventilation. Daca intri in computerul de bord, acei doi timpi care zici tu ca vor aparea dupa ce faci activarea de care vorbesti, EXISTA dinainte, nu ai nevoie de nici o activare ca sa apara. Deci si fara activarea asta de zici tu, poti porni la anumite ore ventilatia. Pana si pe E34 din 90 este functia asta.

 

Exista si in manual:

post-116-1149502348_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

costinlogin...nu am mai trecut pe la Trado de cand mi-am schimbat niste elemente la suspensie...ei sunt de treaba da sincer mi se par cam prost informatzi(le-a luat o zi si ceva ca sa afle ce optiuni avea masina din fabrica..iar asa ceva afli in 1 min introducand in baza de date seria masinii). Am sa incerc sa trec pe la ei si in cazul in care aflu ceva postez pe forum. Oricum daca ajungi pe la ei s-ar putea sa te mire cam cat de putin stiu ei despre webasto...nu am vorbit insa cu un mecanic de acolo...am discutat numai cu cei de la relatzii cu clientii.
Link to comment
Share on other sites

Si nu este montat by default cum zicea cineva mai sus. Se vede cu ochiul liber daca ai sau nu, e pus in pe partea stanga a motorului cum te uiti dinspre botul masinii.

92025[/snapback]

Nu se vede cu ochiul liber!! ca sa-l vezi trebuie sa desfaci aparatoarea de noroi din partea dreapta. Si la mine este la fel, il pornesc din calculator dar baga doar aer rece.

Link to comment
Share on other sites

asta spun toti...ca se vede cu ochiul liber...am inebunit tot uitandu-ma "cu ochiul liber" la motor...nimic...si nu stiu de ce multi insista ca se poate vedea...probabil ca este adaugat dupa fabricatie...sau eu stiu :blink: !
Link to comment
Share on other sites

Da, am citit. Asta ti se pare tie ca e functia de webasto?

 

E vorba de preincalzitorul de la diesel, care are scopul de a incalzi motorul, nu de a incalzi interiorul pe loc. Ce zice ala in link este ca poti folosi acel incalzitor ca si incalzire in interior, care este ceva normal. Adica evident ca daca apa s-a incalzit, si tu dai drumu de la computerul de bord la ventilatie, normal ca va baga caldura. Dar nu este functie de WEBASTO. Dupa cum spune ala in link, diferenta este ca un WEBASTO  face cald in 5-10 minute.

 

Deci nu WEBASTO este montat by default, ci acel pre-incalzitor pe care majoritatea dieselurilor il au.

De asemenea, in link mai spune si altceva. Ca e posibil ca urmare a incalzirii apei din motor, desi uleiul ramane rece,  la repetari ale procesului acesta sa strici motorul, si e de preferat ca desi apa e calda, sa astepti sa se incalzeasca si uleiul si abia apoi sa turezi mai tare motorul.

 

Si inca ceva. Nu trebuie sa mergi niciunde ca sa activezi functia de parked ventilation. Daca intri in computerul de bord, acei doi timpi care zici tu ca vor aparea dupa ce faci activarea de care vorbesti, EXISTA dinainte, nu ai nevoie de nici o activare ca sa apara. Deci si fara activarea asta de zici tu, poti porni la anumite ore ventilatia. Pana si pe E34 din 90 este functia asta.

 

Exista si in manual:

92072[/snapback]

 

Eu zic ca Webasto este unul si acelasi lucru cu acel preincalzitor de care zici tu, daca citesti mai sus spunea cineva ca a scos mufa de la webasto si nu-i mai ajungea temperatura la motor la 90, de ce oare??? dar in schimb avea consumul mai mic.

Link to comment
Share on other sites

E vorba de preincalzitorul de la diesel, care are scopul de a incalzi motorul, nu de a incalzi interiorul pe loc. Ce zice ala in link este ca poti folosi acel incalzitor ca si incalzire in interior, care este ceva normal. Adica evident ca daca apa s-a incalzit, si tu dai drumu de la computerul de bord la ventilatie, normal ca va baga caldura. Dar nu este functie de WEBASTO. Dupa cum spune ala in link, diferenta este ca un WEBASTO  face cald in 5-10 minute.

 

La pasajul asta te referi:

Die Unterschiede zwischen der "freigeschalteten" und der "offiziellen" Variante sind folgende:

Die "freigeschaltete" Version heizt bei Standheizungsbetrieb den kompletten Kßhlkreislauf des Motors auf und schaltet nach spätestens 30 Minuten automatisch ab. Dann ist der Innenraum schon gut angewärmt und vor allem der Motor ist schon beinahe betriebswarm ( Temperaturanzeige jenseits des blauen Bereichs).

