Jump to content

help, discuri ovalizate!


320i e36

Recommended Posts

Sa nu o dam in offtopic va rog. Se mai poate remedia discul usor ovalizat (o mica bataoe in volan dupa ce se incalzeste la franare) . Sau trebuie altele?// (ATE si discuri si placute ) au 5000 km si ma cam supara. Am pus bucse la bascule noi lemforder si s-a mai amelioriat mult bataia in volan.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posibil ca bataia in volan sa nu fie urmarea incalzirii discului...Un ertier blocat poate fi deasemeni o cauza.

Un pirometru iti poate spune precis daca exista diferente de temperatura semnificativa intre discurile montate pe fata sau spate.

De multe ori etrierii blocati duc la aparitia batailor axiale ca urmare a aparitiei uzurii neuniforme a discurilor.

Este bine si recomandat ca discul sa fie inlocuit Vs. rectificat (dar se practica si acest lucru....)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Posibil ca bataia in volan sa nu fie urmarea incalzirii discului...Un ertier blocat poate fi deasemeni o cauza.

Un pirometru iti poate spune precis daca exista diferente de temperatura semnificativa intre discurile montate pe fata sau spate.

De multe ori etrierii blocati duc la aparitia batailor axiale ca urmare a aparitiei uzurii neuniforme a discurilor.

Este bine si recomandat ca discul sa fie inlocuit Vs. rectificat (dar se practica si acest lucru....)

S-ar putea sa tina un pic blocat cel din dreapta. Pt ca la mana se simte ca imi atinge putin si invarte discul mult mai greu in comparatie cu cel din stanga. Cand pun jantele de tabla am sa desfac si etrerul sa il curat si gresez bolturile alea culisante putin.

Link to comment
Share on other sites

mai frate vrei sa iti fac desene, Ai citit macar un manual de service la o masina in viata ta ? un rahat de foaie de o pagina care vine cu orice jante de aliaj cand le cumperi noi si se explica consecintele ?

Ai tu studii de stres in metal ? . Pai la materialul ala 300 de grade nu inseamna nimic, ca si revenirea de la 300 la 0.

Daca ai zici ca ai studii in domeniu stii foarte bine ca nici mafalda nu poate prezice oboseala metalelor si ce se intampla acolo, dupa 160 de ani de metalurgie, studii de RM si microscop electronic, a ramas ca in 1910, se masoara ceva, se masoare de 10 ori, se stabileste ca sigur intre limtele x-y nu cedeaza, se i-a o limita de siguranta si aia e..

Nu indoaie prezonul discul ca strangi mai tare, dar induce stress direct si indirect, iar asta are consecinte in comportamentul aliajului in timp.

 

Si daca tot zici si vorbesti de asta, i-a zi tu care structura e mai vulnerabila la genul asta de stres permanent, una deformabila plastic cum e fonta sau un otel. ? cam in cat timp isi schimba aranjarea grauntilor, la ce temp etc...

Oricum eu sunt de parere ca 90% din ce se diagnosticheaza pe aici ca discuri ovalizate nu sunt de fapt, dar asta e alta poveste..

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cui te-ai adresat, dar ma simt onorat sa am sansa de a-ti raspunde :)

 

mai frate vrei sa iti fac desene

Mi-ar placea, am un amic care deseneaza foarte bine si imi face placere sa vad noi talente. :)

 

Ai citit macar un manual de service la o masina in viata ta ?

Unii nu numai ca citesc manualele, dar le mai si inteleg.

 

un rahat de foaie de o pagina care vine cu orice jante de aliaj cand le cumperi noi si se explica consecintele ?

Tehnic are valoare zero pagina cu care vin jantele :).

Dupa cum am scris deja de cateva ori mai sus, cuplul de strangere este important in primul rand pentru a se asigura un transfer termic optim intre discuri si jante. Nu ma indoiesc ca stiai, dar mai punctez si eu o data: O parte din caldura discurilor se disipa prin jante. O strangere slaba reduce transferul termic si discurile de frana se pot supraincalzi.

 

O strangere prea puternica introduce tensiuni prea mari in prezoane si acestea pot ceda, avand in vedere ca la tensiunile statice se adauga si cele dinamice, cauzate de solicitarile la care este supusa janta in mers.

 

Ai tu studii de stres in metal ?

Asta era o intrebare capcana, m-am prins, nu exista asa ceva :) .

