Jump to content

motorul de 2000 diesel


autoad

Recommended Posts

in aglomeratie permanenta esti in oras, de asta am si spus ca motorul de 2.0d este ideal pentru o astfel de utilizare preponderenta. iar cand iesi afara din oras, daca nu ai un stil de condus mai sportiv, iar este un motor foarte echilibrat, mai ales ca vorbim de modelul nou de 177cp, care are ceva tehnologie in el.

 

pe de alta parte, un motor de 3000cm nu-ti aduce doar impozite si taxe mai mari, ci iti aduce totodata siguranta si confort. faci depasirile mult mai usor si repede si stim foarte bine ca in Romania e musai sa faci depasiri la soselele noastre cu o singura banda si pline de camioane. apoi ai alte frane, alta tinuta de drum, alta fiabilitate in timp a motorului.

 

acum decizia iti apartine in functie de stilul tau de condus, posibilitatile financiare si depinde si ce oferte sh gasesti la momentul respectiv pe piata.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu ĂŽnĂželeg de ce mulĂži spun cĂŁ este mare impozitul la 3000 cmc.

 

900 Ron pe an chiar nu este o sumĂŁ mare.

 

Pentru unii este o suma colosala . Cand treci de pe o dacie , fie ea si logan pe un bmw cu motor de 3 litrii , totul ti se pare scump :)

 

Nu radeti , sunt destui in cazu asta ..... pe unii ii mai vedeti la stiri !

Link to comment
Share on other sites

Nu ĂŽnĂželeg de ce mulĂži spun cĂŁ este mare impozitul la 3000 cmc.

 

900 Ron pe an chiar nu este o sumĂŁ mare.

 

Comparabil cu impozitul pentru 2000 cmc, care este de maxim 200 RON...

 

Problema este ca ai niste taxe care se aduna. Adunarea lor da o suma pe care poate nu o ai in acel moment. Pentru unii 700 RON inseamna jumatate din salariu.

 

Ca sa nu mai zic ca poate mai exista si alte prioritati in viata acelui om...

Link to comment
Share on other sites

ai perfecta dreptate, sumele nu sunt mici in comparatie cu cele de la motorul de 2000cmc, insa nici exagerate nu sunt, avand in vedere ca le platesti doar o data pe an (si oricum impozitul asta asa mare e in Bucuresti, in alte localitati e posibil sa fie mult mai mic).

 

eu ma mai gandesc de exemplu si ca o turbina de 330d pica mult mai greu decat una de 320d, pentru ca e mai putin solicitata...si atunci diferentele intre taxe se amortizeaza in timp un pic. daca mai luam in calcul si ca un motor in 6 cilindri e mult mai fiabil decat unul in 4, in aceleasi conditii de exploatare, rezulta in timp o economie destul de consistenta.

Link to comment
Share on other sites

Eu am 520d si inca Touring ...deci sunt cel mai slab de pe aici nu ?:) nu neg ca vreau sa-mi cumpar 6 cilindri :) asta dupa ce am auzit cum suna. Puterea imi este suficienta si acum la cum merg eu 130-140 km/h la 3000 rot/min. Masina e mare se aseaza bine pe drum si imi este foarte utila. Daca as avea bani gramada si timp de plimbat cu masina probabil c-as conduce in cel mai rau caz un 3000 benzina ...desi ....pe ce drumuri ? :)

 

Cat despre intretinere in nici un caz nu e mai mare ca la un 3000 diesel sau benzina. De fiabilitate nici nu mai vb ...n-am avut nici o problema cu motorul, turbina dar probabil conteaza si stilul de condus. Nue e motor pt. raceri :)

Edited by costinlogin
Link to comment
Share on other sites

eu ma mai gandesc de exemplu si ca o turbina de 330d pica mult mai greu decat una de 320d, pentru ca e mai putin solicitata...si atunci diferentele intre taxe se amortizeaza in timp un pic. daca mai luam in calcul si ca un motor in 6 cilindri e mult mai fiabil decat unul in 4, in aceleasi conditii de exploatare, rezulta in timp o economie destul de consistenta.

 

stii sigur toate acestea sau sunt simple supozitii?

Link to comment
Share on other sites

@b50xxl: din cate stiu eu impozitele sunt reglementate de consiliile locale si difera de la oras la oras. spun asta pentru ca am avut o discutie tin minte cu cineva de pe forum tot cu 330d care platea doar vreo 4-500 ron nu mai stiu exact...era de pe undeva din zona de vest a tarii.

 

@danrzc: in conditii similare de utilizare, nu ti se pare normal ca un motor in 6 cilindri de 3000cm sa fie mai fiabil decat unul in 4 de 2000cm? nu am statistici exacte cat de des pica turbinele la 320d sau 330d, dar mi se pare logic ca un motor de 3000cmc sa fie mai fiabil in timp.

Link to comment
Share on other sites

@danrzc: in conditii similare de utilizare, nu ti se pare normal ca un motor in 6 cilindri de 3000cm sa fie mai fiabil decat unul in 4 de 2000cm? nu am statistici exacte cat de des pica turbinele la 320d sau 330d, dar mi se pare logic ca un motor de 3000cmc sa fie mai fiabil in timp.

 

Tocmai asta e si ideea: Mie nu mi se pare deloc logic. Atata timp cat nu exista date concrete si nu a studiat nimeni asta (sau poate nu stiu eu), imi rezerv dreptul de a crede ca cele 2 motoare se comporta absolut la fel dpdv al fiabilitatii.