Die "offizielle" Variante (bei der diverse Schläuche und Ventile nachgerßstet werden) heizt nur den Wärmetauscher der Heizung auf. Das geht natßrlich erheblich schneller (nach 10 Minuten pottwarmer Innenraum) dafßr ist der Motor aber immer noch eiskalt!!!!

In Punkto Motorschonung ist daher die "freigeschaltete" Version im Gunde sogar die Bessere. Zudem ist der Kostenaufwand mit 0,- bis 60,- Euro (je nach Werkstatt) erheblich geringer als bei der "offiziellen" Variante (ca. 500 - 700,- Euro).

 

Dupa cum descrie aici mi se pare ca isi face totusi treaba. Incalzeste complet apa, atat in motor cat si in radiator.

 

 

....

De asemenea, in link mai spune si altceva. Ca e posibil ca urmare a incalzirii apei din motor, desi uleiul ramane rece,  la repetari ale procesului acesta sa strici motorul, si e de preferat ca desi apa e calda, sa astepti sa se incalzeasca si uleiul si abia apoi sa turezi mai tare motorul.

 

Cred ca la asta te referi:

 

1.: Startet man den "vorgeheizten" Motor ist zwar das KĂźhlwasser bereits schĂśn warm, das MotorĂśl aber noch nicht!! Das wird dann zwar auch sehr schnell warm, in den ersten Minuten nach dem Start ist aber dennoch ein ruhiger GasfuĂ gefragt.

2.: Wenn man die Standheizung jeden Morgen 30 Minuten laufen läĂt belastet dies den Zuheizer natĂźrlich deutlich mehr als das bei der "offiziellen" Variante der Fall wäre - da fährt er bereits nach 5 - 10 Minuten die Heizleistung herunter. Das Risiko, daĂ dadurch der Zuheizer Schaden nimmt ist meines Erachtens nach zwar gering (mir ist bislang auch kein derartiger Fall bekannt), ist aber dennoch gegeben.

 

La 1 spune ca cu toate caacul de temperatura va fi spre pozitia de temperatura de exploatare, totusi sa se aiba in vedere ca uleiul inca este rece, deci a nu se trata motorul in mod brutal de la inceput - ceea ce oricum e valabil.

La 2 spune ca din cauza ca "sirocolul" functioneaza ceva mai mult (cca 30 fata de 10min) ar putea sa se uzeze mai repede (EL, NU MOTORUL!!!), dar nu sunt cunoscute cazuri concrete in acest sens.

 

 

Si inca ceva. Nu trebuie sa mergi niciunde ca sa activezi functia de parked ventilation. Daca intri in computerul de bord, acei doi timpi care zici tu ca vor aparea dupa ce faci activarea de care vorbesti, EXISTA dinainte, nu ai nevoie de nici o activare ca sa apara. Deci si fara activarea asta de zici tu, poti porni la anumite ore ventilatia. Pana si pe E34 din 90 este functia asta.

 

Ei bine, dupa activarea aia "din capul meu" vor aparea aditional alti doi timpi in meniu, suplimentari functiei de parked ventilation.

 

PS: Normal ca functiile sunt descrise in manual, doar cei care platesc la cumparare functia sirocol, o si au documentata in manual. Logic.

Edited by bogmw
Link to comment
Share on other sites

Ei bine, dupa activarea aia "din capul meu" vor aparea aditional alti doi timpi in meniu, suplimentari functiei de parked ventilation.

 

PS: Normal ca functiile sunt descrise in manual, doar cei care platesc la cumparare functia sirocol, o si au documentata in manual. Logic.

92124[/snapback]

 

Deci daca ne luam dupa tine, vom avea 4 timpi la meniu. Te aberezi crunt de tot. Orice computer de bord, ca e diesel ca e benzina are acei 2 timpi. Poza din manual este de la 525i benzina. Dar ma rog, cum sa crezi tu pe mine sau pe Bavaria, preferi sa te iei dupa nemti. Macar daca ai intelege ce zic aia.

 

Hai sa traducem cu babelfish sa vedem cam ce se intelege din textu ala in germana.

