Jump to content

help, discuri ovalizate!


320i e36

Recommended Posts

Lichidul de frana este "higroscopic" si se imbiba de apa. Astfel in cazul unei incalziri excesive a lichidului s-ar putea sa te trezesti cu bule de aer in sistem(ma refer la cele PANA LA DOT 5)

Am incalzit de vreo 3 ori masina cu frani de la 160 la 0 de iesea fum din discuri , dar am pus placute si discuri noi ate (acuma imi bate foarte putin). De atucni mi se trage cred ca faza cu trepidatia (probleme la etriere si cu lichidu de frana). Oare nu mi s-a dus si vaselina de la rulmenti (parca nu merge tare rotund cel din dreapta) .

Imi recomanzi sa schimb lichidul de frana ?? Am intels ca nu pot pune dot 5 , doar dot 4 ( o sa iau bmw dot 4) .

Edited by p3tric
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

identic 100% cu tine.

eu zic sa schimbam si lichidul de franare pt ca si ala a suferit incaziri si pe urma aerisit. off toppic ce tip si marca de lichid sa pun sa am macar franile pe care le am nu mai slabe

salutare p3tric azi am descoperit o problema mult mai grava in legatra cu trepidatia in volan si discuri ovalizate e cu totul altceva e de la caseta de directie am o bataie fier pe fier cand misc volanul stanga dreapta mai brusc se aude acea bataie deci ce sa fac sa schimb caseta nu ?! eu nu inteleg un lucru de ce cand am pus discuri noi nu avea nimik mergea super iar dupa acei 2000 de km gata a reaparut ce mama ei de masina are ca eu nu o mai inteleg ?!
Link to comment
Share on other sites

deci in 2000km s-au asezat placutele. ai posibilitatea sa incerci acum cu alte placute noi?

sa vezi daca mai bate?

 

cand placutele sun noi pistonul are cursa mai scurta pe masura ce se tocesc cursa e mai lunga/ sa nu fie ceva gripat( exista kit de garnituri~40-50 lei/ roata)

deasemena pe masura ce se toceasc ma gandesc...exista riscul sa joace si sa nu calce bine?

 

 

si eu am avut aceiasi problema si in plus la frana la viteze mai mari de 140-150 tragea usor stanga ca si cum s-ar ingenunchia si am facut urmatoarele:

 

- echilibrat roti

- verificat/schimbat bucsaraie, bascule-tot fata

- schimbat discuri Atepower pad si placute Ate

- schimbat rulment drepta -avea probleme- joc

- schimbat lichid frana - a fost enorma diferenta.

 

concluzia:

nu mai am problema.

 

 

dupa aprox 20k km ( o iarna si pana in prezent) nu a reaparut vibratia la franare dar a reaparut sentimentul de ingenunchiere la frana mai agresiva la viteze mari.

 

deasemena trebuie tinut cont ca in cei 200km pe care i-ai facut poate ti-au zburat plumbi de la cauciuce/ poate ai luat o gropa...etc. deci datele problemei s-au schimbat de cand ai pus pana cand a reaparut problema.

 

faptul ca agata la invartire in gol e un pic normal dar ar trebui sa agate permanent nu doar intr-o zona. Acum depinde si cum utilizezi frana brusc si scurt, lung si usor etc.

 

ca sa intelegi al ce ma refer pot sa iti spun ca am reusit la niste cauciucuri sa se tocesc neuniform...faceam plecari de pe loc bruste...si zona aceea era mai tocita si astfel suprafata de rulare era in valuri. Cand mi-a aratat taicamiu...am zis....eu? :blush:

 

daca as fi in locul tau as incerca sa testez la diverse viteze si in functie de rezulte as investiga mai departe.

Trage si stanga/drapta sau e doar trepidatie?

salutare acelover acelasi lucru am facut si eu ca tine am schimbat bucsele pivoti capete de bara am echilibrat rotile am facut unghiurile dar nu au iesit prea bine ca aveam un mic joc la roti de la caseta de directie asa mi a zis nenea ala dar nu mi explic de ce cand am pus discuri noi nu mai avea nici un fel de trepidatie si azi am descoperit ca am o bataie in caseta de directie se aude cum ar atinge fier pe fier ce sa fac ca m am saturat ba rezolv una ba cade alta?!

Link to comment
Share on other sites

 

Imi recomanzi sa schimb lichidul de frana ?? Am intels ca nu pot pune dot 5 , doar dot 4 ( o sa iau bmw dot 4) .

 

Poti sa pui dot 5.1 sau dot4+ care au punct de fierbere mai inalt ( si pretul mai piperat). Oricum pt street-use merge fara probleme dot4 de la un producator de calitate.

 

O alta cauza pe care multi nu o iau in calcul este jetul de apa pe discurile fierbinti. CAND MERGETI LA SPALATORIE SPUNETILOR "BAJETILOR" SA NU DEA CU APA PE DISCURI DACA ACESTEA SUNT FIERBINTI.

Link to comment
Share on other sites

salutare p3tric azi am descoperit o problema mult mai grava in legatra cu trepidatia in volan si discuri ovalizate e cu totul altceva e de la caseta de directie am o bataie fier pe fier cand misc volanul stanga dreapta mai brusc se aude acea bataie deci ce sa fac sa schimb caseta nu ?! eu nu inteleg un lucru de ce cand am pus discuri noi nu avea nimik mergea super iar dupa acei 2000 de km gata a reaparut ce mama ei de masina are ca eu nu o mai inteleg ?!

Am pus eu capete de batara si bielete caseta si tot am bataia aia la rece. O fi cewva in caseta dar cat timp nu curge da-i asa. Trepidatia nu e de acolo. Dar a cauzat aceasta defectiune. Noi avem probleme cu etrierele si ne ovalizeaza repede discurile si cred si si tie iti place sa folosesti des si brutal frana ca si mine :p ( asta ne costa) . Eu zic ca daca rezolvam etrierele cat nu ave, bataie mare asta dispare ( daca facem testul lor de stres de cateva ori )

Link to comment
Share on other sites

Am pus eu capete de batara si bielete caseta si tot am bataia aia la rece. O fi cewva in caseta dar cat timp nu curge da-i asa. Trepidatia nu e de acolo. Dar a cauzat aceasta defectiune. Noi avem probleme cu etrierele si ne ovalizeaza repede discurile si cred si si tie iti place sa folosesti des si brutal frana ca si mine :p ( asta ne costa) . Eu zic ca daca rezolvam etrierele cat nu ave, bataie mare asta dispare ( daca facem testul lor de stres de cateva ori )

salutare sa stii ca da e drept imi place sa i dau cox :D si sa franez mai brusc sa zic asa pt ca se simte tare diferenta intre discurile vechi (delphi) si astea noi ate e mult mai prompta franarea si ti ofera o incredere mai mare la facut slalome si alte chestii prin trafic dar sa stii ca eu chiar am o problema la caseta de directie am probat cand masina statea pe loc viram mai brusc stanga dreapta si se auzea o bataie in interiorul casetei am pus un prieten sa tina fix (cat putea cu mana)axul de la volan care duce in caseta si cand bruscam nu se mai auzea asa tare bataia mai ameliora putin si imi este frica ca in momentul in care voi mai face iar un drum de 2000 de km pe autobanda sa nu se intample ceva Doamne fereste ! ai idee ce s ar putea intampla la o viteza mai mare ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.