 

Ambele motoare au aceleasi piese in miscare, au pistoane, au frecari, au supape, etc. Pur si simplu difera numarul de cilindri, de supape, de tacheti, etc. Asta chiar poate fi o bila neagra in contul motorului cu 6 cilindri, ca are mai multe piese = mai multe surse de defectiuni. Ca sa nu mai spun ca un motor de 6 cilindri forjat poate sa tina mai putin decat unul in 4 cilindri folosit "cu cap".

 

A nu se confunda cu faptul ca motorul cu 6 cilindri este mult mai echilibrat decat unul in 4 cilindri, dar asta se traduce in vibratii care se simt sau nu, depinde de mai multi factori, oricum, asta tine de modul de functionare si nu de fiabilitate. Sa nu uitam, vorbim de motoare produse de BMW, nu de Automobile Dacia :)

Link to comment
Share on other sites

... oricum impozitul asta asa mare e in Bucuresti, in alte localitati e posibil sa fie mult mai mic...

e peste tot la fel !

 

Nu e ! Si eu credeam la fel , pana m-am intalnit cu un amic de-al meu care sta in Valcea si are un Mercedes E270 , motor de 2.7 si plateste anual daca nu ma insel ceva pe la 250ron aprox.

Link to comment
Share on other sites

scriem la Brainiac sa faca un test? :)

 

nu vreau sa fac afirmatii pe care nu pot sa le sustin, dar mi s-ar parea normal de exemplu daca doua masini noi cu motoare 2000 si respectiv 3000 diesel ar merge constant sa zicem la 150km/h foarte mult timp, in aceleasi conditii, motorul de 3000 sa fie mai fiabil pentru simplul fapt ca functioneaza la o turatie scazuta si turbina nu este solicitata atat de tare ca la 2.0.

 

daca la o motorizare dai forja maxima mereu si cu una mergi foarte frumos, e clar ca nu mai sunt aceleasi datele problemei.

Link to comment
Share on other sites

scriem la Brainiac sa faca un test? :)

 

Sa stii ca ar fi o idee :)

 

Serios vorbind, acum o chestie care mi se pare interesanta: Cu a mea la 140 km/h am cam 2600 rot/min in treapta a 5-a (numai 5 trepte am). Cu motorul de 3.0 ce turatie ai la aceeasi viteza (in treapta maxima, adica a 6-a, daca ai 6 trepte)? Chiar sunt curios. Banuiesc ca ai o turatie mai mica, dar ma intereseaza CU CAT.

 

Multumesc

 

PS. Scuze daca o dam cumva in offtopic. Daca e asa, dati-mi unul de veste, va rog!

Link to comment
Share on other sites

... oricum impozitul asta asa mare e in Bucuresti, in alte localitati e posibil sa fie mult mai mic...

e peste tot la fel !

 

nu este la fel, eu am platit la 525d 150 ron/an

un prieten de-al meu tot din aceeasi comuna plateste la Merc benz cu motor de 3l diesel aproape 200 ron :)

Link to comment
Share on other sites

Referitor la fiabilitatea unei turbine de 330d sau 320d.. in principal pot fi piese diferite care sa produca alta presiune... si nu este relevant, dar in general un motor de 2000 cmc... "duce" mai putini km, decat un motor de 3000 cmc , ambele folosite in aceleasi conditii...
Link to comment
Share on other sites

si cati dintre noi testeaza la limita cat duce un motor ?

 

Eu te intreb altceva :) cate dintre masinile noastre SH au kilometrii reali ? :)... in ideeal asta zic.. ca intre un 2.0D de "150.000km" si un 3.0d de "150.000 km" ... eu pariez pe cel 3.0D ...daca au fost exploatate si intretinute la fel "

 

Pentru masini noi... intr-adevar nu se mai pune problema chiar asa..

Link to comment
Share on other sites

eu nu cred sa fie diferente de fiabilitate intre motoarele de 2000 si cel de 3000. poate doar daca mergi pe autostrada la 180-200 zi de zi, atunci evident motorul mai mare are de castigat. oricum, numarul de 320d produse este de n ori mai mare decat nr de 330d, si n-am auzit pe nimeni sa se planga ca motorul de 2000 nu ar fi fiabil.
Link to comment
Share on other sites

dupa ce am tot citit pareri pro 530d , am zis , hai sa ma uit ( pentru prima data cand am cautat un 530d) sa vad si eu in ce pret sta un motor de 3000 . si am dat de o diferenta intre 6000-8000 euro fata de un 520d. chiar daca diferenta la impozit sau la asigurare nu este asa mare, la pret de achizitie te cam seaca
Link to comment
Share on other sites

motor mai mare, performante mai bune, si de obicei dotari mai multe, dar teoretic platesti motorul, 520d este cea mai ieftina motorizare, trebuie sa te gandesti ca in trecut ca sa faca sa zicem o varianta mai ieftina... au facut din 320d.. 318d... si l-au gatuit din soft.. performanta costa :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De regula, cei care fac mutra acra cand aud de motorul de 2000 diesel sunt cei care isi cumpara bmw pentru a impresiona pe altii, nu pentru persoana lor. Mentalitate tipic de la sat.

Motorul diesel de 2000 are ca avantaje consumul redus si taxe mai mici (impozit si asigurare) iar solutia pentru cei carora nu le ajung calutii de sub capota recomand chip tuning-ul.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

...si uite asa...incet incet, se ajunge la omniprezenta si multdiscutata problema (intre barbati): "a cui e mai mare?"...nu-mi amintesc cine a deschis cutia pandorei cu "benzina vs diesel"...a fost si un remake (inchis din fericire de un moderator cu cap)...dar uite ca renaste la nesfarsit...intrebarea e: unde e "placerea de a conduce" (sau mai bine zis unde se termina)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.