 

The BMWS of models 520d/525d/530d (E39) and 730d (E38) have a Zuheizer, which can be de-energised economically for standheizung. A condition for it is that the car is equipped with a MID (multi-info. display) or the BMW NAVI. Against the statements of many BMWS dealers that for this an installation period is compellingly necessary functions this purely by software de-energising by means of DIS. The differences between the "de-energised" and the "official" variant are the following: The "de-energised" version heats the complete cooling circuit of the engine with condition heating operation and switches off after at the latest 30 minutes automatically. Then the interior is already well warmed up and above all the engine is already almost at operating temperature (temperature indication beyond the blue range). The "official" variant (with various hoses and valves to be re-tooled) heats only the heat exchanger of the heating. That can be done naturally substantially faster (after 10 minutes pottwarmer interior) for it is the engine however still ice cold!!!! In Punkto engine indulgence is therefore the "de-energised" version in the Gunde even the better one. Besides the cost with 0, - to 60, - euro (depending upon workshop) is substantially smaller than with the "official" variant (approx. 500 - 700, - euro). After de-energising the standheizung over MID or Navi can be switched on and off. Furthermore 2 different switch-on times can be programmed to those the standheizung to be then also automatically switched on can on same way. With the remote maintenance Webasto Telestart T70/T80 is optionally also remote controlled switching on and off possible. One should however absolutely consider the following: 1.: One starts the "pre-heated" engine is the cooling water already beautifully warm, the engine oil however not yet!! That then also very fast warm, in the first minutes after the start is however nevertheless a calm gas foot in demand. 2.: If one the standheizung each morning 30 minutes to run leaves loads this the Zuheizer naturally clearly more than with the "official" variant the case would be - there it already drives to 5 - 10 minutes the amount of heat down. The risk that thereby the Zuheizer takes damage is my judgement after small (me so far also no such case is well-known), is however nevertheless given. At not too arctic temperatures however generally a lead time of 15 - 20 minutes for ice-free disks and a sufficiently preheated engine is sufficient. With some BMWS dealers a little is to be unfortunately moved "reproduction" necessarily around it for economical de-energising. To statements as "" hears one does not go again and again. If the above-mentioned conditions are given are however definitely wrong. Locking reference: The Diesel models of the series E60/E61 and E65/E66 have an electrical Zuheizer, why no standheizung principle-causes exist and thus naturally also not be de-energised can.

Link to comment
Share on other sites

Daca tu intelegi din text ca mai apar inca 2 timpi, inseamna ca ai lacune la engleza. Zice ca, de asemenea, avem si 2 timpi pe care ii putem programa. Timpii astia exista, nu trebuie facuta nici o activare. Dupa cum ti-am zis, exista si pe E34 !

 

M-am referit la fapul ca poti strica motorul daca ii dai talpa, cand uleiul e inca rece.

 

Poti strica incalzitorul pentru ca el nu este WEBASTO ! Este necesar la mersul motorului, nu la incalzirea in interior.

 

Deci tot ce spui e foarte mare aberatie. Acel incalzitor incalzeste complet apa din motor, asta e rolul lui. Pe chestia asta, poti sa il folosesti ca sa iti bage caldura inauntru. Ca doar daca apa e calda, si aerul pe care il va baga ventilatorul va fi cald.

 

Activarea de care zici tu este o pur si simplu o improvizatie ! Acest incalzitor porneste o data cu motorul ! Iar activarea de care zici tu, il va face sa porneasca o data cu ventilatia.

 

Instalatia de WEBASTO e cu totul si cu totul altceva.

 

Dar ma rog, e frumos sa ai contre cu moderatorii, mai ales ca am avut divergente in trecut......

Link to comment
Share on other sites

wlf, acum ma ataci direct si nu inteleg de ce. fie cum spui tu.

 

din partea mea poti sa si stergi ce am scris eu daca tu consideri ca informatia este atat de gresita. despre cunostintele de germana, la fel de dreptate ai. prefer sa nu raspund pe acelasi ton, asa ca iti dau 100% dreptate.

 

Inca o data, tot ca am vrut a fost sa ajut.

Link to comment
Share on other sites

Daca tu intelegi din text ca mai apar inca 2 timpi, inseamna ca ai lacune la engleza. Zice ca, de asemenea, avem si 2 timpi pe care ii putem programa. Timpii astia exista, nu trebuie facuta nici o activare. Dupa cum ti-am zis, exista si pe E34 !

 

92131[/snapback]

 

Nu, treaba cu cei doi timpi nu scrie acolo. Dar stiu ca asa este. Pe tine nu vreau sa te conving, bineinteles.

 

Nu stiu de ce te inversunezi asa de tare.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.