Jump to content

aseara am comis-o si eu


trink

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai pustiu' a condus o dacie din 87 pana acum o luna cand a luat masina. Din dacie.. in 320i si inca unul foarte frumos visiniu, kit M, etc. e un salt foarte mare. Ideea e ca nu a dat 2 direct, a vrut sa dea 4 si sa schimbe rapid si nervos si a tras schimbatorul exact intre trepte... intre timp pedala capat, debraiat, masina nimic.. fractiunea aia de secunda de panica/nervi a tras inca odata tare.. si atunci probabil s-a incordat prea tare in directia lui. TReapta a doua, o frana de motor extraordinara.. totusi sunt surprins ca nu a crapat cutia sau nu sau intamplat chestii mai grave acolo.

pacat de masina :)

Link to comment
Share on other sites

De ce se intampla de astea cu precadere posesorilor de pisicute ?

 

Oare masina "se cere" la stilul asta de condus "preventiv" si "matur" sau cei care conduc asa sunt atrasi de masina asta ? E un mister...

 

Eu as face un poll: accidente pe modele si care sunt din cauza soferului de BMW.

Link to comment
Share on other sites

pentru ca pisica a ajuns la indemana oricui :)

Pai si E34 a ajuns la indemana oricui. Am vazut pana si E28 care aratau mai bine decat E36 si parca si posesorii erau o clasa mai sus (ma refer la cum se comportau in trafic).

 

Parca pisicutzele au ajuns la a 8-a viata (din 9) si si-o traiesc "on the edge" ca si cei care stiu sigur ca mor peste X luni :)

Link to comment
Share on other sites

Ehh, nu e chiar asa andrei27, dar e un pic de adevar in ce zici tu. Normal ca sunt mai multi soferi necivilizati de pisica pt ca este preferata de segmentul de varsta 18-22, care este cel mai predispus la accidente. Ursul incepe sa devina un clasic, pt oameni care apreciaza putin altfel masina, nu mai zic de modele mai vechi. Dar pisica e la indemana oricui, iar ca design are priza la tineri. Ori in primii ani de permis stim cu totii ca avem impresia ca stim multe, iar pe masura ce trecem prin de toate ne dam seama cat de putin stim de fapt. Sunt sigur ca toti avem cate un eveniment la care te uiti in spate si te gandesti, cum te-ai putut baga in asa ceva cu experienta de atunci.
Link to comment
Share on other sites

Normal ca sunt mai multi soferi necivilizati de pisica pt ca este preferata de segmentul de varsta 18-22, care este cel mai predispus la accidente.

sa stii ca am vazut si cativa trecuri de 30 de ani, care si-au adus recent pisici :)

Link to comment
Share on other sites

pentru ca pisica a ajuns la indemana oricui :)

Pai si E34 a ajuns la indemana oricui. Am vazut pana si E28 care aratau mai bine decat E36 si parca si posesorii erau o clasa mai sus (ma refer la cum se comportau in trafic).

 

Parca pisicutzele au ajuns la a 8-a viata (din 9) si si-o traiesc "on the edge" ca si cei care stiu sigur ca mor peste X luni :)

 

pt ca sunt mai mici si te poti strecura mai usor decat cu un E34. lasa ca am vazut si cu E32 care participau la curse si E38 care faceau drifturi prin intersectii, dar asta deja nu si-o mai permite oricine.

Link to comment
Share on other sites

@dinu.negrean: De acord, teribilismul trece cu anii de condus. Concluzia ar fi atunci ca se cere "pisicutza" :)

 

@pyu: Exceptii sunt, am vazut si soferi de E39 cu masina in stare deplorabila si care conduceau de parca trebuia sa ii vada toata lumea.

 

In fine, pacat de masina, desi am stabilit mai sus ca e vina ei ca atrage segmentul 18-22 ani cu venituri mai mici si care vor sa rupa masini :)

Link to comment
Share on other sites

In fine, pacat de masina, desi am stabilit mai sus ca e vina ei ca atrage segmentul 18-22 ani cu venituri mai mici si care vor sa rupa masini :)

In ce sens sa rupa masini? Sa o calce imprudent, sa o calce prudent, sau sa rupa = sa distruga masina, ca in cazul de mai sus?

Link to comment
Share on other sites

@MAS imi vine greu a crede ca sfirsea bine daca,calca ambreajul.. daca masina pleaca pe 45 de grade iar tu ii iei din forta care impinge masina, risti sa alunece pina forta g se opreste si te arunca pe partea opusa rasturnindu-te.

 

eu am un touring, si dupa parerea mea, e cel mai usor de manevrat in situatii asemanatoare de "joaca" dar eu niciodata n-am controlat masina cu ambreajul, ci cu frina. o pisti, ca sa o controlezi, nu o calci la fund ca sa te opresti. piscind frina, frinezi usor cu rotile din fata care opresc inertia masini de a fugi si prin felu asta, cind vrei sa faci un drift reusit, cind masina pleaca prea mult reduci sau pisti frina pina revine la pozitia de derapaj de care ai nevoie. daca,calci ambreajul, lasi masina sa mearga in gol in alunecare si risti s-o rastorni pe partea opusa din cauza balansului.

 

na, asta era o parerea de-a mea :)

Link to comment
Share on other sites

Iti spune Stan Patitul ca ambreiajul e solutia :)

 

Prima participare la raliul de la Oradea, pe deasupra cu tractiune spate, am abordat un viraj inchis prea tare, masina a inceput sa fuga.. am piscat putin frana vorba ta si gata. Am iesit in decor.

