Jump to content

furtune radiator tari


Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Din cate stiu, pe bord nu scrie 90 grade nicaieri pe cadranul ceasului de temperatura. M-am gandit ca daca dieselul are o temperatura de functionare mai mica, mijlocul ala s-ar putea sa corespunda la 80 grade, nu ca la benzina.

 

Dar totusi cred ca ambele tipuri de motor functioneaza la aceeasi temperatura (90 grade).

Link to comment
Share on other sites

Sigur ca e normal sa fie tari.....lichidul de racire , cel putin la e46-le meu, se stabileste pe la 110 grC , asta pe tester am observat .Abia la 130grC intra acul pe rosu. Asta e regimul normal de functionare al motorului, la temperatura asta e uzura mica. Deci normal apa ar fierbe de la 100 grC ,circuitul fiind etans fenomenul nu se produce astfel ca presiunea din instalatie creste.
Link to comment
Share on other sites

lichidul de racire, adica ANTI-GEL, asa cum ii spune si numele are ca principala proprietate protejarea impotriva inghetului... coboara temperatura de inghet a apei din circuitul de racire.

temperatura de fierbere este controlata/evitata prin termostat, care are rolul de a evita ca prin fierbere sa se ajunga la vapori, presiune, explozie circuit...

Link to comment
Share on other sites

io chiar nu imi dau seama ce vezi tu asa de complicat... :)

 

in timpul mersului creste temperatura lichidului de racire, creste implicit si presiunea, si automat se intaresc furtunele... daca nu ar exista termostat si ventilator care sa raceasca radiatorul, atunci furtunele tale ar face poc!

 

mai departe...

cupleaza termostatul, porneste ventilatorul, scade temperatura pana la limita deschiderii termostatului, si ramane acolo controlata de acesta...

normal ca si furtunele vor ramane tari atata timp cat motorul este in mers.

 

cand motorul va fi oprit furtunele vor deveni pt scurt timp si mai tari, pt ca lichidul nu mai este recirculat si implicit nici nu se mai raceste ca in timpul mersului, presiunea crescand usor... uneori, vei auzi ventilatorul pornind abia dupa ce ai oprit motorul, tocmai din aceasta cauza.

lichidul se raceste mai lent, dar sigur, iar presiunea in furtune scade odata cu temperatura!

 

dupa ce s-au racit complet, ai sa vezi minune: furtunele sunt din nou flexibile !

 

acum e mai clar ?

 

:)

Link to comment
Share on other sites

e de fapt invers :)

temperatura (in cazul nostru, punctul de fierbere) genereaza presiune intr-un spatiu volumetric constant (circuitul de racire)

 

deci presiunea depinde de temeratura :)

 

Eu am rĂŁspuns la afirmaĂžia lui @chriss.

 

Cred ca este si meritul antigelului ca nu se produce fenomenul de fierbere la 100 grade, acesta avand o densitate mai mare ca apa.

 

Punctul de fierbere al apei nu poate acelaÂşi ca ĂŽn condiĂžii normale de temperaturĂŁ Âşi presiune.

 

Deci punctul de fierbere depinde atât de temperaturã cât ºi de presiune.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Punctul de fierbere al apei nu poate acelaşi ca ĂŽn condiţii normale de temperatură şi presiune.

 

Deci punctul de fierbere depinde atât de temperatură cât şi de presiune.

 

M-as mira. Eu stiu ca apa fierbe la 100 de grade. Vrei sa spui ca daca te urci in varfu` muntelui tre sa bagi mai multe lemne pe foc ca sa fierbi un ibric de apa? :)

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

io chiar nu imi dau seama ce vezi tu asa de complicat... :)

 

in timpul mersului creste temperatura lichidului de racire, creste implicit si presiunea, si automat se intaresc furtunele... daca nu ar exista termostat si ventilator care sa raceasca radiatorul, atunci furtunele tale ar face poc!

 

mai departe...

cupleaza termostatul, porneste ventilatorul, scade temperatura pana la limita deschiderii termostatului, si ramane acolo controlata de acesta...

normal ca si furtunele vor ramane tari atata timp cat motorul este in mers.

de acord in afara teoriei cu termostatul : acesta are rolul de a ridica temperatura lichidului din circuit si nu invers .

Link to comment
Share on other sites

M-as mira. Eu stiu ca apa fierbe la 100 de grade. Vrei sa spui ca daca te urci in varfu` muntelui tre sa bagi mai multe lemne pe foc ca sa fierbi un ibric de apa? :)

 

De exemplu, pe vÎrful muntelui Everest (8848 m) apa fierbe la 69 °C.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.