Jump to content

Modalitati de a aduce mai mult aer in admisie


Recommended Posts

N-are farmec una nonOEM :blink: si in plus - decat filtre K&N si alte minuni - raman pe stoc, dar maresc fluxul de aer.

Vroiam doar sa subliniez ca , iata - modificarea asta e folosita si de Alpina :bashwall:

hmmm ,sunt sigur ca ai vazut pe E46 fanatics modificarea airboxului stock dar nu stiu daca are vreun efect.am gasit ceva interesant la BMC -http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp din pacate nu e street legal :unsure: oricum am in plan un filtru drop in poate fac un dyno inainte si dupa sa vedem si cum e cu mitul asta <_< .PS:am vazut cutie filtru de aer undeva la 250 ron daca nu ma insel da nu mai gasesc anuntul :)

 

edit: uite si un test cu CDA http://agridiusbmw.unblog.fr/2008/04/06/mesurons-les-perfs

nu stiu cat de relevant este dar e o baza de pornire,desi cum am zis din pacate nu este street legal :blink:

@cristi M54 are Bbo din cate stiu nu se aplica treaba cu mainfoldul

 

mai sunt si alte modalitati de a aduce mai mult aer la debitmetru

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alex, e cam tiganie ce a facut ala acolo. <_< Plus ca daca lasi filtrul sa traga aer din compartimentul motor, mai rau faci. Nu prea inteleg ce-i cu furtunul ala care merge sub filtru... nu prea inteleg cu ce se mananca.

 

http://agridiusbmw.unblog.fr/files/2008/04/pict00041.jpg

 

Cristi, tu esti bine intentionat :bashwall:... dar deja depaseste ceea ce vreau eu. Ma limitez la modificari de mica anvergura - ma multumeste chiar si un alt sunet al motorului, momentan :).

Link to comment
Share on other sites

hmmm vad ca e un furtun care trage aer cum trebuie mai departe nu pot sa ma pronunt ,mai caut poze sau un diy :)

 

teoretic ar trebui sa traga er de undeva de la canalul de frane

 

na ca mi-am amintit ,la ursi era o schema prin care puneai in corpul debitmetrului de la motorul de 3,5 debitmetrul de 2,5 pare-se ca asa intra ceva mai mult aer <_<

nu mai tin minte exact ce implica procedura dar se pare ca avea ceva efecte cel putin 2,5-ul in configuratia aia+cip+serpi?? statea langa Golf 5 GTI

Link to comment
Share on other sites

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=116138

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=116138

 

alte topice,raman la ideea ca daca vrei neaparat ar trebui luat ceva dedicat

 

am gasit http://www.injen.com/galleries/products/39..._directions.pdf nu dati cu pietre <_<

http://www.bmcairfilters.com/VisDetail.asp?ID=755 interesante datele tehnice aici :) avem d1=80 mm unde d stock este estimat la 70mm

http://www.bmcairfilters.com/VisDetail.asp?ID=203 alt model cu d1=85mm

https://www.gruppem.co.jp/onlinestore_en/in...;products_id=32 ar mai fi gruppe M aici nu gasesc date ,oricum nu e foarte bine privita

http://www.pipercross.net/fastroad/product...2=11&app=49 aici mai e o solutie interesanta pipercross viper kit mai caut date tehnice

 

 

incerc sa vad daca gasesc un part number pentru filtrul Alpina..

 

http://www.pipercross.net/fastroad/downloads.asp aici mai sunt niste date tehnice desi pt viper nu vad nimic

 

off http://www.pipercross.net/fastroad/products_viper.asp mai gasesc cate ceva:)

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=282884

Link to comment
Share on other sites

Gaura de la filtrul de la aer e gandita in asa fel incat motorul sa-si ia cat aer are nevoie fara prea mare efort. Daca dai alte gauri este fix 0. Obtii acelasi efect daca ii pui filtru sport ... fix undeva intre 0%-1% Inbunatatire. S-au facut teste cu un filtru sport pe 1motor aspirat cum ai tu si toate masinile ... si 2 motor turbo. Adevarata inbunatatire s-a simtit cu adevarat la motorul turbo.

 

Unde ai vĂŁzut aceste teste?