 

Pai la materialul ala 300 de grade nu inseamna nimic, ca si revenirea de la 300 la 0.

Nu ma indoiesc ca ai auzit de dilatare. Culmea ea ca apare chiar si la 300 de grade, desi spui ca 300 de grade nu inseamna nimic. Mai departe poti sa deduci si singur.

Cu atat mai mult cu cat discurile pot depasi lejer 300 de grade.

Si nu trebuie sa ne cramponam de o temperatura de utilizare normala. Avand in vedere ca nu toata lumea are discurile deformate, inseamna ca deformarile nu apar in conditii normale de exploatare.

Altfel toti aveam probleme cu discurile.

 

Daca ai zici ca ai studii in domeniu stii foarte bine ca nici mafalda nu poate prezice oboseala metalelor si ce se intampla acolo, dupa 160 de ani de metalurgie, studii de RM si microscop electronic, a ramas ca in 1910, se masoara ceva, se masoare de 10 ori, se stabileste ca sigur intre limtele x-y nu cedeaza, se i-a o limita de siguranta si aia e..

Se i-a sau nu se i-a o limita de siguranta, cert e ca nu am inteles ce vrei sa zici aici, asa ca trecem mai departe. :) .

 

Nu indoaie prezonul discul ca strangi mai tare, dar induce stress direct si indirect, iar asta are consecinte in comportamentul aliajului in timp.

Poate detaliezi un pic. Aliajul la care te referi si din care sunt turnate discurile, nu se numeste cumva fonta? Bnuiesc ca stii bine proprietatile fontei, asa ca sarim si peste asta.

 

Si daca tot zici si vorbesti de asta, i-a zi tu care structura e mai vulnerabila la genul asta de stres permanent, una deformabila plastic cum e fonta sau un otel. ? cam in cat timp isi schimba aranjarea grauntilor, la ce temp etc...

Asta e chiar grea...

 

Oricum eu sunt de parere ca 90% din ce se diagnosticheaza pe aici ca discuri ovalizate nu sunt de fapt, dar asta e alta poveste..

Aici probabil chiar ai dreptate.

 

PS: Nu te infierbanta asa, ne dam si noi cu parerea...

Link to comment
Share on other sites

mai frate vrei sa iti fac desene, Ai citit macar un manual de service la o masina in viata ta ? un rahat de foaie de o pagina care vine cu orice jante de aliaj cand le cumperi noi si se explica consecintele ?

Ai tu studii de stres in metal ? . Pai la materialul ala 300 de grade nu inseamna nimic, ca si revenirea de la 300 la 0.

Daca ai zici ca ai studii in domeniu stii foarte bine ca nici mafalda nu poate prezice oboseala metalelor si ce se intampla acolo, dupa 160 de ani de metalurgie, studii de RM si microscop electronic, a ramas ca in 1910, se masoara ceva, se masoare de 10 ori, se stabileste ca sigur intre limtele x-y nu cedeaza, se i-a o limita de siguranta si aia e..

Nu indoaie prezonul discul ca strangi mai tare, dar induce stress direct si indirect, iar asta are consecinte in comportamentul aliajului in timp.

 

Si daca tot zici si vorbesti de asta, i-a zi tu care structura e mai vulnerabila la genul asta de stres permanent, una deformabila plastic cum e fonta sau un otel. ? cam in cat timp isi schimba aranjarea grauntilor, la ce temp etc...

Oricum eu sunt de parere ca 90% din ce se diagnosticheaza pe aici ca discuri ovalizate nu sunt de fapt, dar asta e alta poveste..

 

 

e destul de logic ce spune DOMI . Eu tind sa ii dau dreptate.Normal ca si eu am problema cu discurile :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Mie nu mi se pare logic. Am avut peste 15 masini pana acum si la niciuna nu am/mi-au strans prezoanele cu dinamometrica. Niciodata nu am avut macar o banuiala ca s-ar fi ovalizat vreun disc la vreuna. Si am fost si la vulcanizari, din lipsa de altceva, vai mama lor.
Link to comment
Share on other sites

O logica aveau si cei care sustineau ca pamantul este plat si intins ca o farfurie. Aveau si ei argumentele lor. Ca altfel cei de pe partea cealalta ar fi cazut in gol...

 

aha , ma asteptam la un raspuns legat de subiect.off-topic avem destul

Link to comment
Share on other sites

pai paul vad ca pana una alta esti macar partial de acord cu mine.. eu ma las pagubas.

