Jump to content

Modalitati de a aduce mai mult aer in admisie


Recommended Posts

Am zis cĂŁ poate debitmetrul lucreazĂŁ ĂŽn niÂşte limite stabilite nu cĂŁ ar avea o limitĂŁ fizicĂŁ proprie.

 

Ăn fond, debitmetrul Âşi sonda lambda sunt necesare pentru a regla amestecul ĂŽn condiĂžii normale, de exemplu atunci când densitatea aerului creÂşte sau scade ĂŽn funcĂžie de temperaturĂŁ Âşi presiune.

 

Nu cred cĂŁ va creÂşte cantitatea de aer pentru cĂŁ ar fi o chestie artizanalĂŁ..

 

ExistĂŁ motoare cu douĂŁ admisii, de exemplu motorul S62 de pe M5 E39 ĂŽnsĂŁ acolo este cu totul altceva.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ăn fond, debitmetrul Âşi sonda lambda sunt necesare pentru a regla amestecul ĂŽn condiĂžii normale, de exemplu atunci când densitatea aerului creÂşte sau scade ĂŽn funcĂžie de temperaturĂŁ Âşi presiune.

 

Cum isi poate da seama de presiunea atmosferica cu ajutorul debitmetrului, sondei lambda? :)

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule, te rog eu nu mai insista cu afirmatiile astea... Te faci de ras.

Cum naiba sa nu creasca cantitatea de aer, indiferent de modul de acces ? Ce legatura are faptul ca e artizanal sau nu ?

 

Gandeste-te la situatia urmatoare: o camera cu doua ferestre, ai una din ferestre deschisa. Spargi geamul la cea de-a doua fereastra cu o piatra... intra mai mult aer in camera sau din cauza ca geamul e spart artizanal aerului ii e rusine sa intre ? :)

Link to comment
Share on other sites

Cum isi poate da seama de presiunea atmosferica cu ajutorul debitmetrului, sondei lambda? :)

Mă refer la faptul că rolul debitmetrului este să măsoare cantitatea de aer care intră ĂŽn admisie iar această cantitate variază ĂŽn funcţie de temperatură şi presiune.

 

Nu măsoară presiunea atmosferică, n-am spus asta.

 

Bănuiesc că o admisie este proiectată ĂŽn funcţie de nişte măsurători făcute ĂŽn mai multe condiţii de temperatură şi presiune, nu este făcută după ureche.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu mĂŁsoarĂŁ presiunea atmosfericĂŁ, n-am spus asta.

 

BĂŁnuiesc cĂŁ o admisie este proiectatĂŁ ĂŽn funcĂžie de niÂşte mĂŁsurĂŁtori fĂŁcute ĂŽn mai multe condiĂžii de temperaturĂŁ Âşi presiune, nu este fĂŁcutĂŁ dupĂŁ ureche.

 

Banuiesc ca senzorul barometric masoara presiunea si in functie de asta corecteza amestecul, nu?

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule, te rog eu nu mai insista cu afirmatiile astea... Te faci de ras.

Cum naiba sa nu creasca cantitatea de aer, indiferent de modul de acces ? Ce legatura are faptul ca e artizanal sau nu ?

 

Gandeste-te la situatia urmatoare: o camera cu doua ferestre, ai una din ferestre deschisa. Spargi geamul la cea de-a doua fereastra cu o piatra... intra mai mult aer in camera sau din cauza ca geamul e spart artizanal aerului ii e rusine sa intre ? :)

 

Conteazã ºi cât de permisiv este filtrul pe care-l foloseºti, conteazã ºi carcasa filtrului care a fost proiectatã pentru un anumit debit de aer.

 

Nu cred cĂŁ va creÂşte cantitatea de aer pentru cĂŁ ar fi o chestie artizanalĂŁ..

 

Nu prea are sens ce ai spus. :)

 

Tu ai spus cam acelaÂşi lucru dar cu alte cuvinte:

 

M-as mira sa traga mai bine motorul si sa consume mai putin dupa aceasta improvizatie.
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule, te rog eu nu mai insista cu afirmatiile astea... Te faci de ras.

Cum naiba sa nu creasca cantitatea de aer, indiferent de modul de acces ? Ce legatura are faptul ca e artizanal sau nu ?

