Jump to content

325i(xi) cutie automata


SpYderBVG

Recommended Posts

Salutare! Vreau sa-mi cumpar un BMW325I poate chiar 325XI - E90. Ma bate gandul tare de tot sa-l iau cu cutie automata. Ma intereseaza cum functioneaza cutiile astea automate la BMW am vazut la ei ca au automata cu steptronic (asa scrie in optiunile de la ei din catalog). Poate cineva sa-mi de-a mai multe detalii despre cutia asta. Ce ma intereseaza (ce am vazut eu la o cutie automata de pe un audi):

1. Sa aiba posibiliataea de a schimba automat in modul normal si modul sportiv

2. Sa am posibiliatatea de a schimba eu vitezele.

3. Ce avantaje si dezavantaje are aceasta cutie.

In al doilea rand spuneti-misi mie pentru cei care au 325i(Xi) (indiferent daca e manuala sau automata dar specificati) cam ce consum real are in oras si afara ca in datele lor de catalog scrie un consum de 9,8urban si 5.5extraurban ceea ce ma face sa cred ca astia au gresit catalogul, au scris consumurile de la skoda in catalogul lor de prezentare.

Link to comment
Share on other sites

Pai si cutia manuala te lasa !?

 

Pai de aia e automata, sa schimbe vitezele singura nu? Cand ajunge la limita rpm, ce ai vrea sa faca automata, sa clipeasca niste becuri in bord?

Ciupanezu se refera la faptul ca la o cutie automata cand ai intrat in zona rosie cutia schimba o treapta superioara,la manuala poti sa ramai in aceasi treapta doar ca va intra limitarea(nu stiu cum e la modelele mai noi la cele vechi puteai sa stai in limitare) :)

Link to comment
Share on other sites

Pai fii atent. Ia o masina manuala si accelereaza intr-a doua pana la capat fara sa schimbi, sa vezi ce se intampla. La limita de rpm stabilita de producator, turatia va incepe sa scada singura, ca nu va mai veni benzina, desi tu esti cu pedala la fund.

 

La cutia automata, se intampla fix acelasi lucru, cand ajunge la limita de rpm, cutia automata schimba, e ceva normal, de aia e automata. Nu e o chestie pentru protectie.

 

Partea rosie de pe turometru e pusa mai mult de design, n-am vazut inca o masina stock (adica fara modificari de soft), care sa intre pe rosu.

 

Ar fi stupid sa se opreasca turometrul la 6200 sau 6500 rpm, l-au continuat pana la 7000 si partea in plus au colorat-o rosu. :)

 

 

alex@: posibil sa intre pe rosu pentru ca folosesc acelasi bord la mai multe motorizari, unele au rpm limit mai sus.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Cum să nu poţi?

 

De la o retrogradare greşită poti să ĂŽndoi o supapă sau mai multe sau poţi distruge chiar şi cutia.

 

Tu eşti limitat pentru că ĂŽn orice discuţie ĂŽn contradictoriu recurgi la jigniri.

 

Nu ne cunoaştem aşa că vezi-ţi de treaba ta.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

N-am zis ca esti limitat in sensul de imbecil, am zis ca te limitezi la experienta cu masina ta si atat, restul il stii din alte surse, mai bune sau mai rele. Reciteste inca o data fraza si o sa intelegi mai bine.

 

 

La rpm mare, nu poti baga in treapta inferioara, nu te lasa cutia, cand iei piciorul de pe ambreiaj, va sari din viteza. Cauta pe google si o sa gasesti chestia asta.

 

Evident, daca esti berbec si tragi cu forta de maneta sa ramana in viteza, faci praf cutia.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Eu am incercat si nu intra deloc nu ca o scuipa,poate depinde si de masina.

 

La 60-70 km\h nu intra 1-a,la fel nici in marsalier.Probabil au o protectie,sau daca esti cioban si fortezi prea rau poate intra.

 

Intra un pic, dar simti ca se opune, am patit eu fara sa imi dau seama, si mi-a sarit schimbatorul pe liber cand am luat piciorul de pe ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Eu unul nu te sfatuiesc sa iei asa ceva....325xiA...Performante de 320d la un consum dublu.Atat cutia automata cat si tractiunea integrala ingreuneaza prea mult masina si cum motorul aspirat are cuplu mai mic si la turatie mare,ai toate sansele sa fii un pic dezamagit dupa achizitie adica sa fie sub asteptarile tale.Imagineaza-ti ca in Bucuresti cu un plin vei face maxim 300 de km(acum depinde cat mergi si dc. e relevant consumul).Varianta manuala si cu tractiune spate e mult mai vioaie,reprize mai bune in toate treptele,mai usoara(1505kg fata de 1635kg-xiA)si in primul rand mult mai "FUN"! In rest succes la achizitie,decizia iti apartine,bafta! :)
Link to comment
Share on other sites

Mersi mult THX-1 un punct de vedere super ok. M-am uitat si eu acum pe date tehnice si am vazut diferenta intre xdrive si normala. Xdrive a cazut dar cutia automata nu cade. Diferentele sunt mici 30kg intre manuala si automata si cateva sutimi in minus (adica 0,4secunde) de la 0 la 100kmh. Vreau cand sunt obosit sa pot folosi doar o mana si un picior la condus nu sa fac gimnastica pana acasa. Pana mai acum cateva luni nici nu ma gandeam la o cutie de viteze automata dar acum .... dupa 14 ore de munca vreau sa ma relaxez in drum spre casa sau cand scot nevasta si fetita in oras nu sa dau la vasle.
Link to comment
Share on other sites

N-am zis ca esti limitat in sensul de imbecil, am zis ca te limitezi la experienta cu masina ta si atat, restul il stii din alte surse, mai bune sau mai rele. Reciteste inca o data fraza si o sa intelegi mai bine.

 

 

La rpm mare, nu poti baga in treapta inferioara, nu te lasa cutia, cand iei piciorul de pe ambreiaj, va sari din viteza. Cauta pe google si o sa gasesti chestia asta.

 

Evident, daca esti berbec si tragi cu forta de maneta sa ramana in viteza, faci praf cutia.

 

FuncĂžia SEARCH face minuni. :)

 

Ce ziceti voi cu schimbare din 4 in 2 am facut eu cu un 525 de la Valcea pana la Cluj,forja maxima,si cand am ajuns am descoperit ca mi s-a spart rulmentul de presiune din cutie.Asa ca mai bine lasa.

 

Eu chiar cred ca o masina cu cutie automata e un pic mai rezistenta in timp decat una cu cutie normala,pentru ca la una veche de 10 ani sa zicem,toate smuciturile indiferent cat de mici sunt,ajung sa se simta (vorbesc aici daca se merge normal cu masina,nu toata ziua kick down).Rezistenta in sensul ca parca protejeaza un pic motorul si suspensia si caroseria.Sunt curios cati ma cred ca mine.Unchiul meu are un E34 525iA din '88 si nu stiu,da masina ca a aia nu sunt multe mai noi.Merge asa de lin si nu scartaie nimic in interior,parca pluteste.Asa zice si el,ca automata protejeaza masina,si e om batran si inclin sa cred ca stie el ce stie.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.