Jump to content

Valva CDV


BeRnEk

Valva CDV - Clutch Delay Valve  

173 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Aha deci de aia nu pot eu sa scartai masina la plecare (decat foarte greu). Va rog dati-va cu parerea daca este vorba de piesa 21.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=10

 

La modelul din imagine (E36 318is) s-ar putea sa nu fie. Eu n-o vad. Ar trebui sa fie undeva intre piesa 12 si 13. Deci ea trebuie sa fie intre cele 2 furtunase (12 si 11).

Link to comment
Share on other sites

Eu tind totusi sa cred ca este, am aceleasi manifestari ca cele descrise in acest topic.

 

Mai mult ca sigur nu ai CDV pe masina. In linkul acela este chiar piesa 21, dar intra aici: http://bmwfans.info/original/ , introdu VIN-ul masinii tale si cauta la rubrica "Clutch/Clutch control" ... daca nu iti apare piesa 21 incadrata de un chenar verde inseamna ca nu o ai pe masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ok. Am zis sa nu ma bag sa o dau jos, dar nu mai pot. A inceput sa ma enerveze socurile astea. Cine merge cu mine in masina si nu stie care-i treaba zice ca habar n-am sa schimb vitezele. Bruscheaza urat, uneori. Mi-am dat seama ca singur n-am cum s-o dau jos, ca n-am rampa. As vrea sa merg la un service (gen filaret, ca mi-e la indemana). Daca le zic de valva CDV, stiu ei despre ce e vorba? Cam cat m-ar costa chestia asta. As vrea sa o dau jos sa vad daca merge mai bine. In cazul in care nu simt diferenta, o pun la loc. Multumesc! Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Fenomenul pe care il traiesti tu este urmatorul:

 

Spui ca incerci sa conduci "fin" si totusi masina bruscheaza :) iti spu eu dece (tot CDV-ul e de vina) prin definitie Clutch Delay Valve ... adica apare un delay o intarziere la cuplarea ambreiajului ... incerci sa schimbi cat mai fin si lasi usor de tot pedala de ambreiaj (aici gresesti un pic) deoarece CDV-ul preia exact lucrul care il faci tu (lasatul usor din ambreiaj) atunci turatia scade prea mult timpul de schimb al treptei de viteza (pana la cuplarea ambreiajului) dureaza un pic mai mult motorul s-ar putea sa devina subturat si intr-un final cu tot cu CDV evident ambreiajul e cuplat si atunci apar smucituri enervante ...

 

Daca ai CDV pe masina atunci trebuie sa lasi ambreiajul un pic mai repede si eventual la o turatie un pic mai mare ... toata chestia e pana te obisnuiesti sa iei in considerare si timpul care il prelungeste CDV-ul la schimbatul treptei de viteza ... Acesta a fost unul din motivele pentru care eu am renuntat la CDV deoarece am un control mult mai precis si rapid asupra ambreiajului :)

 

A fost prima masina care m-a socat putin cum se comporta cu CDV aveam impresia ca nu prea stiu conduce o masina cu cutie manuala (toata viata numai cutie manuala am avut pe orice masina)

 

Cu el scos (CDV-ul) o sa smuceasca mai tare daca il lasi brusc (iar trebuie adaptat stilul de condus :)) dar o sa observi un control mult mai bun asupra ambreiajului astfel incat garantat o sa iti fie mai usor sa te obisnuiesti !

 

Referitor la elinarea valvei recomand o groapa nu o sa poti face operatiunea pe borduri etc... (totul e mai simplu decat pare si cand o sa faci operatiunea o sa iti dai seama ca am dreptate)

 

Ai dreptate, nu apare. Inseamna ca e greu sa dau scart din cauza tractiunii spate combinata cu cauciucurile de 225cm :)

 

318is nu are 140 CP ?

 

Eu am un 318i E46 de 143 CP si scartai pe uscat rotile de 245/40/17 de le ia mama supararii ...

 

Vezi ambreiajul poate e de vina (uzat) sau m-am inselat la puterea unui E36 318is ?

Link to comment
Share on other sites

@BeRnEk, eu am incercat si sa ridic pedala finut, dar si mai brusc. La inceput si eu tot asa am crezut, ca e ceva cu mine. Dar vad ca au trecut 6 luni de cand o am si tot mai imi scapa cate-o smucitura d-aia. Si inca ceva ce cred ca e tot din cauza la CDV: cand fac o plecare tare de pe loc cu a 1-a pana la 5500 de ture, trag repede intr-a 2-a si dau drumu brusc la ambreiaj se tureaza asa un pic mai tare motorul (cred ca e CDV-ul care cupleaza usor, nu da drumul brusc) si se ridica usor de bot (masina), apoi trage normal. Nu pot zice ca e un lucru rau, dar e cam ciudat. Oricum, e misto ca se ridica asa de bot :)

 

Trebuie neaparat sa ajung la un service sa o dau jos sa vad eu cum e apoi. Vad ca majoritatea (de pe forum) ati dat-o jos.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
318is nu are 140 CP ?

 

Eu am un 318i E46 de 143 CP si scartai pe uscat rotile de 245/40/17 de le ia mama supararii ...

 

Vezi ambreiajul poate e de vina (uzat) sau m-am inselat la puterea unui E36 318is ?

 

Da, atati cai are.

 

Cred ca m-am exprimat gresit. Da scart dar doar cand o turez tare de tot, comparativ cu tractiunea fata (e prima masina pe care o am cu tractiune pe spate) unde cum ai apasat un pic mai mult acceleratia pierde aderenta.

 

Ontopic: eu totusi cred ca am CDV, mi se intampla uneori sa apara aceasta intarziere cand iau piciorul de pe ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Per total am impresia ca schimbul in turatie e imbunatatit si schimbarea vitezelor 1-2-3 la turatii mici devine mult mai "controlabil".

Am dat si eu azi jos aceasta valva (inca o data, multumiri lui IF 63 BMW) si aceeasi parere ca si BeRnEk o am si eu. Diferenta nu este foarte mare, dar suficienta. Condusul prin oras, cu multe opriri si plecari, dar si condusul sportiv sunt mult mai placute. Nu trebuie sa ma mai concentrez atat de mult la ambreiaj.

 

Recomand aceasta "miscare". La urma urmei, daca nu va place, valva se poate pune la loc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Daca il scot e vre-o problema cu aerisitul in caz ca se pierde lichid?

 

A mea smunceste cand nu sunt destul de atent cu ambreiajul, ideea e ca la alte masini nu trebuia sa fiu atent pur si simplu schimbam primele trepte fara sumcituri la BMW nu imi iese todeauna.

 

Ce a fost in capul lor cand au pus asta?

 

O fi pentru protectia diferentialului si cardanului ca sa cupleze lin si sa nu se simta eventuale jocuri ce apar in timp?

Link to comment
Share on other sites

Pai o sa-ti curga putin lichid. Dar atat timp cat nu intra aer pe furtun, n-ai de ce sa aerisesti. Eu am tinut un deget in capul furtunului si a fost ok.

 

Ce descrii tu ca patesti uneori cand schimbi treptele este exact ce pateam si eu. Acum nu mai e cazul <_<

 

Si mie mi se pare ciudat ca au pus (si inca mai pun) valva asta. Mi se pare ca mai des primeste socuri transmisia cu aceasta valva decat fara ea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.