Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Info despre e39


Rares_CJ

Recommended Posts

Cei care sunt din Cluj stiu despre ce strazi vorbesc: C.A. Rosetti si Taietura Turcului. Sunt cele mai abrupte strazi din Cluj-Napoca, fiind vorba de o panta de aprox. 15 grade.

Ieri a fost prima data cand am trecut pe una din strazile de mai sus si era foarte aglomerata, ceea ce a implicat multe porniri de pe loc, in panta. Am observat ca masina o ia din loc doar prin luarea piciorului de pe ambreiaj, neffind necesara accelerarea motorului. Si o ia de pe loc destul de bine, fara vibratii sau sunete care ar da de inteles ca motorul/transmisia se forteaza. Chiar am urcat panta respectiva in viteza 1, cu acceleratie zero. Practic, fara nici un picior pe pedale.

 

Si acum, intrebarea: un e39 525d din 2002 are sau nu are asistenta pt urcare/coborare? Sau masina o lua din loc si urca ditamai panta doar din cuplu?

Link to comment
Share on other sites

Nici nu cred ca exista asistenta la urcare.

 

Exista. La anumite masini, exista. Vezi Land Rover. :)

 

nu are asistenta la urcare :) este cuplul masinii, lasa si pe loc drept, usor ambreiajul si vezi ca-ti porneste din loc, incearca chiar si cu a 2-a de pe loc drept si o ia masina din loc.... asa este la astea diesel :),

 

Bine, stiam asta cu plecatul de pe loc cu 1a sau a 2a. Dar totusi, stii cum e Rosetti. Mi se pare ciudat totusi sa urce ditamai panta asa de lejer, in relanti. Intr-adevar, 350Nm (cat am momentan) e mult.

Credeam ca are un fel de compensator automat care nu lasa turatia relantiului sa scada sub 700 rpm, de exemplu. Si da, atunci ar fi fost clar de ce urca asa usor.

 

Apropo de cuplu, am incercat la un moment dat cu 1 buc. Mercedes Vito plecat de pe loc fara acceleratie, dat a2a, a 3a si a 4a.... si uite asa, fara acceleratie, am ajuns cam la 60km/h. :)

Link to comment
Share on other sites

Si acum, intrebarea: un e39 525d din 2002 are sau nu are asistenta pt urcare/coborare? Sau masina o lua din loc si urca ditamai panta doar din cuplu?

Asistenta la urcare nu ajuta masina sa urce, ci doar o impiedica sa nu o ia la vale. Se decupleaza automat la accelerare. La fel si la coborare.

 

Nici eu cu steptronic nu am.

Link to comment
Share on other sites

Sunt motoare puternice cu cuplu mare. Normal ca ajuta si calculatorul si injecteaza mai multa motorina dar eu am incercat cu vechiul meu 520i sa urc pante mici cu a 2-a si 4 oameni in masina si a mers.

 

Ca o alta chestie interesanta, daca (fiind cu motoril oprit si in viteza 1) roteam cheia in contact fara sa apas ambreiaj sau acceleratia masina pornea !! Eu m-as fi asteptat sa caleze, da' de unde, pornea motorul si masina o lua din loc singura :)

 

Auzi si la Ciupanezu: "si la mine porneste si e pe benzina" :)) Pai la V8-ul tau si motorul de 3500 cmc :))

Link to comment
Share on other sites

andrei27: ma mir ca nu ti-a si dat un pic de fum la roti :).... ideea cu ambreaju e de a face trecerea de la 0 rpm la roti.. la cat e normal ptr 750 rpm, treptat...

 

la masina mea, moare motorul, daca se intampla din gresala sa fac ce ai zis tu...

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

andrei27: ma mir ca nu ti-a si dat un pic de fum la roti :).... ideea cu ambreaju e de a face trecerea de la 0 rpm la roti.. la cat e normal ptr 750 rpm, treptat...

 

la masina mea, moare motorul, daca se intampla din gresala sa fac ce ai zis tu...