 

 

Eu personal sunt convins ca poate fi un factor care duce la efectul asta. NU numai ca scrie intr-o pagina de manual de service, sau pe o foaie cu care vine o janta,

" nu mi se pare mie ca ar putea avea o legatura" poate fi un argument suficient pentru unii. EU tind sa cred un manual de service scris de niste ingineri cu studii in domeniu, cu experienta teoretica si practica ..

 

 

 

 

 

 

Faptul ca X isi strege prezoanele cu mana si nu patit nimic, nu e neaparat relevant. Pur si simplu poate ca a avut noroc. Poate ca face 3000 de km/an, 80 % in oras. poate ca are un 318is care are aceleasi discuri cu un 325i si automat are tolerante mult mai mari, .. sunt 1 mil de explicatii.

 

Totusi cumva pe aici prin ROmania masinile se fac praf mai repede ca oriunde, si poti da vina partial pe drumuri proaste si praf, dar eu zic ca o parte e si din cauza ca totul se face din auzite fara ca nimeni sa se documenteze, toata lumea stie, contrazice niste date tehnice, "merge si asa" , " mie nu mi se pare ca are vreo legatura" ... si tot asa.

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

aha , ma asteptam la un raspuns legat de subiect.off-topic avem destul

Zippo, cand nu ai spus nimic de spus, nu spune si gata :) .

 

Daca vrei ca sa vezi doar si numai sfaturi la obiect, iti recomand sa mergi la un service. Sau sa citesti un manual de service.

Aici, pe forum, mai si divagam un pic, nu te supara pe noi.

 

Ma bucur insa ca toate posturile tale sunt docte si pline de invataturi. Le citesc pe nerasuflate, nu vreau sa pierd nimic din concreteţea lor.

 

Esti la obiect, dai unele dintre cele mai bune si mai complete citari ale posturilor anterioare. Si mereu esti la obiect. Nu stiu daca am mai spus asta, sfaturile tale sunt nepretuite.

 

Fii te rog ingaduitor cu mine, sunt incepator insa incerc sa ma perfectionez.

Link to comment
Share on other sites

In concluzie...romanul e intelept si filozof, dar discurile se ''ovalizeaza'' in continuare

Corect cred ca ar fi ''se onduleaza'' si fenomenul apare destul de des. Mar rar spre niciodata se intampla din motivele enumerate de inteleptii de mai sus, dar ne place noua sa ne etalam cunostintele ''din auzite'' despre comportamentul metalelor si chimie atomica.

 

Ridici masina pe cric si invarti roata, la un disc ondulat va aparea o ''agatare'' a uneia dintre placute, in zona cu pricina. Asa afli daca ai un disc ondulat. Din ce cauza, eh.... spor la cercetat:D

Ce faci cand schimbi discurile , strangi ''roatele'' ca la carte cu dinamometrica si dupa N Km te trezesti iar cu vibratii in volan?!? Cauciucuri, jante, directie, bucsi etc? Sarim peste ele fiindca noi avem masinile dotate cu consumabile noi OEM montate de experti...Nu verificam astea, dam vina pe prezoane stranse insuficient si caldura nu se disipeaza prin janta si moleculele de carbon din metale nu se mai suporta cu plumbii de pe janta de aliaj ale caror specificatii din fisa tehnica nu au fost luate-n seama la montarea lor, in functie de temperatura de afara si pozitia masinii fata de soare....

Link to comment
Share on other sites

nu eu caut rezolvare.Doar am impartit aceeasi parere ca DOMI.Te-a deranjat asa mult?In cate din postarile mele am cerut rezolvari la probleme tehnice?Daca stai sa imi urmatesti posturile treaba ta.Chiar te plictisesti rau.Fiecare e liber sa isi exprime parerea dar inca mai sunt semne de comunism pe forum.Dezbatare placuta Edited by zippo
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa fac polemica , dar cam asa e cum a zis DOMI. De la polonezul din colt si pana la reprezentante, toti strang rotile cu cheia dinamometrica, pe aici prin Vest. Ba mai mult iti lipesc un sticker sa te intorci dupa 50 km, sa ti le stranga iar la cuplu (gratis evident). Nu ma bag sa imi dau cu presupusul de rezistenta materialelor si mai stiu eu ce, ca n-am studii si nu ma pricep, dar n-am auzit de disc ovalizat pe aici si ploua in fiecare zi. Ma gandesc ca s-ar putea sa fie vreo lege ceva, ca sunt stickere standard. (La fel si cand schimbi placutele si discurile iti pun un sticker sa ai grija cu frana nu stiu cati km. Probabil vreo absolvire de raspundere civila etc )
Link to comment
Share on other sites

Citind atatea prostii pe acest topic, trebuie sa remarc ca:

1. Desi multi traiesc cu parerea asta, totusi mecanica nu are nicio legatura cu democratia. Indiferent cat de multi sunt cei care spun o tampenie, tot tampenie ramane.

