Jump to content

Tremura la relanti.. moare si motorul


Recommended Posts

prietene....nu furtunul este cauza care provoaca acest lucru... l-am schimbat cu unul din comert de foarte buna calitate, i-am pus un cot la 90 de grade, coliere .... si motorul merge minunat, insa are momente cand se prosteste rau, fluctueaza asa de mult incat se opreste..

dupa ce opresc motorul si il pornesc o perioada nu-mi mai face, dupa care iar incepe sa fluctueze .... pe 25 dec am avut un drum lung de vreo 400 de km .... am incercat pe unele portiuni sa merg frumos cu el, iar pe altele sa-l forjez la maxim, poate si-o reveni ! ghinion ! cand o scot la punctul mort incepe sa fluctueze, iar in momentu ala ii dau un spritz din acceleratie scurt sa ajunga brusc la 4000-5000 (asta pe liber) iar cand cade acul spre relanti cateodata am noroc sa ramana la 800, iar de multe ori sa n-aiba nici un efect si sa inceapa din nou sa fluctueze !

chestia nasola e ca atunci cand o scot pe liber si scade turatia daca mai pun si frana, servo ia putin din puterea la motor si atunci se opreste motorul de tot !, iar in ultimul timp sunt nevoit sa folosesc din ce in ce mai mult frana de motor ....

si am mai observat altceva.... daca scot borna de la baterie 5 minute, si se pierd informatiile temporare despre functionarea motorului, merge cu parametrii standard, nu-mi mai face probleme 20-30-40 de km .... incearca si tu si vezi daca ai aceleasi simptome !

eu o sa-i curat zilele astea galeria de admisie si Idle Sensor Regulator sa vad daca este vreo diferenta !

 

 

daca ai valva PCV sau ceva asemanator e de la ea... eu aveam un e46 316i si facea exact la fel daca o lasam la relanti... in mers era super OK dar la relanti nu statea niciodata cum trebuie si varia rau de tot turatia, aproape sa se opreasca... e o chestie cu recircularea gazelor arse la relanti si asta daca nu merge bine da acele variatii de turatie... deci verifica toate furtunele si valva aceea si mai vezi dupa ce e...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eu am schimbat PCV si nicio modificare ...

am curatat clapeta de accelerare si ce 2 senzori de pe corpul respectiv ...

azi am luat spray special si am curatat debitmetrul ...

 

inca mai are o instabilitate relantiul, in special dupa ce merg cu o turatie normala, sa zice 3000 si scot pe liber atunci relantiul se duce pana la 400-500 si tinde sa moara motorul dupa care se redreseaza ... asta ma deranjeaza pe mine

 

dupa cele efectuate in prima parte a postului, pedala de acceleratie functioneaza mult mai fin iar dupa curatarea debitmetrului de azi, urca mai repede in ture ... trage mai bine.

 

urmeaza valva disa

verific furtunele de la PCV, desi nu cred ca astea ar face problema

apoi, bujii, bobina, sonda lambda ...

astept sa vad cine reuseste primul rezolvarea acestei dileme ...

Link to comment
Share on other sites

Acelasi simptom am avut si eu.

Am curatat IAC-ul, am schimbat furtunele de la PCV (cu originale) dar cauza era alta si anume neetansare corespunzatoare a valvei pe chiulasa. Are acel O-ring portocaliu care asigura asta dar probabil din strangere......Eu am banuit ca am facut chestia asta cu chiulasa fierbinte si la racirea ei...din cauza contractiei aluminiului.....Cine stie...Cert e ca am curatat IAC-ul, am refixat valva si i-am schimbat ambele furtune. In plus am facut proba cu gura cu ea montata, folosind furtunul ce pleaca de jos si am astupat cu degetul stutzul valvei (am vrut sa ma asigur inca o data ca e ok).

Si ca sa fiu sigur, pe suprafata libera de pe fata de asezare a PCV, in exteriorul O-ring-ului am dat un strat subtire de Bostik (etansant transparent si subtire...nu ca sylastic-ul....asta e pe baza de colofoniu...asta am avut).

Acum e ok.

Dar poate sa-mi explice cineva de ce s-a recomandat schimbarea furtunelor daca se constata ca sunt moi...Chiar daca sunt etanse? Eu unul nu cred ca se strang in functionare asa incat sa afecteze negativ...Ma rog, eu l-am schimbat si pe astea, numai ca buba era din alta parte

Apropo'...ce spray ai folosit pentru MAF? Ala descris in ceva post-uri in forum? Vezi mai jos un link, ce arata cum a facut un individ chestia asta. Oricum eu nu cred ca o problema de MAF se rezolva asa. Poate intretinere preventiva.

