Jump to content

campanie impotriva accidentelor


astarte

Recommended Posts

salut !

 

impreuna cu alti motociclisti am conceput o mini-campanie menita sa atraga atentia participantilor la trafic asupra motociclistilor.

in acest sens, punem la dispozotoa doritorilor un set de tricou + autocolant pt masina cu mesaje specifice. un set costa 3 euro.

detalii pe http://www.motorzone.ro/forum/viewtopic.php?t=331&start=0

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu sincer as fi de acord cu asa campania dar DOAR coroborata cu una care sa sensibilizeze motociclistii...

 

Eu unul, nu am vazut inca un motociclist caruia ii pasa de benzile de circulatie sau de viteza... Unde mai pui ca sunt unii care nu poarta echipament de protectie...

 

Am mai spus asta aici pe site, in repetate randuri...

 

De ce ar trebui un conducator auto sa se gandeasca ca in o intersectie unde are cedeaza trecerea poate veni cineva pe drumul prioritar cu 150 km/h in oras, cand legea permite 50 km/h?!?

Link to comment
Share on other sites

cand ai "cedeaza" acorzi prioritate si unui ozn care vine cu 700 km/h si unui trabant care merge cu 20 km/h. asa e regula. acorzi prioritate.

si crezi ca motociclistii nu sunt satui sa isi ingroape prietenii, sotii sau fratii? si politia sa nu faca nimic? daca vrei , iti servesc eu cazuri concrete...

Link to comment
Share on other sites

asarte, citesc cu regularitate siteurile de moto... stiu. Cu ce nu suntem noi doi de acord e ca motociclistii sunt sfinti. Nu, de departe nu-s. Doar pentru ca mor foarte des, nu inseamna ca nu-s si ei parte din cauza...

 

Dumnezeu sa-i odihneasca in pace...

 

In alta ordine de idei, nu spun 70 km/h nu-i asa departe de limita legala. E si greu de facut expertiza ca nu se incadreaza in limita legala. Dar 120 - 150 km/h este.

 

Imagineaza-ti ca vrei sa treci pe o trecere de pietoni pe linia dreapta de la formula 1. Si imagineaza-ti ca ei ar trebui sa-ti dea prioritate. Ca o ai. Cine e de vina?

 

Daca e viteza legala, cel care nu a acordat-o. Clar! Altfel... Deja e o problema.

Link to comment
Share on other sites

Abia acum am vazut ca ai spus 700 km/h si nu 70 km/h. Iti urez succes sa cedezi DOAR O SINGURA DATA o asa prioritate. Glumesti desigur.

 

Problema e, cum te asiguri pentru 150 km/h? Cum reusesti sa intelegi ca vine cineva? Cand te asiguri, nu pare sa vina nimeni... Nu, pentru ca te asiguri la cineva care vine cu 50 km/h. Daca vine cu 150 km/h si te loveste, atunci probabil ca daca venea cu 50 km/h, erai la 50 m de locul potentialului impact.

 

Totul e sa folosesti bunul simt si legea.

 

Daca ar fi dupa mine, cine nu respecta viteza legala, nu are dreptate INDIFERENT de cauza.

Link to comment
Share on other sites

hai sa iti dau eu un exemplu concret, poate iti schimbi optiunea :

 

2004, un motocilist conducea pe o straduta in bucuresti, cu magnifica viteza de 70-80 la ora. deci peste limita legala. un politits intoarce in mijlocul strazii si il omoara (dupa un an, ma intalnesc intamplator cu un taximetrist care a fost martor la eveniment si care mi-a confirmat teoria). politistul astazi lucreaza la udriste, copilul de 25 ani este mort, dosarul la politie, nimeni nu face nimic. martorii au disparut brusc, iar taximetristul a fost amenintat repetat ca va avea probleme daca spune adevarul si a semnat declaratia compusa de ei.

anul 2005 - magheru, seara, un jeep ia fata tutror face stanga de pe banda 1 - agata un motociclist. acesta, dupa zile bune de spitalizare...moare. nici de jeep, nici de proprietar nu se mai stie nimic. sa nu uit, abia plecase de la semafor 2-3 metri. si cu motorul in forja plina, ce viteza avea oare?

eh, eu la aceste cazuri ma refer. m-am saturat sa imi ingrop prietenii si sa vad cu mosnegii cu dacii ne omoara pe capete si tot ei te intreaba: ce am facut? cand el intra in tine ca nu te vedea.

sunt si motociclisti mai...zevzeci sa zicem, care merg aiurea, dar ei... o patesc pe mana lor. dar culmea e ca astia cam nu au probleme.

cei ce mor sunt nevinovatii !!!

