Jump to content

320d sau 330d...foarte curios


dextercos

Recommended Posts

330d (sau xd :) ) all the way, wherever, whenever.

 

Sa va spun o poveste. Eu inainte sa imi cumpar 330xd, am condus mult timp un 320d 2003. Nu vreau sa il discreditez, este un motor excelent dpdv al consumului si puterii oferite, dar nu se compara sub nici o forma cu cel de 3 L. Cel de 3L este mult mai silentios (datorita celor 6 cil) , sunetul scos de el este mai "special" in comparatie cu celelalte dieseluri care au acel sunet specific de "tractor".

 

Daca ai ocazia sa iti iei 330d, nu o rata. Nu o sa regreti.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@venomous: nemtii nu lasa la pret pentru ca si acolo masinile bune sunt scumpe. au si ei evident ciurucuri si masini pleznite, dar cand le vand, ei iti arata si ultima zgarietura si pentru toate astea lasa la pret. apoi vine romanul nostru cu platforma, o ia in orice stare e daca pretul e bun, o aranjeaza de vanzare, km inapoi ca sa fie psihologic si gata, pret super mic in vitan...cu anunt de genu full option.

 

la intrebarea ta daca un 330cd din 2004 merita peste 20.000 euro, raspunsul e mai mult decat categoric NU. cu banii astia iti cumperi un 320d - e90 cu dotari mai mult decat decente, sau chiar un 520d-525d - e60. eu unul nu pun pret atat de mare pe anul de fabricatie si nici chiar pe km, ci mai mult pe cum a fost exploatata masina. evident anii isi spun cuvantul, nu mai are vopseaua acelasi luciu, mai are o zgarietura ici-colo, te mai lasa un ambreiaj poate, niste pivoti, un amortizor...dar de ce sa dau dublu pe acelasi tip de masina cu aceeasi motorizare? sa fie in talon cu 4 ani mai putin?

 

nu zic ca masina mea cea mai buna, nici pe departe, dar cauta sa-ti cumperi o masina ingrijita, care nu a fost tratata ca un fier care te duce din x in y...si atunci o sa ai o masina buna.

 

si inca ceva, as cumpara mai degraba o masina mai veche la care deja s-a schimbat tot ce era de schimbat cu piese noi...decat una mai noua...si mai scumpa, care in mod cert va cere ceva bani in viitorul apropiat. gandeste-te ca numai un set de cauciucuri noi pe 17 pentru 330 te poate costa lejer 700-800 euro :)

Link to comment
Share on other sites

eu ti-as recomanda modelul de 204 CP , xd-ul mi se pare cam inutil, doar iarna iti este de folos... in restul timpului nu cred ca alergi foarte rau masina incat sa te folosesti de el pe curbe iar xd e mai greu de intretinut si cosuma un pic mai mult. Parerea mea
Link to comment
Share on other sites

Salut! Daca am locui intr-o tara civilizata ti-as recomanda fara dubii 330 xd. Traim in Romania, avem 200 km de autostrada(cu numele), aglomeratie si ambuteiaje la tot pasul, in afara de 2-3 liniute la semafor nu prea vad unde ai putea folosi puterea motorului la capacitate maxima. Gandeste-te cat costa asigurarea, impozitul, etc. Apoi consumul este mare, intretinerea este mai scumpa, nu cu mult, dar este...eu am ales 2.0 d, mi-ar fi placut 3.0 d cu toate ca dif mare de pret nu era, dar in cazul meu asa a fost sa fie. decizia iti apartine in totalitate !
Link to comment
Share on other sites

fantozzi007: aici tin sa te contrazic. dupa parerea mea, pe o autostrada mergi cam la fel si cu 320d si cu 330d...o pui pe o viteza de croaziera si asta e.

 

diferenta mare e tocmai pe drumurile noastre inguste si proaste, pline de tiruri si camioane care trebuiesc depasite...si aici o sa vezi diferenta enorma dintre un motor in 4 cilindri si unul in 6. totul e mult mai usor, mai relaxant, te bazezi mult mai bine pe frane...iar de stabilitate nu mai vorbesc. un motor mare pe drumurile din Romania e clar mai avantajos, masina nu o folosesti numai in oras sa faci cateva "liniute" cum zici tu la semafoare. un om care isi cumpara 330d nu face liniute, pentru asta exista M3.