 

Gandeste-te la situatia urmatoare: o camera cu doua ferestre, ai una din ferestre deschisa. Spargi geamul la cea de-a doua fereastra cu o piatra... intra mai mult aer in camera sau din cauza ca geamul e spart artizanal aerului ii e rusine sa intre ? :)

 

Conteazã ºi cât de permisiv este filtrul pe care-l foloseºti, conteazã ºi carcasa filtrului care a fost proiectatã pentru un anumit debit de aer.

 

 

Ce legatura are filtru?Este acelasi, numai ca acum aerul mai poate intra si prin alt loc.Ce discutii savante pe forumul BMW. ;)

 

 

Ciupanezule, te rog eu nu mai insista cu afirmatiile astea... Te faci de ras.

Cum naiba sa nu creasca cantitatea de aer, indiferent de modul de acces ? Ce legatura are faptul ca e artizanal sau nu ?

 

Gandeste-te la situatia urmatoare: o camera cu doua ferestre, ai una din ferestre deschisa. Spargi geamul la cea de-a doua fereastra cu o piatra... intra mai mult aer in camera sau din cauza ca geamul e spart artizanal aerului ii e rusine sa intre ? :)

 

Conteazã ºi cât de permisiv este filtrul pe care-l foloseºti, conteazã ºi carcasa filtrului care a fost proiectatã pentru un anumit debit de aer.

 

Nu cred cĂŁ va creÂşte cantitatea de aer pentru cĂŁ ar fi o chestie artizanalĂŁ..

 

Nu prea are sens ce ai spus. :)

 

Tu ai spus cam acelaÂşi lucru dar cu alte cuvinte:

 

M-as mira sa traga mai bine motorul si sa consume mai putin dupa aceasta improvizatie.

 

Ai citit ce am scris insa nu ai inteles nimic.Am spus ca nu cred ca motorul va trage mai bine, nu am spus ca nu va intra mai mult aer.Cum as putea sa sustin prostia asta, ca nu ar intra mai mult aer? :)

Link to comment
Share on other sites

Oricum, probabil nu vei obtine nici o imbunatatire. Nu cred ca poti transforma motorul din aspirat in supraalimentat cu o simpla gaura in plus :).

 

Da, citisem asta.Discutam cu Ciupanezu insa, ma interesa si parerea lui.

 

Ok, ma scuzati, am inteles gresit

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Gaura de la filtrul de la aer e gandita in asa fel incat motorul sa-si ia cat aer are nevoie fara prea mare efort. Daca dai alte gauri este fix 0. Obtii acelasi efect daca ii pui filtru sport ... fix undeva intre 0%-1% Inbunatatire. S-au facut teste cu un filtru sport pe 1motor aspirat cum ai tu si toate masinile ... si 2 motor turbo. Adevarata inbunatatire s-a simtit cu adevarat la motorul turbo.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Inca n-am renuntat la idee... si din intamplare am dat peste asta. Este carcasa filtrului de pe B3-urile Alpina.

 

 

Uitandu-ma la poza nu vad mare diferenta fata de ce masurat la masina ta:

 

Nu stiu daca ati analizat vreodata gura de admisie de la E46. Este un dreptunghi de 26cm x 1.5cm adica o suprafata bruta de 39 cm patrati.

Tradus altfel, inseamna un furtun cu un diametru de 7 cm... adica grosimea a 3 degete, ca sa ma exprim plastic.

 

Lasand asta la parte, ca sa cresti puterea unui motor aspirat trebuie ca TOT traseul gazelor sa fie marit. Ce vrei tu sa faci este un lucru bun dar este doar inceputul, urmeaza pe traseu: diametrul clapetei de acceleratie (care fac pariu ca e tot pe undeva la 7 cm), diametrul porturilor de supape, al supapelor de admisie, al celor de evacuare, si diametrul evacuarii. Daca poti mari toate acestea SI calculatorul/injectoarele pot face fata cu compensarea la benzina (pana la un anumit punct cred ca este posibil) atunci puterea motorului va creste semnificativ.

 

Dupa ce faci modificarea asta, urmeaza manifold swap (se schimba galeria de admisie cu una de E36 parca care are porturile mai mari). Nu stiu exact daca se preteaza la motorul tau dar uite despre ce e vorba.

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=544874

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.