Jump to content

Jante e39


STO

Recommended Posts

As vrea sa schimb jantele de la masina mea, momentan am jante de 17, 235/45 arata super bine dar as vrea ceva mai mari.

Ce imi puteti recomanda? la un pret acceptabil( cele care le am pe masina acum costa 800 si ceva euroi, deci ceva apropiat de pretu asta as dori)

Link to comment
Share on other sites

Vezi cum se intalneste cererea cu oferta :))

 

Eu am de 18' si pentru drumurile de oras si pe la bunici pe care le fac eu imi sunt prea mari, in plus nu excelez prin grija la gropi. Tocmai incerc pe cineva pe 17' sau pe 16' sa le schimb (vb de e39, nu stiu sigur ce ai tu). Daca te intereseaza un schimb, uita-te la poze:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...mp;#entry527325

 

Ca avantaje la cele pe 18' este ca arata mult mai frumos si e mult mai stabila masina. Eu am schimbat temporar cu un tip care avea pe 16' si nu se compara ! Cum eram obisnuit cu a mea, dupa ce le-am schimbat cu cele pe 16' parca eram intr-o barca, nu statea pe drum deloc. Dupa o perioada te obisnuiesti, dar cum te tin lipit de sosea cele pe 18' nu te tin cele pe 17' sau pe 16'.

 

Ca dezavantaje ar fi ca drumurile din Romania te fac sa simti un pic mai mult vibratiile (care se traduc si intr-o uzura mai mare la brate). Apoi, daca iei o groapa adevarata suna si simti parca iti da cineva cu levierul in cap :) Alt dezavantaj ar fi pretul mai ridicat al anvelopelor: o anvelopa cum am eu pe spate pe 265 costa 800-1,000 RON.

 

Concluzia e: daca esti tipul de sofer cu grija la gropi si care face drumuri preponderent inafara oraselor (sau si mai bine inafara tarii) merita, daca esti (ca mine) sofer de oras, de drumuri de tara si care nu se uita la gropi nu iti lua.

Link to comment
Share on other sites

Vezi cum se intalneste cererea cu oferta :))

 

Eu am de 18' si pentru drumurile de oras si pe la bunici pe care le fac eu imi sunt prea mari, in plus nu excelez prin grija la gropi. Tocmai incerc pe cineva pe 17' sau pe 16' sa le schimb (vb de e39, nu stiu sigur ce ai tu). Daca te intereseaza un schimb, uita-te la poze:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...mp;#entry527325

 

Ca avantaje la cele pe 18' este ca arata mult mai frumos si e mult mai stabila masina. Eu am schimbat temporar cu un tip care avea pe 16' si nu se compara ! Cum eram obisnuit cu a mea, dupa ce le-am schimbat cu cele pe 16' parca eram intr-o barca, nu statea pe drum deloc. Dupa o perioada te obisnuiesti, dar cum te tin lipit de sosea cele pe 18' nu te tin cele pe 17' sau pe 16'.

 

Ca dezavantaje ar fi ca drumurile din Romania te fac sa simti un pic mai mult vibratiile (care se traduc si intr-o uzura mai mare la brate). Apoi, daca iei o groapa adevarata suna si simti parca iti da cineva cu levierul in cap :) Alt dezavantaj ar fi pretul mai ridicat al anvelopelor: o anvelopa cum am eu pe spate pe 265 costa 800-1,000 RON.

 

Concluzia e: daca esti tipul de sofer cu grija la gropi si care face drumuri preponderent inafara oraselor (sau si mai bine inafara tarii) merita, daca esti (ca mine) sofer de oras, de drumuri de tara si care nu se uita la gropi nu iti lua.

Tot e39 am si eu tot argintiu ca al tau :). Cand am citit to ce ai scris am tras concluzia ca mai bine ramin cu cele care le am. Ca nu prea vad gropile, si la cat costa un cauciuc nu prea vreau sa dau 2000 ron pe luna pe cauciucuri.

Merci pentru info

Link to comment
Share on other sites

Jantele pe 18 sunt cea mai bunĂŁ alegere.

 

E mai important sã ai o maºinã stabilã decât sã schimbi piese din articulaÞie mai rar.

Masia e foarte foarte stabila si cu jantele de 17, are suspensie sport(nu e ca cele de pe golfuri care iti rup rinichi :)) recomandata de bmw si montata in service bmw, masina nici nu se clinteste in curbe sta impecabil, eu vroiam jaante mai mari pentru aspect. O sa postez ceva poze cu masina dar e jegoasa acum.