 

2004- alex - my tribute to him...

post-1100-1136930116_thumb.jpg

Edited by astarte
Link to comment
Share on other sites

asarte, ajungem la un dialog.

 

Ambele cazuri le stiu.

 

Si daca mergea cu 50 km/h trecea prin spatele politistului sau putea frana. Stiai ca la 80 km/h distanta de franare e dubla fata de 50 km/h?

 

Da, politistul a gresit. Nu stiu, foarte probabil nu s-a asigurat. Dar daca a facut-o si s-a gandit, am timp? Atunci unde tragi linia? Viteza ucide, asta e un caz clasic.

 

Imi pare rau, dar nu poti exonera victima doar pentru ca e victima. Si politistul... Habar n-am. Ar trebui sa avem expertiza vitezei motociclistului sa ne pronuntam. Altfel, probabil vina e a politistului.

 

Celalalt caz, nu are de-a face. Asta se va intampla oricand, in orice tara. Si chiar se intampla. Idioti la volan vor fi oricand. Si la ghidon la fel.

 

Si probabil nu stii tu pe aia care mor pe mana lor. Daca vrei, am eu o lista lunga, inceputa in 91 cu doi cunoscuti lipiti de un autobuz pe o strada cu sens unic. Stai linistit, nu ma prea bag in discutie daca nu stiu...

Link to comment
Share on other sites

expertiza in cazu llui alex a dat urmatorul rezultat : motocicleta se deplasa cu 60 km /h

expertiza facuta la cererea parintilor lui alex : 58 - 60 km/h

cam mica abaterea

63010[/snapback]

 

E ok. Inclin sa cred ca nu avea mai mult de 60 km/h.

 

Doua intrebari in cazul asta...

 

a) Unde tragi linia? Cu cati km/h e voie peste viteza legala astfel incat sa nu fii vinovat? Nu e linia chiar viteza legala?

 

:blink: Chiar daca e irelevanta... Chiar se poate muri la o asa viteza (60 km/h) cu echipament de protectie? Casca, costum, cizme... Asta e pentru cultura mea generala si sper sa nu fie interpretata gresit...

 

Daca viteza e de 60km/h avand in vedere tolerantele de determinare, cred ca motociclustul poate fi exonerat de orice vina.

Link to comment
Share on other sites

Buna seara. Nu imi place lupta asta intre motociclisti si automobilisti.

Sunt motociclisti care merg tare cu sunt si soferi care nu acorda prioritate si incalca si alte reguli. Nu inteleg de ce se generalizeaza. Pot sa dau multe exemple in care mi-am pierdut prieteni din neglijenta soferilor. (Droghy stationa cand a fost spulberat de un TIR). Deja nu mai vreau sa ma gandesc... sunt mult prea multi si e foarte trist. In Romania motociclistii nu sunt respectati. Sunt motociclist si ma asteapta cineva acasa.

PS: Intr-o parcare m-a culcat un sofer pe o parte... ce mi-a zis: Omule, imi pare rau, dar nu m-am uitat in oglinda din mijloc (din masina).

Masina mergea cu spatele, iar eu eram acolo inainte ca omul sa urce la volan, am stat acolo nemiscat pana am vazut ca se apropie de mine amenintator, dar el mergea cu spatele mai tare decat puteau picioarele mele impinge in spate o motocicleta ca sa-i evit spoilerul spate...

Link to comment
Share on other sites

multumim pt sprijinul vostru.

nu ma intelegeti gresit, aceasta campanie o facem pt ca vrem sa atragem atentia asupra prezentei noastre in trafic si sa facem conducatorii auto sa inteleaga mai bine riscurile la care suntem noi expusi zi de zi. daca se busesc 2 masini care circula fiecare cu 50 km/h nu e grav. daca se buseste o motoreta cu o masina, la aceleasi viteze, crede-ma ca se lasa cu consecinte nasoale pt motocilist.

