Jump to content

Probleme proiectare E46


MOTANUL

Recommended Posts

@myxage...nu cred ca putem generaliza faza cu clapetele. Ideea este ca 1 din 20 de bmw-uri diesel vin la service cu aceasta problema din cate spui tu. Eu iti dau o statistica si mai sumbra(cel putin la vreo 3-4 service-uri din Iasi)...1 din 5 vin cu probleme foarte grave la motor insa asta este din cauza prostiei. Am avut 3 oameni care au venit la serviceul unui prieten cu 320d-uri cu capete de pistoane topite :) ! Iti vine sa crezi? Apoi am vazut cam ce fac oamenii aceea cu masinile...Le tin numai pe rosu si le tureaza de le ia naiba. Acuma poate ei nu au inteles bine faza ca diesel-urile nu sunt pentru turaii! E normal sa-ti crape ceva in motor in cazul in care din momentul in care pleci de pe loc si pana te opresti turometrul sta "pe" sau "in apropiere" de rosu. Acuma na....poate tu ai avut grija de masina ta insa a dat ghinionul si ti s-a intamplat. Eu am avut un E39 diesel timp de 3 ani si 45.000km si nu am auzit de asa problema. La fel si 2 vecini cu aceeasi masina...nu i-am auzit cu asa problema grava. Daca ar fi sa ma iau si eu dupa statistica enuntata mai sus as spune ca pistoanele is proaste. Acuma nici nu vreau sa se lase de inteles ca te contrazic in privinta acuratetei informatiei furnizate de tine insa e prima oara cand aud motoarele BMW acuzate de o problema asa de grava! Respectele mele!
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 456
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mai deranjeaza pe cineva pedala de acceleratie? Pe mine ma cam doare piciorul (la drum lung) din cauza ca trebuie sa tin talpa prea trasa pe spate, ca sa zic asa. Ca daca o las in pozitie normala se apasa prea tare acceleratia. Ca sa va faceti o idee la ce ma refer, unghiul dintre laba piciorului si tibie este prea mic. Adica, TREBUIE sa-l mentin asa mic, pentru ca daca l-as lasa mai mare ar insemna sa merg cu o viteza prea mare. Sper ca intelegeti la ce ma refer. Conteaza si pozitia corpului: eu am scaunul coborat la minim (probabil daca ar fi mai sus, piciorul ar sta mai lejer). La voi cum e? Pe mine ma doare glezna dupa un drum mai lung in care merg cu 100-120. Voi calcati cu toata talpa pe acceleratie? Eu tin calcaiul destul de aproape de baza pedalei, si poate si din cauza asta.. Dar asa simt eu ca am un control mai bun asupra acceleratiei.
Link to comment
Share on other sites

Mai deranjeaza pe cineva pedala de acceleratie? Pe mine ma cam doare piciorul (la drum lung) din cauza ca trebuie sa tin talpa prea trasa pe spate, ca sa zic asa. Ca daca o las in pozitie normala se apasa prea tare acceleratia. Ca sa va faceti o idee la ce ma refer, unghiul dintre laba piciorului si tibie este prea mic. Adica, TREBUIE sa-l mentin asa mic, pentru ca daca l-as lasa mai mare ar insemna sa merg cu o viteza prea mare. Sper ca intelegeti la ce ma refer. Conteaza si pozitia corpului: eu am scaunul coborat la minim (probabil daca ar fi mai sus, piciorul ar sta mai lejer). La voi cum e? Pe mine ma doare glezna dupa un drum mai lung in care merg cu 100-120. Voi calcati cu toata talpa pe acceleratie? Eu tin calcaiul destul de aproape de baza pedalei, si poate si din cauza asta.. Dar asa simt eu ca am un control mai bun asupra acceleratiei.

Da, asa e, si eu simt asta, dar nu pot sa zic ca e foarte deranjant! Am venit 1300 de km din Germania doar cu 2 opriri si pot spune ca intr-adevar e cam incomoda pedala aia, mai ales daca nu ai tempomat..... dar pe mine nu ma deranjeaza in mod deosebit! Probabil e asa pt faptul ca e conceputa un pic mai sport.... Pui varful piciorului undeva la mijlocul pedalei si o sa stai putin mai relaxat, chiar daca apesi pe ea putin mai greu!