 

Cand fuge si tu pui frana, devine incontrolabila. Daca ii calci ambreiajul, decuplezi rotile de forta motorului si se va duce din intertie. Daca raman cuplate, motorul actioneaza asupra lor, iar cand ai pierdut-o nu faci decat sa amplifici efectul cu asta.

Link to comment
Share on other sites

Nu am permis de foarte mult timp (7 ani) si nu pot sa-mi dau o parere autorizata, insa a "pisca" frana in momentul in care masina intra in derapaj mi se pare cel mai prost lucru pe care il poti face. Vorbim cumva aici de franarea cu stangul? In cazul asta probabil ar trebui sa mutam discutia pe un alt topic. Si una peste alta, nu mi se pare relevanta partea cu impinsul fortei G si rasturnarea. Nu vorbim aici de testul elanului si pun pariu ca toate bmw-urile in discutie trec cu brio un astfel de test la viteze de 60-70 de km pe ora fara a se ridica in 3 roti asa ca poate sa te impinga toata forta pe partea ailalta fara sa te rastorni. O sa te invarti precum un Bizon in Trafic...atat. :)
Link to comment
Share on other sites

Nu am permis de foarte mult timp (7 ani) si nu pot sa-mi dau o parere autorizata, insa a "pisca" frana in momentul in care masina intra in derapaj mi se pare cel mai prost lucru pe care il poti face. Vorbim cumva aici de franarea cu stangul? In cazul asta probabil ar trebui sa mutam discutia pe un alt topic. Si una peste alta, nu mi se pare relevanta partea cu impinsul fortei G si rasturnarea. Nu vorbim aici de testul elanului si pun pariu ca toate bmw-urile in discutie trec cu brio un astfel de test la viteze de 60-70 de km pe ora fara a se ridica in 3 roti asa ca poate sa te impinga toata forta pe partea ailalta fara sa te rastorni. O sa te invarti precum un Bizon in Trafic...atat. :)

 

 

aici ai un filmulet cu un seria 3 care aproape aproape se duce, dar totusi cred ca e din cauza marginii

 

oricum, nu m-ai inteles ce-am vrut sa spun, cind masina pleaca intr-o parte, tu virezi contra, cind termina de derapat are tendinta sa derapeze pe partea cealalta iar daca tu calci ambreajul, fiind la liber masina risti s-o rastorni din cauza balansului. vorbesc in general de masini, nu exclusiv de bmw, ca nu am facut teste destea cu ea :)

 

daca vrei sa intri intr-un drift si arunci masina, si vezi ca pleaca prea mult si frinezi ti se intoarce, pentru ca frinezi fiind in stare de stres, fara sa frinezi finut doar cit sa o redresezi. la fel pateam si eu la inceput, frinam si mi se intorcea. cu timpul, te obisnuiestim si ai sa vezi ce frumo controlezi masina din frinare si acceleratie. binenteles, de multe ori nu mai trebe frinat pt ca faptul ca ai luat picioru de pe acceleratie, o frineaza indeajuns ca sa nu ti-o intoarca.

 

nu cred ca are rost sa ne mai adincim in subiectul asta, fiecare conduce cum vrea si manevreaza masina cum vrea, nu sint nici eu nici (probabil) voi instructori profesionisti in domeniu drifting.

 

eu oricum, de cind am luat un canal "ascuns" in deva (bunilla poate il stii si tu, prin spate pe la cal:P) si am dat cu janta puternic si am spart si rulmentul, m-am linistit :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, acum daca tot am deschis subiectul, imi puteti explica si mie in mod teoretic ce presupune franarea cu stangul?... Am incercat si am cam inteles anumite chestii insa nu in totalitate(am inteles ca a-ti doza forta de apasare cu piciorul stang este destul de dificil dupa ce ani de zile ai strivit ambreajul cu piciorul ala :) ). Insa in afara de asta...ce mai presupune si cand poate fi folosita cu succes?

 

P.S. ->

asta am inteles...insa cum ramane cu masinile cu tractiune spate? Edited by CT84LEU
Link to comment
Share on other sites

aeara pe la 23.00 mergeam linistit pe o strada din otopeni cu pisika mea si intr-o intersectie am zis sa fac si eu un lucru bun sa intru frumos dand-o de fund dar spre neplacerea mea am prins o trecere de pietoni lucioasa care m-a propulsat intr-o bordura si m-a aruncat intr-un mic gard de plasa dar spre norocu meu nu am luat plasa ci teava groasa din metal care sustinea gardul. masina e nu e ranita grav... doar bara , farul stanga aripa grila contraaripa proiectoarele spalatorul de faruri si suportul de bara in rest e ok.

Tot pe 23 mi s-a Întâmplat ºi mie ºi tot pe la ora 23:00... ce coincidenÞã. Aaa... ºi tot Într-o intersecÞie :) , doar cã la mine viteza a fost de vinã ºi În loc de gard sau Þeavã eu am avut un zid de beton :) , evident ºi avariile au fost mult mai mari... :) .

Link to comment
Share on other sites

...cand am vrut sa ma "joc" am ales un loc aerisit si am inceput progresiv.....pe jos era zapada batatorita, aderenta slaba, la care sa nu fortezi prea mult masina, si sa te puna repede in situatii de criza.... eu zic ca asa capeti experienta. Am permis din '91 dar un lucru mi l repet mereu : intotdeauna ai cate ceva de invatat.... :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.