Jump to content

help, discuri ovalizate!


320i e36

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

daca ai jante de aliaj sa strangi prezoanle cu cheie dinamometrica la 110Nm-120 nm maxim, nu cu pistol, sau din ochi, sau orice alta varianta.

Eu umblu cu una in porbagaj, pana acum din vreo 5 service-uri de roti doar unul care mai facea service si la altceva aveau asa ceva. in rest nu am vazut nici macar un singur service in ROmania sa le foloseasca la strans de roti in mod curent. De unde si discuri ovalizate, jante, ca in nici o alta tara de pe pamant.. .

Pna si in serbia dupa 10 anide razboi daca te opresti pe undeva folosesc aia ce scule trebuie...

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca ai jante de aliaj sa strangi prezoanle cu cheie dinamometrica la 110Nm-120 nm maxim, nu cu pistol, sau din ochi, sau orice alta varianta.

Eu umblu cu una in porbagaj, pana acum din vreo 5 service-uri de roti doar unul care mai facea service si la altceva aveau asa ceva. in rest nu am vazut nici macar un singur service in ROmania sa le foloseasca la strans de roti in mod curent. De unde si discuri ovalizate, jante, ca in nici o alta tara de pe pamant.. .

Pna si in serbia dupa 10 anide razboi daca te opresti pe undeva folosesc aia ce scule trebuie...

salut domi nu inteleg ce legatura are stransul rotilor cu ovalizatul discurilor?! eu am aceeasi problema care a avut o si 320i e36 si nu stiu ce sa mai fac inca nu am avut timp sa aerisesc instalatia dar am schimbat 3 seturi de discuri pana acum!

Link to comment
Share on other sites

jentile de aliaj sunt flexibile, daca le stranzi dupa ureche se tensioneaza si in timp deformeaza discurile. (dupa cum stii prezoanele se prind de discuri). In absolut toate manulele de service, inclusiv in hartiile cu care vine o janta noua de aliaj, in manulele Bentley de acum 20 de ani se specifica clar forta strangerii la jentile de aliaj si consecintele. Daca o sa iesi din tara vreodata si vei merge la un service de rot dintr-un motiv oarecare o sa vezi ca nici nu se apropie de roti fara o cheie dinamometrica.

 

In al doilea rand te-as sfatui sa verifici bcsele mari din capetele bratelor, asta e cea mai frecventa cauza a vibratiilor la franare, probabil 90% din cazuri sunt de fapt legate de probleme la suspensia fata.

 

Discurile nu se ovalizeaza de capul lor, si nici de la franat pe ud si alte prostii, ci exista niste motive bine intemeiate.

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

dupa cum stii prezoanele se prind de discuri).

Prezoanele nu se prind de discuri, ci trec prin discuri :). Ar fi tragic daca s-ar prinde doar de discuri, avand in vedere ca acestea sunt fixate de butucul rotii cu un singur surubel de 6 mm (in absenta prezoanelor).

 

Cuplul de strangere este important nu atat pentru vibratii sau ovalizare, ci pentru a nu se supraincalzi discurile de frana daca sunt lasate prea slabe, respectiv pentru a nu suprasolicita prezoanele daca sunt prea stranse. Jantele asigura si racirea discurilor de frana.

 

Este posibil sa apara vibratii datorate jantelor, daca nu sunt centrate corect in raport cu butucul. De aceea se recomanda sa se stranga putin cate putin prezoanele. In asa fel, partea lor conica de asezare ajuta la autocentrare.

Dar acest tip de vibratii apare si dispare la anumite viteze, dar nu are legatura cu franarea.

Link to comment
Share on other sites

110-120 NM maxim.

 

 

EU personal le strang la 110NM.

MAi important e sa fie stranse uniform si cu aceasi forta, decat daca strangi cu 115 NM in loc de 110 sa zicem.

 

 

 

UNele mai pretentioase au specificate forta de strangere pe hartiile cu care vin, stiu ca era o vreme in care se purtau nu stiu jante super usoare din aliaj de magneziu, unle Porsche vin asa, alea au alte specificatii, in functie de dimensiunea si materialul prezoanelor, 90-100 NM si tot asa..