 

impozitul si asigurarea intr-adevar sunt mai mari un pic, dar nu exagerate. consumul mai mare...e discutabil, am auzit foarte multi oameni cu 320d care au consum in Bucuresti undeva la 10-11% deci e nesemnificativ. cand vorbesti de intretinere probabil te referi ca intra 7 litri de ulei in loc de 4 sau 5 cat intra la un 320d, filtrele, placutele, bucse si alte elemente de directie sunt tot pe acolo. doar amortizoarele sport sunt cam la pret dublu, dar isi merita fiecare banut.

 

cred ca un test drive cu un 320d si un 330d ar fi decisiv in alegerea modelului potrivit :)

 

numai bine!

Link to comment
Share on other sites

"diferenta mare e tocmai pe drumurile noastre inguste si proaste, pline de tiruri si camioane care trebuiesc depasite...si aici o sa vezi diferenta enorma dintre un motor in 4 cilindri si unul in 6. totul e mult mai usor, mai relaxant, te bazezi mult mai bine pe frane..."

 

Stiu eu ce sa zic...probabil ca aici este vorba si despre stilul fiecaruia de a conduce. Din ceea ce imi spui, tu ai un stil agresiv de a conduce, iti place sa depasesti in forta, la "mustata" , unde, da, intr-adevar iti trebuie un motor mare pe care sa te poti baza, in acest caz ti-as recomanda un 335 d. Si BMW-ul poate sta in spatele unui TIR atat cat este nevoie pt ca depasirea sa fie efectuata fara emotii. Eu nu sunt de parerea ca daca ai BMW trebuie sa fi si neaparat "regele soselelor", ca nu trebuie sa te depasesca un Logan sau ca nu trebuie sa astepti in spatele unei masini mai slab cotate. Vezi tu, de la stfel de idei a aparut si zicala cum ca " fiecare BMW are pomul lui ". Sunt de acord cu ideea ca motorul de 3.0 d este net superior celui de 2.0 d, nici nu se pune problema, ideea ca nu prea ai ce face cu atata putere pe drumurile noastre unde inca mai circula Dacii din 1980, in concluzie imi mentin parerea.

Link to comment
Share on other sites

"diferenta mare e tocmai pe drumurile noastre inguste si proaste, pline de tiruri si camioane care trebuiesc depasite...si aici o sa vezi diferenta enorma dintre un motor in 4 cilindri si unul in 6. totul e mult mai usor, mai relaxant, te bazezi mult mai bine pe frane..."

 

Apropo, nu uita ca vine iarna, care nu-i ca vara. Nu uita ca traim in Romania, nu in Germania, si ca pe noi in fiecare an ne surprinde iarna cu ale ei metehne si ca ne trebuie vreo 2 luni sa ne dezmeticim.

Edited by fantozzi007
Link to comment
Share on other sites

m-ai inteles gresit, nu sunt deloc un sofer agresiv si chiar conduc preventiv si atent, sub nici o forma nu ma consider "regele soselelor" pentru ca am un BMW.

 

cateodata insa dupa ce stai mult si bine in spatele unui tir si te asiguri si reasiguri, intri in depasire...si brusc constati ca din fata iti apare ceva...esti deja cu pedala la fund si nimic...n-ai ceva palpitatii? nu sustin ca situatiile astea sunt atat de frecvente, dar dupa parerea mea daca masina te scapa dintr-o situatie posibil periculoasa doar si o singura data pe an, merita diferenta aia de impozit, consum, intretinere.

 

am avut si masina de 65 cai si nu-ti imaginezi prin ce treci cand ai 4 oameni in masina + bagaje, te bagi intr-o depasire si vezi ca parca nu se mai termina tirul. pur si simplu rezerva de putere iti ofera senzatia de siguranta si lipsa stresului. la un drum lung conteaza foarte mult asta.

 

la faza cu vine iarna, nu inteleg unde bati...un 330d e afectat de iarna la fel ca un 320d, nu? :) aici chiar 330 ar putea avea un avantaj pentru ca exista versiunea x-drive (vorbesc de e46).

Link to comment
Share on other sites

la faza cu vine iarna, nu inteleg unde bati...un 330d e afectat de iarna la fel ca un 320d, nu? :) aici chiar 330 ar putea avea un avantaj pentru ca exista versiunea x-drive (vorbesc de e46).

