Jump to content

Probleme schimbare viteze


Recommended Posts

Salut,

 

Masina in cauza e un 318D, 03.2002.

 

Initial, cand era rece, intra ffff. greu in 1-a si mai si patina ambreiajul putin. OK...am zis eu...dar nu e chiar asa... :)

M-am hotarat si am schimbat urmatoarele: kit ambreiaj LUK (placa, disc, rulment), tampoane motor , tampoane cutie, flansa cardan

(toate lemfoerder).

De aici a inceput "distractia": dimineata (sau in general cand e rece) trebuie sa fac diverse "artificii" ca sa intre in viteze. Cateodata

apas ambreiajul si astept 5 secunde si intra, alteori trebuie sa dau a 5-a sau a 3-a ai abia apoi 1-a ca sa pot sa plec cu ea, alteori o

pozitionez pe 1-a, ii dau drumu pe liber si apoi intra Ok. Daca e rece, dar in mers, intra a 1-a aproape bine (greut, dar intra).Cand se

incalzeste (dar doar dupa 50-100Km) intra absolut OK in toate vitezele.

Un alt simptom: la ralanti, cand dau sa bag 1-a, masina are o tendinta usoara sa plece din loc (ambreiaj apasat la podea) si se aude

un zgomot usor, infundat, dinspre diferential.

De aici am tras concluzia ca nu decupleaza bine. OK, nu-i nimic (am zis eu optimist) aerisim ambreiajul si gata...Eoare mare: am aerisit

si rasaerisit ambreiajul si tot asa. Dupa asta a mai aparut o "minune": pedala e cand moale cand tare...OK, am zis iarasi optimist...schimbam

pompa si cilindrul ambreiajului si n-are ce sa nu mai mearga...Of course...eroare...absolut identic si la fel face si dupa schimbarea pompei si

a cilindrului (singura diferenta ca ramane pedala tare - asa cum e normal).

 

M-am uitat si in TIS si ei dau, ca si cauza la simptomele mele, rulmentul din capul arborelui cotit (unde intra priza din cutie). Credeti ca ar fi

asta o posibila cauza??? Eu m-as cam mira...Eu zic ca tot nu decupleaza bine ambreiajul, dar nu imi dau sema de ce nici sa ma impusti...

L-as schimba si pe asta, dar trebe data iar cutia jos (auch...greu se mai da...), apoi imi trebuie o presa sa scot rulmentul ala, ca e bagat bine...

 

Any ideea??????

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

De ce nu o lasi in viteza 1 seara? :)

 

Sa redevenim seriosi: bufnitura aceea dinspre diferential se aude si la mine cand bag a 1-a, a 2-a si a 3-a. Dar atat! Nu da masina sa plece cand am ambreiajul calcat. Am intrebat la un mecanic si m-a linistit ca n-ar fi ceva grav. M-am obisnuit cu sunetul si nici nu-l mai aud.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
problema similara .. oarecum ... am avut si eu ... in sensul ca a trebuit sa schimb kitul de ambreiaj. Toate bune .. s`a schimbat kitul (saachs, seriile fiind la fel ca pe ala de care ma descotoroseam). Cand sa plec din service .. pedala mea de ambreiaj se intarea exact ca aia de frana ... Mecanicii mi`au zis ca trebuie schimbata pompa de ambreiaj .. s`a schimbat pompa .. preventiv s`a schimbat si cilindru. Ideea e ca ... cilindru ala nou nou .. era nitel defect .. pierdea lichidul de frana pe acolo ... acelasi lichid care actioneaza si ambreiajul. Eu unu am rezolvat problema prin reinlocuirea cilindrului, si completarea pana la maxim a bolului cu lichid de frana cu dot4 (se subintelege ca nici mie nu`mi intra in viteza decat cand "vroia muschii ei". Senzatia aia de patinare a discului de ambreiaj a fost explicata de mecanic in sensul ca ... cilindrul arunca lichid de frana pe disc, motivul fiind neetansietatea completa a acestuia. sper sa rezolvi si eu ... bafta
Link to comment
Share on other sites