Link to comment
Share on other sites

STO: trebuie sa te gandesti ca ... daca nu se deplaseaza usor amortizoarele pe verticala, un cauciuc cu o bara de 55 sa zicem sa fii sigur ca face balans mai mare decat un cauciuc cu bara de 40 :) si in curbe sa nu vorbim de balansul pe orizontala.. eu pana sa pun rotile pe 18" am fost la nustiu cati mecanici sa-mi confirme ca am suspensia prea slabam si sa o inlocuiesc, si raspunsu de fiecare data a fost.. ca e ok suspensia... si m-am mirat... Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

STO: trebuie sa te gandesti ca ... daca nu se deplaseaza usor amortizoarele pe verticala, un cauciuc cu o bara de 55 sa zicem sa fii sigur ca face balans mai mare decat un cauciuc cu bara de 40 :) si in curbe sa nu vorbim de balansul pe orizontala.. eu pana sa pun rotile pe 18" am fost la nustiu cati mecanici sa-mi confirme ca am suspensia prea slabam si sa o inlocuiesc, si raspunsu de fiecare data a fost.. ca e ok suspensia... si m-am mirat...

ah era sa uit am o problema nu stiu daca e din cauza jantelor dar cand masina e pe loc si iau volan maxim se aude un POC dar nu de fiecare data? sa fie de la cutia de directie? din cauza jantelor?

Link to comment
Share on other sites

Jantele pe 18 sunt cea mai bunĂŁ alegere.

 

E mai important sã ai o maºinã stabilã decât sã schimbi piese din articulaÞie mai rar.

Masia e foarte foarte stabila si cu jantele de 17, are suspensie sport(nu e ca cele de pe golfuri care iti rup rinichi :)) recomandata de bmw si montata in service bmw, masina nici nu se clinteste in curbe sta impecabil, eu vroiam jaante mai mari pentru aspect. O sa postez ceva poze cu masina dar e jegoasa acum.

 

Asa spuneam si eu cand aveam jante pe 16' pe BMW-ul vechi. Dar sa vezi cum sta acum cu jante pe 18', desi am tot suspensie normala. Nu se compara, la inceput si eu credeam ca am suspensie sport, asa bine sta pe drum.

 

Daca tu ai suspensie sport, se preteaza jante pe 18', dar pe de alta parte cred sincer si cele pe 17' sunt ok :)

Link to comment
Share on other sites

Daca tu ai suspensie sport, se preteaza jante pe 18', dar pe de alta parte cred sincer si cele pe 17' sunt ok :)

nu cred ca are prea mult importanta daca e 17 sau 18 .important e talonul cauciucului

cu jentzi pe 19 si talon de 30 simteam masina lipita in curbe da si gropile le simteam ca niste picamare este cap

Link to comment
Share on other sites

dar cu suspensie normala si jante 16" cu talon de 30.. arata masina ridicol.... si cu jante pe 18" si talon 35 masina arata ridicol fara suspensie sport, sau fara a fi coborata putin suspensia, e distanta prea mare intre roata si aripa... si arata urat, deci n ufaci nimic...

 

dar cu suspensie normala si jante 16" cu talon de 30.. arata masina ridicol.... si cu jante pe 18" si talon 35 masina arata ridicol fara suspensie sport, sau fara a fi coborata putin suspensia, e distanta prea mare intre roata si aripa... si arata urat, deci n ufaci nimic...

Link to comment
Share on other sites

dar cu suspensie normala si jante 16" cu talon de 30.. arata masina ridicol.... si cu jante pe 18" si talon 35 masina arata ridicol fara suspensie sport, sau fara a fi coborata putin suspensia, e distanta prea mare intre roata si aripa... si arata urat, deci n ufaci nimic...

