Jump to content

Probleme proiectare E46


MOTANUL

Recommended Posts

Si mie imi plac motoarele turbo. Chiar foarte mult. Numai ca pricep ce este un turbo si de aceea nu sunt de acord cu afirmatia ta cum ca un motor aspirat e invechit tehnologic. Putem sa o dam in tot felul de polemici, dar nu cred ca ajuta.

 

Limitarea de putere a unui motor turbo e data de sistemul de injectie cu combustibil si de rezistenta motorului. De aceea se pot scoate puteri asa mari.

 

Sa luam ca exemplu o masina F1: in 2005, motoarele turbo ce echipau masinile ajungeau la puteri de 980 cp sau mai mult. Si asta dintr-o cilindree de 3000 cmc. Acum, turbo e interzis, iar masinile dezvolta puteri de 720 cp, tot din 3000cmc, dar aspirat. Deci este potential si pentru motoarele aspirate.

 

Diferenta este ca poti scoate putere asa mare, dar in pofida duratei de viata a motorului.

 

LE:

Cu consumul mai mic ai dreptate, dar nu stii de ce. Iti spun eu. Un motor de 2000 cmc aspirat va consuma mai mult ca si un motor de 2000 cmc turbo, daca cel din urma e folosit la mers fin, fara presiuni mari date de turbo. Asta din cauza ca aerul este racit si turbionat, astfel realizandu-se mult mai bine amestecul aer/carburant, deci mai putin carburant nears.

Edited by autonero
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 456
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Imi plac explicatiile tale :) Si scriitura;

Nu stiam ca de la aerul "turbionat" se trage consumul mai mic la diesel. Acest forum este plin de surprize savuroase.

 

Din pacate ne indepartam de topic; raman la parerea ca turbo-lagul la BMW este prea mare. (cel putin la diesel 320D ca sa evitam polemicile)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Stii macar ce inseamna turbionat? Nu are legatura cu turbo-ul, daca in infinita intelepciune a ta asta credeai.

 

TURBIONĂRE s.f. (Franţuzism) Mişcare ĂŽn vârtej.

 

Problema ta nu este ca nu te pricepi la BMW, problema e ca nu te pricepi la mai nimic, iar cu motoarele esti ca liniile de tramvai de paralel. Tine-o tot asa cu lag-ul tau de la turbo, ii fi avand ceva vacuum problema si tot o arzi offtopic cu lag-ul.

Edited by autonero
Link to comment
Share on other sites

... raman la parerea ca turbo-lagul la BMW este prea mare. (cel putin la diesel 320D ca sa evitam polemicile)

 

Exista si pentru asta solutii: turbina cu geometrie variabila sau twin-turbo secvential.

Ai boost inca de la turatii mici, dar iti iei adio de la consum mic.

Si pe urma iti bagi picioarele-n el diesel ca-ti consuma mult, si se duc turbinele - ca doar n-o sa-l calci, ca te arde la buzunar, il vinzi si-ti iei pe benzina... :)

Edited by BMarius
Link to comment
Share on other sites

Problema inchideri greoaia a usilor e una falsa.

Incercati sa deschideti un geam si sa repetati operatiunea de inchidere a usi "cu un singur deget" si veti vedea ca se inchide foarte usor.

Cand geamul este deschis sau o alta usa nu se mai creaza presiune de aer in masina si...... se inchide usa cu degetul.

Concluzia e ca E46 e o masina foarte bine inchegata, izolata si etansa.

Cum puteti sa comaparti loganul cu bmw...

Link to comment
Share on other sites

dupa ce eu mi-am cumparat E36-le fratele meu a trecut de la o octavia, dupa ce timp de vreo 8-9 ani doar masini din grupul vag am avut in familie, vreo 7 masini mai exact. dupa cum a spus si el urmatoarea tot BMW va fi, a fost cucerit. ieri am avut ocazia sa o conduc si eu pe o distanta de vreo 30-40 km. pe langa octavia care avea 1.9 tdi de 110 cai + o resoftare se intindea altfel. eram si 5 persoane si bagaj cat inca 1 persoana mai mare. la inceput mi s-a parut ca parca nu se ducea asa frumos, pana mi-am dat seama ca fata de benzinarul meu aici pedala trebuie apasat mai tarisor, cei drept pana la aprox 2000 ture nu se simtea difereta mare, dar dupa 2000 chiar si cu greutatea aceea am putut face depasiri destul de frumos. fata de octavia aici nu prea trebuie sa "mesteci" in schimbator sa o urci mult in ture ca sa ai putere, se simte de la turatii mici puterea si alt comportament pe sosea, mult mai stabila si confortabila. la octavia dupa ce trecea de 2000 de ture te smucea, aici nu prea, o ia mai lin, acum depinde cat de mare e talpa :). Edited by Fane_05
Link to comment
Share on other sites

... raman la parerea ca turbo-lagul la BMW este prea mare. (cel putin la diesel 320D ca sa evitam polemicile)

 

Exista si pentru asta solutii: turbina cu geometrie variabila sau twin-turbo secvential.