Link to comment
Share on other sites

Nu va contrazic;

 

1. Oglinzile incalzite merg in continuu (consum de resurse aiurea); la VAG nu numai ca au buton sa actionezi incalzirea cand ai tu nevoie - dar dupa 3minute se dezactiveaza automat pt. ca sunt un consumator mare

2. Butoanele de ridicat geamurile electric (unul in stanga schimbatorului - celalalt in dreapta)

3. Footrestul (nu are nimic in spate, este dintr-un plastic f. subtire si se rupe usor)

4. Usile se inchid extrem de greu (inclusiv persoane care au logan mi-au atras atentia ca la BMW usile se inchid mai greu)

5. As fi preferat ca stropitorul de parbriz sa pulverizeze apa in evantai (VAG) sau ca la mercedes nu cu 2 jeturi ca la Daciile vechi.

6. Radioul sau RC nu se ridica la asteptarile unei masini premium

7. Turbo lag-ul (timpul dintre momentul apasarii pedalei de acceleratie pana la momentul in care masina trage efectiv) la diesel este inacceptabil de mare din punctul meu de vedere (320 D E46); nu ma bag la benzinare ca nu am mers (sper ca macar acolo sa se ridice la rangul de masina sport)

 

Stiu ca e mai mult vorba de preferinte, dar NO offense:

 

1 - BS

2 - mofturi

3 - sper ca nu ai confundat masina cu o Dacie si footrest-ul cu pedala de ambreiaj

4 - teste de etanseitate anyone?

5 - mofturi - aici prea putin se pune problema de eficienta

6 - de asta sunt optionalele

7 - daca vrei masina sport, ia-ti motor pe benzina, nu cu motor de tractor

 

Peace!

Edited by BMarius
Link to comment
Share on other sites

BMarius - eu nu compar mere cu pere. Motoarele diesel nu au inceput si nici nu se vor termina cu BMW-ul. Eu compar motor de BMW diesel 2000 cmc cu motor diesel 1900 cmc de la comcurenta. Si cel de la concurenta are raspuns f. apropiat de benzina. Intr-un test pe circuit se comporta mai bine pe unele portiuni ale circuitului decat omologul pe benzina.

BMW mai are de lucrat la acest capitol. Nu am mers cu ultimele modele de motor diesel (poate au lucrat deja si nu stiu eu)

 

 

Si ar mai fi fizica din liceu; Daca iti mai aduci aminte...

Eu nu vreau caldura multa si randament mic.

Link to comment
Share on other sites

Ce simtome are masina inainte sa pice o clapeta? Sau nu e nimic prevestitor?

A mea are 155.000 km si nu are gleria schimbata. :)

 

La 80.000 km se schimba obligatoriu? Adica e scris in service plan? Apropo - are cineva un service plan in romana? Pt. E 46 2004 touring?

 

 

nu da nici un simptom ...pur si simplu am plecat de la semafor si in 3 metri masina a inceput sa mearga in 3 ...cu o bataie la motor ..

Link to comment
Share on other sites

MOTANUL, BMW a inceput sa faca mai tarziu (decat altii) motoare diesel.

 

LE: Am condus zilele trecute un passat TDI, nu avea nici raspuns, nici demaraj, m-a lasat rece, mai mult decat ma asteptam. poate nu era totusi prea ingrijita masina in cauza

Edited by increatul98
Link to comment
Share on other sites

Acuma nici nu vreau sa se lase de inteles ca te contrazic in privinta acuratetei informatiei furnizate de tine insa e prima oara cand aud motoarele BMW acuzate de o problema asa de grava! Respectele mele!

 

informatia e 100% reala ..incearca sa iei de la Bavaria sau din orice alta parte o galerie si ai sa vezi cat e garantata .Eu raspunsul asta l-am primit peste tot unde am fost in incercarea de a-mi repara masina .Mai ciudat e ca peste tot intampinam un zambet de la mecanici care spuneau Mda stim asta e problema lor ..galeria se schimba dar nimeni nu face asta ..Cu tristete ma gandeam ca genul asta de info ar fi trebuit sa fie pe forumul asta BMW dar uite ca nu a fost ...Acum e ..Cine are urechi de auzit sa auda :) fiecare face cum crede ,,,,pe mine m-a costat scump sa nu stiu ....Acum ca stiu nucred ca as mai putea sa fiu ignorant ..E un risc mare ! Dar m-a lecuit de diesel !