2. Din cauza numerosilor useri care simt nevoia sa-si dea cu parerea aiurea, de multe ori este imposibil sa mai discerni ce este corect si ce nu pe un topic. Repet, in tehnica nu functioneaza democratia.

3. Cei care habar nu au despre ce vorbesc sunt atat de insistenti, incat cei care chiar stiu raspunsul corect evita sa mai comenteze, fiindu-le efectiv lehamite sa intre in polemici fara de sfarsit.

 

Ma gandesc serios daca nu cumva trebuie curatate topicele tehnice de toate aberatiile si de toate daturile cu parerea de-am boulea, ca sa ramana doar informatia corecta.

Link to comment
Share on other sites

Citind atatea prostii pe acest topic, trebuie sa remarc ca:

1. Desi multi traiesc cu parerea asta, totusi mecanica nu are nicio legatura cu democratia. Indiferent cat de multi sunt cei care spun o tampenie, tot tampenie ramane.

2. Din cauza numerosilor useri care simt nevoia sa-si dea cu parerea aiurea, de multe ori este imposibil sa mai discerni ce este corect si ce nu pe un topic. Repet, in tehnica nu functioneaza democratia.

3. Cei care habar nu au despre ce vorbesc sunt atat de insistenti, incat cei care chiar stiu raspunsul corect evita sa mai comenteze, fiindu-le efectiv lehamite sa intre in polemici fara de sfarsit.

 

Ma gandesc serios daca nu cumva trebuie curatate topicele tehnice de toate aberatiile si de toate daturile cu parerea de-am boulea, ca sa ramana doar informatia corecta.

+1. dar cine este cel care hotareste care este informatia corecta? de unde stie ca e corecta? Ar trebui ca doar acel user sa posteze si gata s-a terminat balciul.

Link to comment
Share on other sites

Citind atatea prostii pe acest topic, trebuie sa remarc ca:

1. Desi multi traiesc cu parerea asta, totusi mecanica nu are nicio legatura cu democratia. Indiferent cat de multi sunt cei care spun o tampenie, tot tampenie ramane.

2. Din cauza numerosilor useri care simt nevoia sa-si dea cu parerea aiurea, de multe ori este imposibil sa mai discerni ce este corect si ce nu pe un topic. Repet, in tehnica nu functioneaza democratia.

3. Cei care habar nu au despre ce vorbesc sunt atat de insistenti, incat cei care chiar stiu raspunsul corect evita sa mai comenteze, fiindu-le efectiv lehamite sa intre in polemici fara de sfarsit.

 

Ma gandesc serios daca nu cumva trebuie curatate topicele tehnice de toate aberatiile si de toate daturile cu parerea de-am boulea, ca sa ramana doar informatia corecta.

 

+1 Stii cum se spune : ''mi-ai luat vorba din gura'' :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

Fara suparare, care este pregatirea ta in domeniu, de ne explici cum nu ajunge discul la 200-300 de grade?

 

La ce temperatura crezi tu ca sta discul de frana, pe la 100 de grade e bine?

Daca recitesti postul meu o sa observi ca am spus ca discul ala nu sta PERMANENT la temperatura aia,ci se raceste in mers.

Nu-i nici un secret in faptul ca temperatura de topire a otelului este in jur de 1500 de grade Celsius,dar eu vorbeam despre o exploatare normala si nu de opriri succesive de la 150Km/h la 0,caz in care duci intr-adevar discul pe undeva pe la 1000 de grade Celsius (zona in care se inroseste).

No offense...

PS Nu stiu...este asa de interesanta pregatirea mea?