 

x drive-ul are din start avantaj. Atunci cand vorbeam de iarna ma refeream la acel surplus de putere care este egal cu 0...Oricum vorbim discutii, diferenta intre 330 si 320 exista din orice punct de vedere ai privi lucrurile, doar ca atunci cand faci alegerea trebuie sa te gandesti la ceea ce vrei sa faci cu viitoarea ta masina. Daca iti cumperi 330 sa il folosesti doar in Bucuresti si sa mai scoti capul pe la un munte de 5 ori pe an, eu zic ca nu se merita 3.0 cu 6 "purcelusi" in linie. Se merita un 330xd doar daca pleci la munte saptamanal, ai o iesire afara din tara macar o data /luna, ai un serviciu care iti impune "delegatii inopinante", dar altfel, strict pt oras si cateva iesiri in weekend eu zica ca 2.0 dA se descurca de minune, este suficient un 2.0 cu 163 de CP. Stii, noi romanii suferim de grandomanie, asa cum mai spunea altcineva si inaintea mea, noi romanii nu stim sa ne cumparam doar strictul necesar, ne placem sa epatam in tot ceea ce facem.

Link to comment
Share on other sites

adica dupa parerea ta motorul de 3000cm are avantaj doar vara? iarna e totuna ca ai 320 sau 330? :) cum vine asta? oare nu sufera de grandomanie mai mult unul care cand aude de motor de 3000cm se gandeste imediat la "liniute" si muuulti cai putere? asta inseamna un motor de 3000?

 

pentru unii da...insa pentru marea majoritate NU. printre ei ma numar si eu.

 

in plus ai o suspensie mai buna, niste frane mai bune si de ce nu, chiar si finisaje mai de calitate la interior...chestiile astea te ajuta si iarna :)

 

eu unul nu-mi permit 2 masini, una de oras si alta de iesit afara, deci 330d mi se pare compromisul ideal. e doar parerea mea :)

Link to comment
Share on other sites

Un Serie 3 // 330d e un monstru Diesel :) :) Faceti o comparatie intre puterea motorului si cuplul maxim raportat la greutatea caroseriei !! Personal cred ca e foarte periculoasa o astfel de masina avand in vedere demarajele , reprizele si plaja cuplului maxim , insa doar ajutorul electronicii si XD pot stapani aceasta forta bruta .

 

Daca as fi sa iau un 330d , 100% as opta pentru XD avand in vedere ca acea forta bruta nu o poti stapani asa usor chiar si cu ajutorul electronicii , insa tentatia ramane .Feeling-ul unui 6 in linie nu se compara cu nici un 4 cilindri oricat de performant sau eficient ar fi .

 

Consum : nu cred ca este o problema decat in oras , la drum intins cred ca acel motor duce caroseria in regimul de cumplu maxim chiar si la viteze de croaziera , asa ca nu cred ca afecteaza consumul la exterior decat foarte putin !!

 

Succes in alegerea 330XD-ului ideal .

Link to comment
Share on other sites

"adica dupa parerea ta motorul de 3000cm are avantaj doar vara? iarna e totuna ca ai 320 sau 330? "

 

pai dupa parerea ta...tu mergi iarna altfel cu 330 decat cu 320? :) , am spus - iarna ai avantaj doar cu xd si atat, in rest surplusul de putere, pe gheata, zapada, sleauri este egal ZERO, nu te ajta la nimic. Poate detii tu vreun secret si folosesti altfel tractiunea spate iarna, altfel decat majoritatea.

 

"oare nu sufera de grandomanie mai mult unul care cand aude de motor de 3000cm se gandeste imediat la "liniute" si muuulti cai putere? asta inseamna un motor de 3000?" :) ;)

 

Atunci pt ce ti-ai luat motor de 3.0d(184 cp)?daca esti un conducator prudent, care nu se baga la liniute, care nu face depasiri riscante, care merge cu 130 pe autostrada?...tu ziceai ca: "un om care isi cumpara 330d nu face liniute, pentru asta exista M3", dar atunci ce face in plus 3.0, fa-ma sa inteleg ! :)

Prietene, masina mea, un simplu E90 2.0dA, a costat 28050 E cu TVA + adus acasa+taxa mediu+roti si anvelope 18, adica acelasi pret cu un E90 3.0 xd (alt an de fabricatie, alte optiuni si cu multi km), am ales 2.0 d pt ca am considerat ca nu imi trebuie mai mult pt nevoile mele, dupa cum ti-am zis 163 CP sunt suficienti. :)

Daca tu ai nevoie de 3.0d pt a face 1 ora de la Universitate la ASE si pt a sari cu el pe sleauri altfel decat ai fi facut-o cu un motor de 2.0...e o alta discutie.