Ai boost inca de la turatii mici, dar iti iei adio de la consum mic.

Si pe urma iti bagi picioarele-n el diesel ca-ti consuma mult, si se duc turbinele - ca doar n-o sa-l calci, ca te arde la buzunar, il vinzi si-ti iei pe benzina... :)

 

Aici m-ai prins. Nu am stiut ca BMW-ul nu are turbina cu geometrie variabila. Asta explica consumul mic ai dreptate. Si fiabilitatea mai mare.

Nu poti sa le ai pe toate in viata :)

 

Dar chiar si la geometrie variabila consumul nu ajunge benzinarele din urma (sare de la 6-7 la un 7-8%) In oras tot asa 1-1,5 l mai mult.

Am avut si VAG cu geometrie fixa si cu geometrie variabila.

 

Presupun ca motorul din 2008 123D are geometrie variabila nu? Devin din ce in ce mai curios de comportamentul lui / date tehnice.

Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi,ati dat-o in diverse! :) :) Oricum Motane ai ridicat niste "probleme grave" de proiectare ale E46-lui de te ia durerea de cap... :) PENIBIL!!! :) Oare de ce o fi fost considerata masina cea mai de succes de la BMW, care a inregistrat cele mai mari vanzari?! Oare de ce multi specialisti au afirmat ca fara acest E46 probabil ca BMW-ul nu ar mai fi reprezentat ceea ce reprezinta in prezent?
Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi,ati dat-o in diverse! :) :) Oricum Motane ai ridicat niste "probleme grave" de proiectare ale E46-lui de te ia durerea de cap... :) PENIBIL!!! :) Oare de ce o fi fost considerata masina cea mai de succes de la BMW, care a inregistrat cele mai mari vanzari?! Oare de ce multi specialisti au afirmat ca fara acest E46 probabil ca BMW-ul nu ar mai fi reprezentat ceea ce reprezinta in prezent?

cred ca e cea mai slaba serie 3 de pana acum E46 ;) E30 a fost modelul care a consacrat seria 3

Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi,ati dat-o in diverse! :) :) Oricum Motane ai ridicat niste "probleme grave" de proiectare ale E46-lui de te ia durerea de cap... :) PENIBIL!!! :) Oare de ce o fi fost considerata masina cea mai de succes de la BMW, care a inregistrat cele mai mari vanzari?! Oare de ce multi specialisti au afirmat ca fara acest E46 probabil ca BMW-ul nu ar mai fi reprezentat ceea ce reprezinta in prezent?

cred ca e cea mai slaba serie 3 de pana acum E46 ;) E30 a fost modelul care a consacrat seria 3

 

 

ce inseamna cea mai slaba ?

Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi,ati dat-o in diverse! :) :) Oricum Motane ai ridicat niste "probleme grave" de proiectare ale E46-lui de te ia durerea de cap... :) PENIBIL!!! :) Oare de ce o fi fost considerata masina cea mai de succes de la BMW, care a inregistrat cele mai mari vanzari?! Oare de ce multi specialisti au afirmat ca fara acest E46 probabil ca BMW-ul nu ar mai fi reprezentat ceea ce reprezinta in prezent?

cred ca e cea mai slaba serie 3 de pana acum E46 :) E30 a fost modelul care a consacrat seria 3

 

Profund, profund ce sa mai... ;) . Si acuma urmeaza faza cu " nu vor mai fi masini asa cum au fost candva"....pai normal...se mai schimba lumea. E ceva sa spui ca E30 e un model consacrat(sunt de acord cu tine) si altceva sa spui ca ca E46 e varza...chiar nu stiu cum ai gandit-o. E ca si cum te-ai intreba...oare sunt eu un elev mai bun decat a fost bunica? Total irelevant. 2 modele din ere total diferite. Pana una alta ai mei au avut mai demult un 524td(din 91) si avea o mica problema de design acest model...mai crapa chiulasa din cand in cand...am fost martorul la 6 astfel de defectiuni minore. Dar pe vremea cand aveam E39 auzeam voci care spuneau...ehe...nu e E39 cum a fost E34.

Link to comment
Share on other sites

hmm motorul 2,4 tds a fost un esec,acum ca vorbim de E46-motoarele diesel sunt asa de reusite?am tot auzit de turbine ,debitmetre si mai nou de clapete aspirate in motor ,suspensia cel putin cea fata e destul de sensibila,electrica face figuri,daca te uiti pe e46fanatics te ia durerea de cap:) acum cine stie poate gresesc.
Link to comment
Share on other sites

Ciupane,ia niste reviste auto de prin '98-'00 si te vei convinge singur cate pagini au fost conscrate acestui model si ce cuvinte de laude i se aduceau!!! :) Sunt perfect de acord cu f1bogdan cand spune ca nu poti compara un E30 cu E46-le.Sunt din 2 ere diferite cu un nivel de tehnologie diferit... :)
Link to comment
Share on other sites

am tot auzit de turbine ,debitmetre si mai nou de clapete aspirate in motor ,suspensia cel putin cea fata e destul de sensibila,electrica face figuri

 

Am tot avut intentia sa fac aceasta precizare - pana la urma e mai bine sa o fac. Prefer sa discutam aici de problemele de proiectare nu de fiabilitate. Problemele de proiectare afecteaza toate masinile. Debitmetrul poate tine mai mult la o masina si mai putin la alta.