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

nu da nici un simptom ...pur si simplu am plecat de la semafor si in 3 metri masina a inceput sa mearga in 3 ...cu o bataie la motor ..

 

Si ce se intimpla: cade clapeta respectiva in motor? E destul de greu de imaginat asa ceva - de asta intreb.

La alte masini oricum schimbi cureaua de distributie la 80-120 k km. Si tot 400-600 euro costa. Better safe then sorry.

 

Nici nu e normal sa gasesti informatia pe forum; Intrebarea mea ramane: E scris ceva in service plan de schimbarea asta?

Sau e un rezultat al "experientei" mecanicilor de la reprezentanta?

Eu am service plan-ul in germana si nu inteleg nimic. (tare as fi vrut sa il citesc)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

nu da nici un simptom ...pur si simplu am plecat de la semafor si in 3 metri masina a inceput sa mearga in 3 ...cu o bataie la motor ..

 

Si ce se intimpla: cade clapeta respectiva in motor? E destul de greu de imaginat asa ceva - de asta intreb.

La alte masini oricum schimbi cureaua de distributie la 80-120 k km. Si tot 400-600 euro costa. Better safe then sorry.

 

cade clapeta care e destul de mare sau o parte din balama ...la mine a cazut o bucatica din balama aprox 1,5 cm de metal ..in 15 sec a facut ravagii ..plus ca s-a mai pornit de cateva ori masina ...indoaie supape , sparge piston , poate zgaria bloc motor .. chiulasa ....Am avut si poze ..cu cilinrul lovit ..arata de parca am dat cu tocatorul de carne in el ...a indoit 2 supape ..dar s-au schimbat toate ..cand se desface chiulasa ..se curata toate supapele de funingine se schimba cele lovite ..se verifica planeitate ...se schimba garnitura ..plus ca reparatia dureaza 2 saptamani !

Inainte de nebunia asta tocmai am fost la mare ..nici nu vreau sa ma gandesc daca la 170 pe A2 aspira clapeta ..ce mai rupea pe acolo ..nu cred ca aveam 15-20 la ora cand s-a intamplat

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

BMarius - eu nu compar mere cu pere. Motoarele diesel nu au inceput si nici nu se vor termina cu BMW-ul. Eu compar motor de BMW diesel 2000 cmc cu motor diesel 1900 cmc de la comcurenta. Si cel de la concurenta are raspuns f. apropiat de benzina. Intr-un test pe circuit se comporta mai bine pe unele portiuni ale circuitului decat omologul pe benzina.

BMW mai are de lucrat la acest capitol. Nu am mers cu ultimele modele de motor diesel (poate au lucrat deja si nu stiu eu)

 

 

Si ar mai fi fizica din liceu; Daca iti mai aduci aminte...

Eu nu vreau caldura multa si randament mic.

 

 

"Si cel de la concurenta are raspuns f. apropiat de benzina. Intr-un test pe circuit se comporta mai bine pe unele portiuni ale circuitului decat omologul pe benzina."

BS - din nou. Pt ca, intr-adevar, poti compara Diesel cu Benzina atat timp cat D are turbina si B nu. Daca dai jos turbina de pe D, sau pui una pe B - adio performante "comparabile". Dar polemica asta e rezervata pt alt topic: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=86

 

Ce vroiam eu sa zic - sorry daca se intelege altceva - e ca mi se pare prea de tot sa-ti iei motor pe motorina si sa ai pretentia la un comportament sportiv. Cel putin pentru mine ideea de consum mic - motoare diesel si mers economic included - nu e compatibila cu cea de masina sport.

Edited by BMarius
Link to comment
Share on other sites

BS - din nou. Pt ca, intr-adevar, poti compara Diesel cu Benzina atat timp cat D are turbina si B nu.

