Jump to content

model cauciucuri


verssatu

Recommended Posts

In primul rand LA MULTI ANI TUTUROR !

 

Am si eu 2 nelamuriri...vis-a-vis de cauciucurile mele...

1. au toate patru aceeasi dimensiune - 195/65/R15 (stiam ca pe spate tb sa fie mai mari???),

2. marca este AVON ZV3 (dupa indelungi cautari am gasit site-ul si cauciucurile erau la sectiuna UHP(Ultra High Performance Tyres), cu o poza de BMW langa(?!?!)). ce-mi puteti spune despre ele?

 

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu am auzit de marca asta de cauciucuri. AVON parca era ceva firma de cosmetice, gen ORIFLAME.

Pe spate la BMW-uri exista si jante mai late pe care intra cauciucuri mult mai late ca pe fata, dar nu e o regula. In principiu, se folosesc toate 4 de acceasi marime pentru a face permutari si a scadea gradul de uzura in timp.

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu am auzit de marca asta de cauciucuri. AVON parca era ceva firma de cosmetice, gen ORIFLAME.

Pe spate la BMW-uri exista si jante mai late pe care intra cauciucuri mult mai late ca pe fata, dar nu e o regula. In principiu, se folosesc toate 4 de acceasi marime pentru a face permutari si a scadea gradul de uzura in timp.

62331[/snapback]

 

 

eu nu cred ca la un bmw poti sa faci permutari.... ce faci ??? - iei cauciuc uzat de pe spate si pui pe fata??? eu stiu ca pe fata - totusi - nu ebine sa te joci cu cauciucuri uzate...... eventual schimbi 2 seturi spate la unu fata... sau 1,5seturi spate la unu fata - intelegeti voi...

 

bine ca nu au scos si cauciucuri durex :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu nu cred ca la un bmw poti sa faci permutari.... ce faci ??? - iei cauciuc uzat de pe spate si pui pe fata??? eu stiu ca pe fata - totusi - nu ebine sa te joci cu cauciucuri uzate...... eventual schimbi 2 seturi spate la unu fata... sau 1,5seturi spate la unu fata - intelegeti voi...

 

bine ca nu au scos si cauciucuri durex :blink:

62908[/snapback]

 

Da, la BMW nu e indicat sa faci permutari, dar la alte masini se poate, de asta am si zis in principiu. Asta am vrut sa si explic, ca unele sunt mai late pe spate si e absolut imposibil sa le permuti.

Link to comment
Share on other sites

toate cele 4 anvelope trebuie sa fie de aceeasi dimensiune, eventual si acelasi profil/marca macar pe punte.

pt viteza si stabiliate maxima

 

vara : michelin pilot primacy, goodyear eagle f1, dunlop sportmaxx

iarna: dunlop wintersport m3

all season : goodyear

 

avon sunt cam varza, pe bune. daca iti pasa de masina si sanatatea ta ...scoate ceva din buget si ia anvelope bune, ca nu vei regreta

Edited by astarte
Link to comment
Share on other sites

toate cele 4 anvelope trebuie sa fie de aceeasi dimensiune, eventual si acelasi profil/marca macar pe punte.

pt viteza si stabiliate maxima

 

vara : michelin pilot primacy, goodyear eagle f1, dunlop sportmaxx

iarna: dunlop wintersport m3

all season : goodyear

 

avon sunt cam varza, pe bune. daca iti pasa de masina si sanatatea ta ...scoate ceva din buget si ia anvelope bune, ca nu vei regreta

63025[/snapback]

 

Continental ce are de nu e pe aici? Pirelli? si apropos, de ce roti mai late pe spate influenteaza stabilitatea masinii in rau... eu consider ca ar trebui s-o imbunatateasca, desigur vara nu iarna... Acum eu am 205/55/16 peste tot (P9) si ma batea gandul ca la vara sa iau o pereche de 225 pentru spate (60/16 sau 55/16) si pe fata sa raman la 205... Pareri?

Link to comment
Share on other sites

toate cele 4 anvelope trebuie sa fie de aceeasi dimensiune

63025[/snapback]

 

Din nou, in principiu asa este indicat. Dar la unele BMW_uri, jantele spate sunt diferite de cele fata, adica fata are 8 toli iar spatele 9 sau 10 toli. Pe cele de pe spate se pune in acest caz cauciucuri de la 255 in sus, si e evident ca pe fata nu ai cum sa pui asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Continental ce are de nu e pe aici? Pirelli? si apropos, de ce roti mai late pe spate influenteaza stabilitatea masinii in rau... eu consider ca ar trebui s-o imbunatateasca, desigur vara nu iarna... Acum eu am 205/55/16 peste tot (P9) si ma batea gandul ca la vara sa iau o pereche de 225 pentru spate (60/16 sau 55/16) si pe fata sa raman la 205... Pareri?