Eu la golf IV am schimbat dupa ce a facut masina 3 ani in fiecare an o bobina de inductie (pt fiecare piston - au cazut pe rand); Exista si varianta sa le schimb pe toate odata dar nu am vrut.

 

Sa nu crezi ca la alte marci nu pica debitmetre; sau ca electrica nu face figuri...

 

Fiabilitatea scade (masinile devin "de consum") dar si confortul a crestul f. mult (BC, navigatie, reglaj lombar electric, computer de confort, de gestiune motor, climatronic, scaune incalzite, oglinzi incalzite, geamuri si oblinzi electrice, o gramada de sonde pt. gestiune motor) nu aveau cum sa se strice pe masinile mai vechi pt. ca nu aveau asa ceva. Eu sunt pro-confort.

Link to comment
Share on other sites

hmm motorul 2,4 tds a fost un esec,acum ca vorbim de E46-motoarele diesel sunt asa de reusite?am tot auzit de turbine ,debitmetre si mai nou de clapete aspirate in motor ,suspensia cel putin cea fata e destul de sensibila,electrica face figuri,daca te uiti pe e46fanatics te ia durerea de cap:) acum cine stie poate gresesc.

 

Pai hai sa punem problem altfel...Eu ca detinator de BMW de 3 ani(E39 si E46) recunoasc un lucru...si l-am recunoascut dintotdeauna ca si fan...un maaaaaare procent de soferi BMW sunt de-a dreptul tampitzi. Poate ati auzit ca pana acuma un an BMW era considerat un cock-mobil. Toti ingamfatii si fitzosii isi luau BMW. Totul pana cand Audi(in special RS-ul) i-a luat locul...slava Domnului. Ei dintre toate BMW-urile cele mai sportive si in acelasi timp tangibile prin pret erau seriile 3. Asadar toti "expertii" si "sportivii" isi luau seria 3...si in special diesel-uri ca na...mai economiseau pe ici pe colo dupa ce isi vandusera casa, masa si rinichi ca sa-si ia masina. Ceea ce nu intelegeau ei era faptul ca diesel-urile nu erau motoare de turatii...zile treceau si turometrul tot statea pe rosu. Asadar cum naiba sa nu crape turbina, pistoane si toate celelalte. Eu am auzit multe cazuri de capete de pistoane topite la 320d...incredibil dar adevarat. Insa nu e vina pistonului ci vina aluia cu ochelari de musca din spatele volanului(si asta nu e valabil doar in Romania ci si in Marea Britanie, Germania si America). De aia ajungi sa auzi niste probleme la motor de te doare parul din cap. Aceste probleme le vei auzi mai putin la 5-uri si aproape deloc la 7-uri din cazua clientelei acestor modele. Eu spun ca daca E46 e intretinut cum trebuie(clapetele tb curatate ca sa nu crape si nu vei avea nevoie sa inlocuiesti galeria de admisie...mi se pare si normal sa mai ai grija de motor din cand in cand) atunci se dovesdeste a fi unul dintre cele mai bune modele de la BMW. Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

e poate aici e problema,vechile modele nu aveau nevoie de asa multa atentie,pe de alta parte nici electrica nu e punctul forte al unui BMW:).din punctul meu de vedere E46 are mai destul de multe probleme comparativ cu E30 sau E36 :).CE-i drept nivelul de tehnologie e foarte ridicat ,banuiesc ca si asta provoaca un numai mai mare de probleme(mai multi senzori relee,etc)
Link to comment
Share on other sites

Ciupane,ia niste reviste auto de prin '98-'00 si te vei convinge singur cate pagini au fost conscrate acestui model si ce cuvinte de laude i se aduceau!!! :) Sunt perfect de acord cu f1bogdan cand spune ca nu poti compara un E30 cu E46-le.Sunt din 2 ere diferite cu un nivel de tehnologie diferit... :)

 

Acei specialişti despre care vorbeşti, cei care scriu prin reviste, emit deseori păreri aberante.

 

Eu citesc doar Top Gear, mi se pare singura revistă auto demnă de luat ĂŽn seamă. (prefer ediţia de UK)

Ănainte citeam şi Supercar, AutoShow, etc.

 

Nu cred că BMW reprezintă ceva datorită seriei 3 E46, BMW ĂŽnseamnă mult mai mult decât un model.

 

Seria 3 E46 este un model foarte popular ĂŽnsă nu este cel mai reuşit model din istoria BMW.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.