Link to comment
Share on other sites

O intrebare: daca nu bagati aerul fortat cu ajutorul unei turbine sau compresor, daca gaurile la admisie sunt aceleasi, de ce ar intra mai mult aer pe ele?? Volumul de aer ce trece printr-o gaura aka admisia, nu poate creste daca gaura ramane aceeasi, indiferent de cum ajunge la acea gaura aerul, printr-un furtun sau 2. Mie asa mi se pare logic. Asa ca poti scoate carcasa de la filtru de tot sau poti pune ditamai furtunul pana la admisie insa acolo va fi limitat de diametrul admisiei si a clapetei de aer. In acelasi mod sunt folosite acele restrictoare de aer la raliuri, pt a limita puterea.
Link to comment
Share on other sites

Ma refer la gaura pe unde intra aerul in admisie, recte clapeta de acceleratie. Zona formata din filtrul de aer, debitmetru si furtunul care duce spre clapeta poate avea forma de palnie, la intrare in admisie tot pe o gaurica intra. Asta in cazul motoarelor aspirate, la care admisia aerului se face prin vacuumul creat in admisie de pistoane prin coborarea lor si deschiderea supapelor de admsie.

O idee pt marirea cantitatii de aer in admisie s-ar putea crea cu ajutorul unui ram air, sistem pe care-l gasesti la motociclete. Inducerea unei cantitati mai mari de aer in admisie s-ar face printr-un sistem de prize de aer care ar capta aerul si ar creste presiunea in admisie prin miscarea masinii. Cu cat creste viteza presiunea creata ar fi mai mare. Eventual coroborat cu un air box marit.

Link to comment
Share on other sites

O idee pt marirea cantitatii de aer in admisie s-ar putea crea cu ajutorul unui ram air, sistem pe care-l gasesti la motociclete. Inducerea unei cantitati mai mari de aer in admisie s-ar face printr-un sistem de prize de aer care ar capta aerul si ar creste presiunea in admisie prin miscarea masinii. Cu cat creste viteza presiunea creata ar fi mai mare. Eventual coroborat cu un air box marit.

 

 

Uite ca p-asta cu "cu cat mergi mai repede, cu atat mai mult aer ajunge in motor (aspirat)" nu o stiam. Interesant, credeam ca toata distractia se opreste in filtru, dar poate gresesc <_<

Link to comment
Share on other sites

Tin la tavaleala, no problem.

Ram air-ul de care vorbesc pe asta se bazeaza. Se culege aer cu ajutorul prizelor frontale, se acumuleaza intr-o cutie cu volum mare aer sub presiune care este introdus fortat in admisie. Cam toate motocicletele sport au acest sistem. Nu stiu daca are aplicabilitate la masini, la care traseul aerului de la intrare in filtru pana in admisie are tot felul de forme numai dreapta nu.

 

PS Filtrul nu prezinta o problema la masinile turbo, nu-i asa? <_<

Link to comment
Share on other sites

"credeam ca toata distractia se opreste in filtru"

Faceam o trimitere la ce spuneai. Ca asa cum la turbo nu se opreste aerul in filtru nici aici nu ar avea de ce sa se opreasca! <_<

 

Alex, daca traseul aerului e sinuos nu stiu daca mai e acelasi efect. La motorete prizele de aer capteaza aerul si-i maresc viteza prin gatuire, il acumuleaza in airbox-ul de sub rezervor. De acolo pleaca direct prin filtru in admisie. Dar traseul e drept.

La masina as vedea sistemul cu priza pe capota si sub priza filtrul direct pe admisie. Adica un traseu cat mai direct. Teoria spune ca trebuie sa ai si un airbox mare care sa acumuleze presiune dinamica. Ceva teorie: http://en.wikipedia.org/wiki/Ram-air_intake

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Daca vrei sa faci un experiment, cauta o cutie din dezmembrari, blocheaza priza principala si fa-i tu una noua, cat de larga vrei tu, astfel inlaturi problema diferentelor de presiune de pe prize. A doua o faci de 10cm diametru.

 

Ar fi interesant de vazut ce valori transmite debitmetrul la 80km/h cand ai cutia originala si ce transmite cand ai cuta modificata. Asta nu e foarte greu de realizat <_<

Edited by dinu.negrean
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.