63062[/snapback]

 

Vezi ca 225/55 nu este numai mai lat cu 2cm ci si mai inalt cu 1.1cm.S-ar putea sa loveascain caroserie.225/60 iese din discutie oricum.Echivalentul la 205/55/16 este 225/50/16.In functie de ce masina ai teoretic se pot schimba.

Link to comment
Share on other sites

eu nu cred ca la un bmw poti sa faci permutari.... ce faci ??? - iei cauciuc uzat de pe spate si pui pe fata??? eu stiu ca pe fata - totusi - nu ebine sa te joci cu cauciucuri uzate...... eventual schimbi 2 seturi spate la unu fata... sau 1,5seturi spate la unu fata - intelegeti voi...

 

bine ca nu au scos si cauciucuri durex :blink:

62908[/snapback]

 

Ideal si recomandat este sa rotesti cauciucurile pe masina la 10.000km.O sa mergi mai mult cu un set de 4 decat daca le uiti pe aceiasi pozitie pana se tocesc.Uzurile anvelopelor sunt diferite pe fata si pe spate.Rotindu-le se uzeaza uniform toate.

Link to comment
Share on other sites

...si apropos, de ce roti mai late pe spate influenteaza stabilitatea masinii in rau... eu consider ca ar trebui s-o imbunatateasca, desigur vara nu iarna...

63062[/snapback]

eu cred ca roti mai late in spate ar trebui sa iti mareasca stabilitatea. pe suprafata de rulare buna. cum la noi asa ceva e mai rar, o sa dai de fenomenul asta: tramlining (link). acum, eu cred ca articolul descrie mai mult ce se intimpla pe autostrada, unde sint denivelari longitudinale pe drum, insa stiu ca atunci cind am luat masina, pe soseaua de centura de ex. tragea aiurea (si citeodata violent) cind stinga, cind dreapta, in functie de pe ce gropane/hopuri calcam. cu 275/35/18 in spate :blink: si mai trebuie spus ca suspensia masinii impreuna cu cauciucurile lucreaza ca un intreg, punind cauciucuri mai performante (mai late, talon mai mic, eventual RF) o sa scoata in evidenta toate eventualele probleme, mai mici sau mai mari, ale suspensiei si directiei. alte pareri?

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca roti mai late in spate ar trebui sa iti mareasca stabilitatea. pe suprafata de rulare buna. cum la noi asa ceva e mai rar, o sa dai de fenomenul asta: tramlining (link). acum, eu cred ca articolul descrie mai mult ce se intimpla pe autostrada, unde sint denivelari longitudinale pe drum, insa stiu ca atunci cind am luat masina, pe soseaua de centura de ex. tragea aiurea (si citeodata violent) cind stinga, cind dreapta, in functie de pe ce gropane/hopuri calcam. cu 275/35/18 in spate :blink: si mai trebuie spus ca suspensia masinii impreuna cu cauciucurile lucreaza ca un intreg, punind cauciucuri mai performante (mai late, talon mai mic, eventual RF) o sa scoata in evidenta toate eventualele probleme, mai mici sau mai mari, ale suspensiei si directiei. alte pareri?

66419[/snapback]

 

astept si eu pareri pe tema asta... am observat si eu dupa ce am schimbat 195/60/55 cu 205/55/16 ca masina trage uneori intr-o directie sau alta si cred ca e normal odata ce forta de frecare cu solul e mai mare si in acest fel orice neregularitate a solului (suprafetei de rulare in general) se transmite mai puternic asupra masinii... cred insa ca acest fenomen este mai puternic daca rotile pe fata sunt mai late si cele de pe spate genereaza relativ mai putin fenomenul... pe spate as pune roti mai late pentru ca ar asigura o transmisie mai buna puterii la sol si automat mai rar derapaje si in acelasi timp ar arata mai frumos (estetica nene ne omoara :) )... o sa vad ce pareri mai apar si apoi ma decid... stiu ca sunt baieti care si-au pus si jante de 17 pe aici (pe E46) chiar astept opiniile lor vis-a-vis de influentarea tinutei de drum, comportamentului in viraje si la plecarea de pe loc... deasemenea orice lucru ciudat de semnalat e binevenit ....:)

