Jump to content

furtune radiator tari


Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eu nu am verificat la mine, dar cred ca este normal. Cand este rece motorul spui ca nu sunt tari. Deci cand e motorul oprit, doar. Pai atunci cand e motorul oprit, sau pornit, dar inca rece, banuiesc ca nu este presiune asa mare in instalatie. Dar cand ajunge la temperatura normala (acul la jumate) creste presiunea si se intaresc. Nu trebuie sa se umfle cu aer ca sa fie tari. Doar creste presiunea la apa. Daca desfaci (dar nu te sfatuiesc) busonul de la antigel cand e motorul cald, ai sa vezi ca iti tasneste antigelul in ochi, si probabil ca atunci nu vor mai fi tari furtunele, cu toate ca nu cred ca o sa-ti mai pese de asta daca ajungi aici :)

 

Deci parerea mea este ca e normal.

Link to comment
Share on other sites

ai sa vezi ca iti tasneste antigelul in ochi

:) a fost tare asta, chris...

 

@ion316i 83: cel mai potrivit ar fi sa verifici daca exista aer in instalatia de racire...

 

desfaci busonul de la vasul de expansiune...

completezi lichidul de racire in vas pana iese sonda de nivel in sus, apoi desfaci aerisitorul, situat in parte ta dreapta cum te uiti la motor... ar trebui sa iasa lichid pe la aerisire, nu aer... daca totusi iese aer, completezi cu lichid de racire pana ce pe la aerisitor iese numai lichid... dupa asta inchizi aerisitorul, si apoi busonul de la vasul de expansiune...

 

din momentul asta ai aerisit instalatia de racire...

 

cum spunea si @chris, e normal sa ai furtunele tari cand motorul e pornit/incalzit, pt ca presiunea in instalatia de racire creste... nu e normal sa fie tari ca piatra sau balonate, atunci inseamna ca ai si aer in instalatie !

 

bafta maxima !

Link to comment
Share on other sites

pana la urma la voi cum e? mecanici de aici numai te amagesc, mi-au spus ca trebuie schimbata garnitura de _chiulasa_, dar nu borboloseste in vas. daca desfac surubul de langa vas nu iese aer, dar furtunele se intaresc la cald. daca era garnitura de vina, nu trebuia sa se umfle si la rece? cum se raceste motorul se desumfla si furtunele.
Link to comment
Share on other sites

Daca ai adus vorba, explica. M-ai facut curios.

 

 

Cand aveam "probleme", am incerat sa desurubez busonul de la radiator ( mai erau si tari furtunele ), si era sa fac fantana arteziana, am desfacut si la un E36 325 tds dupa un drum destul de lung, nimic.....nu a sarit nimic in sus.

Link to comment
Share on other sites

e perfect normal sa se "intareasca" la cald, creste presiunea in instalatie, aburul de care te avertizeaza colegii sa te feresti.. creeaza presiune...in instalatie :) daca chiar vrei sa testezi, porneste masina, pune mana pe furtune si roaga un prieten sa ambaleze masina pana se porneste ventilatorul si o sa vezi ca se intareste pe parcurs...dupa cum se incalzeste temperatura motorului.
Link to comment
Share on other sites

pana la urma la voi cum e? mecanici de aici numai te amagesc, mi-au spus ca trebuie schimbata garnitura de _chiulasa_, dar nu borboloseste in vas. daca desfac surubul de langa vas nu iese aer, dar furtunele se intaresc la cald. daca era garnitura de vina, nu trebuia sa se umfle si la rece? cum se raceste motorul se desumfla si furtunele.

 

in cel mai nefericit caz schimba doar termostatul.

 

Glumim, glumim dar trebuie retinut faptul ca nu trebuie desfacut busonul de la vasul de expansiune atat timp cat motorul e cald !

 

.....la motoarele pe benzina....., la motorina e alta poveste......

pai 316i 1895 cmc e pe benzina, parca nu? :)

 

 

Bine ....mai sare cate un furtun, se mai desprinde un colier.....alta treaba ....:)

Link to comment
Share on other sites

Daca ai adus vorba, explica. M-ai facut curios.

 

 

Cand aveam "probleme", am incerat sa desurubez busonul de la radiator ( mai erau si tari furtunele ), si era sa fac fantana arteziana, am desfacut si la un E36 325 tds dupa un drum destul de lung, nimic.....nu a sarit nimic in sus.

Diferentele de temperatura dintre cele doua tipuri de motoare duc, implicit, si la diferente de presiune in instalatii....

Link to comment
Share on other sites

Daca ai adus vorba, explica. M-ai facut curios.

 

 

Cand aveam "probleme", am incerat sa desurubez busonul de la radiator ( mai erau si tari furtunele ), si era sa fac fantana arteziana, am desfacut si la un E36 325 tds dupa un drum destul de lung, nimic.....nu a sarit nimic in sus.

Diferentele de temperatura dintre cele doua tipuri de motoare duc, implicit, si la diferente de presiune in instalatii....

 

Diesel-ul sta mai rece? Apa la benzinare sta in 90 de grade, parca.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai adus vorba, explica. M-ai facut curios.

 

 

Cand aveam "probleme", am incerat sa desurubez busonul de la radiator ( mai erau si tari furtunele ), si era sa fac fantana arteziana, am desfacut si la un E36 325 tds dupa un drum destul de lung, nimic.....nu a sarit nimic in sus.

Diferentele de temperatura dintre cele doua tipuri de motoare duc, implicit, si la diferente de presiune in instalatii....

 

Diesel-ul sta mai rece? Apa la benzinare sta in 90 de grade, parca.

 

 

cam asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.