 

http://www.louv.tv/cars/m5/MAF/

Link to comment
Share on other sites

aceeasi procedura am urmat-o si eu ... pt prima data de cand am masina, am fost foarte incantat, trage fooarte bine!

azi chiar nu i-am mai dus dorul cuplului de diesel, trage chiar de jos, de la 1500-2000 rpm.

 

off -topic, azi am urcat cu bmw-ul la cota 1400 sinaia fara nicio dificultate, cauciucurile de iarna fac toti banii, dar am impins ... pe altii ca sa pot sa cobor :)

 

maine sper sa ii schimb disa si sa verific furtunele de la PCV, azi facand 300 km, chiar nu am avut probleme cu relantiul!

Link to comment
Share on other sites

nu am apucat sa mai desfac galeria de admisie si s-o curat, insa cu prima ocazie trebuie s-o fac neaparat !

de la ultimul post am mai facut vreo 2000 de km si incepe sa ma enerveze din ce in ce mai tare....

ceea ce am observat acum mai des, si mai ales cand este motorul rece, este ca incepe sa aiba pierderi de turatie : si aici ma refer la faptul ca nu se accelereaza: parca ar avea carburator si nu ii vine benzina, ma da in nas daca sunt la turatii mai mari, si degeaba apas acceleratia la fund; trebuie s-o accelerez cat mai putin, sa merg cat mai incet (~1500turatii), in treapta 1 sau 2 (in 3 deja numai trage deloc) dupa care isi revine la viata.... foarte suspecta treaba...

Link to comment
Share on other sites

PCV...pentru ralanti..apropo...daca e dusa sau ai pierderi cauzate de etansari bolnave, ai sa auzi un fasait anormal, iar la oprirea motorului "sufla" mai lung decat normal....normal este 1-2 secunde

Dar sigur e pozitia 13 din attach....(ralanti anormal la temperaturi joase)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

GATA ! am gasit buba ! cel putin la mine s-a dovedit a fi o minune ! chestia cu fluctuatiile de relanti se tot agravau, insa azi am observat ca merge impecabil masina... insa cand eram in parcare la practiker si m-am uitat sub masina am vazut un "matz" care atarna ! m-am dus imediat la garaj si m-am bagat sub ea :

- cazuse mufa de la senzoru de oxigen (lambda), iar calculatorul ii da valorile standard: in bord nici un bec aprins, deci : e de la senzorul de oxigen ! incercati sa-l scoateti asa cum merg eu acum cu el, si vedeti daca merge impecabil ! cel putin la mine asa se intampla: precizez ca am IS-ul care are si Idle sensor regulator, dar daca are cineva probleme si cu motorul 1.8i incercati si vedeti cum sta treaba !

numai bine !

 

P.S: acum trebuie sa vad si ce consum am ! din ce imi arata in bord e mai bine ca niciodata,,,nu am mai vazut consumuri asa mici de cand am luat masina !

Edited by cobrelu
Link to comment
Share on other sites

2 zile de la scoaterea sondei lambda: 200 km parcursi - consum redus considerabil, iar motorul functioneaza brici ! clar e de la sonda lambda ! ce pot afecta daca merg fara sonda lambda ? ( in afara de catalizator )

 

 

ai consum mai ridicat ..cam 2 l deci in cazul tau oricum era dereglat ..De curiozitate fa-i un test noxe la o statie itp .

Culmea ar fi sa-i pui sonda noua si sa mearga iar prost

 

Poate fi si un injector care pisa benzina ,,

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

Salutare...

 

De doua zile tot patesc o chestie enervanta la masina. La inceput.. cand porneam motorul tremura masina ca si cum ar fi mers in trei. O turam pe loc pana la 2200 rpm, o lasam si isi revenea.

Azi.. am pornit-o.. tremura iar. Am oprit-o am repornit-o si murea motorul... Dupa doua incercari a pornit si a mers ok.. cu singura remarca, in timp ce eram pe franare era sa moara iar motorul...

 

De la ce poate fi? Sa fie oare benzina pe care am pus-o proasta caci am alimentat joi si vineri seara a inceput sa-mi faca figurile astea...

 

 

Mersi!

am aceeasi problema cred ca este de la valva pcv . contacteazama dami id tu de mes

Link to comment
Share on other sites

merge fara probleme fara sonda lamda ! vad ca computeru ii da valori standard la admisie, iar consumul este mic ... mai mic ca niciodata... mai mic decat a fost acum 25.000 de km knd am cumparat masina...

de exemplu aseara am facut un drum de fix 200 de km ( bucuresti - targoviste - bucuresti = 150 de km + 50 km in bucuresti) pe timp de noapte intradevar, am accelerat-o calm, insa viteza a fost constanta undeva intre 110-140, si am facut acesti 200 de km cu ~14-15 litrii !! (1.8is)

o sonda e undeva ~400 lei ... nu ma grabesc sa o cumpar...deocamdata am dat comanda de faruri :)

 

PS after edit: myxage - nu imi consuma mai mult . de noxe nu ma intereseaza ! oricum masina am inscris-o pe bulgaria iar ei nu au test de noxe acolo . stiu ca fara sonda va fi afectat catalizatorul, insa intentionez sa imi pun o toba intermediara sport . cu sonda defecta imi consuma in bucuresti undeva peste 22 - 25 L % ...