 

Fals; testul la care ma refer compara un motor be benzinba cu turbina 2000 cmc 200 CP cu unul diesel 2000 cmc turbo tot 200CP;

Si sa zici ca BMW nu e tare la motoare diesel ca vezi doamne isi indreapta atentia spre benzina iar e un pic departe de adevar.

 

De ce zicea Jeremy Clarkson la top gear (si nu numai el) ca Golf GTI (una din cele 2 modele prinse in test) are raspunsul la acceleratie aproape instantaneu fata de alte masini?

Eu nu am mers decat pe GTI asa ca nu ma bag in comentarii pana nu merg si cu omologul de la BMW.

 

Spre deosebire de mine echipa top gear a avut posibilitatea sa compare GTI-ul cu restul masinilor...

 

Asa ca desi scuza voastra ca motorul diesel e mai lenes dar motorul pe benzina turbo rupe gura targului nu prea e la locul ei.

Repet: BMW face motoare mai puternice (mult mai puternice - si evident castiga intr-un duel inegal) dar nu stau bine la raspunsul rapid (turbo lag).

 

Teoretic motorul diesel are potential mai bun; Si eu astept momentul in care isi va atinge acest potential. Motorul pe benzina (mult mai popular si in care au intrat multi bani) va atinge mai repede plafonul.

Link to comment
Share on other sites

BS - din nou. Pt ca, intr-adevar, poti compara Diesel cu Benzina atat timp cat D are turbina si B nu.

 

Fals; testul la care ma refer compara un motor be benzinba cu turbina 2000 cmc 200 CP cu unul diesel 2000 cmc turbo tot 200CP;

Si sa zici ca BMW nu e tare la motoare diesel ca vezi doamne isi indreapta atentia spre benzina iar e un pic departe de adevar.

 

De ce zicea Jeremy Clarkson la top gear (si nu numai el) ca Golf GTI (una din cele 2 modele prinse in test) are raspunsul la acceleratie aproape instantaneu fata de alte masini?

Eu nu am mers decat pe GTI asa ca nu ma bag in comentarii pana nu merg si cu omologul de la BMW.

 

Spre deosebire de mine echipa top gear a avut posibilitatea sa compare GTI-ul cu restul masinilor...

 

Asa ca desi scuza voastra ca motorul diesel e mai lenes dar motorul pe benzina turbo rupe gura targului nu prea e la locul ei.

Repet: BMW face motoare mai puternice (mult mai puternice - si evident castiga intr-un duel inegal) dar nu stau bine la raspunsul rapid (turbo lag).

 

Teoretic motorul diesel are potential mai bun; Si eu astept momentul in care isi va atinge acest potential. Motorul pe benzina (mult mai popular si in care au intrat multi bani) va atinge mai repede plafonul.

 

Primesti doua degete sus de la mine pentru asta :) ...ai f multa dreptate! 5'th gear a facut un test intre doua opel astra...una diesel si una benzina. Cu start de pe loc benzina era in avantaj si a castigat cu o sec in fata diselului pe ciruit. Cu start lansat dieselul a castigat cu un avans de 2.5 secunde! Asadar...

Link to comment
Share on other sites

5'th gear a facut un test intre doua opel astra...una diesel si una benzina. Cu start de pe loc benzina era in avantaj si a castigat cu o sec in fata diselului pe ciruit. Cu start lansat dieselul a castigat cu un avans de 2.5 secunde! Asadar...

 

Nu are relevanÞã.

 

Asta s-a Întâmplat În cazul Astrei, nu este un adevãr general valabil.

Link to comment
Share on other sites

BS - din nou. Pt ca, intr-adevar, poti compara Diesel cu Benzina atat timp cat D are turbina si B nu.

 

Fals; testul la care ma refer compara un motor be benzinba cu turbina 2000 cmc 200 CP cu unul diesel 2000 cmc turbo tot 200CP;

Si sa zici ca BMW nu e tare la motoare diesel ca vezi doamne isi indreapta atentia spre benzina iar e un pic departe de adevar.

 

 

Ca tot vorbeai de fizica: tocmai ai comparat 1kg de plumb cu 1kg de lemn, sa vezi care-i mai greu.

De ce nu iei in calcul si volumul?