 

tricourile costa 3 euro/buc si primiti si un autocolant care poate fi pus pe masina. el este gandit pt a fi pozitionat pe portbagaj, langa marca/model masina, astfel incat sa il citeasca cei ce stau in spatele tau la semafor.

 

ps.... am uitat totusi sa ma prezin: Luiza, 23 ani, motociclista de ceva anisori, posed o honda cbr 400 RR si masina o iau pe la 50 de ani

post-1100-1136930621_thumb.jpg

post-1100-1136930633_thumb.jpg

Edited by astarte
Link to comment
Share on other sites

si da, poti muri si la viteza mica. alex a dat cu capul de stalpul masinii, iar motorul a venit peste el (s-a ridicat pe roata din fata din cauza franarii bruste). si-a spart pieptul in rezervocr, iar hemoragia interna .... asta a fost.

avea casca shoei (marca ff buna) si haina de la combinezon ixs ( marca ff buna)

Link to comment
Share on other sites

si da, poti muri si la viteza mica. alex a dat cu capul de stalpul masinii, iar motorul a venit peste el (s-a ridicat pe roata din fata din cauza franarii bruste). si-a spart pieptul in rezervocr, iar hemoragia interna .... asta a fost.

avea casca shoei (marca ff buna) si haina de la combinezon ixs ( marca ff buna)

63019[/snapback]

Luiza... nu cred ca mai e cazul sa dai astfel de detalii... sunt dureroase.

Noi nu suntem invaliti in metal... avem cel mult echipament care nu face decat sa aratam mai bine in sicriu in cazul unui accident mai violent...

Link to comment
Share on other sites

Noi nu suntem invaliti in metal... avem cel mult echipament care nu face decat sa aratam mai bine in sicriu in cazul unui accident mai violent...

63020[/snapback]

 

De acord. De altfel eu am spus mai sus ca sunt idioti si la volan si la ghidon. Si vor fi.

 

Doar ca aparent, faptul ca nu motociclistii nu sunt inveliti in metal, coroborat cu rata mare de accidente cu urmari grave, ii face sa creada ca ei nu sunt parte din problema.

 

Eu vad in fiecare seara pe Unirii un recital, si de fiecare mi se strange inima sa nu aud un ZBANG final... Si nu, nu au 60 km/h, poate doar 60km/h peste 120 km/h...

 

De cate ori stau la semafor, doar pentru ca vehiculul este ingust, tasnesc printre toti. Legea nu specifica drepturi specifice pentru vechicule inguste. O banda de circulatie e o banda si pentru un autobuz si pentru un biciclist. De ce un sofer s-ar asigura cand circula pe banda sa si vireaza 20-30 cm stanga sau dreapta in limitele acelei benzi? Pentru ca poate un motociclist "zevzec" crede ca e mai bun decat toti restul?

 

E ca si cand stai la coada la paine... Fiecare are acelasi drept, indiferent de cat metal e in jur. Stam unul in spatele celuilalt pentru ca asta inseamna respect.

 

Sunt multe de spus... Eu ce vreau sa subliniez ca vina poate fi de multe ori in tabara in care nu e cautata.

Link to comment
Share on other sites

Si Luiza, am citit textele de pe tricouri. Eu cred ca asa o campanie, va aduce mai multa ura motociclistilor decat bine. Asa cum ti-am spus, pe acelasi tricou, pe spate ar trebui scris:

 

"Sunt motociclist si respect ca si tine regulile de circulatie si partenerii de trafic"

 

Altfel, veti auzi aceleasi raspunsuri in fiecare moment: "Ei sunt de vina!!"

 

Si da, si pentru simplul fapt ca motociclistii sunt minoritari.