Paul iti garantez ca una din consecintele strangerii incorecte a jentilor de aliaj e ovalizarea discurilor, scrie cam in orice manual.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

110-120 NM maxim.

 

 

EU personal le strang la 110NM.

MAi important e sa fie stranse uniform si cu aceasi forta, decat daca strangi cu 115 NM in loc de 110 sa zicem.

 

 

 

UNele mai pretentioase au specificate forta de strangere pe hartiile cu care vin, stiu ca era o vreme in care se purtau nu stiu jante super usoare din aliaj de magneziu, unle Porsche vin asa, alea au alte specificatii, in functie de dimensiunea si materialul prezoanelor, 90-100 NM si tot asa..

 

mai verifica si tu dinamometrica aia. ca poate dupa atata timp nu mai indica bine!

Link to comment
Share on other sites

When you torque a wheel, the pressure is even all around the rim. Uneven pressure can cause a warped rim or rotor, especially if too much pressure is used.

 

My Chilton says 74 lb/ft +or- 7 lb/ft. My owner's manual says 80 lb/ft. This is for a 1995 325, but should be the same or close.

p.s. I always use the german torque measurement "Gudentite"

 

e36

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=91281

 

e46

 

cred ca scrie in fiecare manual de service. :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

jentile de aliaj sunt flexibile, daca le stranzi dupa ureche se tensioneaza si in timp deformeaza discurile. (dupa cum stii prezoanele se prind de discuri). In absolut toate manulele de service, inclusiv in hartiile cu care vine o janta noua de aliaj, in manulele Bentley de acum 20 de ani se specifica clar forta strangerii la jentile de aliaj si consecintele. Daca o sa iesi din tara vreodata si vei merge la un service de rot dintr-un motiv oarecare o sa vezi ca nici nu se apropie de roti fara o cheie dinamometrica.

In al doilea rand te-as sfatui sa verifici bcsele mari din capetele bratelor, asta e cea mai frecventa cauza a vibratiilor la franare, probabil 90% din cazuri sunt de fapt legate de probleme la suspensia fata.

 

Discurile nu se ovalizeaza de capul lor, si nici de la franat pe ud si alte prostii, ci exista niste motive bine intemeiate.

 

 

am fost eu la mai multe serviceuri in strainatate,in It mai exact, cu mai multe masini si nici macar o data nu am vazut sa se foloseasca cheie dinamometrica.deci sa nu defaimam patria si mecanicii ei :download:

Link to comment
Share on other sites

Nefiind aerisita instalatia un etrier ramanea putin blocat :) , si asta a dus la "ovalizarea" discului.

Aceeasi problema o am si eu . discuri noi si pacute noi ATE si eu mers bine 2000 km. tind sa cred ca trebuie sa schimb lichidul de franare si sa aerisesc bine instalatia.

 

daca ai jante de aliaj sa strangi prezoanle cu cheie dinamometrica la 110Nm-120 nm maxim, nu cu pistol, sau din ochi, sau orice alta varianta.

Eu umblu cu una in porbagaj, pana acum din vreo 5 service-uri de roti doar unul care mai facea service si la altceva aveau asa ceva. in rest nu am vazut nici macar un singur service in ROmania sa le foloseasca la strans de roti in mod curent. De unde si discuri ovalizate, jante, ca in nici o alta tara de pe pamant.. .

Pna si in serbia dupa 10 anide razboi daca te opresti pe undeva folosesc aia ce scule trebuie...

Ce treaba are stransul rotilor cu ovalizarea discurilor, jantelor, nu cred asa ceva.........

Edited by p3tric
Link to comment
Share on other sites

nici o problema, faci cum te taie capul.

Cumva , in vestul europei nu exista asa ceva (discuri ovalizate), desi e se merge cu viteze de 2 ori mai mari, masini automate garla ( asta inseamna ca folosesti franele de vreo 2 ori mai des) , ploua de rupe cam de 2 ori mai mult ca in ro .. si totusi nu exista asa ceva. Daca mergi la un mecanic si ii spui ca ai vibratie la franare, discuri ovalizate, rade si cu curul de tine.