De asta vorbeam si in postul anterior, dar sa zic acuma concret: daca la 2000 diesel ii dai jos turbo, mai poti sa-l compari cu 2000 benzina - adica sa pui la test motoarele goale-golute, fara cheaturi cum ar fi turbina pe diesel ? Si am zis si invers: cel de 2000 diesel are turbo; daca pui turbo si pe cel de 2000 benzina, mai poti sa le compari?

Si acum alta varianta la ce ziceam: ce capacitate trebuie sa aiba un motor diesel simplu - fara turbo - ca sa aiba performantele unui motor de 2000cmc pe benzina - normal, tot fara turbo?

 

Get it?

Link to comment
Share on other sites

@BMarius ai dreptate, diesel-ul fara turbo, e cam fara vlaga. un diesel fara turbo sa ajunga la 150 de cai cat are un 2000cmc benzina ar trebui sa fie de vreo 2500-3000 cmc chiar. @Motanul avea si el dreptate dar vorbea despre altceva, sunt 2 cazuri opuse. si chiar si cu turbo, la masinile de serie din 2000 cmc diesel mai mult de 175 cai nu stiu, poate sunt si nu le stiu, va rog sa-mi spune-ti chiar sunt curios, pe cand la 2000 cmc benzina cu turbo sunt si de 260 cai, parca, Alfa 147 sau 240 Astra, Golful din toate e cam cel mai slab la putere.
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa nu remarc cat de prost documentati sunt multi din cei care fac afirmatii vehemente pe aici;

Si ce este mai interesant motorul care face diferenta este in curtea BMW (marca la care recunosc ca sunt depasit - stiu f. putine lucruri despre ea; sunt proprietar BMW de cateva luni)

 

Motorul de 2000 cmc diesel de peste 200 CP (care a iesit si motorul anului 2008 in europa; eu am gasit un concurs in care a iesit pe 2 - in america) este deja la vanzare in romania.

 

Offtopic: nu imi place motorul 2.0 FSI; http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_08/18_2.html

 

Exista motor pe benzina de 1.4 si 500 Cp (facut de Ferari). Acum fiacare producator cauta echilibru perfect (unde este raportul dintre consum si performanta cel mai bun). Consider motorul aspirat depasit tehnologic. (nu se poate tine nici la capitolul performante nici la consum de motorul turbo).

 

Atesez o lista cu motoarele BMW la vanzare in romania: (printre care si 123D)

O sa incerc sa fac un drivetest cu acest motor; Nu cred ca a luat titlul pe nemeritat.

post-9166-1226915311_thumb.jpg

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Consider motorul aspirat depasit tehnologic. (nu se poate tine nici la capitolul performante nici la consum de motorul turbo)

 

Gresesti. Un motor turbo consuma mai mult datorita debitului mai mare de aer, iar un motor turbo nu detine multa tehnologie in plus fata de cel aspirat. Daca te joci cu cuvintele asigura-te ca stii ce spui.

 

Evident ca nu se poate tine un aspirat de un turbo. Asa putem zice si ca motorul cu turbo e depasit tehnologic, pentru ca nu se poate tine de cel cu reactie. Parerea mea e ca o dai prea mult in offtopic.

Link to comment
Share on other sites

ms de info @Motanul, chiar nu stiam de acel motor, chiar e o performanta, dar pe langa acel motor mai este ceva asemanator sau e un caz unic? daca e singurul inseamna ca e abia la inceput, pe cand la benzina+turbo gasim din ce in ce mai multe exemple, dar o sa ajunga si diesel-ul+turbo acolo, ii mai trebuie timp :)
Link to comment
Share on other sites

offtopic

 

VW are un motor in stadiu experimental; Serie 2000 cmc are 170 CP.

Sunt motoare tunate 1.9 TDI de 220-230 CP la roata in bucuresti. (tunate de particulari).

 

@autonero

Tu esti american? Numai acolo motorului aspirat este adorat.

Cand am zis invechit tehnologic ma refeream la utilizare la limita sau motorsport. Consumul e mai mic pentru ca in loc de 3000 cmc ai doar 1400 la turbo (la puteri echivalente). Nu era o afirmatie tehnica (aici ai dreptate).

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.