 

Sa inteleg ca nu crezi ? Adica nu am ce face altceva decat sa fabulez pe forum :) Cine a avut 520i din '98 poate sa iti confirme. La motorul tau e irelevant, aprinderea are loc total altcumva decat la benzina si banuiesc ca are legatura.

Link to comment
Share on other sites

pai nu fac misto, vreau sa elucidez misterul, eu asa stiu , ca motorul nu are destul cuplu sa invarta rotile brusc, la turatia la care vrea... si moare motorul, nu stiu daca e vorba de aprindere, sau de cuplu...

Intr-adevar la diesel, aprinderea are loc prin compresie. Uite un lucru care nu-l stiu si vreau sa-i dau de cap...

 

Asteptam pareri avizate.

 

Eu asa ma gandesc, ca "exploziile" alea din motor.. misca pistoanele... in sus si in jos, prin mecanismu "biela-manivela" miscarea de translatie a pistoanelor in cilindri este transformata in miscare de rotatie a arborelui cotit.... ce se transmite prin intermediul ambreiajului la cutia de viteze.... acuma daca noi teoretic.. oprim miscarea de rotatie.... aia inseamna ca in motor pistoanele nu se mai misca pe verticala... tu ce zici ? mai functioneaza motorul ? Prin intermediul ambreiajului.. faci o trecere de la 0 rpm la roti la o turatie oarecare.. care sa nu blocheze motorul... sa zic asa... Necesita mai multa forta cand vrei sa schimbi starea de repaos/miscare a unui obiect... e ca la bicicleta.. cand vrei sa urci dealu, dai pe pinion de viteza mica..sa ai suficienta forta sa urci panta la aceeasi turatie, dar pierzand din viteza...

 

Acuma cum o fi in realitate, nu stiu, da eu zic ca motorul trebuie sa aiba ceva putere si tu sa lucrezi din ambreiaj ca sa misti masina la 750 rpm.

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

pai nu fac misto, vreau sa elucidez misterul, eu asa stiu , ca motorul nu are destul cuplu sa invarta rotile brusc, la turatia la care vrea... si moare motorul, nu stiu daca e vorba de aprindere, sau de cuplu...

Intr-adevar la diesel, aprinderea are loc prin compresie. Uite un lucru care nu-l stiu si vreau sa-i dau de cap...

 

Asteptam pareri avizate.

 

Eu asa ma gandesc, ca "exploziile" alea din motor.. misca pistoanele... in sus si in jos, prin mecanismu "biela-manivela" miscarea de translatie a pistoanelor in cilindri este transformata in miscare de rotatie a arborelui cotit.... ce se transmite prin intermediul ambreiajului la cutia de viteze.... acuma daca noi teoretic.. oprim miscarea de rotatie.... aia inseamna ca in motor pistoanele nu se mai misca pe verticala... tu ce zici ? mai functioneaza motorul ? Prin intermediul ambreiajului.. faci o trecere de la 0 rpm la roti la o turatie oarecare.. care sa nu blocheze motorul... sa zic asa... Necesita mai multa forta cand vrei sa schimbi starea de repaos/miscare a unui obiect... e ca la bicicleta.. cand vrei sa urci dealu, dai pe pinion de viteza mica..sa ai suficienta forta sa urci panta la aceeasi turatie, dar pierzand din viteza...

 

Acuma cum o fi in realitate, nu stiu, da eu zic ca motorul trebuie sa aiba ceva putere si tu sa lucrezi din ambreiaj ca sa misti masina la 750 rpm.

 

De acord cu tine, exact asa spuneam si eu ca e straniu, eu am mai avut masini si stiu ca in mod normal cade in nas.

 

As incerca si cu asta, dar cu automata nu merge pt ca nu o poti porni direct in Drive :)

 

ROG PE CINEVA CU UN 520I CU MOTOR VANOS DIN '98 SA INCERCE SI SA NE SPUNA DACA MERGE.

 

DACA CINEVA ARE CUNOSTIINTE TEHNICE SA IL AJUTE PE CRISTI MD CU EXPLICATIA.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.