Dar in Romania se pare ca e un sport national.

Si la discuri de frana nu mai poti da vina pe gropi sau praf-ul din Romania.

Daca fabricantul masinii scrie asta in manualul de service, ala al jentii de aliaj la fel, banuiesc ca au ei ceva in cap. Poate mai sunt si alti factori, dar cu siguranta ca asta ajuta.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nici o problema, faci cum te taie capul.

Cumva , in vestul europei nu exista asa ceva (discuri ovalizate), desi e se merge cu viteze de 2 ori mai mari, masini automate garla ( asta inseamna ca folosesti franele de vreo 2 ori mai des) , ploua de rupe cam de 2 ori mai mult ca in ro .. si totusi nu exista asa ceva. Daca mergi la un mecanic si ii spui ca ai vibratie la franare, discuri ovalizate, rade si cu curul de tine.

Dar in Romania se pare ca e un sport national.

Si la discuri de frana nu mai poti da vina pe gropi sau praf-ul din Romania.

Daca fabricantul masinii scrie asta in manualul de service, ala al jentii de aliaj la fel, banuiesc ca au ei ceva in cap. Poate mai sunt si alti factori, dar cu siguranta ca asta ajuta.

Eu iti dau dreptate...se poate test cu o foita simpla de tabla (rotunda-de forma exacta a unui disc de frana) pe care o prinzi in 5 suruburi pe un cadru si o strngi pana ii ies ochii...este foarte logic motivul pentru care tabla respectiva se va indoi(deforma si mai tarziu o ovaliza) exact in locurile in care a fost stransa excesiv...salutare

Link to comment
Share on other sites

Ovalizarea discurilor (hai sa-i zicem ovalizare, desi acest termen nu exista :) ) apare de obicei din cauza calitatii proaste a discurilor.

 

Deformarea apare cand discurile sunt incinse si se racesc neuniform.

Adica atunci cand treci printr-o baltoaca cu discurile incinse, sau daca discurile sunt incinse si stai cu frana apasata. Partea pe care apasa placutele se raceste mai repede decat restul discului si din cauza aceasta pot sa apara deformari.

 

Este aberant sa crezi ca jantele pot fi stranse atat de neuniform sau atat de tare incat sa se deformeze discurile din cauza asta.

Link to comment
Share on other sites

Eu iti dau dreptate...se poate test cu o foita simpla de tabla (rotunda-de forma exacta a unui disc de frana) pe care o prinzi in 5 suruburi pe un cadru si o strngi pana ii ies ochii...este foarte logic motivul pentru care tabla respectiva se va indoi(deforma si mai tarziu o ovaliza) exact in locurile in care a fost stransa excesiv...salutare

 

+1

Ai dreptate. Sunt discuri facaturi fara structura metalografica ce le confera elasticitate la strangeri excesive iar rezultatul este clar: deformari remanente...adica asa zisa ovalizare (termen impropriu dar nu exista altul pe moment) :popcorn: La BMW este o procedura standard de strangere secventiala, dar nu este respectata de utilizatori.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Ovalizarea discurilor (hai sa-i zicem ovalizare, desi acest termen nu exista :) ) apare de obicei din cauza calitatii proaste a discurilor.

 

Deformarea apare cand discurile sunt incinse si se racesc neuniform.

Adica atunci cand treci printr-o baltoaca cu discurile incinse, sau daca discurile sunt incinse si stai cu frana apasata. Partea pe care apasa placutele se raceste mai repede decat restul discului si din cauza aceasta pot sa apara deformari.

 

Este aberant sa crezi ca jantele pot fi stranse atat de neuniform sau atat de tare incat sa se deformeze discurile din cauza asta.