Eu unul am preferat un motor decent, cu o echipare decenta, un an bun de fab cu foarte putini km - strictul necesar

Link to comment
Share on other sites

@fantozzi007: hai sa o luam pe rand...

 

1. ti-am spus clar ca pentru mine cel putin un 330d nu se reduce doar la acei 184 cai. nu caii putere fac o masina. iar o masina cu o suspensie imbunatatita, cu frane superioare si cu o cutie de viteze diferita fata de un 320d este CU SIGURANTA in avantaj indiferent ca e vara, iarna, ud sau uscat, zapada sau sleauri cum zici tu.

 

2. da, sustin in continuare ca sunt un conducator prudent si mi-am luat 330d pentru siguranta mea. eu vad caii aia in plus un suport pentru a iesi din belele, nu pentru a intra in ele :)

 

3. ce face in plus un 3.0, ti-am tot enumerat dar vad ca citesti printre randuri si ti se opreste privirea numai asupra cailor putere.

 

4. NU suntem prieteni, nu stiu de unde ai impresia asta....si apelativele astea poti sa le folosesti in alta parte :) merci

 

5. acel "simplu" E90 in valoare de peste 30.000 euro pe care ti l-ai luat tu valoreaza de 3 ori cat un 330d - e46. sunt curios de ce i-ai pus totusi jante pe 18" pentru traseul de care zici tu Universitate - ASE...ah m-am prins, se circula pe Magheru...tre sa vada lumea :) daca ma intrebi pe mine, niste jante pe 18" sunt total nepotrivite pentru o masina gen 320dA - e90 si pot sa bag mana in foc ca nu ai suspensie sport. apropo, exista niste scurtaturi sa nu faci 1 ora ;)

 

6. eu nu am "nevoie" de un 330d...mie IMI PLACE un 330d. aici e diferenta dintre noi...eu mi-am luat motorizarea asta din pasiune, tu ti-ai luat-o din necesitate (cum ai zi si tu "strictul necesar"). acum vin insa cu intrebarea...sa stai in trafic o ora si sa "sari pe sleauri" nu e mai potrivit un Logan? iti ofera strictul necesar nu? ...si costa de 5 ori mai putin :)

 

in concluzie, ca sa incheiem aici, fiecare isi alege motorizarea care si-o doreste si care i se potriveste. eu doar am incercat sa expun niste avantaje ale motorului de 3000cm fata de cel de 2000cm. toate astea evident vin cu un cost aditional, care in mod eronat e considerat extrem de mare de catre unii in necunostinta de cauza.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand nu stau in Buc. sa pot circula pe Magheru, jantele pe 18 pe E90 dau mult mai bine decat cele pe 16 si sunt mult mai potrivite, sunt mult mai late, stabilitate mai buna. Posesorii de E90 ma pot contrazice sau nu :D , cei de E46 isi pot da doar cu parerea. :D

Iti las si o poza poate iti schimbi impresia :)

"prieten" era un apelativ amical, poate ca esti prea infumurat, cred ca ti se trage de la acel 330, oricum facem parte din generatii diferite, nici nu am putea fi prieteni :)

Pe mine unul nu m-ai convins cu avantajele unui 3.0, altele decat puterea motorului, sincer :)

Am si Logan, chiar 3 buc, si...da sunt masini foarte practice - strictul necesar ;)

 

"eu mi-am luat motorizarea asta din pasiune" - cred ca pasiunea ta a fost impartita intre 136 Cp(2.0d) si 184CP(3.0d). Te inteleg perfect, la 136 de CP o faceai amical cu toate Passat-urile :)

Iti las poza ca sa vezi ce urat este E90 cu jante/18 :)

Eu pun punct aici, suntem off topic.