Asta nu stiam: lichidul de ambreiaj este acelasi cu lichidul de frana? Adica, daca nu prea mai ai lichid in borcanul ala pentru lichid de frana, inseamna ca nici ambreiajul nu mai merge cum trebuie? Chiar ma gandeam ca n-am auzit pe nimeni sa schimbe "lichidul de ambreiaj" :)
Link to comment
Share on other sites

Asta nu stiam: lichidul de ambreiaj este acelasi cu lichidul de frana? Adica, daca nu prea mai ai lichid in borcanul ala pentru lichid de frana, inseamna ca nici ambreiajul nu mai merge cum trebuie? Chiar ma gandeam ca n-am auzit pe nimeni sa schimbe "lichidul de ambreiaj" :)

 

offtopic: spuneti-mi si mie la e46 316ti unde este borcanul pentru lichidul de frana? l-am gasit doar pe cel pentru servo. multumesc

Link to comment
Share on other sites

iesirea din vas pt. ambreiaj este mai sus,asta in cazul in care iti curge lichidul pe la ambreiaj sa iti ramana in vas pt. sistemul de franare

cele doua compartimente,sant pt sistemul de franare,fata-spate,sant doua pistonase in cilindrul de frana,asta in cazul in care pe o punte ai probleme,pierzi lichid,sa poti frana,functioneaza frana macar pe o punte.

-schimba uleiul din cutie cu ulei original,posibil ca cineva sa fi schimbat uleiul din cutie cu unul mai vascos si de aia nu-ti intra la rece,sau intra foarte greu.

Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

Intr-o discutie cu XXL despre aceasta problema cu intratul greu in viteze cand e motorul rece, am inteles ca toate "manualele" au tendionta de a face asa.

 

Si la mine intra ( agata putin ) putin greu in a1-a. Seara o las in a-2-a, si cand plec direct a-1- si gata.

 

O explicatie mai eleborata cred ca o poate da XXL.

Link to comment
Share on other sites

Da, parca sa zic ca am vazut ca borcanasul ala are 2 compartimente. Sau poate le-ncurc.

 

BoD, la e46 normal este, cum te uiti la motor, in dreapta-sus. Adica in coltul dinspre partea soferului. Nu stiu daca este la fel si la compact.

 

 

scuze, m-am exprimat gresit. pe cel de servo nu il gasesc. cel de frana da este si la mine in dreapta sus.

Link to comment
Share on other sites

Ala de servo sigur ti-a sarit in ochi da n`ai stiut. Este un borcan negru al carui capac este ca o stea. Uita-te pe langa filtrul de ulei, sigur ai sa-l vezi. Daca e ca la e46, e mai pe dedesubt, langa alternator. Uita-te printre furtunele alea si ai sa-l vezi.
Link to comment
Share on other sites

Intr-o discutie cu XXL despre aceasta problema cu intratul greu in viteze cand e motorul rece, am inteles ca toate "manualele" au tendionta de a face asa.

 

Si la mine intra ( agata putin ) putin greu in a1-a. Seara o las in a-2-a, si cand plec direct a-1- si gata.

 

O explicatie mai eleborata cred ca o poate da XXL.

 

Am observat asta la mai multe cutii manuale de BMW ĂŽnsĂŁ nu este normal sĂŁ agaĂže.

Kit-ul de ambreiaj l-ai schimbat vreodatĂŁ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut,

Intre timp am rezolvat problema. Kit-ul de ambreiaj (nou, cumparat din magazin) avea un defect din fabricatie

si nu decupla cum trebuie.

Nu este normal sa agate in nici o treapta, nici la rece nici la cald.

Am schimbat iarasi kit-ul si acum merge ok.

Aveam si problema cu revenirea schimbatorului de viteze de la a 5-a pe linia vitezelor 3-4. Rezolvata si asta

prin schimbarea "shift pins". Treaba simpla de 20 min., doar ca trebuie data cutia jos.

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Trebuie neaparat sa dai cutia de viteze jos pentru ca trebuie sa schimbi si bucsa prin care culiseaza "shift pin"-ul si nu ai loc.

De costat m-a costat cam 100 ron cat a fost "shift pin"-ul.

De schimbat mi l-am schimbat singur, inclusiv dat cutie jos, montat la loc, schimbat ambreiaj.

O zi buna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.