 

 

O fi aberant Paul dar de dragul stiintei poti sa iei in calcul si teoria asta.Sunt foarte de acord cu tine in privinta calitatii slabe a aliajului din care se realizeaza discurile de frana, dar treaba cu apa cred ca e mai mult scuza decat realitate de zi cu zi, iar cand spun treaba asta ma refer la faptul ca discul ala nu sta la 200-300 de grade permanent(el se raceste fiind pus in miscare aproape permanent la o anumita viteza)iar cand trece nenea cu roata prin balta hop se si decaleste cum atinge 5 vapori de apa...hai sa fim seriosi, slaba calitate a tratamentului termo-chimic, aplicata de catre mizerabilul fabricant aftermarket-ist respectivului rotor este de vina.Acestea fiind spuse parerea mea este ca si fara apa discul ala, prost tratat termo-chimic si contruit dintrun aliaj de 2 bani se va deforma forever chiar si in cazul utilizarii simple de zi cu zi.Temperatura rezultata in urma franarilor in conditii de exploatare normale are un moment de maxim care se masoara in ms(milisecunde)iar decalirea despre care vorbeste lumea in astfel de conditii si deci deformarea implicita a discului se produce prin alterarea momentului ala de maxim...Lucrul asta se poate intampla si fara apa...succes

Edited by Cosminas
Link to comment
Share on other sites

mai Paul, oricum se induce stress in metal si la long are niste consecinte. degeaba spui tu.

Iar efectul nu este instant, ci mergi 2-3000 de km, poate 10k.. dar e clar ca treaba asta ajuta. Cu siguranta ca mai sunt si alti factori, de la regim de folosire pana la montaj prost de placute, etrieri defecti etc...

Daca daca nu incerci sa fii corect macar la ce ai control, o chestie extrem de facila, sa strangi 20 de suruburi corect odata la 6 luni , cand chimbi si tu gumele, de la iarna la vara, nu mai poti avea pretentii. ca aia nu merge, ca se ovalizeaza non-stop etc... ca nu tine..

Stii foarte bine ca orice specificatii de strangere au un scop, cum e si la bujii, prezoane de chiulasa, si atatea si atatea. asa la prima vedere par toate fara rost.

 

 

 

 

Ce ai impresia ca lumea in pe acolo foloseste numai discuri OEM. Sun prea putini care fac asta oadat masina iesita din garantie, cumpara si ei ca in romania ce gasesc sau ce se poate furniza in service.. alde TRW, jurid, ATE, brembo adica ce se foloseste si pe aici, sau mai stiu eu ce firme..

 

chiar toate sa fie teapa, ca sunt pagini intregi pe tema asta si apar topicuri noi cu discuri ovalizate in fiecare saptamana,...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

O fi aberant Paul dar de dragul stiintei poti sa iei in calcul si teoria asta.Sunt foarte de acord cu tine in privinta calitatii slabe a aliajului din care se realizeaza discurile de frana, dar treaba cu apa cred ca e mai mult scuza decat realitate de zi cu zi, iar cand spun treaba asta ma refer la faptul ca discul ala nu sta la 200-300 de grade permanent(el se raceste fiind pus in miscare aproape permanent la o anumita viteza)iar cand trece nenea cu roata prin balta hop se si decaleste cum atinge 5 vapori de apa...hai sa fim seriosi, slaba calitate a tratamentului termo-chimic,

Fara suparare, care este pregatirea ta in domeniu, de ne explici cum nu ajunge discul la 200-300 de grade?

 

La ce temperatura crezi tu ca sta discul de frana, pe la 100 de grade e bine?

Link to comment
Share on other sites

orice specificatii de strangere au un scop, cum e si la bujii, prezoane de chiulasa, si atatea si atatea. asa la prima vedere par toate fara rost.

 

Deci trebuie sa acceptam ca strangerea ....normala sau excesiva...adica fara cheie dinamometrica sau mai stiu eu ce procedura , duce la ovalizarea discurilor?

Te credeam om serios..

Cum puii mei un disc din material casant (are destul de multa ferita globulara...cauta pe Google ca n-am timp de explicatii...) se ovalizeaza ca urmare a celor de mai sus?.. De crapat crapa cu siguranta ....

Si in final ce dracu intelegi prin ovalizare...Uzura neuniforma identificata pe sectoare dispuse aleator cu efect asupra grosimii, se numeste ovalizare...???

Cumva ovalizarea este abaterea de la circularitate identificata pe diametru ???? Adica mai pe inteles: Ce este aceasta mult discutata ovalizare? Bataie radiala sau axiala?

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.