Jump to content

Modalitati de a aduce mai mult aer in admisie


Recommended Posts

Am niste intrebari legate de admisia de la M54, dar mai intai as vrea sa stiu la ce foloseste canalul de aer secundar din carcasa filtrului de aer (piesa 11) ? Aerul intra prin 12->14, nu inteleg ce mai face 11...

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=20

Edited by BoBo
titlu
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm, tre' sa mai studiez problema. Am impresia ca nu sunt la aceeasi inaltime.

 

Oricum, sa trecem la partea a doua a topic-ului: vreau sa fac urmatoarea modificare - sa maresc cantitatea de aer absorbita de motor prin crearea unei a doua guri de admisie in carcasa filtrului de aer si care sa aiba iesire undeva in canalul de aerisire a franelor (deci masina sa isi traga aer si de acolo).

 

Chestia asta au mai facut-o cativa baieti de peste ocean, unii mai bine, altii mai putin bine.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=589170

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=578101

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=116138

 

Gura de absorbtie secundara are doua dezavantaje, unul usor rezolvabil, al doilea ramane de discutat:

 

1. - trebuie protejata prin site/grilaje de obiectele care ar putea intra... ar mai ramane problema apei (si nu vorbesc de trecerea prin apa de o adancime care sa ajunga la canalul de aerisire a franelor pentru ca foarte-foarte rar sau chiar deloc nu se va intampla asta), ci de apa provenita de la mersul cu viteza pe o ploaie torentiala, proces ce ar putea arunca apa pe canalul ce face legatura intre intre gura de admisie si filtru de aer. Eu sper ca acest lucru sa nu se intample datorita ondularii si unghiurilor pe care le face canalul/furtunul pana la filtrul de aer.

 

2. - presiunea aerului dintre cele doua guri de admisie - cea clasica vs. cea secundara. Credeti ca poate exista o diferenta de presiune intre cele doua ? Adica aerul sa intre la filtru cu o viteza diferita intre cele doua guri, astfel incat in loc sa fie absorbit de motor, el intra pe o gura si iese de fapt pe cealalta, ocolind filtru (practic mai rau fac masinii) ?

Link to comment
Share on other sites

un amic de-al meu a facut o chestie de-asta la un m54 si avea si filtru din ala care se curata k&n...stiu ca aschimbat debitmetru

 

el avea un tunel artizanal facut cu ceva azbest parca care tragea aer suplimentar pe la grilele din fata.

 

a vandut masina ca ii spuneam sa puna o poza.

Link to comment
Share on other sites

Adica aerul sa intre la filtru cu o viteza diferita intre cele doua guri, astfel incat in loc sa fie absorbit de motor, el intra pe o gura si iese de fapt pe cealalta, ocolind filtru (practic mai rau fac masinii) ?

 

Este foarte posibil.

 

AdicĂŁ aerul cu vitezĂŁ mai mare sĂŁ acĂžioneze ca o perdea Âşi sĂŁ anuleze ĂŽntregul efect.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, tre' sa mai studiez problema. Am impresia ca nu sunt la aceeasi inaltime.

 

Oricum, sa trecem la partea a doua a topic-ului: vreau sa fac urmatoarea modificare - sa maresc cantitatea de aer absorbita de motor prin crearea unei a doua guri de admisie in carcasa filtrului de aer si care sa aiba iesire undeva in canalul de aerisire a franelor (deci masina sa isi traga aer si de acolo).

Sigur ca nu sunt la aceeasi inaltime. Sunt plasate asa tocmai ca sa se evite patrunderea apei in galeria de admisie. Acest lucru chiar s-a intamplat inainte de a exista si a doua cale. Si asta la apa mititica. Nu e nevoie de apa prea mare. La trecerea masinii prin apa se creeaza un val a carei inaltime poate fi mult mai mare decat inaltimea efectiva a apei.

 

Referitor la o gura de admisie plasata la nivelul canalului de aerisire al franelor iti bati singur cuie-n tapla. Risti ca la trecerea printr-o baltoaca sa-ti faci praf motorul.

 

Oricum, probabil nu vei obtine nici o imbunatatire. Nu cred ca poti transforma motorul din aspirat in supraalimentat cu o simpla gaura in plus :).

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca aerul iese prin a doua gura. Nu cred ca e pusa din cauza apei.

 

A doua gura e dupa filtrul de aer. Ce sens ar avea sa intre pe acolo aer nefiltrat? Plus ca e cu mult sub nivelul gurii principale, daca ar fi sa intre apa, prin gura secundara ar intra prima.

 

Eu ma gandesc asa. Mergi cu viteza, 100-120 la ora, si sa zicem ca o scoti din viteza. Clapeta de acceleratie se inchide. Ce se intampla cu tot aerul care intra cu viteza in admisie? N-ar trebui sa iasa pe undeva, sa respire cumva? Eu zic ca pe gura secundara iese, asta ar trebui sa fie rolul ei.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca ati analizat vreodata gura de admisie de la E46. Este un dreptunghi de 26cm x 1.5cm adica o suprafata bruta de 39 cm patrati.

Tradus altfel, inseamna un furtun cu un diametru de 7 cm... adica grosimea a 3 degete, ca sa ma exprim plastic.

 

Incercati voi sa respirati prin asta :)...

Link to comment
Share on other sites

Fiindca te vad asa de hotarat, poate ne si explici cu argumente logice de ce o tampenie marirea fluxului de aer ce ar putea intra in motor (exclus supraalimentarea), facand abstractie de pozitia admisiei.

 

 

Daca intra mai mult aer ar trebui sa modifici si softul, altfel este posibil sa fie amestecul prea sarac.

Link to comment
Share on other sites

Credeam ca asta face debitmetrul... citeste valorile pentru aerul ce intra in motor si trimite datele la computerul de bord (denumire generica), care ar trebui sa ajusteze automat admisia de carburant, astfel ca amestecul sa fie cel optim.

 

Inteleg ca ma insel ?

Link to comment
Share on other sites

Ce limite ? E un tub care masoara debitul de aer ce trece prin el. Comparatia grosso-modo e cu contorul de apa calda/rece... n-are nici o limita. Cat ii dai, atata masoara. Managementul motorului poate avea valori prestabilite ale admisiei, in functie de turatie etc... si care pot aprinde check engine, de exemplu. Insa debitmetrul n-are nici o limita, e un amarat de cititor.

 

Nu crezi ca intra mai mult aer ? :)

Poate ramane aceeasi cantitate de aer si daca acoperi gura de admisie, huh ?

Link to comment
Share on other sites

Ce limite ? E un tub care masoara debitul de aer ce trece prin el. Comparatia grosso-modo e cu contorul de apa calda/rece... n-are nici o limita. Cat ii dai, atata masoara. Managementul motorului poate avea valori prestabilite ale admisiei, in functie de turatie etc... si care pot aprinde check engine, de exemplu. Insa debitmetrul n-are nici o limita, e un amarat de cititor.

 

Nu crezi ca intra mai mult aer ? :)

Poate ramane aceeasi cantitate de aer si daca acoperi gura de admisie, huh ?

 

 

Debitmetrul nu are limita, insa daca valorile sunt in afara limitelor amestecul devine sarac.De exemplu la X3 M54 daca mergi fara filtru de aer sau cu un filtru sport, se aprinde check engine.

Dar incearca si vedem ce se intampla, in felul asta aflam mai multe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.