Edited by cobrelu
Link to comment
Share on other sites

dap..pai si eu am pus-o pe tester, si nu mi-a dat nici o eroare...

 

 

 

Eu am aceeasi problema ca tine...verifica pe un tester bun(soft bmw) parametrii pompei de injectie.La mine acesti parametrii(2 la numar..nu stiu detalii) la relanti (900 !!! - ridicat de cei de la MHS) aveau valori de aproximativ -1.58(nu este normal- cu semnul exclamarii)

Am fost la un tip dupa multe milioane aruncate in aer(12)si a gasit acest lucru(avansul mult prea mic).In cele 12 mil a intrat un debitmetru 350ron+filtru motorina 80ron(2 bucati) + aditivi de injectoare(fara numar - Dura Lube) +300ron (curatat injectoare-tadgi - filaret) +75ron( filtru aer)+180ron{filtru epurator - (MHSMilitari - niste terminati)}-restul... manopere verificari(dormag - deviz 35 milioane!!!...mhs-550ron....bere multa la cunoscuti...whisky la colaboratori...)

Maine 24.01.09 ma duc sa imi regleze avansul(din tester), daca nu va da pompa jos sa vada ce s-a blocat ceva (o piesa ce gestioneaza avansul)pe acolo de "arunca" avansul pe MINUS(-1.5 ...ceea ce normal la 900rpm este undeva la 0.5-.09)

Nu te apuca sa dai pompa jos...pana nu verifici pe tester parametrii [tadgi(meserias pompe injectie) imi cerea de centricubat pompa(dat jos+verificat pe banc) imensa suma de 1000 ron( cand in germania am gasit ulterior pompa cu 350 second(da buna - cu garantie 3 luni).

La mine cu aceasta avarie :

- in turatie[4500- 5000(turata pe loc)rpm] nu da cu fum( deloc)

- intre 1000-2000rpm masina parca e fosta dacie

- tremura la relanti(suficient cat sa te simti intr-un "vibrator"

- miros de gaze(motorina) parca nearse

- viteza maxima in demaraj continuu 185( innainte 205km/h)

- uleiul de la schimb la schimb(l-am schimbar acum 5 zile) indica acelasi nivel pe joja

- demaraj greoi de la mers constant la o anumita viteza(ex: 140km/h) la 180 km/h

- motorul este suficient de zgomotos(innainte rar il auzeam la relanti) incat sa im aduc aminte de dacia mea ( nostalgie)

- debitmetru aer dadea pe tester valori la relanti peste limita maxima(limita maxima pe tester 30...al meu citea aer 33.38.Dupa ce l-am pus pe cel nou citeste 45-50!!!)

- pornire greoaie de dimineatza(invartea cam 4-5sec) cu veche baterie(bmw de 6 ani)

- fructuatie relanti la prima pornire rece(de dimineatza - aprox.4-5 sec)

S-au verificat in odiseea mea :

- tampoane motor + cutie(schimbate - dar nu au rezolvat problema)

- curatat IGR-ul

- schimbat furtune vaccum (toate)

- verificat convertoare de presiune

- presiune turbo

- etanseitatea sistemului turbo(coliere garnituri....intercooler)

- curatat galerie admisie - senzor presiune turbina(sau galerie admisie)

- schimbat bujii incandescente.

- verificat sistem evacuare[catalizator(era ca nou),racord flexibil,tabe,tampoane evacuare)

- verificat fulie motor(cea din fata de cauciuc)

- verificat volanta(sa nu fie descentrata)

- verificat injectoare(pe bancul de probe - filaret)

- curatat toate mufele ce sunt in gabitaclul motor(curatate cu spray de contacte)

 

 

Mentionez ca eu am 318d - 09.2002 motor 204D1 85kw km - 180.000 reali(ireali sunt 153.000) de 60000km intrata in tara(belgianca la origine)

 

 

Va doresc succes ...si milioane de km fara sa intrati in service!