Link to comment
Share on other sites

bun si pana la urma urmelor si tu toate reactiile chimice si fizice discurile se ovalizeaza de ce oare ? voi chiar nu intelegeti daca schimbi discurile vechi cu unele noi vibratia dispare fara sa mai schimbi bucse si nu mai stiu ce pe la roata si reapare dupa circa 2000 de km care sa fie fenomenul? sincer eu am schimbat discurile vechi(delphi deci panarama) cu unele noi ate power sport ventilate si dupa un drum in afara tarii de circa 2000 de km a reaparut vibratia in volan ,am ridiacat masina pe elevator si am observat ca roata din dreapta se invarte usor si la un moment dat merge mai greu iar cea din stanga e cam la fel ce inseamna asta ?! am facut si cum a spus un membru mai sus sa pun mana pe discuri sa vad care frige mai tare cand sta masina si cel din dreapta frige mai tare iar cel din stanga mai putin si pana voi avea timp sa fac si o aerisire completa sper sa ma puteti ajuta cu aceasta problema va multumesc pt intelegere!
Link to comment
Share on other sites

deci in 2000km s-au asezat placutele. ai posibilitatea sa incerci acum cu alte placute noi?

sa vezi daca mai bate?

 

cand placutele sun noi pistonul are cursa mai scurta pe masura ce se tocesc cursa e mai lunga/ sa nu fie ceva gripat( exista kit de garnituri~40-50 lei/ roata)

deasemena pe masura ce se toceasc ma gandesc...exista riscul sa joace si sa nu calce bine?

 

 

si eu am avut aceiasi problema si in plus la frana la viteze mai mari de 140-150 tragea usor stanga ca si cum s-ar ingenunchia si am facut urmatoarele:

 

- echilibrat roti

- verificat/schimbat bucsaraie, bascule-tot fata

- schimbat discuri Atepower pad si placute Ate

- schimbat rulment drepta -avea probleme- joc

- schimbat lichid frana - a fost enorma diferenta.

 

concluzia:

nu mai am problema.

 

 

dupa aprox 20k km ( o iarna si pana in prezent) nu a reaparut vibratia la franare dar a reaparut sentimentul de ingenunchiere la frana mai agresiva la viteze mari.

 

deasemena trebuie tinut cont ca in cei 200km pe care i-ai facut poate ti-au zburat plumbi de la cauciuce/ poate ai luat o gropa...etc. deci datele problemei s-au schimbat de cand ai pus pana cand a reaparut problema.

 

faptul ca agata la invartire in gol e un pic normal dar ar trebui sa agate permanent nu doar intr-o zona. Acum depinde si cum utilizezi frana brusc si scurt, lung si usor etc.

 

ca sa intelegi al ce ma refer pot sa iti spun ca am reusit la niste cauciucuri sa se tocesc neuniform...faceam plecari de pe loc bruste...si zona aceea era mai tocita si astfel suprafata de rulare era in valuri. Cand mi-a aratat taicamiu...am zis....eu? :blush:

 

daca as fi in locul tau as incerca sa testez la diverse viteze si in functie de rezulte as investiga mai departe.

Trage si stanga/drapta sau e doar trepidatie?

Link to comment
Share on other sites

bun si pana la urma urmelor si tu toate reactiile chimice si fizice discurile se ovalizeaza de ce oare ? voi chiar nu intelegeti daca schimbi discurile vechi cu unele noi vibratia dispare fara sa mai schimbi bucse si nu mai stiu ce pe la roata si reapare dupa circa 2000 de km care sa fie fenomenul? sincer eu am schimbat discurile vechi(delphi deci panarama) cu unele noi ate power sport ventilate si dupa un drum in afara tarii de circa 2000 de km a reaparut vibratia in volan ,am ridiacat masina pe elevator si am observat ca roata din dreapta se invarte usor si la un moment dat merge mai greu iar cea din stanga e cam la fel ce inseamna asta ?! am facut si cum a spus un membru mai sus sa pun mana pe discuri sa vad care frige mai tare cand sta masina si cel din dreapta frige mai tare iar cel din stanga mai putin si pana voi avea timp sa fac si o aerisire completa sper sa ma puteti ajuta cu aceasta problema va multumesc pt intelegere!

identic 100% cu tine.

eu zic sa schimbam si lichidul de franare pt ca si ala a suferit incaziri si pe urma aerisit. off toppic ce tip si marca de lichid sa pun sa am macar franile pe care le am nu mai slabe

Link to comment
Share on other sites

Fii mai precis aici daca vrei te rogg.

 

Lichidul de frana este "higroscopic" si se imbiba de apa. Astfel in cazul unei incalziri excesive a lichidului s-ar putea sa te trezesti cu bule de aer in sistem(ma refer la cele PANA LA DOT 5)

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.