 

dar cu suspensie normala si jante 16" cu talon de 30.. arata masina ridicol.... si cu jante pe 18" si talon 35 masina arata ridicol fara suspensie sport, sau fara a fi coborata putin suspensia, e distanta prea mare intre roata si aripa... si arata urat, deci n ufaci nimic...

cred ca asa este

eu am avut jentzi pe 19 talon 30 spate si 35 fata

704 M SPORTFAHRWERK cred ca e ceva sport ,masina mi se pare ca e mai joaca decat alte e39

off topic pacat de jante ca mi le-au furat :)

Link to comment
Share on other sites

pai si eu am, pe spate 255/40-18 arata foarte bine si nu trebuie coborata masina, in schimb pe fata am 225/40-18.. gumele sunt putin intinse ca e janta lata.. si pe langa faptu ca talonu in realitate e undeva pe la 30-35 maxim, si arata rau ca e distanta mare intre aripa si roata.. ar trebui sa pun pe fata 225/45-18 :) ca sa arate si bine
Link to comment
Share on other sites

dar cu suspensie normala si jante 16" cu talon de 30.. arata masina ridicol.... si cu jante pe 18" si talon 35 masina arata ridicol fara suspensie sport, sau fara a fi coborata putin suspensia, e distanta prea mare intre roata si aripa... si arata urat, deci n ufaci nimic...

 

dar cu suspensie normala si jante 16" cu talon de 30.. arata masina ridicol.... si cu jante pe 18" si talon 35 masina arata ridicol fara suspensie sport, sau fara a fi coborata putin suspensia, e distanta prea mare intre roata si aripa... si arata urat, deci n ufaci nimic...

 

Vezi ca tu perpetuezi o greseala in post-ul tau: talonul nu e o masura absoluta, ci e relativa. Relativa si anume la latimea cauciucului. Adica 265/35 nu e totuna cu 245/35, cea pe 245 are talonul in marime absoluta (cm) mai mic.

 

Eu pe spate 265/35/18 si pe fata 245/45/18 si talonul e identic. Fiecare masina are o inaltime a rotii (janta+talon anvelopa) data de producator, daca nu o respecti vitezometrul iti indica viteza aiurea, ABS-ul poate face figuri si franarea nu mai e la fel de eficienta.

Link to comment
Share on other sites

Eu am 235/45 fata si la fel spate masina in fata are o palma fata de sol si spatele e mai ridicat. Faza e ca nu stiu cum o sa scartie astia la registru, am toate omologarile pentru suspensi din germania (facute de BMW) sper sa nam probleme
Link to comment
Share on other sites

Eu am 235/45 fata si la fel spate masina in fata are o palma fata de sol si spatele e mai ridicat. Faza e ca nu stiu cum o sa scartie astia la registru, am toate omologarile pentru suspensi din germania (facute de BMW) sper sa nam probleme

 

Ei trebuie sa-ti treaca pe talon, CIV, toate dimensiunile din brief, de al 16" la 18-19" cat este maxim, daca o sa constati ca pe talon/civ nu iti sunt trecute toate dimensiunile... sa reclami ca fiind gresala, si sa-ti rectifice sa-ti adauge tot.

Link to comment
Share on other sites

Eu am jante de 15" si in talon sunt trecute de 16", masina fiind luata de noua cu cele de 15", dar asa au trecut cand au facut ITP-ul. :)

Asa ca uneori degaba ne agitam sa fim in spiritul legii, ca au grija altii sa nu fim... :)

Oricum am inteles ca daca ai 2 randuri de jante (iarna si vara) sau alte modificari fata de ce este in talon trebuieste declarat la ITP si notate in talon la rubrica "extra" ceea ce e schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Eu am 235/45 fata si la fel spate masina in fata are o palma fata de sol si spatele e mai ridicat. Faza e ca nu stiu cum o sa scartie astia la registru, am toate omologarile pentru suspensi din germania (facute de BMW) sper sa nam probleme

 

Ei trebuie sa-ti treaca pe talon, CIV, toate dimensiunile din brief, de al 16" la 18-19" cat este maxim, daca o sa constati ca pe talon/civ nu iti sunt trecute toate dimensiunile... sa reclami ca fiind gresala, si sa-ti rectifice sa-ti adauge tot.

eu in talon am de la 16 trecute, dar am omologarile de la TUV din germania pentru suspensi si jante, le pun sa le manince daca comenteaza ceva :))

Link to comment
Share on other sites

asta va ziceam, cand faceti RAR-u...si va da talonul, sa verificati la ridicare sa fie complet, eu in talon am de la 15" toate pana la 18" inclusiv.. Toate dimensiunile de roti/cauciucuri care sunt pe brief/stalpul masinii, sunt trecute si pe talon :) de aceea ziceam ca daca constatati lipsa.. chiar cand va da talonul, puteti cere sa-l refaca, pentru ca nu este complet, daca nu.. platiti taxa de modificare ulterioara. Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.