Link to comment
Share on other sites

ok, poate ai dreptate, dar majoritatea nu "ne vad" in trafic. ei isi imagineaza ca... noaptea, dac vad un far, un far = dacia din 1200 toamna, nu o motocicleta, 2 roti, un om expus. si sa vezi ce iti fac.

sunt femeie, am 50 kg cu tot cu echipament, un metru si un pix inaltime si sunt o fire pacifista de fel. dar sezonul care s-a incheiat, am spart si eu 2 oglinzi. o tanti cu megane mi-a luat fatza uitandu-se in ochii mei. a intrat pe cedeaza, si noroc k m-au tinut franele k la carte, apoi, la 50 m, schimba banda si efectiv intra peste mine. asteia ce sa ii faci? si la semafor, ma opresc langa ea si ii spun cu frumosul : ai gresit, de ce nu repecti regulile... raspunsul.. nu vrei sa il afli aici. drept pt care... oglinda lipsa, k oricum nu o folosea.

si mai e ceva: omeneste vorbind. ok, un motociclist greseste, merge tare. dar asta nu iti da dreptul sa il lovesti in mers (se intampla f des in trafic), si ai putea sa il ierti pt k a gresit, dar iertand poate ii salvezi viata. asta nu inteleg soferii, k la ei e vorba de fiare... la noi e vorba de VIATA NOASTRA.

 

BOGDAN - cine VREA le poate purta. si noi, motociclistii, si voi, posesorii de masini. daca vrei sa ne ajuti, sa transmitem un mesaj, nu trebuie sa ai categoria A in permis si mobra acasa. multumesc.

Edited by astarte
Link to comment
Share on other sites

nu cunosc motociclisti, stiu doar pe unul ce dorea sa-si ia motocicleta in loc de masina si pe care l-am convins sa renunte la idee aratandu-i niste accidente. imi pare foarte rau sa spun asta, dar majoritatea motociclistilor pe care ii vad in trafic mi se par inconstienti. inteleg ca vrea sa arate tuturor ca motorul lui prinde suta in 3 sec, dar de ce face asta la 1m de masina mea? sau poate chiar mai putin... nu imi poti pretinde ca de fiecare data cand iau o curba cu 5 km la ora si m-am asigurat sa ma uit daca nu cumva in ultimele 5 zecimi de secunda un motociclist ma depaseste razant bazandu-se doar pe acceleratie... iar treaba cu benzile de circulatie este perfect adevarata. oare sunt la fel de multe accidente cu biciclisti? oare nu sunt viteza si acceleratia adevaratele probleme?
Link to comment
Share on other sites

Luiza, tanti aia cu megane, ar fi lovit la fel pe un biciclist sau autobuzist. Nu cred ca discrimina, era doar handicapata... :blink:

 

Spui... "omeneste vorbind. ok, un motociclist greseste, merge tare."... Ceilalti vor spune... Daca el nu se pazeste, de ce s-o fac chiar eu. Nu e mai mare riscul pentru el? Inseamna ca si-l asuma...

 

Intelegi problema majora? E una de imagine. Pana nu o rezolva insisi motociclistii, speranta sa ii fereasca ceilalti e nula.

Link to comment
Share on other sites

nu cunosc motociclisti, stiu doar pe unul ce dorea sa-si ia motocicleta in loc de masina si pe care l-am convins sa renunte la idee aratandu-i niste accidente. imi pare foarte rau sa spun asta, dar majoritatea motociclistilor pe care ii vad in trafic mi se par inconstienti. inteleg ca vrea sa arate tuturor ca motorul lui prinde suta in 3 sec, dar de ce face asta la 1m de masina mea? sau poate chiar mai putin... nu imi poti pretinde ca de fiecare data cand iau o curba cu 5 km la ora si m-am asigurat sa ma uit daca nu cumva in ultimele 5 zecimi de secunda un motociclist ma depaseste razant bazandu-se doar pe acceleratie... iar treaba cu benzile de circulatie este perfect adevarata. oare sunt la fel de multe accidente cu biciclisti? oare nu sunt viteza si acceleratia adevaratele probleme?

63030[/snapback]

Si ca biciclist nu mi s-a acordat prioritate... toti soferii ma injurau si-mi aratau trotuarul.

Link to comment
Share on other sites

BOGDAN - cine VREA le poate purta. si noi, motociclistii, si voi, posesorii de masini. dac vrei sa ne ajuti, sa transmitem un mesaj, nu trebuie sa ia categoria A in permis si mobra acasa. multumesc.

63029[/snapback]

 

OK, nu intelegeam pentru ca textu' tricoului e ca si cum cel care l-ar purta este motociclist.

 

EDIT cititzi si asta de la cap la coada ce e interesanta http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=1214

Edited by bogdan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.