Link to comment
Share on other sites

fantozzi007 da, frumoasa masina, oricum gusturile nu se discuta :) dar fiecare isi lauda masina si ii se pare ca a lui e ce-a mai buna :)) de recomandat ar fi sa faca un test drive cu ambele masini pentru a le compara... NU?!

Si apropo...jentile tale sunt replici...mult mai grele ....si chiar sunt urate

Edited by SPW
Link to comment
Share on other sites

nu ma mai obosesc sa-ti dau explicatii, nu merita. m-am lamurit in privinta ta complet...masina de 30.000 euro cu jante replica de M6 ca "dau mai bine".

 

felicitari si pentru cele 3 logan-uri, poate ar fi bine sa scanezi si o copie dupa declaratia de avere s-o postezi aici, sa vada lumea ca ai cu ce.

 

eu pun PUNCT aici...rog totusi un moderator sa ia aminte ca s-a trecut la atac la persoana si chiar nu e cazul.

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

6. eu nu am "nevoie" de un 330d...mie IMI PLACE un 330d. aici e diferenta dintre noi...eu mi-am luat motorizarea asta din pasiune, tu ti-ai luat-o din necesitate (cum ai zi si tu "strictul necesar"). acum vin insa cu intrebarea...sa stai in trafic o ora si sa "sari pe sleauri" nu e mai potrivit un Logan? iti ofera strictul necesar nu? ...si costa de 5 ori mai putin :)

 

Nu vreau sa par rau dar Sincer sa fiu eu nu vad cum poti sa-ti iei un diesel din pasiune?! :) ......poti sa-l iei din diferite motive,in primul rand consum,cuplu,pret la revanzare,etc....dar din pasiune...?..pasiune pt ce?

Link to comment
Share on other sites

aici intram in contradictia benzina vs. diesel. orice pasiune este limitata implicit de un buget nu? bugetul meu atat imi permite, iar masina asta imi ofera tot ce imi doresc la niste costuri minime.

 

da, visez la un M3 si probabil mi-as permite sa-l cumpar...dar ar fi pacat sa nu-l intretin corespunzator si sa ma bucur de ele fara sa ma gandesc ca fac un drum pana in Germania si se duc toti banii de concediu :)

 

in plus, mie imi place foarte mult senzatia care ti-o ofera o masina diesel...iar 330d este o motorizare de exceptie.

Link to comment
Share on other sites

Acum depinde si de bugetul fiecaruia.....daca pui in ecuatie impozitele,consumul si service mai scump la un motor de 3.0 nu iesi prea bine la socoteala fata de un 2.0.Parerea mea este ca 3.0 este mai potrivit pe un seria 5 decat pe seria 3.Acum ceva timp alergam cu masina de parca ma urmarea politia dar acum parca mi-a mai venit mintea la cap dupa ce era sa lovesc vreo 3 tiruri si vreo 2 dacii care in loc de drepta faceau stanga.Deci obiectiv vorbind 320d cu 163 cai se duce pana la 200 linie fara probleme peste multe alte masini.Dupa 200 trebuie sa schimbi la treapta a 6-a si se cam rupe filmu.Acum intrebarea e de cate ori treceti de 200Km/H ? Si asta ca o paranteza merge f bine cu a 6-a la 200 si prinde maxim 225.Este vorba doar de senzatie la 3.0 care intradevar e ceva deosebit.....dar cum performanta se plateste asta e ....daca ai buget si te pasioneaza e oke :) Te ajuta oarecum si la depasiri pt ca le faci mai repede dar daca intreci masura risti sa dai peste alte necazuri.Acum nu incerc sa conving pe nimeni cu nimic trageti voi concluziile.Va zic din proprie experienta ca daca dati de un nebun de legat cu 116 cai putere care merge cu 180 in localitate.....nu o sa tineti dupa el nici cu 4.0 pt ca asta presupune si multe riscuri asumate care evident ca nu se merita.
Link to comment
Share on other sites

:) ...bine ca v-ati dat voi cu parerea ca am jante replica. acele jante "replica" cu anvelope cu tot(Dunlop SP Sport) au costat 2400 E, categoric nu sunt replica, asta numai in cazul am luat eu teapa - sunt cumparate de la Rep. BMW Nurnberg Germania . Nu este nici o lauda ca am 3 logan-uri pt ca sunt patrimoniul firmei... :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.