Link to comment
Share on other sites

Lorin, dupa tot ce ai detaliat tu aici sa inteleg ca ai gasit problema ? si ai rezolvat-o ? sau inca mai este problema si nu ii dai de cap ... :)

 

 

Salut,

 

 

la ora 10 ma duc la service, problema este ca si rezolvata.Astept sa intervina(din spusele mecanicului) cu comparator(o "scula" ce roteste angrenajul interior a pompei de injectie - raportat in grade) si testerul(pentru vizualizarea modificarii avansului).

 

 

ureaza-mi succes...ca in felul asta dau "copy" si "paste" la rezultat sa nu mai arunce nimeni bani pe fereatra..ca mine

 

 

 

o zi buna...revin

Edited by oprea Lorin
Link to comment
Share on other sites

m-am speriat si mai tare cand am coborat si mirosea putin a ambreiaj ...

 

a ambreiaj mirosea pentru ca numai are mult de trait... asa pateam si eu cu a mea... iti tine sus pedala ? daca iti tine din ce in ce mai sus e pe duca ..oricum dupa o lunga folosire in timp, si placa de presiune se mai inmoaie si astfel numai are aderenta 100% disc-placa, iar dupa un drum cum ai spus tu, nu e nimic neobisnuit ! de curiozitate cati km are masina ? e trecuta de 200.000-220.000 ?

Link to comment
Share on other sites

m-am speriat si mai tare cand am coborat si mirosea putin a ambreiaj ...

 

a ambreiaj mirosea pentru ca numai are mult de trait... asa pateam si eu cu a mea... iti tine sus pedala ? daca iti tine din ce in ce mai sus e pe duca ..oricum dupa o lunga folosire in timp, si placa de presiune se mai inmoaie si astfel numai are aderenta 100% disc-placa, iar dupa un drum cum ai spus tu, nu e nimic neobisnuit ! de curiozitate cati km are masina ? e trecuta de 200.000-220.000 ?

 

m-as fi gandit si eu la asta , dar masina are 160k km iar kitul de ambreiaj l-am schimbat cand am luat masina adika la 140k km .pedala tzine la fel ... ma gandesc sa nu fie problema comuna cu relatiul

Link to comment
Share on other sites

pedala NU are cum sa tina la fel la unul tocit cu unul nou ... insa la 316 s-ar putea sa fie ambreierea cu cablu ; stiu ca de la 318 in sus, sunt hidraulice, iar la hidraulic se autoregleaza

si,,, nu cred ca mai e altceva de pe masina care cand sa se incalzeasca sa mirosae ca ambreiajul.

de ce l-ai schimbat la 140k ? patina ? trebuia schimbat sau ai facut-o tu pentru siguranta ta ?

Link to comment
Share on other sites

Lorin, dupa tot ce ai detaliat tu aici sa inteleg ca ai gasit problema ? si ai rezolvat-o ? sau inca mai este problema si nu ii dai de cap ... <_<

 

 

 

Salut,

 

nu prea am vesti(pline de detalii); dintr-o nesincronizare telefon-mecanic..acesta din urma s-a apucat sa vopseasca pe jos in service si nu a mai avut loc "marele reglaj al avansului"

 

cu parere de rau si cu "tremuriciul" necesar sa spun ca maine sunt la el...sigur

 

Din discutia telefonica nu ar dura mai mult de 2-3 ore operatiunea.

 

 

o seara fara "parkinson" va doresc

 

m-am speriat si mai tare cand am coborat si mirosea putin a ambreiaj ...

 

a ambreiaj mirosea pentru ca numai are mult de trait... asa pateam si eu cu a mea... iti tine sus pedala ? daca iti tine din ce in ce mai sus e pe duca ..oricum dupa o lunga folosire in timp, si placa de presiune se mai inmoaie si astfel numai are aderenta 100% disc-placa, iar dupa un drum cum ai spus tu, nu e nimic neobisnuit ! de curiozitate cati km are masina ? e trecuta de 200.000-220.000 ?

 

 

 

Pedala mea de ambreiaj tine cam la 2cm-cursa de limita superioara...de cand am luat masina....acum 60 de km.

 

Olfactiv nu simt nimic...poate din cand in cand noxe de la vestita RABA care sta cu mine in paralel la semafor

 

 

bafta...cu vechiul disc...traiasca noul disc!

 

 

dap..pai si eu am pus-o pe tester, si nu mi-a dat nici o eroare...

 

 

 

Pai nu o sa-ti de-a vreo eroare..pana cand nu intra pe fiecare dintre valori!

 

 

spor!

Link to comment
Share on other sites

am revenit cu amanunte ...

mi-a dat o eroare la amestecul de aer iar in consecinta ansamblu filstrului de aer nu era montat corespunzator si imi atingea de niste rotitze care mi-au facut niste gauri imense in cutia filtrului !

vineri o schimb si va anunt daca am rezolvat problema

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.