Link to comment
Share on other sites

astept si eu pareri pe tema asta... am observat si eu dupa ce am schimbat 195/60/55 cu 205/55/16 ca masina trage uneori intr-o directie sau alta si cred ca e normal odata ce forta de frecare cu solul e mai mare si in acest fel orice neregularitate a solului (suprafetei de rulare in general)  se transmite mai puternic asupra masinii... cred insa ca acest fenomen este mai puternic daca rotile pe fata sunt mai late si cele de pe spate genereaza relativ mai putin fenomenul... pe spate as pune roti mai late pentru ca ar asigura o transmisie mai buna puterii la sol si automat mai rar derapaje si in acelasi timp ar arata mai frumos (estetica nene ne omoara :blink: )... o sa vad ce pareri mai apar si apoi ma decid... stiu ca sunt baieti care si-au pus si jante de 17 pe aici (pe E46) chiar astept opiniile lor vis-a-vis de influentarea tinutei de drum, comportamentului in viraje si la plecarea de pe loc... deasemenea orice lucru ciudat de semnalat e binevenit ....:)

66422[/snapback]

Salut, tuturor...

Din experienta proprie spun ca daca pui cauciucuri mai mari (a se citi mai inalte :) ) pe spate risti sa-ti fuga fundul necontrolat uneori(depinde de viteza si tipul soselei) inspre exteriorul soselei...de, forta centrifuga te fura de spate pt ca masina fiind mai inalta pe spate, are tendinta de a se ridica de spate la frane si chiar de a topai la denivelari...(mentionez ca am amortizoarele bune pe toata masina :) )...deci de a pierde aderenta cu asfaltul...trebuie sa schimb neaparat cauciucurile....pana nu ma intorc pe contrasens... :)

PS: Explicatie: am observat asta la o curba de 270 grade pe care o am eu pe drumul spre serviciu, cand cobor de pe un pod si merg apoi sub el, drumul fiind din piatra cubica..:) la o viteza de cca 60 km/h totul e ok...pe la 80/90 simt deja cum spatele o ia usor lateral...daca nu o accelerez, spatele ramane cu tendinta :) , daca o accelerez...derapez mai mult :)

Link to comment
Share on other sites

curba de 270 grade cu 60km/h? nush ce masina ai lol dar nu cred ca intri si iesi din ea cu 80km/h :blink: acu depinde si de radius de curba.

 

Avon, Wanli, Sava, Nankang etc firme de kkt! cele mai iefinte cauciucuri de firma OK sunt Khumo, Toyo, Firestone (spinoff from bridgestone), Falken.

 

Cauciucuri mai late si simtzi ca itzi fuge masina mai repede? fatzi unghiu de fuga tata! la cauciucuri mai late tre sa ai toe in de juma de grad, camber de 1.2 1.5 grade pe fatza si no sa mai ai probleme. Daca mergi nebuneste pe fatza peste 255 atunci o sa ai tramlining regardless de ce unghi de fuga pui :)

 

eu mam mutat de pe 205/5515 pe 235/45/17, dupa ce leam pus nam facut unghiu de fuga deloc, parca conduceam un trabant! facut unghiu si masina mere super, iau curbe care inainte derapam acum le iau cu 20km/ h mai tare, cauciucuri? Bridgestone Potenza 030, i love them!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
In primul rand LA MULTI ANI TUTUROR ! 

 

Am si eu 2 nelamuriri...vis-a-vis de cauciucurile mele...

1. au toate patru aceeasi dimensiune - 195/65/R15 (stiam ca pe spate tb sa fie mai mari???),

2. marca este AVON ZV3 (dupa indelungi cautari am gasit site-ul si cauciucurile erau la sectiuna UHP(Ultra High Performance Tyres), cu o poza de BMW langa(?!?!)). ce-mi puteti spune despre ele?

 

multumesc!

62328[/snapback]

 

Exista marca de cauciucuri AVON !

Poti afla mai multe si chiar le poti comanda pe www.xxxxxxxxxxxxxxxx.ro

[size

Pentru detalii vezi attachament-ul![/size]

start.html

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

Atentie la alea asimetrice si directionale ca nu prea se pot roti.

66412[/snapback]

Care e modalitatea prin care stii care e pozitionarea corecta pe masina, adica unde isi are locul fiecare cauciuc? Ma refer la faptul daca exista un indicativ, un semn inscriptionat de constructor care sa iti arate partea pe care trebuie pus respectivul cauciuc si sensul de rulare(daca ar fi si ceva poze, ar fi minunat). Merci!

Eventual ceva exemple de constuctori si modele de astfel de cauciucuri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.